Centrum Usług dla Biznesu Deloitte w Rzeszowie, utworzone półtora roku temu, zatrudnia obecnie ponad 200 osób. Planowane jest podwojenie tej liczby w nadchodzących miesiącach. Centrum mieści się w SkyRes Warszawska, najnowocześniejszym biurowcu w Rzeszowie i ciągle się rozwija. Centrum Usług dla Audytu,...
Historia rozwoju branży BSS w Polsce sięga ponad dwudziestu lat. Przez ten czas nad Wisłą powstała unikalna sieć lokalizacji przyjaznych dla rozwoju biznesu. Jak wynika z raportu Fundacji Pro Progressio przyszłość rozwoju branży BSS to już nie jedynie wielkie...
Od 2013 roku liczba osób zatrudnionych w zagranicznych centrach usług wspólnych w Polsce wzrosła o 40% i wynosi obecnie ponad 210 tysięcy pracowników. Tempo wzrostu zarobków w tej branży jest dwukrotnie szybsze niż w całej gospodarce i wynosi 7%, przy...
Dostępność pracowników, powszechna znajomość języków obcych i relatywnie niskie koszty pracy powodują, że Polska jest atrakcyjna dla branży outsourcingu. Według prognoz w przyszłym roku ma ona urosnąć o 6–7 proc., ale część firm outsourcingowych zajmujących się zewnętrzną obsługą klientów zakłada dużo większe...
Nie tylko niskie koszty plasują Polskę w gronie najbardziej atrakcyjnych państw dla sektora outsourcingu. Dla zachodnich inwestorów równie ważna jest bliskość komunikacyjna, kulturowa i położenie w obrębie jednej strefy czasowej. To sprawia, że coraz więcej zachodnioeuropejskich firm decyduje się na przekazanie części procesów...
Polski rynek IT może w tym roku osiągnąć wartość blisko 36 mld zł. Dynamicznie będą rosnąć przede wszystkim usługi outsourcingowe, których udział w rynku usług IT do 2018 roku wzrośnie do ok. 22 proc. Segment ten mógłby się rozwijać jeszcze szybciej,...
Usługi dla biznesu to motor napędowy rozwoju biur w Polsce. Zagraniczne centra BPO zajmują już 51% powierzchni wynajętych w Krakowie, 46% w Łodzi i 39% we Wrocławiu. Jakich biurowców potrzebują nowoczesne firmy i jak zmieniają standardy rynku nieruchomości? W Polsce...
Sektor BSS rozwija się dynamicznie w Polsce i Europie Centralnej już od dwóch dekad. Czy ta dobra passa będzie trwać w kolejnym roku, a nawet dziesięcioleciu? Jeśli nie tu, to gdzie branża nowoczesnych usług dla biznesu będzie się lokować?...
Dobre perspektywy przed rynkiem usług dla biznesu w Polsce. W ostatnich latach roczne tempo wzrostu sięgało 20 proc. Eksperci wskazują, że największe polskie miasta są nasycone centrami, ale wciąż duży potencjał mają regionalne rynki, przede wszystkim na wschodzie kraju. Sektor...
Branża outsourcingu i nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce rośnie coraz szybciej. W kraju działa już ponad 930 nowoczesnych centrów, a roczny wzrost zatrudnienia w nich szacuje się na 20 tys. miejsc pracy. Pracodawcy coraz chętniej sięgają po pracowników z grupy wiekowej 50+. Ze...
W połowie lutego na łamach „Pulsu Biznesu” ukazał się artykuł pt. „Urzędnicy wynajmą informatyków”, którego przyczynkiem stał się przetarg Centralnego Ośrodka Informatyki, zlecającego konsultantom, wyspecjalizowanym w 23 dziedzinach, prace z zakresu programowania i testów. Nowa metoda realizacji projektów IT...
Czy w Polsce istnieje rynek pracownika? Zdania są podzielone. O zjawisku tym mówi się coraz częściej w kontekście branży outsourcingu i nowoczesnych usług dla biznesu, w której roczny wzrost Fundacja Pro Progressio szacuje się na blisko 20 000 miejsc pracy. Braki...
Do niedawna największym klientem usług outsourcingowych były przede wszystkim międzynarodowe korporacje. Jednak od paru lat korzyści, wynikające ze zlecenia części procesów biznesowych na zewnątrz, coraz mocniej kuszą instytucje publiczne. W ciągu zaledwie 24 miesięcy 30% urzędów skarbowych wyoutsoursowała swoje...
Polska jest europejskim liderem sektora nowoczesnych usług dla biznesu, którego wzrost w minionym roku wyniósł blisko 20%. Rosnąca konkurencja sprawia, że w walce o klienta liczą się tylko najlepsi. Liderzy branży outsourcingu contact center muszą oferować wielojęzyczną i omnikanałową...
Polska umacnia pozycję wiodącej europejskiej lokalizacji dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. W kraju działa już ponad 1000 centrów BPO/SSC, w których zatrudnionych jest ponad 200 tys. osób. W ciągu ostatnich lat roczne tempo wzrostu branży dochodziło do 20...
Wciąż niewystarczająca liczba specjalistów IT uczy firmy nowego podejścia do pracowników, zaś tych drugich skłania do większych roszczeń względem potencjalnych pracodawców. Wg najnowszego raportu „Pracuj w IT 2016”, opracowanego przez serwis Pracuj.pl, początkujący pracownicy w branży IT mogą otrzymać przeciętne,...
Dynamiczny rozrost sektora BSS w Polsce dał szansę na zaistnienie biznesowym lokalizacjom regionalnym. Dobrze wykorzystał ją Lublin, najprężniej rozwijające się miasto Polski Wschodniej, w którym działa obecnie 60 centrów outsourcingowych, zatrudniających niemal 7000 osób. Siłą Lublina jest kapitał ludzki...
W Warszawie przybywa centrów usług dla biznesu, które specjalizują się w zaawansowanej obsłudze finansowo-księgowej globalnych firm Pośród 40 lokalizacji w Polsce, w których rozwija się sektor BPO/SSC, Warszawa jest ośrodkiem o największej liczbie centrów nowoczesnych usług dla biznesu. Według najnowszych danych...
Dalszy rozwój sektora pomimo rosnącej konkurencji ze strony robotyki Relokacja do krajów macierzystych centrów telefonicznych i centrów usług wspólnych w najbliższej przyszłości mało prawdopodobna Polska na 7 miejscu globalnego rankingu lokalizacji dojrzałych BPO Z corocznego raportu międzynarodowej firmy doradczej...
Warszawa jest miastem z największą liczbą centrów BPO/SSC w Polsce i drugim, po Krakowie, pod względem zatrudnienia w tym sektorze. Stolica przeżywa obecnie drugą młodość jako preferowana lokalizacja na centra operacyjne. W tegorocznym rankingu Tholons Warszawa zajmuje 25. miejsce,...
Z szacunków Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych wynika, że od 2000 roku do Polski napłynęło ponad 10 mld zł w formie zagranicznych inwestycji. Tylko w ubiegłym roku zrealizowano projekty inwestycyjne, których wartość wyniosła 766,9 mln euro. Największymi inwestorami zagranicznymi są firmy...
Rewolucja technologiczna i automatyzacja procesów z jednej strony oraz uszczelnianie systemu podatkowego z drugiej – to największe wyzwania strojące obecnie przed działami podatkowymi i księgowymi w przedsiębiorstwach. Jak wynika z badania EY „Paradoksy outsourcingu”, w tej sytuacji tylko co...
Polscy pracodawcy przyciągają pracowników z zagranicy, którzy mają coraz większy wpływ na krajową gospodarkę. W sektorze nowoczesnych usług biznesowych, zatrudniającym 212 tys. osób, obcokrajowcy stanowią blisko 10 proc. kadr. Jedno miejsce pracy w tej branży tworzy od połowy do dwóch nowych...
Wartość europejskiego rynku outsourcingu rośnie około 10% rocznie, a w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wzrost ten jest jeszcze bardziej dynamiczny. Szybki rozwój sektora sprawia, że zmienia się on rok do roku. Eksperci zgromadzeni na konferencji European Outsourcing Summit 2016, zorganizowanej...
Rozwój polskiego sektora nowoczesnych usług dla biznesu wiąże się nie tylko z powstawaniem nowych miejsc pracy. Polscy managerowie i eksperci wyrastają na globalnych liderów w dziedzinie outsourcingu. Z doświadczenia Polaków postanowiła zaczerpnąć Rumunia - drugi najbardziej rozwinięty rynek usług...
Na polskim rynku pracy tzw. outsourcing pracowników nie jest regulowany szczegółowymi przepisami prawa. Dla wielu pracodawców jest to korzystne, umożliwiające elastyczność narzędzie, ale nieuczciwe firmy wykorzystują tę furtkę, obchodząc dzięki niej przepisy o pracy tymczasowej. Skorzystanie z usług takiej firmy może okazać...
Schneider Electric wdraża systemy Lean Management w swoich centrach usług wspólnych w Polsce, Indiach, Chinach i na Filipinach. Metoda ta pozwala efektywnie zmienić kulturę firmy, w tym zapewnić ciągłe zwiększanie produktywności, podwyższanie jakości, skracanie cyklu realizacji usług i przyciąganie nowych klientów. Po zbudowaniu fundamentów...
W sektorze nowoczesnych usług dla biznesu postępuje automatyzacja prostych procesów księgowo-finansowych. Rośnie też zapotrzebowanie na wysokospecjalistyczną wiedzę z zakresu compliance oraz znajomości lokalnych regulacji i uwarunkowań prawnych. Polska przyciąga kolejne inwestycje z sektora BPO i SSC, m.in. dzięki wykwalifikowanej w tych obszarach kadrze. – W centrach usług wspólnych,...
Polska ma szansę osiągnąć pozycję globalnego lidera branży BPO/SSC. Pod względem zatrudnienia w sektorze usług dla biznesu zajmujemy pierwsze miejsce w Europie i trzecie na świecie, a zagranicznych inwestorów przyciągają konkurencyjne koszty pracy, dostępność wykwalifikowanej kadry oraz wsparcie na poziomie rządowym i lokalnym. Dzięki tym...
Nawet ponad 10 000 zł brutto miesięcznie mogą zarobić specjaliści z kilkuletnim doświadczeniem. Zarobki w polskim sektorze BPO/SSC są coraz wyższe i zapewne ten trend się utrzyma. W bieżącym roku możliwy jest nawet 5% wzrost wynagrodzeń w sektorze -...
Nowoczesne usługi dla biznesu to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów w Polsce. Rynek powiększa się o 18-20% rok do roku. Fundacja Pro Progressio wspierająca i promująca branżę outsourcingu zawarła kolejne międzynarodowe partnerstwa, które przyczynią się do popularyzacji Polski...
Centra usług działające w Polsce są otwarte na wprowadzenie smart wokingu, czyli modelu zarządzania, w którym główny nacisk kładzie się na efekty pracy, a nie ilość godzin spędzonych za biurkiem. Taki wniosek płynie z pierwszej części badania prowadzonego przez...
Londyn, Genewa czy Luksemburg już od dawna inwestują w rozwój szerokiej działalności gospodarczej na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Instytucje finansowe, centra usług wspólnych, firmy zajmujące się outsourcingiem procesów biznesowych, to ta grupa przedsiębiorców, którzy od lat doceniają atrakcyjność...
Branża BPO/SSC w Polsce zatrudnia obecnie blisko 200 000 pracowników. Różnorodność procesów obsługiwanych przez ten sektor sprawia, że pracę w nim mogą znaleźć przedstawiciele wielu specjalności, praktycznie na każdym etapie kariery zawodowej. Istnieją jednak kompetencje, o które branża BSS upomina się...
Popularność outsourcingu w Polsce stale rośnie, a wiele zlecanych na zewnątrz procesów wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Co oznacza to dla zwykłego konsumenta? Co dzieje się z naszymi danymi, które powierzamy operatorowi telekomunikacyjnemu, organizatorowi konkursu lub jakiejkolwiek innej...
Pierwsza połowa 2016 roku to dalszy wzrost branży nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Według danych PAIiIZ z zakończone w tym półroczu projekty inwestycyjne o łącznej wartości 385 mln euro stworzą ponad 7000 nowych miejsc pracy – większość właśnie...
Lwią część powierzchni biurowej w Polsce wynajmują firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, który wzrasta w tempie, o którym inne branże mogą tylko marzyć  Polski rynek biurowy, który na przełomie roku oferował ponad 7,5 mln mkw. powierzchni, nie...
Sektor nowoczesnych usług dla biznesu jest jednym z największych pracodawców w Polsce, porównywalnym już do sektora motoryzacji. Dziś 852 centra zlokalizowane w całym kraju zatrudniają 193 tys. osób, ale już w tym roku ich liczba powinna przekroczyć 200 tys. Do łask inwestorów wraca Warszawa,...
Łódź jeszcze niedawno kojarzona z produkcją przemysłową staje się centrum branży IT i usług wspólnych dla biznesu. Jako lokalizację do prowadzenia biznesu Łódź wybrały m.in. Philips, Fujitsu, Hewlett-Packard, Indesit i Gillette. W najbliższym czasie ma powstać blisko 3,5 tys. nowych miejsc pracy nie tylko...
Rynek BPO/SSC rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, a wyróżniającym się pod tym względem rejonem jest niewątpliwie Trójmiasto. W aglomeracji działa obecnie ponad 100 centrów operacyjnych, a liczba osób zatrudnionych w branży przekroczyła 19 000. Stanowi to imponujący wynik w...
Exit mobile version