Aktywni Polacy nakręcają branżę outdoorową

Już prawie 2 na 3 z nas przyznaje, że jest aktywnych fizycznie. Jak wynika z badań, króluje rower, ale bieganie nie zostaje daleko w...

Żywność jest coraz droższa. Za mleko płacimy 1/3 więcej

Ceny żywności notują wzrost największy od pięciu lat. W czerwcu były wyższe aż o 3,9 proc. niż rok wcześniej. Wiele wskazuje na to, że...

BP inwestuje w ofertę spożywczą. Wspólnie z marką Piotr i Paweł uruchamia nowy format...

Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach na stacjach benzynowych. Ich oferta obejmująca kilka tysięcy produktów konkuruje z osiedlowymi sklepikami czy nawet dyskontami. Na ten segment...

W 2017 r. Polska nie utrzyma nadwyżki w handlu zagranicznym?

Wg najnowszych danych GUS, pierwszą połowę 2017 r. polski handel zagraniczny kończy na plusie, z nadwyżką 972,3 mln EUR w bilansie handlowym. Jak wskazują...

Rosną wydatki e-commerce na reklamę

Wydatki mediowe branży e-commerce wyniosły w pierwszej połowie 2017 roku ponad 100,3 mln zł,  o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku...

Tylko 7 proc. nastolatków zdobywa swój pierwszy alkohol samodzielnie. W większości przypadków pomagają im...

Wakacje to czas, w którym młodzi ludzie częściej skłonni są do ryzykownych zachowań i sięgania po alkohol. Rzadko jednak zdobywają go sami. Przeważnie przyczyniają się do...

Wyprawkę szkolną coraz częściej kompletujemy w sieci. Przed zakupem warto sprawdzić sklep internetowy

Zeszyty, przybory szkolne czy podręczniki rodzice coraz częściej kupują online. Ze względu na możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny zakupy w sieci to bezpieczna i wygodna...

Włoska robota, czyli koniec z „apteką dla aptekarza”

W ubiegłym tygodniu włoski parlament przyjął pakiet ustaw o usprawnieniu konkurencji, znosząc m. in. zasadę „apteki dla aptekarza”. Zmiany te wpisują się w wyraźną,...

Polacy kupują opał latem, ekogroszek wciąż na topie. Raport Oferteo.pl

Miesiące letnie to tradycyjnie czas, w którym Polacy chętnie zaopatrują się w opał na zimę. Jak pokazuje analiza serwisu Oferteo.pl, najczęściej kupujemy materiały opałowe...

Naruszenia interesów konsumentów przez zagraniczne firmy – co może UOKiK?

W dobie globalizacji usług w sektorze e-commerce rzeczą powszechną jest kierowanie oferty do polskich konsumentów przez zagraniczne podmioty. Jakie działania może podjąć UOKiK, gdy...

Polska piątym największym rynkiem handlu internetowego w Unii Europejskiej. W tym roku jego wartość...

Wartość rynku e-handlu w Polsce może przekroczyć w 2017 roku 40 mld zł – szacuje Grupa Integer.pl. Udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może...

Alarmujące wyniki kontroli jakości handlowej

Przekłamania i niepełne informacje na etykietach opakowań pieczywa, kiełbas, pierogów, drinków i napojów. Alarmujące wyniki kontroli jakości handlowej. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych opublikowała wyniki...

Unia Europejska coraz bliżej zakazu geoblokowania. Opór stawiają przedstawiciele państw członkowskich

Jeszcze w tym roku Unia Europejska może ostatecznie przyjąć przepisy, które zakażą geoblokowania. Sprzedawcy i sklepy internetowe nie będą mogli już odmawiać wysłania towaru zagranicznym klientom ze...

E-commerce w Polsce wypada słabo na tle krajów zaawansowanych cyfrowo

W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w...

Polscy konsumenci najbardziej oczekują promocji typu 2 produkty w cenie 1

Raport „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017” wykazał, że 2. artykuł gratis to najwyżej ceniony rodzaj rabatu wśród konsumentów. Wskazało go aż 44%...

Kilkuprocentowa obniżka już nie wystarczy, żeby zachęcić do zakupów. Klienci oczekują od sieci większych...

Według raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, promocje rzędu 5-10% przekonują do kupna towaru tylko co 10 osobę. Najczęściej preferowana wysokość rabatu...

Blisko 50 proc. leków kupowanych w internecie to fałszywki. Polacy wydają na podróbki 100...

Blisko połowa leków kupowanych w internecie może być podrobiona. Coraz częściej proceder ten dotyczy nie tylko suplementów diety, lecz także leków ratujących życie. W Polsce wciąż...

Prognozowane obroty w europejskim handlu detalicznym

Największe i najbardziej rozwinięte rynki w Europie oferują detalistom korzystne warunki, ale jednocześnie mogą też okazać się dla nich wymagające, czy to pod względem...

Piłkarskie e-sklepy nie grają fair. Część z nich wprowadza konsumentów w błąd

Sklepy internetowe klubów piłkarskich nie spełniają kryteriów dotyczących praw klientów i ochrony kupujących – wynika z badania Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych....

Technologiczny supermarket, czyli „all in one” niejedno ma imię

Pakietyzacja to słowo klucz w strategiach rynkowych dostawców usług telekomunikacyjnych – aby dowieść tego stwierdzenia wystarczy przytoczyć garść niedawnych doniesień rynkowych. Operator Orange Polska...

Sklepy na stacjach benzynowych coraz poważniejszą konkurencją dla dyskontów i sklepów osiedlowych. Rośnie asortyment...

Coraz więcej osób robi codzienne zakupy na stacjach benzynowych. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom klientów przekonują głównie szerszy asortyment i większa liczba promocji niż w sklepach osiedlowych...

Coraz więcej firm przenosi się do internetu. W ciągu kilku najbliższych lat połączenie tradycyjnego...

Tradycyjny handel i e-commerce wkrótce zostaną w pełni zintegrowane. Połączenie świata online ze światem offline to naturalna ewolucja – przekonuje Giuseppe Tamola, country manager Zalando na...

Rosnące znaczenie sektora F&B w Polsce

W ostatnich pięciu latach wydatki Polaków na usługi gastronomiczne wzrosły o ponad 20%. Według prognoz Oxford Economics, przez najbliższą dekadę dynamika ta będzie się...

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem dla firm e-commerce

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”....

Rynek nieruchomości handlowych w Polsce w obliczu zmian

Od stycznia do czerwca 2017 r. rynek nieruchomości handlowych urósł o 63 100 mkw., z czego na centra handlowe przypadło 16 600 mkw., na...

Od 1 stycznia 2018 roku nowe przepisy o opłacie recyklingowej

Darmowe foliowe torebki w sklepach mają zniknąć od przyszłego roku. Wprowadzona zostanie dodatkowa opłata za lekką torbę na zakupy z tworzywa sztucznego (opłata recyklingowa),...

PGS – jakie są prawdziwe intencje rządu i chęć obrony polskiego handlu

Polska Grupa Supermarketów (PGS) wyraża obawy o przyszłość podatku handlowego oraz ostateczne efekty zmian ustawodawczych dla polskiego handlu. Organizacja skupiająca blisko 6oo sklepów działających...

Kiedy i jak kupujemy w sieci?

Zakupy przez internet to codzienność coraz większej grupy osób. Według raportu PwC "Total retail 2017”, ponad połowa Polaków kupuje online przynajmniej raz w miesiącu....

PGS obawia się o przyszłość polskich, małych sklepów w efekcie decyzji KE

Decyzja Komisji Europejskiej o zniesieniu podatku handlowego może doprowadzić do umocnienia pozycji zagranicznych sieci dyskontowych na polskim rynku. To informacja bardzo negatywna dla przyszłości...

Deloitte: Już co trzecia transakcja na rynku dóbr luksusowych odbywa się online

Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 212 mld dolarów, wobec 222 mld dolarów osiągniętych rok wcześniej....

Faliński: Zakaz handlu w niedzielę będzie niekorzystny dla małych sklepów

Restrykcyjne wchodzenie w rynki, od których tak wiele zależy – tak jak w sektorze handlu – nie jest pozytywnym zjawiskiem. Wewnętrzna cyrkulacja towarów jest...

Raport branżowy Criteo/Gartner: Gorące trendy e-commerce w 2017 roku

Rosnące oczekiwania klientów, coraz niższa lojalność, malejące marże, a przede wszystkim ogromny wybór produktów i sprzedawców internetowych sprawiają, że doświadczenie klienta to obecnie najważniejsze...

Najbiedniejsi konsumenci rzadko kupują w promocji. Zwykle z takich okazji korzystają lepiej sytuowane osoby

Z obniżek najczęściej korzystają internauci, których miesięczny dochód na osobę jest na poziomie 3-7 tys. zł. W przedziale 7-10 tys. zł aż 34% ankietowanych...

Nowoczesne narzędzia informatyczne coraz częściej wykorzystywane w obszarze zakupów w przedsiębiorstwach. Polska firma wdraża...

Narzędzia informatyczne i wiedza consultingowa w obszarze zakupowym istnieją niemal od dwudziestu lat. Jednak dopiero od niedawna przedsiębiorstwa szerzej zaczęły je wykorzystywać. Polska firma OptiBuy wdraża...

Powstała platforma do analizy i gromadzenia informacji nt. zachowań klientów w sklepie. Dzięki niej...

Jeszcze kilka lat temu targetowanie reklam kojarzyło się wyłącznie ze światem wirtualnym i opierało się na badaniach aktywności potencjalnych klientów w internecie. Obecnie wiele firm korzysta...

Blogerzy i opnie znajomych mają coraz większy wpływ na to, co kupujemy. Tradycyjne reklamy...

Reklama ma coraz mniejsze znaczenie w komunikacji sprzedażowej, ważniejsza staje się komunikacja bezpośrednia i opinia najbliższych – wynika z badania „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków”. Bardziej świadomie do...

Rozszyfruj klienta, by być lepszym sprzedawcą

Większość ludzi mimowolnie zakłada, że inni myślą i działają w sposób podobny do nich. Tak jednak nie jest. W relacjach, a już szczególnie w...

Polska firma podbija zagraniczne rynki. Interaktywne lustra do analizy zachowań konsumentów mają wzięcie za...

Dzięki interaktywnym lustrom katowicki start-up Abyss Glass zaczyna podbijać zagraniczne rynki. Produktem, który umożliwia analizowanie zachowań konsumentów, przyciąga wzrok i wyświetla odpowiedni przekaz marketingowy, są...

Co czwarty polski internauta należy do programu lojalnościowego, a co piąty bierze udział w...

Z raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, przeprowadzonego na zlecenie Grupy AdRetail, wynika, że 49% użytkowników gazetek online wykazuje lojalność zakupową i  ...

Ponad połowa polskich internautów raz w miesiącu robi zakupy online

57% polskich internautów przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy online, coraz częściej korzystając przy tym z urządzeń mobilnych. Zachodząca transformacja cyfrowa wpływa na zmianę...
Exit mobile version