Komputronik utrzymuje tendencję wzrostową

Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Komputronik S.A. w rozpoczętym 1 kwietnia pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 odnotował wzrost zysku handlowego ze sprzedaży towarów i usług na poziomie 19% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale Komputronik w ujęciu jednostkowym osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 37 mln zł, wobec 31,1 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wzrost odnotowano także na poziomie szacunkowych przychodów handlowych ze sprzedaży towarów i usług. W ujęciu jednostkowym wyniosły one ok. 536 mln zł, co wobec przychodów wynoszących 469,4 mln zł w pierwszym kwartale ubiegłego roku daje wzrost na poziomie 14,2%.

We wstępnych danych z działalności handlowej z pierwszego kwartału uwzględniono dochód ze sprzedaży w spółce zależnej Komputronik Biznes, oferującej kompleksową obsługę przedsiębiorstw i instytucji. Zabieg ten umożliwił zachowanie porównywalności danych, ponieważ w pierwszym kwartale roku 2014/2015, w ramach obsługi przedsiębiorstw, część dochodu wypracowano w ramach spółki Komputronik.

Początek roku obrachunkowego udowadnia stabilność naszych wyników. Oczekujemy podobnych tendencji także w kolejnych miesiącach. Uruchomienie nowego, większego magazynu centralnego uwolniło duży potencjał do wzrostu biznesu. Przeprowadzka pozwoli m.in. na zwiększenie dostępności asortymentu RTV i AGD, którego ekspozycję stale poszerzamy, udostępniając klientom nowe kategorie produktowe – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. Drugi kwartał roku kalendarzowego to specyficzny okres pod względem zakupowym. Zwiększony popyt konsumpcyjny można było zaobserwować zwłaszcza w maju, co wiązało się m.in. z zakupem prezentów komunijnych. Czerwiec, a więc koniec roku szkolnego i rozpoczynające się wakacje, to także okres zakupowy. Wiele osób wymienia wtedy sprzęt elektroniczny bądź szuka nowinek technologicznych i ciekawych wakacyjnych gadżetów – dodaje.

We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów i premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.