Kobiety siłą branży komunikacji i PR

Tomasz Pawlikowski: W branży komunikacji i PR-u dominują kobiety. To nie jest przypadek...

Powinny dziwić pytania dotyczące podziału na kobiety i mężczyzn w biznesie. Wszyscy jesteśmy ludźmi, a jedynie genetyka podzieliła nas na płciowość. Nie ma w tej chwili różnic pomiędzy ludźmi, ale pomiędzy ich kompetencjami. W każdej dziedzinie liczy się to, co ludzie potrafią i co są w stanie zaoferować sobie wzajemnie lub danej organizacji.

W środowisku marketingu, komunikacji, PR-u oraz digitalu dominują kobiety. Zazwyczaj zajmują one najwyższe stanowiska, zdobywają laury kobiet biznesu, wspaniale prowadzą działalność gospodarczą, posiadają wiele cech brakujących mężczyznom oraz lepiej od nich zarządzają kadrą.

– Nie jest to kwestia wyzwolenia, ale prawdziwej wartości wnoszonej przez kobiety – powiedział agencji eNewsroom.pl Tomasz Pawlikowski, Chairman & CEO Publicis Communication Poland – W odróżnieniu do kobiet, mężczyźni nie posiadają umiejętności rozpoznania emocji oraz inteligencji. W naszym środowisku bardzo często zdarzają się sytuacje, że małżeństwa lub pary zajmują bardzo eksponowane stanowiska menedżerskie.