Tagi Black Friday

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Black Friday



Black Friday to najważniejszy dzień w roku w branży e-commerce. Trend został zapoczątkowany w USA z okazji Dnia Dziękczynienia. Szaleństwo wyprzedaży szybko rozprzestrzeniło się również na rynki europejskie, gdzie Black Friday jest wstępem do świątecznego sezonu zakupowego. Podobno terminu Black Friday użyła jako pierwsza policja w Filadelfii w latach 50-tych. Określała w ten sposób chaos jaki panował na ulicach miasta dzień po Święcie Dziękczynienia, gdy tłumy turystów, miłośników zakupów i fanów sportu zalewały miasto zjeżdżając na mecz armii, która zmagała się z marynarką wojenną.


Powolna odbudowa branży pożyczkowej. Wyniki branży pożyczkowej i BNPL

Po trudnym okresie zmian legislacyjnych, kiedy rynek pożyczek mocno wyhamował, teraz powoli wraca do równowagi – wskazują na to dane za styczeń, który jest pierwszym miesiącem, gdy branża weszła pod nadzór KNF. Z analizy...

Sprzedaż pożyczek w grudniu – analiza FRRF

W grudniu instytucje pożyczkowe, z wyłączeniem firm oferujących płatności odroczone, przyznały 330 tys. pożyczek na łączną kwotę 1,139 mld zł – wynika z analizy Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego na podstawie danych CRIF. Odnotowane wyniki...

Listopad z rekordowym popytem na pożyczki

W listopadzie wyraźnie wzrosło zainteresowanie finansowaniem pozabankowym. W porównaniu do zeszłego roku liczba odpytań ws. klientów aplikujących o pożyczkę wzrosła aż o 26 procent. Wysoki popyt nie przekłada się jednak na nagły wzrost sprzedaży....

Kto w grudniu zarobi najwięcej? Sprzedawca karpia 30 złotych za godzinę, ale Święty Mikołaj...

Sprzedawca choinek 30 złotych za godzinę, kelner na eventach świątecznych 50, a Święty Mikołaj nawet kilkaset złotych. Black Friday zaczyna sezon na pracę sezonową w grudniu. Dla pracowników sezonowych grudzień, jest drugim po wakacjach, czasem...

Koniec miodowych lat w e-commerce, rynek dojrzał

Od szybkozbywalnych dóbr konsumpcyjnych po usługi finansowe, rewolucja online zmieniła handel detaliczny. Klienci niezmiennie uwielbiają wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy, które kojarzą się z e-handlem. Chcą też doświadczać więcej, m.in. w zakresie spersonalizowanych rekomendacji i zapamiętywania...

Ponad 63 proc. Polaków weźmie udział w Black Friday

W tym roku ponad 63% Polaków zamierza coś kupić w ramach Black Friday. Natomiast łącznie blisko 37% rodaków jest niezdecydowanych lub niechętnych. Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety planują tego typu aktywność. Konsumenci przeważnie...

Dlaczego warto kupować dla bliskich tablety w Black Friday?

Wiele osób już jesienią przygotowuje się do okresu świątecznego i kompletuje prezenty dla swoich bliskich. Ciekawym pomysłem jest tutaj zakup tabletów w Black Friday, ponieważ w tym dniu ceny sprzętów elektronicznych są często bardzo...

Po 3 kwartałach VRG ze sprzedażą na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku i wyższą...

Na koniec trzeciego kwartału 2023 roku Grupa Kapitałowa VRG S.A. wypracowała zysk netto w wysokości 51,8 mln zł (w porównaniu z 45,6 mln zł z analogicznym okresem 2022 roku). Na taki wynik finansowy wpłynęły przede...

Notino z ponad 1 miliardem euro obrotu w ostatnim roku fiskalnym

Notino, największy europejski e-sprzedawca kosmetyków i produktów z kategorii „Zdrowie” w ostatnim roku podatkowym odnotował wzrost o 32%, realizując obrót w wysokości 1 miliarda euro! Polska przyczyniła się do tego rekordowego wyniku w prawie...

Skutki nowej ustawy antylichwiarskiej widoczne w styczniowych danych rynku pożyczkowego

W grudniu 2022 r. wg danych CRIF wartość finansowania w segmencie tradycyjnych pożyczek wyniosła 1,3 mld. Rynek zanotował wtedy spadek wartości finansowania względem listopada (- 7,4 proc.) Liczba udzielonych pożyczek w ujęciu miesięcznych także...

Nowe przepisy wpływają na grudniową sprzedaż pożyczek

W listopadzie br. wg danych CRIF wartość finansowania w segmencie tradycyjnych pożyczek wyniosła 1,38 mld. Rynek zanotował wtedy wzrost wartości finansowania względem października (+15,2 proc.) Liczba udzielonych pożyczek w ujęciu miesięcznych także nieznacznie wzrosła...

GUS o e-handlu w grudniu 2022 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w grudniu 2022 r. w porównaniu z listopadem br. odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 9,6%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży "ogółem" zmniejszył się...

(Jednak) optymistyczna prognoza dla biznesu – podsumowanie 2022 roku w handlu

Rok 2022 przyniósł istotne wyzwania dla ogólnoświatowej gospodarki. Kryzys ekonomiczny, rozpoczęty przez pandemię, a pogłębiony przez wojnę w Ukrainie i związany z nią kryzys energetyczny, wpłynął na kondycję globalnego rynku i każdej możliwej branży....

Dyrektywa Omnibus – UOKiK sprawdza oznaczenia promocji, ruszą kontrole Inspekcji Handlowej

Do 40 przedsiębiorców z branży e-commerce, w tym największych platform sprzedażowych, drogerii, sieci sklepów z ubraniami czy sprzętem elektronicznym, UOKiK wysłał pisma dotyczące możliwych nieprawidłowości we wdrażaniu nowych przepisów. Chodzi o obowiązujące od początku stycznia regulacje, które zobowiązują do...

Dyrektywa OMNIBUUS – ważne zmiany dla firm, zwłaszcza z branży e-commerce

Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację tzw. dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a...

GUS o e-handlu w listopadzie – komentarze ekspertów

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano zdecydowanie wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył...

Kryzys tnie dochody sprzedawców – konsumenci kroją wydatki na święta

Świąteczna muzyka, strojne choinki i witryny prosto z bajki. Centra handlowe przepychem zachęcają konsumentów do wydawania pieniędzy. Tymczasem, jak twierdzą sprzedawcy, pod błyszczącym opakowaniem perspektywy na sezon świąteczny pozostają ponure. Powód? Jak wykazały ankiety...

Święta w obliczu kryzysu

Ponad 60% Polaków deklaruje, że w tym roku planuje wydać na świąteczne prezenty nie więcej niż przed pandemią. Z kolei 20% społeczeństwa nastawia się optymistycznie i nie zamierza ograniczać się podczas świątecznych zakupów – wynika...

Ceny mieszkań nadal spadają. Deweloperzy wstrzymują inwestycje i wycofują ze sprzedaży najatrakcyjniejsze lokale ...

Ceny mieszkań spadają, ale nie „na łeb na szyję”. Deweloperzy szukają sposobów na ucieczkę od utraty wartości ich lokali. - Ceny mieszkań spadają i w najbliższym czasie można spodziewać się jeszcze korekty cenowej w dół...

Black Friday 2022: pomimo rekordowej inflacji zainteresowanie zakupowym świętem wyższe niż rok temu

Wyprzedaże z okazji Black Friday stały się już tradycją. Jak co roku, z końcem listopada startują kampanie z atrakcyjnymi ofertami, zachęcające konsumentów do skorzystania z okazji i kupna wybranego produktu w nowej, lepszej cenie....

Black Friday 2022: Promocje kontra inflacja i słaby złoty

Jutro Black Friday – dzień, który symbolicznie rozpoczyna okres przedświątecznej gorączki zakupowej. Szanse na dobre promocje wzmacnia strach sprzedawców przed nadchodzącą recesją i ograniczaniem wydatków przez konsumentów. Z drugiej strony, ceny podnosi inflacja oraz...

Bain&Co.: Połowa Polaków planuje w tym roku tańsze prezenty pod choinkę

Z powodu coraz trudniejszej sytuacji ekonomicznej niemal połowa Polaków zamierza w tym roku obdarować bliskich skromniejszymi prezentami gwiazdkowymi, wynika z badania międzynarodowej firmy doradczej Bain & Company. Polscy konsumenci szukają oszczędności na każdym kroku,...

Black Friday 2022 – jak znaleźć tegoroczne okazje?

Black Friday to świetna okazja, aby kupić przeróżne produkty w atrakcyjnych cenach. Można powiedzieć, że to wydarzenie rozpoczyna świąteczny sezon zakupowy, dlatego sprzyja też kupowaniu prezentów bożonarodzeniowych. Kiedy wypada Black Friday i gdzie szukać...

Wyniki Grupy VRG S.A. za 3Q2022 r.

Po trzech kwartałach spółka utrzymuje pozytywną dynamikę sprzedaży i podwaja zysk operacyjny. Zarząd zapowiada dalszy wzrost sprzedaży i rozwój sieci w 2023 r.   Grupa VRG opublikowała dziś dane finansowe po trzech kwartałach 2022 r....

Bron.pl S.A. z dynamicznym wzrostem przychodów w 2022 r.

Bron.pl S.A., właściciel jednego z największych i najstarszych w Polsce sklepów internetowych, specjalizującego się w sprzedaży produktów strzeleckich i obronnych niewymagających zezwolenia, odzieży oraz akcesoriów survivalowych, notuje rekordowe wzrosty przychodów ze sprzedaży w 2022...

Klienci oczekują większych rabatów w nadchodzącym sezonie świątecznym – nowe badanie Oracle

Nowe badanie Oracle pokazuje, że wszechobecna inflacja skłoni europejskich konsumentów do wczesnego kupowania i polowania na dobre okazje, a 68% osób twierdzi, że skorzysta z możliwości płatności ratalnej podczas zakupów. Nowe badanie Oracle Retail wykazało,...

Black Friday 2022 w czasach rekordowej inflacji: jak nie dać się nabrać na „sztuczne”...

Według danych GUS-u w październiku inflacja wyniosła 17,9% i wedle szacunków na początku przyszłego roku ma sięgnąć 20%. Ten fakt może być wykorzystany przez sprzedawców, by jeszcze bardziej zachęcać klientów do kupowania na promocjach...

Vivid Games zaprezentowała wyniki za październik. Spółka odczuwa skutki pogarszającej się globalnej koniunktury

Vivid Games wygenerowała w tym roku już 34 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 2,4 mln zł w październiku. Zysk netto narastająco jest bliski 3 mln zł. Ebitda to 6,5 mln zł. Stan...

Polacy czekają na Black Friday, ale czy promocje będą uczciwe?

69% zapytanych Polaków planuje w tym roku okazyjne zakupy na Black Friday lub Cyber Monday 63% ankietowanych spotkało się w przeszłości z obniżką na Black Friday, która potem okazała się fałszywa 44% uważa,...

Święta będą skromniejsze. Prawie ⅔ osób planuje ograniczyć wydatki. Zarobią influencerzy

Wzrost kosztów utrzymania przybiera na sile i wpływa na wybory konsumenckie zarówno w Polsce, jak również na świecie. W najbliższe Święta 63 proc. osób ograniczy wydatki, a 40 proc. aktywnie będzie poszukiwać tańszych, alternatywnych...

Vivid Games z 4,4 mln zł zysku netto za wrzesień

Spółka zaksięgowała we wrześniowych przychodach zbycie technologii Bidlogic, co przełożyło się na rekordową miesięczną sprzedaż na poziomie blisko 8 mln zł (narastająco 32 mln zł) oraz znaczący zysk netto. Na koniec miesiąca na rachunkach...

Nowelizacja prawa konsumenckiego

Przed nami nowelizacja prawa konsumenckiego, którą zawdzięczamy implementacji trzech unijnych dyrektyw : Dyrektywy 2019/2161, potocznie nazywanej „Dyrektywą Omnibus”, Dyrektywy (UE) 2019/770 tzw. Dyrektywą Cyfrową oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 czyli Dyrektywą...

Unijny Omnibus: zakaz kupowania płatnych opinii i więcej ochrony dla kupujących w e-sklepach

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych....

Dyrektywa Omnibus już za 4 dni. Koszt dostosowania e-sklepów może przewyższyć 10 tys. zł

Dyrektywa Omnibus - lepsza ochrona konsumenta i dodatkowe koszty dla eCommerce. Komentarz eksperta na temat nowych przepisów. Za kilka dni wchodzi w życie unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu...

Czy cudzoziemcy załatają wszystkie luki na polskim rynku pracy?

Zapotrzebowanie na pracowników w 2022 będzie na rekordowym poziomie – taki  wniosek wynika z danych VII Barometru Zawodów – badania wykonanego na zlecenie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Po raz pierwszy od 7 lat w...

Polacy zakupy świąteczne zrobili w grudniu, Amerykanie w listopadzie

W USA wielu konsumentów przesunęło swoje wydatki świąteczne na listopad. Pomimo rekordowych wydatków świątecznych, sprzedaż detaliczna w samym grudniu spadła o 1,9 proc. m/m. Dane o grudniowej sprzedaży detalicznej w Polsce poznamy w poniedziałek...

W czasie noworocznych wyprzedaży w sklepach online tylko niespełna 30 proc. produktów można było...

Czy na początku tego roku klienci mogą znaleźć atrakcyjne oferty na noworocznych wyprzedażach? Jak pokazuje kolejna edycja „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszej dekadzie stycznia 2022 roku w porównaniu...

Answear.com notuje rekordowe wyniki ze sprzedaży online w IV kw. 2021 – wzrost o...

Według wstępnych danych Answear.com wypracował 282 mln zł sprzedaży online w IV kw. 2021, co oznacza wzrost o 78 proc. rdr.  Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln i wzrosła o 67...

GUS o e-handlu w listopadzie – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2021 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 35,3%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 11,4%...

Black Friday: Sklepom z elektroniką ciężko wrócić do ruchu sprzed pandemii. Straty są na...

Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią. I odwiedziło je o blisko 45% mniej klientów. Te wyniki...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Ceny ubezpieczeń na świecie stabilizują się – raport Marsh

Ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 1% w pierwszym kwartale 2024 r. (spadek z 2% w Q4 2023) – wynika z najnowszego raportu Global...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...
Exit mobile version