Meta odbija się od dna – reklama kluczowym czynnikiem napędzającym przychody

Po trzech kwartałach ujemnego wzrostu przychodów, Meta odbija się od dna, ze wzrostem przychodów o 2,6 proc. za kwartał, sięgając poziomu 28,6 miliarda dolarów. Z akcjami, które wzrosły już o ponad 70 proc. od początku roku, przy raporcie nie było marginesu błędu, a Meta go dostarczyła. Firma wykazuje wyraźną dyscyplinę kosztową, a patrząc na jej dobrze wyglądającą podstawową działalność, inwestorzy, którzy kupili te akcje pod koniec 2022 roku – będą się cieszyć.

Odbicie w przychodach z reklam może świadczyć o tym, że spowolnienie budżetów korporacyjnych zaczyna się poprawiać – Alphabet również pobił wczoraj szacowane wyniki. Przychody reklamowe Meta wyniosły 28,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 4,1 proc. rok do roku i jest znacznie lepszym rezultatem od spodziewanych 26,7 mld dolarów.

Mark Zuckerberg nazwał ten rok “rokiem efektywności” dla Meta, wraz z ograniczeniem wydatków i zmniejszeniem zatrudnienia. Jednak jego Metaverse push Reality Labs, stracił kolejne 3,99 miliarda dolarów przez kwartał, co było gorsze niż oczekiwano, i niestety, wygląda na to że te straty w najbliższym czasie będą dalej rosły.

Kluczową informacją dla inwestorów była silna prognoza na przyszłość, pokazująca, że ten wynik nie był jednorazowy i że rok 2023 zapowiada się dla Mety znacznie lepiej. Gigant mediów społecznościowych spodziewa się przychodów w przedziale 29,5 mld USD – 32 mld dolarów.

Josh Gilbert, analityk rynkowy eToro