Tylko ¼ Polaków ufa reklamom w Internecie, a o ofertach dowiadują się z mediów...

Wraz z rozwojem e-commerce, zmienia się też nastawienie kupujących online do reklam. Jak wynika z raportu E-zakupy w Polsce 2020, ExpertSender, siedem na dziesięć...

65 proc. użytkowników mobile gamingu w Europie to kobiety

Ponad połowa z 2,3 mld graczy mobilnych na świecie gra częściej niż 10 razy w tygodniu. Zdecydowana większość ma więcej niż 34 lata. Są...

Facebook ukarany rekordową karą. „Firmy powinny być rozliczane z przestrzegania umów”

Właściciel Facebooka, Meta, został ukarany grzywną w wysokości 1,2 miliarda euro (1 miliard funtów) za niewłaściwe obchodzenie się z danymi klientów podczas przesyłania ich...

Kina walczą o przetrwanie w obliczu rosnącej popularności streamingu

Letnie premiery kinowe filmów „Barbie” i „Oppenheimer”, na całym świecie, również w Polsce biją rekordy oglądalności i dają pewne nadzieje na powrót widzów, których...

Firmy z modelem subskrypcyjnym triumfują podczas pandemii

Kupić czy wypożyczyć? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób i… wybiera subskrypcję. Według Deloitte, 8 na 10 firm, działających w tym modelu, podczas...

Po wirtualizacji nadszedł czas na konteneryzację – media w przyszłości nie będą już takie...

Przedsiębiorcy z różnych branż stale inwestują w najnowsze technologie, które mogą usprawnić funkcjonowanie ich biznesu i zwiększyć kapitał. Branża medialna wcale nie odbiega od...

Media społecznościowe i depresja? Połączenie idealne

Naukowcy są zgodni. Media społecznościowe to dogodne poletko, żeby “pielęgnować” w sobie depresję. Niszcząca choroba może dopaść każdego, kto niezbyt rozważnie korzysta z mediów...

Aplikacja #FakeHunter już dostępna w App Store i Google Play

Dostępna jest już aplikacja #FakeHunter Polskiej Agencji Prasowej (PAP) działająca w systemie Android i iOS. Dzięki niej potencjalnie fałszywe informacje będą mogli zgłaszać nie...

Pandemia koronawirusa szansą dla e-sportu. Oglądanie elektronicznych rozgrywek staje się coraz popularniejsze

W czasie szczytu pandemicznego zawieszono wiele wydarzeń sportowych, w tym m.in. igrzyska olimpijskie w Tokio. Takie działania miały za zadanie zniwelować ryzyko rozprzestrzenienia się koronawirusa zarówno...

Targetowanie reklam radiowych online Potencjał innowacyjnych rozwiązań marketingowych

Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach...

Sektor mediów i rozrywki w Polsce skurczy się o 5,4% r/r

Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. o 560 mln dol. w porównaniu z poprzednim rokiem. W porównaniu do 2019 roku...

Nowy James Bond to test dla branży kinowej

„Nie czas umierać”, nowy film o agencie 007, kosztował 250 mln dolarów. Wkrótce przekonamy się, czy po raz pierwszy po pandemii uda mu się...

Badanie EY: koszty życia wzrosły, jednak konsumenci nie oszczędzają na cyfrowych usługach dla domu

Tegoroczna edycja badania EY - Decoding the digital home - pokazuje, że wzrost kosztów utrzymania nie wpłynął znacząco na wydatki gospodarstw domowych dotyczących usług...

Agora nie przejmie Eurozetu. Sposób prowadzenia postępowania przez UOKiK budzi wątpliwości przedsiębiorców

Zaniepokojenie przedsiębiorców budzi uzasadnienie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakazującej przejęcia kontroli nad Eurozetem, nadawcą Radia ZET, przez Agorę. Dotychczas decyzje odmowne...

Branża mediów i rozrywki już w tym roku wróci do poziomu sprzed pandemii

2022 rok powinien przynieść solidny wzrost w sektorze mediów i rozrywki w Polsce. Wartość rynku wzrośnie o 877 mln dol. z prognozowanych 9,61 mld...

Rozszerzona rzeczywistość zmieni telewizję. Innowacyjne reklamy mogą wkrótce pojawić się w trakcie transmisji sportowych

Zaawansowane narzędzia do projektowania i produkcji, które umożliwiają nadawcom tworzenie wirtualnych obiektów, są dostępne od kilku lat, ale od niedawna weszły do głównego nurtu w największych...

Jak zdobyć płatne współprace na Instagramie: Zarabianie na Instagramie

Instagram stał się nie tylko miejscem do dzielenia się chwilami z życia, ale także źródłem dochodu dla wielu influencerów. Zdobywanie płatnych współprac na Instagramie...

W 2020 r. SVOD detronizuje tradycyjną telewizję już w 30 krajach. Co będzie dalej?

Wśród dostawców szeroko pojętych usług telewizyjnych, serwisy subskrypcji wideo na żądanie (SVOD) zajmują pierwsze miejsce i jak wskazuje najnowszy raport Capgemini, do końca roku...

Komentarz Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w sprawie Lex Pilot

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, zrzeszająca operatorów i nadawców, z zadowoleniem przyjęła informacje przekazane przez stronę rządową o zamiarze wyłączenia z przepisów wprowadzających Prawo Komunikacji...

Wojna o media trwa. Giganci tracą sojusznika

W Australii coraz więcej koncernów medialnych dochodzi do porozumienia z Google i Facebookiem w sprawie opłat za udostępnianie treści. To pokłosie przyjętej tam ustawy,...

Google musi usunąć z przeglądarki nieprawdziwe informacje o firmie

Panuje przekonanie, że w Internecie nic nie ginie. Jak ma się to do przewidzianego w RODO prawa do bycia zapomnianym? O tym przekonał się...

Sztuczna inteligencja przejmuje transmisje sportowe. Inteligentni operatorzy zastąpią człowieka w realizacji wydarzeń

Pandemia koronawirusa poważnie utrudniła funkcjonowanie całego sektora sportu profesjonalnego. Wdrożenie restrykcji pandemicznych uniemożliwiło gromadzenie się ludzi i wymusiło na organizatorach zamknięcie trybun, a co za...

Kluczem do fake newsów jest wiarygodność

Komentarz dr. Piotra Zegadły, eksperta w obszarze rynków finansowych z Akademii Leona Koźmińskiego: Fałszywe informacje pojawiające się w przestrzeni publicznej nie są problemem nowym. Jednak...

Wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%

Rosnąca widowania kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%. Reklama Out-of-home odbije...

Wywiad gospodarczy w cyberprzestrzeni

Metody stosowane przez wywiad gospodarczy należy zaliczyć do tzw. wywiadu białego lub z ang. OSINT (ang. open-source Intelligence) czyli do kategorii wywiadu, polegającego na...

Komentarz prawnika – dziwna konferencja „Polskich Elektrowni” o akcji billboardowej

Duże kontrowersje wśród dziennikarzy wzbudziło zachowanie organizatorów konferencji prasowej nt. Akcji billboardowej o przyczynach podwyżek cen energii Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie - organizator...

Komentarz prawny: influencerzy vs UOKiK

W ślad za zapowiedzią opublikowaną pod koniec września, UOKiK rozpoczął już pierwsze działania w zakresie weryfikacji prawidłowości zasad i warunków współpracy pomiędzy influencami, agencjami...

Musk rezygnuje z kupna Twittera

W piątek rynki finansowe obiegła informacja o tym, iż Elon Musk oficjalnie wycofał się z transakcji kupna Twittera. Pytanie, czy jest to jego ostateczna...

Treści i reklamy audio zyskują na znaczeniu. Przyszłością rynku będą reklamy interaktywne

W ubiegłym roku wydatki na reklamę poza internetem wzrosły jedynie w radiu, które mimo pandemii obroniło swoją pozycję. W I półroczu ub.r. codziennie włączało je ponad 69...

Cyberprzestępcy coraz chętniej sięgają po publiczne dane

W czasie pandemii COVID-19 media społecznościowe stały się dla wielu osób kluczowym narzędziem do utrzymywania kontaktu z bliskimi. Korzystanie z popularnych platform może być...

„Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Zachodni” i „Głos Pomorza” z nowymi naczelnymi

Zarząd Polska Press Grupy poinformował o kolejnych zmianach na stanowiskach redaktorów naczelnych w spółce. Bartłomiej Romanek został mianowany redaktorem naczelnym „Dziennika Zachodniego”. Poprzednio pełnił funkcję...

Polacy pokochali Disney+ za cenę i dostępne seriale, chociaż krytykują go za błędy w...

Od dwóch tygodni Polacy nareszcie mogą legalnie korzystać z platformy streamingowej Disney+. Według analizy polskiego SentiOne aprobatę internautów wzbudziły zwłaszcza cena abonamentu oraz bogata...

Stanowisko ZPP ws. projektu ustawy o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych

29 września 2021 r. Ministerstwo Sprawiedliwości przedłożyło projekt ustawy o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych (dalej „ustawy wolnościowej”). Biorąc pod uwagę prace...

Milionerzy z 3D. Awatary są tak samo wiarygodne jak realni celebryci

Komputerowe animacje, takie jak Miquela, Blawko czy Shudu, gromadzą setki tysięcy obserwujących na Instagramie, zarabiają nawet milion dolarów za post, choć są jedynie wirtualnymi...

Polacy zmęczeni nadmiarem informacji o COVID-19. Koronasceptycy są jednak w mediach społecznościowych w zdecydowanej...

Głównymi źródłami wiedzy o COVID-19 i bieżącej sytuacji są internet, media społecznościowe i telewizja, a coraz częściej także znajomi i rodzina. Jednak Polacy są już zmęczeni nadmiarem informacji...

Posłowie umożliwili dyskusję nad ustawą Lex Pilot

Komisja Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii postanowiła na poniedziałkowym posiedzeniu o wysłuchaniu publicznym ustawy Lex Pilot. Wysłuchanie publiczne zostało zaplanowane na 6 marca 2023...

Jak zdobyć popularność na Instagramie? – Poznaj najlepsze sposoby

Instagram stał się jednym z najważniejszych mediów społecznościowych na świecie, przyciągając miliony użytkowników dzięki swojej wizualnej naturze i interaktywności. Dla wielu osób, zarówno influencerów,...

Musk chce zmienić markę Twittera

Chociaż wyraźnie nie chodzi to stricte o kryptowalutę, Elon Musk od dawna ma tendencję do poruszania rynku swoimi wypowiedziami. Najnowszym głośnym wydarzeniem jest ogłoszenie,...

Jak zdobyć polskie lajki na Instagramie? Sprawdzone sposoby

Instagram to bardzo popularna platforma społecznościowa, z której korzysta dziś wielu twórców - w Polsce i na świecie. W mediach społecznościowych wyrażają oni siebie,...

60% Polaków popiera protest mediów. Blisko 70% nie chce wprowadzenia dla nich nowego podatku

Niemal siedmiu na dziesięciu Polaków nie popiera nałożenia na media dodatkowego podatku. Patrząc na wiek respondentów, widać, że najwięcej oponentów jest w grupie mającej...
Exit mobile version