Polscy przedsiębiorcy wiedzą jak wykorzystać efekty wzmożonego ruchu zakupowego podczas Black Friday i zwiększają wysyłkę towarów za granicę. Jak wynika z danych eBay, eksport towarów przez polskich dostawców, podczas Black Friday 2017, wzrósł w kluczowych sezonowych kategoriach o ponad 20% r/r, a produkty polskich sprzedawców były wybierane i eksportowane średnio co 5 sekund. Wartość ta robi tym większe wrażenie, że wynika z realizacji zamówień dla klientów na najbardziej konkurencyjnych zachodnich rynkach.
– W przedświątecznym okresie zapewniamy polskim przedsiębiorcom dostęp do globalnego rynku, z którego korzysta około 177 milionów potencjalnych klientów. Z roku na rok, Polacy zwiększają obroty i radzą sobie coraz lepiej. Już teraz ponad 33% polskich sprzedawców eksportuje na cztery lub więcej kontynentów, a wzrost eksportu produktów z kluczowych sezonowych kategorii, w okresie Black Friday 2017 roku, odnotowano na poziomie ponad 20% r/r w. Na uwagę zasługuje także fakt, że do sukcesu polskich przedsiębiorców przyczyniają się klienci na zachodnich rynkach, gdzie konkurencja jest naprawę silna – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Przygotowania do Black Friday i Cyber Monday sprzedawcy zaczynają już na kilka tygodni przed samymi wyprzedażami. Korzystając z narzędzi, które udostępnia eBay, przeprowadzają dogłębną analizę preferencji klientów na podstawie danych sprzedażowych. Wzrost eksportu na zachodnie rynki pokazuje, że polscy przedsiębiorcy coraz lepiej trafiają w gusta zagranicznych klientów.
Co eBay przygotował dla polskich klientów
Black Friday zdobywa coraz większe znaczenie w zakupowym kalendarzu Polaków. Szacuje się, że w tegorocznej akcji wyprzedażowej, 19-28 listopada, weźmie udział aż 6,7 milionów rodaków[1], a łączna suma ich wydatków przekroczy kwotę 2,3 miliarda złotych[2]. W dniach wyprzedaży, na eBay będzie dostępna specjalna oferta tysięcy produktów poniżej 49 zł, a darmowa dostawa nie będzie wiązała się koniecznością wykupienia abonamentu.
[1] Badanie online przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenia eBay w dniach 11-15 października 2018 r. na próbie 1034 Polaków w wieku od 16 do 54 lat (38% Polaków, którzy słyszeli o Black Friday/Cyber Monday i którzy planują zakupy podczas tegorocznych wyprzedaży).
[2] Badanie Kantar TNS 2018.