Trans Polonia S.A., wiodący operator oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych, zakończył 2017 r. najwyższymi wynikami finansowymi w swojej 14-letniej historii – m.in. zysk EBITDA wyniósł 26,2 mln zł przy 225,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Trans Polonia obniża zadłużenie finansowe i realizuje program inwestycyjny, pozwalający odpowiedzieć na popyt zgłaszany przez branżę paliwową, chemiczną i infrastrukturalną. W 2017 roku spółka wprowadziła do użytku ponad 150 jednostek transportowych.
Spółka w 2017 r. wypracowała 225,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (+27,7 proc. r/r), przy 26,2 mln zł zysku EBITDA (+6,4 proc. r/r) oraz 10,5 mln zł zysku netto (+27,3 proc. r/r). Trans Polonia na koniec 2017 r. dysponowała 61 mln zł środków pieniężnych oraz osiągnęła w tym okresie 12,7 mln zł przepływów z dz. operacyjnej, w istotnym stopniu pokrywających prowadzone inwestycje flotowe.
Transport chemii, asfaltów, produktów spożywczych i paliw wygenerował ponad 225 mln zł sprzedaży. Na wszystkie segmenty wpływa szereg korzystnych tendencji. W części paliwowej to wysoka konsumpcja paliw w Polsce i działania ograniczające szarą strefę na tym rynku, w części chemiczno-bitumicznej biznesu pozytywne czynniki stanowi m.in. kumulacja prowadzonych inwestycji drogowych, czy dobre warunki makro w Europie rodzące zapotrzebowanie na obsługę logistyczną koncernów chemicznych.
– Sytuacja finansowa i płynnościowa pozwala nam ambitną realizację programu inwestycyjnego, jak i bardziej aktywne sondowanie rynku pod kątem potencjalnych akwizycji. Na koniec minionego roku Grupa dysponowała istotnym buforem środków pieniężnych, co ułatwia realizację szeregu inicjatyw rozwojowych. Obecnie priorytetem jest kontynuacja działań w zakresie rozbudowy floty transportowej. Nabyte dotychczas nowe jednostki rozpoczynają pracę, co znajdzie korzystne odzwierciedlenie
w naszych danych finansowych – dodał Dariusz Cegielski.
Spółka w 2017 r wprowadziła do użytkowania ponad 150 jednostek transportowych o wartości 40 mln zł (w tym 55 naczep-cystern o wart. 17 mln zł uwzględniono w wydatkach inwestycyjnych typu capex, pozostałe zostały sfinansowane poprzez leasing operacyjny). Dynamika realizacji inwestycji flotowych została przyspieszona z uwagi na sprzyjające warunki rynkowe.