Wojna w cyberprzestrzeni

Ważnym elementem w kontekście wojny w Ukrainie jest prowadzona, równolegle do działań militarnych, wojna informacyjna. Informacyjna w zakresie medialnym – czyli przekazu telewizyjnego, prasowego,...

Serwisy informacyjne po trzech tygodniach od rosyjskiej agresji na Ukrainę – analiza

Po trzech tygodniach od rozpoczęcia wojny zainteresowanie informacjami w internecie słabnie, choć nadal pozostaje znacznie wyższe niż przed inwazją. Analizie poddano serwisy z kategorii „Informacje...

Zuckerberg zapowiada: Instagram z własną kolekcją NFT

Popularyzacja technologi NFT wchodzi na kolejny poziom. Już wkrótce tokeny NFT mają być dostępne na Instagramie. Właściciel Mety jeszcze nie zdradza, jak będzie można...

Komentarz prawnika – dziwna konferencja „Polskich Elektrowni” o akcji billboardowej

Duże kontrowersje wśród dziennikarzy wzbudziło zachowanie organizatorów konferencji prasowej nt. Akcji billboardowej o przyczynach podwyżek cen energii Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie - organizator...

Cyberatak na dziennikarzy medialnego imperium News Corp.

News Corp., koncern należący do Ruperta Murdocha, padł ofiarą ataku hakerskiego. W ostatnich dniach przestępcy włamali się na konta e-mail dziennikarzy redakcji koncernu, co...

Samochód na firmę – płać abonament RTV

Bez wątpienia przeważająca większość pojazdów poruszająca się po drogach wyposażona jest w odbiorniki radiowe, a każdy nowy pojazd trafiający na taśmę produkcyjną jako element...

Rynek reklamy na świecie wzrośnie w 2022 o 9,2%. Większa część tortu będzie należeć...

Grupa reklamowa dentsu opublikowała Global Ad Spend Forecast. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 roku. Średni wzrost w tym...

Ranking serwisów streamingowych i VOD za 2021 rok

Polski SentiOne przeprowadził analizę popularności serwisów streamingowych i VOD wśród Internautów za cały 2021 r. Jej wyniki potwierdzają zdecydowaną przewagę Netflixa nad konkurencją. Natomiast...

Dlaczego warto mieć dużo lajków na Instagramie?

Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Każdego dnia korzystają z niego miliony osób w różnych krajach. Duża liczba tzw. lajków wpływa...

6 na 10 Zetek robi sobie przerwę od social mediów. Zamieniają społecznościówki na gry...

Segment gier mobilnych rozwija się w kosmicznym tempie. Raport AdColony „Social Media vs. Mobile Games” dla Mobiem Polska wykazuje, że aż 88 proc. ankietowanych...

Dwie trzecie Polaków płaci abonament za dostęp do serwisów filmowych

Rośnie popularność usług abonamentowego dostępu do streamingu materiałów wideo. Jak wynika z raportu Digital Consumer Trends 2021, w porównaniu z rokiem 2020 o jedną...

Ponad 2 mln gospodarstw domowych w Polsce zagrożonych utratą sygnału naziemnej telewizji cyfrowej

W związku z nadchodzącą aktualizacją standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2, Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje producentów i dystrybutorów sprzętu elektronicznego, apeluje do...

Stanowisko ZPP ws. projektu ustawy o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych

29 września 2021 r. Ministerstwo Sprawiedliwości przedłożyło projekt ustawy o ochronie wolności słowa w internetowych serwisach społecznościowych (dalej „ustawy wolnościowej”). Biorąc pod uwagę prace...

Komentarz prawny: influencerzy vs UOKiK

W ślad za zapowiedzią opublikowaną pod koniec września, UOKiK rozpoczął już pierwsze działania w zakresie weryfikacji prawidłowości zasad i warunków współpracy pomiędzy influencami, agencjami...

Dlaczego nie działa Facebook i Messenger? Ekspert wyjaśnia

4 października w godzinach popołudniowych Facebook, Instagram oraz inne popularne serwisy internetowe przestały działać. Problemy potwierdził na koncie oficjalnym twitterowym Facebook, który już pracuje...

Branża mediów i rozrywki już w tym roku wróci do poziomu sprzed pandemii

2022 rok powinien przynieść solidny wzrost w sektorze mediów i rozrywki w Polsce. Wartość rynku wzrośnie o 877 mln dol. z prognozowanych 9,61 mld...

Mobile w nowej rzeczywistości rośnie szybciej niż inne media

Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 miliardów złotych, a...

Interaktywna rozrywka zastąpi rzeczywistość? Co z rozrywką po Covidzie?

O rynku rozrywki od 1,5 roku mówi się w kontekście zmian, jakie wymusiła na nim pandemia. Mało kto jednak zastanawia się, jak będzie on...

Nowy James Bond to test dla branży kinowej

„Nie czas umierać”, nowy film o agencie 007, kosztował 250 mln dolarów. Wkrótce przekonamy się, czy po raz pierwszy po pandemii uda mu się...

Jak zyskać obserwujących na Instagramie na koncie firmowym?

Możliwości w dziedzinie marketingu, które współcześnie dają portale społecznościowe, są coraz częściej wykorzystywane przez przedsiębiorców, chcących dotrzeć do nowych klientów drogą internetową. W szczególności...

Ranking popularności polskich polityków na Twitterze

O prezesie PiS wspomniano ponad 55 tysięcy razy. Drugie miejsce w rankingu z ponad 54 tysiącami wzmianek zajmuje premier Mateusz Morawiecki, a na trzecim...

„Jak pisać i mówić o uchodźcach? Instytut Zamenhofa przygotował poradnik dla mediów

Jak pisać i mówić o uchodźcach i kryzysie migracyjnym to problem, z którym dziennikarze/rki w Europie mierzą się co najmniej od dwóch dekad. Ostatnie...

Igrzyska Olimpijskie przez pryzmat popularności mediów

Igrzyska Olimpijskie w Tokio to kolejne, po Euro 2020, wydarzenie sportowe o globalnym zasięgu, które odbyło się tego lata. Podobnie jak święto futbolu, przyciągnęło przed...

LEX TVN zniechęca zagranicznych inwestorów do Polski. Hanna Mojsiuk: jakie sektory będą uwłaszczone następne?

Zamach na wolne media to zjawisko , które w demokracji nie powinno mieć miejsca. „Czy ktoś pomyślał, co o nas pomyślą zagraniczni inwestorzy i...

Streaming pogłębia ślad węglowy. Ile CO2 emituje odcinek Twojego ulubionego serialu?

Czy pandemiczne przejście z kin stacjonarnych na streaming online jest eko? Bez wątpienia, mniej dwutlenku węgla emitujemy w domowym zaciszu niż w salach multipleksów,...

Apel Polskiej Rady Biznesu o zablokowanie uchwalenia ustawy Anty-TVN (lexTVN)

Zdominowana przez posłów PiS sejmowa komisja kultury i środków przekazu poparła projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji nazywany powszechnie „Anty-TVN”. Trudno oprzeć...

TOP 55 najcenniejszych madialnie polityków w internecie 2021

Mateusz Morawiecki jest najdroższym medialnie politykiem w polskim internecie. Wartość przekazów z udziałem premiera wyniosła blisko 124 miliony złotych. Donald Tusk zajmuje 6. miejsce z...

Nie wszystkie social media sprawdzą się w przypadku przedsiębiorców

Social media w biznesie to prawdziwy temat-rzeka, a dobranie odpowiednich platform zależy przynajmniej od kilku czynników. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie zrezygnować...

Przeszło 60% Polaków dowiaduje się o zbiórkach charytatywnych z Internetu. Głównie z social mediów

6 na 10 Polaków dowiaduje się o prowadzonych aukcjach charytatywnych z Internetu. Największy udział mają w tym social media. Są aż kilka razy częściej...

Lex TVN. Rada Przedsiębiorczości stanowczo protestuje przeciwko projektowi nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji

Rada Przedsiębiorczości stanowczo protestuje przeciwko projektowi nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji zgłoszonej przez posłów Prawa i Sprawiedliwości. Proponowane w niej zmiany pozwolą uznaniowo...

Obserwuj, daj lajka, dodaj do koszyka – jak działa social selling po polsku?

Serwisy społecznościowe w ciągu ostatniej dekady wyrosły na potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Jego skuteczność opiera się na bezpośredniej interakcji. Kto powinien tego spróbować? Jak...

Wpływ pandemii na zaufanie i dobre samopoczucie w kanałach cyfrowych

Jak pokazało przeprowadzone przez EY badanie Global Digital Home. Decoding the digital home, zmęczenie cyfrowe zmusza blisko połowę (47%) ankietowanych do przerw w korzystaniu...

76 proc. internautów nie rozumie czemu miałoby płacić za dostęp do artykułów w sieci

44 proc. polskich internautów przyznało, że w czasie pandemii częściej czerpało  informacje z bezpłatnych serwisów informacyjnych, a 39 proc. częściej korzystało z mediów społecznościowych....

Adw. Mateusz Janion: spot reklamujący TVP na Euro 2020 to zestaw wielu kontrowersyjnych prawnie...

- Ustawa o grach hazardowych z 2009 roku była uchwalana pod olbrzymią presją opinii publicznej, związaną z tzw. „aferą hazardową”. Z tego też powodu...

Wojna o media trwa. Giganci tracą sojusznika

W Australii coraz więcej koncernów medialnych dochodzi do porozumienia z Google i Facebookiem w sprawie opłat za udostępnianie treści. To pokłosie przyjętej tam ustawy,...

Linkedin – Jakie cele biznesowe można zrealizować dzięki tej profesjonalnej platformie

Poszukiwanie nowych klientów, budowanie relacji z obecnymi, poszukiwanie pracowników… Jeżeli chcesz rozwijać firmę, to prędzej czy później będziesz musiał stanąć przed takimi wyzwaniami. Żadne...

Burda przejmuje Edipresse

Multi-dyscyplinarny zespół Wolf Theiss kierowany przez Partnera, Jacka Michalskiego doradzał Burda Media Polska przy nabyciu wszystkich akcji w Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group....

Media społecznościowe naturalnym środowiskiem polityków – pierwsze europejskie badanie Grayling

Grayling zaprezentował pierwsze ogólnoeuropejskie badanie na temat sposobu, w jaki politycy korzystają z mediów społecznościowych. Analizie pod kątem płci, wieku czy przynależności partyjnej poddano...

Wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%

Rosnąca widowania kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7%. Reklama Out-of-home odbije...

Jak zwiększyć zasięgi konta na Instagramie?

Instagram z dnia na dzień staje się coraz popularniejszą platformą społecznościową. Jeszcze do niedawna służył praktycznie wyłącznie publikacji zdjęć z krótkim opisem. Dziś można...
Exit mobile version