Rozwiązania magazynowe dla ecommerce

Magazynowanie to jeden z najistotniejszych elementów logistyki dla e-commerce. Skuteczne zarządzanie magazynem w wielu przypadkach wpływa na szybkość oraz jakość obsługi klienta. Co więcej, przyczynia się również do wyników finansowych przedsiębiorstwa. Istnieją cenne wskazówki, dzięki którym można usprawnić proces magazynowania dla sklepów internetowych.

Magazynowanie dla e-commerce – co trzeba wiedzieć?

Bardzo ważny jest przede wszystkim wybór operatora logistycznego. W praktyce jest tak, że dobry magazyn powinien być dobrze zlokalizowany oraz łatwo dostępny. Co więcej, ma też zapewniać właściwe warunki przechowywania wszelkich towarów. Mowa tutaj na przykład o odpowiedniej temperaturze czy wilgotności. Jeżeli mowa o e-commerce, najlepiej rozważyć magazyny oferujące usługi fulfillment.

Mowa tu o kompleksowej obsłudze zamówień, w tym kompletacji, wysyłce towarów, pakowaniu, obsłudze zwrotów i reklamacji. Bardzo istotnym procesem jest zarządzenie magazynem. Jak się okazuje, w e-commerce niezbędne jest użycie systemów zarządzania magazynem, czyli WMS. Pozwolą one śledzić ilość towarów, ich lokalizację, datę ważności, a ponadto terminy przydatności. Kolejną ważną kwestią jest optymalizacja procesów. W każdym magazynie warto wprowadzić standardy oraz procedury pozwalające na optymalizację procesów oraz zmniejszenie czasu realizacji wszelkich zamówień.

Fulfillment – dlaczego takie rozwiązanie jest coraz popularniejsze?

Warto na samym początku wyjaśnić, że fulfillment to usługa, w ramach której przedsiębiorstwo zajmuje się kompleksową obsługą zamówień od momentu ich złożenia przez klienta aż do dostarczenia do niego zamówionego produktu. Jeżeli prowadzony jest sklep internetowy, jest to zdecydowanie słuszny wybór. Fulfillment obejmuje takie działania jak na przykład przyjmowanie zamówień, pakowanie, etykietowanie, kompletowanie, a ponadto wysyłkę czy śledzenie przesyłek. Istnieje kilka powodów, dla których warto rozważyć wykorzystanie usług tego typu w przypadku prowadzenia sklepu internetowego. Przede wszystkim jest to oszczędność czasu oraz funduszy.

Okazuje się, że usługa fulfillmentu pozwala na redukcję kosztów związanych z procesem realizacji zamówień. Przedsiębiorstwo zajmujące się fulfillmentem ma już właściwe zaplecze magazynowe, a ponadto specjalistyczne narzędzia oraz zasoby wymagane do szybkiej oraz sprawnej obsługi. Nie jest to koniec zalet takiego rozwiązania. Do tego dolicza się też zwiększenie skali działalności. Dzięki usługom typu fulfillment możliwe jest utrzymanie wysokiej jakości obsługi klienta, co powinno być priorytetem dla każdego przedsiębiorcy.