Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część...
Criteo (NASDAQ: CRTO), prezentuje prognozy dla rynku marketingu handlowego. Krajobraz w branży handlowej zmienia się szybko i dynamicznie. Ogromna ilość danych na temat klientów pochodzących z transakcji online i offline stała się podstawowym zasobem dla marek i sprzedawców, który...
Skokowy wzrost e-commerce pociąga za sobą rozwój firm i sektorów powiązanych z tą branżą. Korzystają z niego nie tylko firmy kurierskie czy logistyczne, lecz także twórcy aplikacji, dostawcy mobilnych płatności czy szeregu innowacyjnych usług dla e-commerce. Start-up Zapakuj.to, który zapewnia małym sklepom internetowym dostęp...
Święta i Nowy Rok to czas wyjątkowy, czas kiedy możemy poświęcić się rodzinie i zapomnieć o troskach, ale czy na pewno? W tym okresie musimy pamiętać, że oszuści tylko czekają na nasz błąd. W szale zakupów prezentowych i noworocznych...
Różnice w cenach książek, zabawek oraz kosmetyków i perfum w okresie przedświątecznym sięgają ponad 100 proc. Czy w tym roku wygrali ci, którzy prezenty kupili już w listopadzie, czy raczej ci, którzy czekali z zakupami niemal do samych świąt? Jak wynika...
Boże Narodzenie oraz okres sylwestrowo-noworoczny to czas, kiedy w widoczny sposób wzrastają wydatki gospodarstw domowych. Przygotowania do Świąt, które można rozciągnąć na cały grudzień, wiążą się ze znacznie rozszerzoną listą zakupów, która pochłania dodatkowe fundusze. Poza tym mogą pojawić...
Polacy coraz chętniej korzystają z internetu podczas robienia świątecznych zakupów. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2017” zadeklarowali, że 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty pozostawią w sklepach internetowych. Ponad połowa badanych osób szuka...
Przed świętami ruch w magazynach rośnie o 15 proc. Większe jest także zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię magazynową. Parki logistyczne do wzmożonego ruchu szykują się już od października. W usprawnieniu pracy pomagają im nowoczesne technologie: systemy automatyzacji czy wirtualne akceptacje wjazdów i wyjazdów....
Planowanie Świąt sprawia, że grudzień pochłania większy niż przeciętny miesięczny budżet i znacznie aktywizuje nas jako nabywców. Nieodłącznym elementem przygotowań jest bowiem zakup prezentów dla bliskich i znajomych. Biegamy po galeriach i supermarketach, ale też coraz częściej szukamy podarunków...
Grudzień to czas zakupowego szaleństwa. Przygotowując się do Świąt, często kierujemy się emocjami i tracimy pieniądze. A przecież istnieje idealna alternatywa - zakupy za granicą, które pozwalają zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Zanim jednak wybierzemy się do innego kraju szukać...
Średnio polska rodzina wyda w tym roku na święta Bożego Narodzenia nieco ponad 1,6 tys. zł – wynika z badania MilleŚwięta, przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium. Szacowane łączne wydatki polskich gospodarstw domowych wyniosą prawie 22 mld zł, czyli o blisko 10...
Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7% Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Aż 49% z kolei odkłada tę sprawę na ostatnią chwilę – wynika z badania pracowni badawczej Kantar Millward Brown przeprowadzonego...
Do końca 2023 roku użytkownikami smartfonów w krajach rozwiniętych będzie ponad 90 proc. dorosłych osób. Roczna sprzedaż telefonów w 2023 wyniesie 1,85 miliarda sztuk. Ale rosnąć będzie nie tylko ich ilość, ale też jakość. Jak przewiduje 17. edycja raportu...
Zachowania zakupowe Polaków potwierdzają, że granice w e-handlu coraz bardziej się zacierają. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym – wynika z badania wykonanego na zlecenie PayU. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny....
Z najnowszego badania eBay przeprowadzonego przez Kantar TNS wynika, że co trzeci Polak otrzymał w ubiegłym roku co najmniej jeden niechciany podarunek na Święta. Co robimy z prezentami, które niekoniecznie przypadły nam do gustu i jakie zachowania uważamy za...
W tym roku aż 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w sklepach internetowych. Jak wynika z badania firmy doradczej Deloitte 23 proc. Polaków prezenty kupuje już w listopadzie, a aż 39 proc. deklaruje, że wybierze się na zakupy...
Eksperci zauważają, że handel zaczyna się bronić przed podobnym kryzysem, jaki w branży taksówkarskiej wywołała aplikacja, łącząca pasażerów i kierowców. Dlatego na rynku detalicznym powstają nowe trendy. Jeden z nich polega na tworzeniu społeczności klientów – dostawców, pod logiem...
Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może należy raczej zapytać „w jaki sposób mobile wpływa na sprzedaż?”. Otóż mobile, w odróżnieniu od...
Odpowiedź na pytanie o rozwój polskiego e-handlu może być tylko jedno: wypatrujemy zwiększenia prędkości. Zakaz obudzi nie tylko kreatywność marketerów, ale wymusi zmianę nawyków konsumentów, którzy w sposób naturalny zwrócą się w stronę e-handlu, dostępnego bez zakazu nie tylko...
Ostatni piątek na całym świecie zdominował Black Friday, a więc jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu handlu elektronicznego. Łowcy okazji mieli okazję skorzystać z wielu dedykowanych temu wydarzeniu ofert promocyjnych. Awin, sieć reklamy efektywnościowej, która działając z ponad 6000...
Każdy chyba kiedyś oglądał firm, w którym przestępcy planują zuchwałą kradzież pieniędzy z banku lub konwoju. Już w niedalekiej przyszłości podobne historie mogą nie mieć potwierdzenia w rzeczywistości, gdyż transakcje za pomocą gotówki i monet znikną zupełnie. W wielu krajach,...
Coś, co na co dzień kosztuje zbyt drogo, dziś może okazać się tańsze. Cyber Monday, który w tym roku przypada 27 listopada, w e-handlu stał się świętem obniżek cen i nadzwyczajnych obrotów. Sklepy internetowe właśnie dziś przyciągają klientów rabatami. Robią...
Broda Świętego Mikołaja jest zwykle biała, ma kolor czystości i niewinności. Jednak cyberprzestępcy, którzy atakują kupujących w Internecie w okresie poprzedzającym Czarny Piątek i Święta Bożego Narodzenia, mogą próbować wykorzystać tę niewinność. Badacze z Check Point niedawno odkryli, że przestępcy...
Aż 45 proc. Polaków, planując świąteczne wydatki, będzie się kierować przede wszystkim ceną, starając się kupić możliwie najtaniej wszystkie potrzebne produkty. Wiele atrakcyjnych okazji pojawia się w Internecie, jednak jeszcze nie wszyscy przekonali się do tej formy zakupów. Dominuje...
Wyprzedażowa gorączka przenosi się do Internetu. Jak szacuje firma Picodi, podczas zeszłorocznego Czarnego Piątku nawet co trzeci internauta w Polsce zrobił zakupy w sieci. Z kolei według danych zebranych przez Adobe, wartość sprzedaży online podczas Black Friday w 2016 r....
Jak pokazuje dwudziesta edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2017” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku wśród Polaków zwycięży rozsądek. Na prezenty, jedzenie oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy wydać średnio 882 zł, czyli tylko o 2 proc. więcej niż wydaliśmy...
Ponad połowa Polaków decyduje się na zakup świątecznych prezentów na ostatnią chwilę, głównie z uwagi na brak czasu czy świątecznych promocji – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie eBay. Odpowiedzią jednego z największych portali...
Zobacz miliony ofert - wabi klientów gigant Aliexpress.com, ale nie tylko pod tym adresem widać przygotowania do wielkiego polowania na klientów. W sobotę 11 listopada chińskie portale zakupowe urządzają dzień wyprzedaży. Oferują ogromny asortyment oraz ceny często o wiele...
Większość Polaków uważa się za odpowiedzialnych konsumentów – wynika z badania przeprowadzonego przez Maison & Partners w ramach projektu „Nienieodpowiedzialni.pl”. Odpowiedzialność pojmujemy jednak bardziej jako świadome zakupy. Znacznie mniej osób zwraca uwagę na etyczne postępowanie producentów. Zdaniem ekspertów przyszłość należy do konsumentów,...
Latem 2017 r. zespół ShopAlike zapytał 100 ze swoich sklepów partnerskich z 13 europejskich państw o ich zdanie na temat obecnego stanu rynku e-commerce w swoim kraju, jego główne trendy i szanse rozwoju.  Przyjrzyjmy się wynikom badania.   Zadowoleni i...
W kwietniu 2018 roku wejdzie w życie europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Wszystkie e-apteki przetwarzające dane osobowe będą musiały wprowadzić zmiany w regulaminie korzystania. E-apteki muszą się liczyć z tym, że 23% użytkowników może odrzucić nowy regulamin. Publikujemy kolejne wyniki z naszego projektu e-apteki 2017 –...
Polacy są już coraz bliżej wydawania na ubrania 1000 zł na osobę rocznie. Korzysta na tym nie tylko import z Azji, ale powoli także rodzima produkcja. Choć sytuacja producentów odzieży poprawia się, to jednak połowa firm jest w słabej...
reichelt elektronik ogłasza wejście na polski rynek i zapowiada konkurencji: „Chcemy zostać liderem sprzedaży na polskim rynku w kategorii oferowanych przez nas produktów“ mówi prezes Ulf Timmermann. Wraz z uruchomieniem polskiego sklepu reichelt kontynuuje strategię rozwoju międzynarodowego. Sąsiedzi nadający na...
Carrefour Polska jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce wprowadza na swojej stronie internetowej Carrefour.pl koncept Marketplace. W dniu swojej premiery Marketplace od Carrefour ma 70 dostawców zewnętrznych, oferujących ponad 70 000 produktów, podzielonych na 5 kategorii: Elektronika, Dom i...
Jak wynika z badania „Quo vadis polski konsumencie” przeprowadzonego na zlecenie Agencji Freebee, młodość rządzi się swoimi prawami – również w obszarze robienia zakupów. Kierując swoją ofertę do nabywców poniżej 24 roku życia warto zatem dokładnie przyjrzeć się ich...
Black Friday to dzień, który w coraz większym stopniu wpisuje się w przyzwyczajenia klientów szukających okazji i promocyjnych ofert. Pierwotnie kojarzony z działaniami w sklepach stacjonarnych, od kilku lat przenosi się do sieci i w tym momencie jest to...
eBay, jeden z największych portali aukcyjnych na świecie, udostępnia polskim sprzedawcom nowoczesne narzędzie „eBaymag” służące do wystawiania ofert na zagranicznych rynkach. Dzięki temu rozwiązaniu sprzedawcy mogą wystawiać swoje aukcje w języku danego kraju na kilku rynkach jednocześnie, zwiększając tym...
Co trzecia złotówka przeznaczana przez seniorów na kosmetyki i produkty piorąco-kosmetyczne jest wydawana w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. W porównaniu do sytuacji sprzed 5 lat, największy wzrost udziału w wydatkach seniorów na te kategorie odnotowano w przypadku zakupów online (o 204...
Brak wystarczających środków w danym momencie często uniemożliwia pilny i potrzebny zakup. Taka sytuacja może spotkać np. osoby realizujące projekty na zlecenie (tzw. freelancerów), których dochody są nieregularne. Poza tym, istnieje też duża grupa kupujących, którzy nawet w przypadku...
Awin, globalna sieć reklamy efektywnościowej, przygotowała raport, podsumowujący sytuację w marketingu afiliacyjnym i prezentujący stan rozwoju branży w 2017 roku. Doświadczenia płynące ze współpracy z ponad 6000 reklamodawców i ponad 100 000 aktywnych wydawców z całego świata, pozwalają na...
Exit mobile version