Wykorzystanie sztucznej inteligencji w e-commerce nie jest już wizją rodem z przyszłości, ale niezbędnym elementem strategii wielu firm, które chcą przetrwać na tym wymagającym rynku. W 2020 roku rynek AI był wart 62,35 mld USD. Szacuje się, że do...
Z powodu pandemii co trzeci Polak odczuł spadek swoich dochodów, a obniżenie wynagrodzenia dotknęło więcej kobiet niż mężczyzn. Przekłada się to na nasze zachowania zakupowe i zarządzanie domowym budżetem – 25% badanych deklaruje, że oszczędza więcej niż przed pandemią...
Ukończenie edukacji, pierwszy staż czy nawet stała praca... Konsumenci z Generacji Z właśnie wchodzą w dorosłość. W Polsce do tego pokolenia zalicza się już co piąta osoba, a na całym świecie jego przedstawiciele stanowią aż 40 proc. populacji. Ich...
Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede wszystkim kosztem reklamy telewizyjnej. Szybki wzrost notują reklama w mediach społecznościowych i social wideo – taka tendencja...
Lite e-Commerce uruchomił dostawę zakupów dla mieszkańców Krakowa z supermarketu online delio. Od 15 września bieżącego roku sklep e-grocery dostarcza zamówienia do domów w stolicy województwa małopolskiego nawet w ciągu godziny. To pierwsze duże miasto, poza Warszawą, gdzie wystartowała...
Polacy pokochali zakupy online. Z roku na rok rośnie liczba osób kupujących w sieci. Obecnie dwie trzecie  Polaków korzysta regularnie z internetu, a 80 proc. przynajmniej raz dokonała zakupu tą drogą (CBOS, Internauci 2015). Systematycznie rośnie również liczba e-sklepów...
Notowane spore wzrosty sprzedaży detalicznej nie idą jeszcze w parze ze znaczącą poprawą sytuacji branży handlowej, choć są pewne sygnały zmian na lepsze. Przyhamował spadek liczby sklepów, a zaległości rosną wolniej niż w innych branżach. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie...
Dziś Dzień Darmowej Dostawy – produkty zakupione w poniedziałek przez internet w 2,5 tysiąca sklepów zostaną dostarczone za darmo.  A już niedługo klienci e-sklepów będą lepiej chronieni dzięki unijnym regulacjom. Dzień Darmowej Dostawy organizowany od 2009 roku ma spopularyzować zakupy na odległość. W...
Skokowy wzrost e-commerce pociąga za sobą rozwój firm i sektorów powiązanych z tą branżą. Korzystają z niego nie tylko firmy kurierskie czy logistyczne, lecz także twórcy aplikacji, dostawcy mobilnych płatności czy szeregu innowacyjnych usług dla e-commerce. Start-up Zapakuj.to, który zapewnia małym sklepom internetowym dostęp...
Przedstawiciele polskiego rynku e-commerce zacierają ręce – mimo zawirowań gospodarczych sektor handlu elektronicznego nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a kolejny, 2011, zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w...
Według nowego raportu DHL większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e commerce 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad doprowadzeniem do pełnego wdrożenia strategii. Zarówno firmy B2C, jak i firmy B2B uważają...
Jeżeli Amazon zdecyduje się przekroczyć polską granicę, krajowy e-handel czekają ogromne zmiany. Amerykański gigant na globalnym rynku rozpycha się coraz bardziej, pożerając po drodze lokalne przedsiębiorstwa – od płotek po grubsze ryby. Na przegrupowywanie rodzimej konkurencji czasu jest niewiele....
W listopadzie i grudniu ubiegłego roku na ponad 17 proc. wszystkich zamówień świątecznych wpłynęła sztuczna inteligencja, co przekłada się na 199 miliardów dolarów – wynika z analizy Salesforce przeprowadzonej na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Dane te wskazują...
Z badań Barometr E-shopper 2017, przeprowadzonych na zlecenie DPDgroup, wynika, że polski rynek e-commerce coraz bardziej się stabilizuje, choć jego rozwój wciąż jest dynamiczny. Zwyczaje zakupowe nie zmieniają się gwałtownie, natomiast konsumenci coraz częściej korzystają ze smartfonów, robiąc e-zakupy....
Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo...
W tym roku niespełna 30% Polaków chce wręczyć gwiazdkowe prezenty 4-5 osobom. Nie brakuje też deklaracji, że będzie to znacznie większe grono. Prawie co piąty respondent zamierza kupić bożonarodzeniowy upominek co najmniej dziesięciu osobom. Uczestnicy badania wskazali też, że...
Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl to jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych w Polsce. Tworzony jest na podstawie kilku milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili klienci sklepów internetowych. Opinie są wystawiane w ramach Programu Zaufanych Opinii Ceneo, który...
Lustra już nie tylko odbijają nasz wygląd. Mogą oferować różne usługi, są osobistymi trenerami, udzielają  porad dotyczących stylizacji czy makijażu. Podpowiedzą kosmetyki, a nawet dobiorą strój w zależności od okazji. Podczas mycia zębów lustro wyświetli też maile i powiadomienia, przypomni o spotkaniach i doradzi,...
Zakupy w Internecie zdobywają coraz większy udział w sprzedaży detalicznej ogółem. Ponad połowa internautów w Polsce robi zakupy online, a wartość rodzimego rynku e-commerce ma do końca tego roku wynieść nawet 36 mld złotych. Firmy poszukują więc sposobu na...
Z półrocznym opóźnieniem zaczną w Polsce obowiązywać nowe przepisy o prawach konsumenta kupującego m.in. w sieci. Zgodnie z dyrektywą powinny one wejść w życie w połowie czerwca, jednak odpowiednią ustawę dopiero podpisał prezydent. Nowe przepisy w ocenie ekspertów mają przyczynić się do rozwoju handlu w internecie. Zyskają przede...
Jak wypadną tegoroczne świąteczne zakupy? Przed sezonem w branży retail przeważał ostrożny optymizm. Największym problemem – wahania popytu. Grudzień to w handlu prawdziwe żniwa, ale nie w tym roku. Jak wynika z badania Capgemini, nastroje w branży są, mówiąc delikatnie,...
Zgodnie z przewidywaniami, grudzień tego roku bije wszelkie rekordy sprzedaży online. Czy tak będzie też w przypadku Dnia Darmowej Dostawy? Odpowiedź poznamy 10 grudnia. Już dziś wiadomo, że to ostatni bezpieczny termin na zrobienie w internecie przedświątecznych zakupów, jeśli...
45 mld dolarów – tyle może wynieść zakup platformy społecznościowej Pinterest Inc przez PayPal Holdings Inc – amerykańskiego giganta systemu płatności elektronicznych. Jeśli informacje się potwierdzą i negocjacje obu stron zakończą się powodzeniem, może to być największa transakcja w...
Polska branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w zeszłym roku jej wartość wyniosła 27 mld zł, a w tym szacowany jest wzrost o 9 mld! Bezpowrotnie minęły więc czasy, kiedy to Polacy obawiali się zakupów online. Teraz kupowanie przez...
W Polsce prawie połowa obrotów na rynku hazardu online ma miejsce w szarej strefie. Jej procentowy udział w ostatnich latach spadał – z ponad 76 proc. w 2016 roku do blisko 47 proc. w ubiegłym roku. Mimo to obroty w szarej strefie rosną jednak z każdym...
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że właściciele centrów handlowych – forsują nowe umowy dla najemców, które zwiększają czynsz w oparciu o obroty w internecie. To bardzo niebezpieczny i niesprawiedliwy proceder, który nie może zostać zaakceptowany w standardzie...
Agencja Mienia Wojskowego uruchomiła sklep internetowy, w którym można kupić używane kombinezony pilotów (“by poczuć się jak Tom Cruise”) czy tarcze trenerskie (“bo lepiej wrócić z tarczą niż na tarczy”). Sklep działa w oparciu o platformę Shoper, a płatności...
Dziś już coraz rzadziej się mówi, że sklepy tradycyjne są zagrożone przez e-commerce. Coraz popularniejsza jest za to idea, tzw. connected stores, łączących zalety sklepu tradycyjnego z możliwościami jakie daje handel w kanałach cyfrowych. Raport „Retail 360 / Connected...
Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1...
Świąteczna muzyka, strojne choinki i witryny prosto z bajki. Centra handlowe przepychem zachęcają konsumentów do wydawania pieniędzy. Tymczasem, jak twierdzą sprzedawcy, pod błyszczącym opakowaniem perspektywy na sezon świąteczny pozostają ponure. Powód? Jak wykazały ankiety przeprowadzone wśród 400 przedsiębiorstw z...
E-handel to jedna z najbardziej dynamicznych branż w Polsce. Rodzimi konsumenci kupują przez Internet coraz więcej i częściej, przyczyniając się do powstawania i rozwoju kolejnych sklepów oraz platform e-commerce. Wśród wielkich marek postępuje też trend przenoszenia sprzedaży z offline...
Branża sprzedażowa podlega dziś bezprecedensowym przeobrażeniom. Innowacje technologiczne, nowe modele biznesowe oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów kształtują nowe oblicze e-Commerce. Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, wraz z Ovum, globalną firmą badawczą i doradczą w dziedzinie...
Czy przekazanie informacji konsumentom na stronie internetowej w ramach indywidualnego konta użytkownika spełnia warunek ich utrwalenia na „trwałym nośniku”? UOKiK wydał niedawno istotny pogląd w tej kwestii.
Scalenie rynków państw Unii Europejskiej jest jednym z głównych założeń, od kilku lat konsekwentnie realizowanych w praktyce. Kolejnym etapem tej polityki będzie wprowadzenie pod koniec tego roku, nowej dyrektywy. Sprawi ona, że już od 3 grudnia 2018 r. sklepy...
Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują się do grudniowych promocji. Ich nieuwagę, podobnie jak rok temu, wykorzysta Internet, oferując atrakcyjne rabaty, głównie na odzież oraz elektronikę. Dla klientów liczy się zaoszczędzona kwota i marka, a...
Potwierdziły się informacje o zniesieniu obowiązku drukowania paragonów i wydawania klientom papierowych potwierdzeń zakupu. Ministerstwo Finansów przedstawiło właśnie rozporządzenie, w którym stwierdza, że paragony mogą być przekazywane w formie elektronicznej np. wysyłane e-mailem lub SMS-em. W praktyce uruchomienie e-paragonów...
W czasie epidemii i związanych z nią obostrzeń e-sklepy stały się dla handlu kołem ratunkowym. Według danych platformy e-commerce PrestaShop, ich liczba wzrosła o 39% w porównaniu do stanu sprzed lockdownu. Najwyższy na świecie wzrost sprzedaży w kanale e-commerce...
Wyniki najnowszych badań nie pozostawiają suchej nitki na polskich e-sklepach. Choć 80 proc. z nich padło ofiarą cyberataku, tylko 40 proc. przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo testy penetracyjne. Nikogo nie powinno więc dziwić, że aż 3/4 polskich internautów nie ufa zakupom...
Według opublikowanego przez Colliers International raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi „nie”. W krótkiej i średniej perspektywie sprzedaż internetowa i kanał tradycyjny mogą nadal koegzystować w regionie...
Zobacz miliony ofert - wabi klientów gigant Aliexpress.com, ale nie tylko pod tym adresem widać przygotowania do wielkiego polowania na klientów. W sobotę 11 listopada chińskie portale zakupowe urządzają dzień wyprzedaży. Oferują ogromny asortyment oraz ceny często o wiele...
Exit mobile version