PKN ORLEN przejmuje Polska Press

PKN ORLEN rozszerza działalność w obszarze mediowym. Akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej...

Grupa Agora ogłosiła strategiczne kierunki rozwoju na lata 2023-2026

W 2026 r. Grupa Agora chce być w TOP3 największych polskich firm medialnych. Awans do rynkowej czołówki ma jej zapewnić systematyczny rozwój zgodny ze...

Czy warto używać hasztagów na Instagramie?

Nie ma co się oszukiwać, że hasztagi na Instagramie pełnią bardzo ważną funkcję. Nikt nas co prawda nie może Cię zmusić do ich stosowania,...

Iga Świątek. Pierwsze badanie dot. rozpoznawalności i wizerunku

Zwycięstwo Igi Świątek w finale French Open wzbudziło ogromną radość Polaków a zainteresowanie zawodniczką znacznie wzrosło. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sport Analytics...

Instytut Zamenhofa rozpoczyna monitoring naruszeń wobec dziennikarzy

Do zespołu ekspertów Instytutu Zamenhofa dołączył Piotr Drabik, dziennikarz portalu RadioZET.pl.  Będzie koordynował Monitor Zamenhofa, czyli repozytorium naruszeń wobec dziennikarzy i pracowników mediów. Używanie gazu...

Operatorzy i nadawcy telewizyjni są przeciwni wprowadzeniu tzw. Lex Pilot

Oświadczenie izb gospodarczych w sprawie nietransparentnego sposobu procedowania zmian w Prawie komunikacji elektronicznej oraz ustawy wprowadzającej, tzw. Lex Pilot. Mimo sprzeciwu rynku Sejm przyjął w...

Viaplay opuści Polskę. Subskrypcje spadają, marazm w streamingu

Przypadek Viaplay wydaje się klasycznym przykładem tego, co miało szansę udać się - ale w okolicznościach gospodarczych, w których firma podjęłą ryzyko agresywnej ekspansji....

Pandemia mocno ograniczyła frekwencję w kinach. Możliwe duże zmiany w dystrybucji filmów

Branżę filmową czekają zmiany w sposobie dystrybucji produkcji filmowych. W wyniku ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa maleje zainteresowanie widzów oglądaniem filmów w kinie na rzecz innych form...

EY: Polacy wciąż stawiają na stacjonarne zakupy, jednak coraz chętniej spoglądają w kierunku e-commerce

Wyniki piątej, polskiej, edycji badania EY – Future Consumer Index – wskazują, że wraz ze znoszeniem pandemicznych restrykcji Polacy chętniej decydowali się na powroty...

Jak Europa zyska na uregulowaniu internetowych gigantów?

W stronę nowej, europejskiej perspektywy - Yann Lechelle o unijnych dyrektywach regulujących platformy internetowe. - Nowe regulacje zaproponowane przez Komisję Europejską mają na celu zmianę...

Burda przejmuje Edipresse

Multi-dyscyplinarny zespół Wolf Theiss kierowany przez Partnera, Jacka Michalskiego doradzał Burda Media Polska przy nabyciu wszystkich akcji w Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group....

Popularność audioformatów wzrosła w ostatnich miesiącach kilkukrotnie. Dominują kryminał i sensacja, ale zyskują komedia...

Ponad 200 mln przesłuchanych minut w polskiej aplikacji – to czerwcowy wynik serwisu Audioteka.com. Wbrew początkowym obawom w czasie pandemii nie tylko nie spadło zainteresowanie formatami audio, których...

Media społecznościowe naturalnym środowiskiem polityków – pierwsze europejskie badanie Grayling

Grayling zaprezentował pierwsze ogólnoeuropejskie badanie na temat sposobu, w jaki politycy korzystają z mediów społecznościowych. Analizie pod kątem płci, wieku czy przynależności partyjnej poddano...

Pandemia przyspieszyła zmiany na rynku reklamy. Coraz mocniej w przekazach reklamowych będą wykorzystywane sztuczna...

Jeszcze niedawno sztuczna inteligencja, marketing oparty na danych i optymalizacja wyszukiwarek głosowych były ambitnymi koncepcjami. Dziś te innowacyjne trendy w marketingu cyfrowym należą do najważniejszych priorytetów...

Akcje Netflixa szarżują po wynikach

Wczoraj po zakończeniu sesji kasowej gigant streamingowy, Netflix przekazał wyniki za II kwartał. Rynki oczekiwały ich z zapartym tchem ponieważ poprzednie raporty kwartalne były...

Podatek od reklamy – prace przy projekcie ustawy w obecnym kształcie powinny być wstrzymane

Podatek od reklamy – konsultacje IAA Polska, IAB Polska oraz SKM SAR z Wicepremierem Jarosławem Gowinem. 19 lutego przedstawiciele trzech organizacji reprezentujących branżę reklamy i...

Mobile w nowej rzeczywistości rośnie szybciej niż inne media

Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 miliardów złotych, a...

W styczniu strajk kobiet był popularniejszy niż WOŚP. Najaktywniejsze miasta w sieci to Warszawa,...

Październikowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego, orzekający niekonstytucyjność przepisów dopuszczających aborcję z powodu trwałych i nieodwracalnych wad płodu, mimo pandemii oraz zakazu zgromadzeń, stał się powodem...

Medialny ranking kryptowalut w Polsce 2022

W mijającym roku polscy internauci często wypowiadali się na temat kryptowalut, osiągając liczbę blisko 750 tys. wzmianek, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Temat...

Wydarzenia i transmisje online – jak się przygotować do ich organizacji?

Organizowanie różnorodnych wydarzeń online to wielkie wyzwanie dla wielu firm. Przed pandemią wiele osób nie decydowało się ani na ich organizację, ani na przybywanie...

Od poniedziałku już dwie trzecie kraju w zasięgu nowej naziemnej telewizji cyfrowej

Telewidzowie naziemnej telewizji cyfrowej na Śląsku, Podkarpaciu, w Małopolsce, województwie łódzkim, opolskim oraz części południowej województwa mazowieckiego i wielkopolskiego od poniedziałku znajdą się w...

Doktor Facebook = Teleznachorstwo zamiast telemedycyny

Mówi się, że w Polsce mamy 40 mln selekcjonerów piłkarskich i tyle samo lekarzy. Tymczasem okazuje się, że skłonność do wypowiadania się w sprawach,...

Netflix powyżej oczekiwań, content króluje

Po męczącym dotychczas dla Netflixa 2022 roku, inwestorzy oddychają z ulgą, ponieważ wydaje się, że jego losy mogą się odwrócić. Po spadku liczby subskrybentów,...

„#Szczepimy się!”. Ogólnopolski program szczepień przez pryzmat oglądalności stron rządowych

W połowie stycznia ruszył ogólnopolski program szczepień przeciw COVID-19. Analitycy Gemius i PBI sprawdzili, w jaki sposób przełożyło się to na zainteresowanie internautów stronami...

PE o social mediach: samoregulacja to za mało, potrzebne są przepisy

Media społecznościowe wymagają ram prawnych ograniczających ich potencjalnie negatywny wpływ na funkcjonowanie demokracji i zachodzące w Europie procesy społeczne. Przepisy te muszą jednak gwarantować...

Obserwuj, daj lajka, dodaj do koszyka – jak działa social selling po polsku?

Serwisy społecznościowe w ciągu ostatniej dekady wyrosły na potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Jego skuteczność opiera się na bezpośredniej interakcji. Kto powinien tego spróbować? Jak...

Koronawirus, smog, klimat – te globalne wyzwania interesują Polaków

Ostatnie miesiące mogły skłaniać do silniejszego przyglądania się problemom współczesnego świata. Pandemia, susza, powodzie dotykają nas bezpośrednio, ale czy sprawiają, że z większą uwagą...

Sztuczna inteligencja jest już w stanie wygenerować realistyczny mecz tenisowy między dowolnymi graczami. System...

Zespół badaczy z Uniwersytetu Stanforda wypracował nowatorski model wirtualizacji rozgrywek sportowych przy wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego. Naukowcy wyszkolili algorytmy do rozpoznawania indywidualnego stylu gry zawodników...

Wojna w cyberprzestrzeni

Ważnym elementem w kontekście wojny w Ukrainie jest prowadzona, równolegle do działań militarnych, wojna informacyjna. Informacyjna w zakresie medialnym – czyli przekazu telewizyjnego, prasowego,...

„Jak pisać i mówić o uchodźcach? Instytut Zamenhofa przygotował poradnik dla mediów

Jak pisać i mówić o uchodźcach i kryzysie migracyjnym to problem, z którym dziennikarze/rki w Europie mierzą się co najmniej od dwóch dekad. Ostatnie...

Badanie EY Polska: Młodzi w internecie – bez kontroli, bez ograniczeń, bez świadomości zagrożeń

Z badania przeprowadzonego na zlecenie EY Polska przez Kantar Public wśród osób w wieku 10-17 lat, wynika, że rodzice często nie wiedzą, co...

Cyberprzestępcy coraz częściej atakują użytkowników serwisów VOD. Przygotowują wiarygodnie wyglądające kopie stron i wyłudzają...

Restrykcje pandemiczne przyczyniły się do gwałtownego wzrostu zainteresowania internetowymi platformami wideo. Tę sytuację postanowili wykorzystać cyberprzestępcy, którzy zwiększyli częstotliwość ataków phishingowych oraz liczbę internetowych oszustw...

Lex TVN. Rada Przedsiębiorczości stanowczo protestuje przeciwko projektowi nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji

Rada Przedsiębiorczości stanowczo protestuje przeciwko projektowi nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zgłoszonej przez posłów Prawa i Sprawiedliwości. Proponowane w niej zmiany pozwolą uznaniowo...

Wirtualna rzeczywistość wkracza do polskich kin. Widzowie będą śledzić przebieg akcji w filmie z...

Technologia wirtualnej rzeczywistości powoli wkracza do mainstreamowego użytku i coraz częściej wykorzystywana jest także w świecie filmu i teatru. Produkcje zrealizowane w VR pozwalają śledzić przebieg akcji z dowolnej...

Tylko ¼ Polaków ufa reklamom w Internecie, a o ofertach dowiadują się z mediów...

Wraz z rozwojem e-commerce, zmienia się też nastawienie kupujących online do reklam. Jak wynika z raportu E-zakupy w Polsce 2020, ExpertSender, siedem na dziesięć...

65 proc. użytkowników mobile gamingu w Europie to kobiety

Ponad połowa z 2,3 mld graczy mobilnych na świecie gra częściej niż 10 razy w tygodniu. Zdecydowana większość ma więcej niż 34 lata. Są...

Igrzyska Olimpijskie przez pryzmat popularności mediów

Igrzyska Olimpijskie w Tokio to kolejne, po Euro 2020, wydarzenie sportowe o globalnym zasięgu, które odbyło się tego lata. Podobnie jak święto futbolu, przyciągnęło przed...

Powstanie Joint Industry Committee

Nadawcy telewizyjni oraz marketerzy i agencje mediowe podpisali list intencyjny, w którym deklarują wolę wspólnego opracowania statutu i powołania do życia Joint Industry Committee...

Dzięki wydatkom na reklamę video oraz e-commerce, globalny rynek reklamy wraca do formy szybciej...

Obecnie szacowany spadek wydatków na reklamę w roku 2020 wyniesie 7,5%, to mniej w porównaniu z lipcową prognozą zakładającą spadek o 9,1% Sytuacja...

Deepfake: Manipulacja coraz groźniejsza i bardziej zaawansowana. Sztuczna inteligencja może już spreparować wypowiedź nawet...

Dynamiczny rozwój rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego oraz algorytmów sztucznej inteligencji doprowadził do wytworzenia się nowej dziedziny nauki bazującej na technologii deepfake. Wykorzystanie zbiorów Big Data...
Exit mobile version