Konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, będzie mu też łatwiej zwrócić towar zakupiony online. To główne zmiany, które...
Rynek reklamy internetowej rośnie w Polsce bardzo szybko. Biorąc pod uwagę również wzrost segmentu mobilnego może to być nawet 50 proc. rocznie. Budżety, jakie firmy...
Kluczem każdej efektywnej sprzedaży jest znajomość klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości. Analiza internetowa pozwala zdobyć tę wiedzę, a w efekcie – podejmować trafne...
Blisko połowa pracodawców prowadzi rekrutację przez media społecznościowe, żeby ją przyspieszyć – wynika z badania Adecco Poland. Serwisy takie, jak Facebook czy LinkedIn, stały się już...
Bank, który oferuje konsumentom nagrody pieniężne ma obowiązek w jasny sposób informować o wszystkich warunkach jej przyznawania. Tym bardziej, że konsument wybierając produkty bankowe...
Najnowsza analiza aktywności zakupowej Polaków w internecie dostarcza bardzo ciekawych wyników. Kobiety wykonują 68 procent wszystkich transakcji związanych z odzieżą. Najbardziej popularnym towarem są...
Reklama w wyszukiwarce nie musi być dużą inwestycją, o ile jej treść i harmonogram będzie precyzyjnie pokrywać się ze specyficznymi potrzebami grup docelowych. Na...
Firmy farmaceutyczne, branża spożywcza i sieci handlowe wydały najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych w I półroczu 2014 r. Każdy z tych sektorów przeznaczył na promocję ponad 1...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wybrał agencję, która wyprodukuje filmy reklamowe o nowych prawach konsumenckich. Spot zrealizuje firma S4 z Krakowa.
Do Urzędu wpłynęły 23 propozycje,...
Wybór Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej sprawił, że jego przewaga w mediach nad pozostałymi liderami polskich partii politycznych była ogromna. Żaden z nich...
Media Relations, to zdecydowanie jeden z podstawowych działów PR i marketingu. Jest to filar podtrzymujący często całą kampanię. Jak sprawić, by się nigdy nie...
"Polski" biznes kończy się tam, gdzie zaczyna się Internet
Liczba użytkowników Internetu stale rośnie. Populacja świata liczyła w 2005 roku 6,5 miliarda ludzi, w 2013...
Banki spółdzielcze w przeciwieństwie do banków komercyjnych nie promują się dzięki znanym twarzom, stawiają raczej na swoich pracowników, twierdzą, że najlepszą reklamą jest ich...
Wczorajsza konferencja Apple przyniosła zagorzałym fanom marki wiele powodów do ekscytacji. Do grona produktów giganta z Cupertino, oprócz dwóch nowych iPhone'ów, dołączył bowiem interaktywny...
Spółka Vigget sprzedająca urządzenia paramedyczne na pokazach wprowadzała konsumentów w błąd stosując fikcyjną promocję – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka została ukarana...
Sieci handlowe zmieniają strategię marketingową, oferując konsumentom częstsze promocje. W ten sposób chcą przyciągnąć większą liczbę klientów do swoich sklepów.
Jak wynika z cyklicznego raportu...
Spółki IT na polskiej giełdzie są tańsze niż największe firmy, które grupuje WIG30 oraz WIG50. W stosunku do listopada 2013 r. WIG-informatyka stracił blisko 13...
Wykreowanie innowacyjnego pomysłu nie zawsze wystarczy, aby odnieść sukces. Często potrzeba także znacznych środków finansowych, aby go wdrożyć. Istotną rolę w procesie komercjalizacji odgrywają...
Mimo że nowoczesne kanały komunikacji bardzo się rozwinęły w ostatnich latach, tradycyjna przesyłka listowa pozostaje jedną z najbardziej powszechnych metod dotarcia z reklamą bezpośrednią do klienta. W...
"Design thinkerzy" twierdzą, że kreatywne myślenie nie jest atrybutem tylko niektórych typów ludzi. Niemożliwym dla nich jest to, że ktoś takiego twórczego potencjału może...
Każdy specjalista ds. marketingu internetowego spotkał się już ze zjawiskiem farmy fanów, które jest wszem i wobec dyskredytowane. Jednak czemu właściwie takie rozwiązania są...
Blisko 440 mln zł wydały na reklamę w II kwartale instytucje finansowe w Polsce. To wprawdzie o 5 proc. mniej niż rok wcześniej, ale dwa razy więcej niż...
Brytyjski The Guardian chyli czoła, widząc nagłą mobilizację naszych rodaków w odpowiedzi na nierzetelne zagranie Władimira Putina. Pozostaje jednak postawić sobie zasadnicze pytanie: czy...
Tendencja posiadania firmowego fanpage’a na Facebooku w zastępstwie strony internetowej widoczna jest wśród branż, które działają poza internetem, jak np. firmy z sektora gastronomicznego...
Internet daje nam wiele udogodnień i szybkich rozwiązań. Bardzo możliwe, że już niedługo będziemy mogli robić zakupy prosto z Facebooka. Serwis Zuckerberga jest właśnie...
Ponad 50 % polskich przedsiębiorstw posiada sformułowaną strategię marketingową. W prawie 35% funkcjonuje ona w formie spisanej, a w 22% firm znajduje się „w...
Zadowolony klient to prawdziwa reklama. Analogicznie, ten którego oczekiwań nie spełnił nasz produkt czy usługa, staje się naprawdę dużym zagrożeniem dla reputacji. Szczególnie w...
Reklama natywna zdobywa coraz więcej zwolenników wśród marketerów. To nowa jakość w marketingu internetowym. Z założenia nie powinna przekonywać klienta, że dany produkt jest dobry,...
Instytucje związane z rozpowszechnianiem kultury coraz częściej odchodzą od tradycyjnego modelu komunikacji z odbiorcą. Mobilne muzea, teatry czy kina to nowa, interaktywna forma edukacji kulturalnej, docierająca...
Koncepcja rebrandingu marki mBank została uznana za jedną ze 100 najlepszych na świecie w plebiscycie Rebrand 100 Global Awards 2014. Projekt przygotowany przy wsparciu...
Oferta Sztabu Antykryzysowego, jedynej na polskim rynku kompleksowej usługi wsparcia w sytuacjach kryzysowych, rozbudowana została o nową usługę. Do agencji MSLGROUP, firmy HRK oraz...
Ikea, która wydawałaby się marką bardzo przyjazną swoim odbiorcom, niedawno popełniła karygodny błąd. Szwedzki gigant pozwał autorkę serwisu IKEAhackers.net, gdzie zamieszczano kreatywne pomysły na...
Rośnie znaczenie danych i ich wykorzystania w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Przedsiębiorstwa starają się przewidzieć, jaki będzie następny produkt, na którego zakup zdecydują się klienci. Firmy pracują także nad...