Sterowane głosowo chaty, pozyskiwanie kandydatów przy wykorzystaniu marketing automation, ocena dopasowania profili oparta o machine learning, automatyzacja w umawianiu spotkań, czy video interviewing brzmią nieco jak elementy fabuły filmu science-fiction, ale powoli stają się rzeczywistością. Romans rekrutacji i digitalu trwa w najlepsze. Szacuje się, że niebawem
14 godzin pracy rekrutera w tygodniu, może zostać zastąpione przez działania z obszaru szeroko rozumianej automatyzacji. Sprawi to, że rekruterzy i zespoły HR będą mogły skupić się na bardziej strategicznych aspektach swojej pracy. Jednym z nowoczesnych rozwiązań, które wpływają na skrócenie czasu procesu rekrutacyjnego jest video-rozmowa kwalifikacyjna. Drugim – ogłoszenie o pracę w formie wideo. Dlaczego? Ponieważ treść wizualna jest dużo bardziej atrakcyjna, niesie zupełnie inny przekaz i – dzięki social mediom i innym narzędziom – trafia wprost do odbiorców.
Wysoko rozwinięte technologie, automatyzacja, marketing w mediach cyfrowych – wszystkie te obszary znajdują coraz szersze zastosowanie również w procesach rekrutacji. Obecnie, pracownicy działów HR muszą zarówno bacznie obserwować technologiczne trendy, jak również łączyć i zgłębiać kompetencje w tym zakresie. Z czego to wynika? Głównie z nowych potrzeb „cyfrowego społeczeństwa”. Coraz częściej oglądamy treści na urządzeniach przenośnych, które stopniowo wypierają komputery – jak wskazują dane StatCounter w październiku po raz pierwszy to nie komputery a urządzenia przenośne królowały w zakresie korzystania z Internetu. Większość, czyli ponad 51 proc. danych przetworzono właśnie na tabletach i smartfonach. Przy rosnącym trendzie mobile’u jednocześnie rozwija się istotny dla rekrutacji wideo trend. – Obecnie, aż 66 proc. populacji świata korzysta z telefonów komórkowych[i], niewiele mniej osób (62 proc.) ogląda treści wideo udostępnione w Internecie właśnie na urządzeniach mobilnych[ii]. Ponadto, aplikacje coraz częściej zastępują klasyczne metody poszukiwania pracy. W związku z tym, pracodawca, który chce dotrzeć do potencjalnego pracownika powinien zaadaptować nowe preferencje kandydatów i dostosować sposoby komunikacji. Z danych Devire wynika bowiem, że 80 proc. poszukujących pracy jest bardziej skłonna zaaplikować na ogłoszenie zawierające video – wyjaśnia Mateusz Wójtowicz, Executive Manager Zespołu Sales & Marketing w Devire.
Spis treści: