Zbigniew Grycan: każda firma powinna być gotowa na gorsze czasy

55 lat temu, 2 lutego 1962 roku Zbigniew Grycan otworzył swój pierwszy biznes. Była to bardzo mała, trzyosobowa firma produkująca lody i ciastka. Wcześniej jego ojciec i dziadek również prowadzili podobną działalność. Była to rodzinna tradycja cukiernicza.

– Rządy wielu przywódców nie były łatwe dla rzemiosła i kupiectwa. Przedsiębiorcy dostawali wtedy czerwone światło, jednak firmie udało się przetrwać trudne czasy – powiedział serwisowi eNewsroom Zbigniew Grycan, założyciel firmy Grycan – Kiedy jednak była taka możliwość, rozwijała się. Różne trudności i przejścia tylko zahartowały właściciela marki. Kiedyś rynek należał do producenta. To, co było wyprodukowane – sprzedawało się na pniu. Nawet wyroby czekoladopodobne. Dzisiaj rządzi konsument. Sztuką nie jest teraz wyprodukować towar, nawet najwyższej jakości, ale go sprzedać. Hasło „Klient nasz pan” nadal jest prawdziwe i aktualne. Istnieje jednak podstawowa zasada. Nie należy mylić dochodu z obrotem. Wydatki powinny być rozsądnie kalkulowane, aby zawsze być przygotowanym na lepsze, ale i na gorsze czasy. Czasami pojawiają się niespodziewane czynniki zewnętrzne, na które prowadzący działalność nie ma wpływu – ocenił Grycan.