Nowe technologie pozwolą utrzymać reżim sanitarny w galeriach handlowych. Modułowa stacja do mierzenia temperatury...

1 lutego galerie handlowe mogą ponownie być otwarte, co oznacza możliwość otwarcia wszystkich sklepów, ale też konieczność utrzymania handlu w reżimie sanitarnym. Pomagają w tym najnowsze...

Polska gastronomia w pierwszym półroczu 2022

Przeciętna polska firma gastronomiczna, szczególnie jeśli jest restauracją lub cukiernią, zanotowała właśnie bardzo dobre półrocze pod względem wysokości obrotów – wyższych o 34% w...

Prognozy branżowych ekspertów na Black Friday 2021

W minionych latach ostatni piątek listopada, czyli Black Friday, okazywał się zwykle dla polskich sklepów jednym z najlepszych sprzedażowo dni w roku. W internecie...

Tylko co piąta galeria handlowa wykorzystuje geofencing do komunikacji z klientami

Analiza rynku wykazała, że nie wszystkie centra handlowe znają możliwości geofencingu. Dla niektórych jest on mało istotny, a część nie wyobraża sobie bez tego...

Wojny gigantów i inwazja nowych projektów – jakie były e-commerce-owe wydarzenia 2021 roku?

Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które...

Tylko w pierwszej połowie 2022 r. parki handlowe i centra convenience urosły o ponad...

Parki handlowe oraz centra codziennych zakupów (tzw. centra convenience) okazały się najbardziej odpornymi formatami handlowymi w czasie pandemii COVID-19. Ten format handlowy w Polsce...

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów

Osoby 55+ są coraz bardziej aktywne w sieci. Chętniej korzystają z mediów społecznościowych, a już prawie co trzeci senior robi zakupy przez internet. Eksperci podkreślają, że aby...

Kiedy i jak zakończy się „wojna handlowa”?

Czy czeka nas eskalacja konfliktu między USA a Chinami? A może to tylko teatr polityczny? Eksperci Ebury skłaniają się bardziej ku drugiej możliwości. „W ostatnich miesiącach...

Handel podróbkami kwitnie. Państwa i firmy w UE tracą na tym procederze dziesiątki miliardów...

Straty w dochodach budżetowych na poziomie 15 mld euro rocznie, czyli prawie 64 mld zł, w całej Unii Europejskiej to efekt handlu podrobionymi towarami. Problemem fałszerstw...

Zebra Global Shopper Study: Pandemia przyspiesza realizację planowanych wydatków technologicznych wśród sześciu na dziesięciu...

Ponad 80 proc. decydentów postrzega kasy samoobsługowe, oprogramowanie dla pracowników i analitykę jako kluczowe nowe technologie do 2025 r. Coroczne badanie firmy Zebra wykazało, że...

Odwiedzalność centrów handlowych w maju 2021 roku

W maju, który był pierwszym miesiącem po czwartym lockdownie, odwiedzalność w dni robocze była o 17 proc. niższa niż w 2019 roku, a...

Tablety hitem sprzedażowym tej wiosny

NEONET, jedna z największych sieci sprzedaży RTV AGD w Polsce, podsumowała trendy sprzedażowe ostatnich miesięcy. Z danych firmy wynika, że największym hitem tej wiosny,...

E-commerce w regionach Polski – sklepów internetowych najszybciej przybywa na Podlasiu

Według danych z KRS polski rynek eCommerce najbardziej dynamicznie rozwijał się wcale nie w czasie pandemii, ale w 2019 r. - liczba zarejestrowanych sklepów...

W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich...

Po dekadzie wzrostów od trzech lat jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada – wynika z cyklicznych badań przeprowadzanych przez Polski Program Jakości Obsługi. W ocenie 1/5 klientów jej jakość...

Black Friday i Cyber Monday – jak w pełni wykorzystać potencjał wyprzedaży

Black Friday to najważniejszy dzień w roku w branży e-commerce. Trend został zapoczątkowany w USA z okazji Dnia Dziękczynienia. Szaleństwo wyprzedaży szybko rozprzestrzeniło się...

E-commerce w Polsce – raport Gemius

Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „E-commerce w...

Wyzwania w handlu transgranicznym dla e-commerce na 2024 rok – ustawy, ograniczenia, wskazówki

W kontekście dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce handel transgraniczny stoi przed szeregiem wyzwań regulacyjnych i operacyjnych. Firmy działające w tej przestrzeni muszą w 2024...

Najnowsze badania potwierdzają, że brodaci handlowcy są skuteczniejsi. Dzięki zarostowi notują nawet trzykrotnie wyższe...

Badania pokazują, że mężczyźni z zapuszczoną brodą jako handlowcy mogą pomóc zwiększyć sprzedaż. Naukowcy przeprowadzili pięć badań, aby sprawdzić moc brody. Okazało się, że reklama...

Digitalizacja i zrównoważony rozwój napędzają inwestycje w branży dóbr luksusowych

Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2020 roku) 252 mld dolarów, o...

Kryzys w handlu trwa. Wyniki raportu Handel 2020. Wpływ COVID-19 na handel 2020/2021

Powierzchnie handlowe w centrach handlowych w różnym stopniu dotknięte są skutkami pandemii. Kryzys w handlu trwa. Dalsze samoograniczanie się konsumentów i wstrzymywanie wydatków mogą...

Pośrednik w dropshippingu bez kosztów

Dropshipping jest coraz bardziej popularną formą sprzedaży towarów. Brak konieczności posiadania i utrzymywania własnego magazynu, dostęp do szerokiej gamy produktów, ograniczona odpowiedzialność za produkt...

10 TRENDÓW jakie trendy zdominują e-commerce w 2021

Nie tylko pandemia: jakie trendy zdominowały e-commerce w 2020 i będą ważne w 2021? W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył...

Wielkanocne promocje 2018 vs 2019

Badacze porównali ze sobą ceny 20 popularnych produktów, promowanych w gazetkach sieci handlowych przed Wielkanocą 2019 r.. I stwierdzili, że 11 z nich zdrożało,...

Polacy często mają problem z wyborem prezentu dla bliskich. 70 proc. znajduje pod choinką...

61 proc. Polaków ma dylemat, co podarować najbliższym pod choinkę – wynika z badania Digital Reload Polska. Boją się, że nie trafią z rozmiarem czy kolorem albo...

Handel w sieci rozwija się w Polsce najszybciej w Europie

Udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce dynamicznie rośnie. Obecnie stanowi on 3,8 procent, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6-7 procent. Z najnowszego...

Rosnąca klasa średnia zmieni zwyczaje konsumenckie na świecie

Do 2030 r. klasa średnia w skali globalnej powiększy się o 2 miliardy ludzi. Spowoduje to znaczące zmiany w portfoliach przedsiębiorstw, a także w...

Coraz więcej Polaków kupuje jedzenie przez internet. Do 2018 r. wartość tego rynku się...

Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest...

PSNPH: Najemcy nie dostają informacji o odwiedzalności w centrach handlowych

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) apeluje, aby najemcy otrzymywali od właścicieli lub zarządców centrów handlowych systematycznie dane o odwiedzalności obiektu, w którym działają....

M. Witucki: e-usługi, internet rzeczy oraz zarządzanie danymi najważniejsze dla rozwoju rynku telekomunikacyjnego

Rozwój e-usług administracyjnych i medycznych – to najbliższa przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W ciągu 25 lat można spodziewać się również większej integracji między urządzeniami domowymi...

Polacy chcą płacić za ekologiczne ubrania dla dzieci tylko do 10 proc. więcej niż...

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy kupowane dla dzieci ubrania są ekologiczne. Obecnie już blisko połowa konsumentów to sprawdza. A prawie 60%...

Ostatnia mila w logistyce e-commerce

Można powiedzieć, że ostatnia mila oznacza „tylko” końcowy etap dostarczania towaru do klienta. Jednak w przypadku zakupów internetowych właśnie ten finał okazuje się najbardziej...

Polskie małe i średnie firmy nieświadome potencjału Internetu

Prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw pozostających bez strony internetowej jest przekonana, że strona www nie przyniosłaby im żadnych korzyści. Co więcej, ośmiu na...

Sektor e-commerce w Polsce – stan obecny, rozwój, możliwości

W erze cyfrowej transformacji, która znacząco zmieniła nasze życie i sposób prowadzenia biznesu, sektor e-commerce stał się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów...

Informacja o obniżce ceny – co trzeba wiedzieć? Najnowsze wyjaśnienia Prezesa UOKiK

Długo oczekiwane przez przedsiębiorców wytyczne Prezesa Urzędu dotyczące prawidłowego stosowania Dyrektywy Omnibus w zakresie informowania o obniżce ceny to obszerny, bo liczący blisko 80...

Wyniki Allegro komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński (Unity Group)

Allegro miało w trzecim kwartale 2020 roku 131,7 mln zł straty netto wobec 73,4 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk netto za trzeci...

Robisz świąteczne zakupy w sieci? Uważaj na fałszywe e-sklepy

Rozpoczął się sezon na świąteczne zakupy, co oznacza jeszcze większą liczbę transakcji online. Tam, gdzie pojawiają się pieniądze, działają też niestety cyberprzestępcy, którzy zechcą...

Czy sprzedaż cross-border jest tym dla firm, czym był e-commerce kilkanaście lat temu?

Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border....

Święta wielkanocne będą niewiele droższe od ubiegłorocznych. Niektóre produkty wręcz potaniały

W święta, czy to Wielkanoc, czy Boże Narodzenie, konsumenci są przygotowani na zwiększone wydatki. Jednak w tym roku wielkanocne zakupy nie powinny nadwerężyć domowych budżetów. Jajka...

Amazon wchodzi do Polski [komentarze ekspertów]

Dziś rano Amazon oficjalnie ogłosił plany uruchomienia strony Amazon.pl, co oznacza przede wszystkim udostępnienie swojej platformy zakupowej polskim sprzedawcom internetowym. Oto jak to wydarzenie...

Pandemia zwiększyła patriotyzm zakupowy Polaków. Konsumenci jeszcze chętniej sięgają po rodzime produkty

Konsumenci częściej zwracają uwagę na pochodzenie produktów i chętniej wybierają te krajowe. Chcą w ten sposób pomóc polskim firmom i wesprzeć gospodarkę. Skłonność ta wynika także z przekonania...
Exit mobile version