Aż 80 proc. Polaków kupujących online chce otrzymywać personalizowane oferty dopasowane do swoich potrzeb

Liczba sklepów internetowych w Polsce dynamicznie rośnie - jest ich już ponad 46,5 tys., a do końca roku może to być nawet 55 tys....

Większość klientów wróciła do centrów handlowych, ale wizyty w nich wyglądają inaczej

Jak wynika z raportu EY „Czy w pandemii centra są handlowe? Analiza obrotów, odwiedzalności i ich wzajemnych zależności w centrach handlowych w Polsce” przygotowanego...

Prognoza dla e-commerce na II połowę roku

W wyniku pandemii COVID19 oraz trwającego kryzysu, handel w dużej mierze przeniósł się do sieci, co zapewniło branży e-commerce dynamiczny rozwój. Jest on zauważalny...

Amazon czy własny e-commerce? W co lepiej zainwestować?

Powyższe pytanie zadaje sobie coraz większa rzesza e-sprzedawców, którzy chcą przenieść swój biznes do Internetu. Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne z punktu widzenia przedsiębiorcy...

Polacy w sieci kupują coraz częściej i czują się tam coraz bezpieczniej

Niedawno opublikowany został najnowszy raport z badania wykonanego przez TNS Polska na zlecenie serwisu Ceneo.pl. Dostarczyło ono interesujące dane na temat aktywności zakupowej Polskich...

 „Zetki” – nowe pokolenie konsumentów

Generacja Z jest pokoleniem osób aktualnie wchodzących w dorosłość. To właśnie jej przedstawiciele, czyli młodzi urodzeni po 1997 roku, obecnie stanowią coraz szersze grono konsumentów, których oczekiwania oraz wyznawane...

Współczesny konsument kupuje coś więcej niż sam produkt. Sprzedawcy kreują więc pozytywne emocje z...

Blisko 2/3 klientów przed zakupem czerpie inspirację z mediów społecznościowych – wynika z badań PwC. Współczesny konsument kupuje już nie tylko sam produkt czy usługę, ale również...

Analiza ruchu w dyskontach: Biedronka traci najwięcej lojalnych klientów. Lidl najgłębiej penetruje rynek

Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud oraz UCE RESEARCH, w drugim kwartale br. Biedronka odpowiadała za niecałe 64% wszystkich wizyt w dyskontach spożywczych....

Będzie łatwiej handlować w Internecie?

W ciągu kilku dni Polska przedstawi projekt dotyczący Europejskiego Prawa Umów, który ułatwi handel w Internecie wszystkim obywatelom UE poinformował Krzysztof Kwiatkowski, minister sprawiedliwości....

Centra handlowe w marcu 2023 r.: obroty i odwiedzalność

W marcu 2023 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 16% wyższe niż w marcu 2022 r. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach...

Ponad 500 właścicieli małych sklepików apeluje do Premiera o wycofanie się z ograniczenia handlu...

12 marca 2019 roku do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wpłynęła petycja w sprawie zniesienia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i niektóre święta, a...

Handel detaliczny w strefie Euro: koktajl niższych wydatków i ograniczonego finansowania

Rok po inwazji Rosji na Ukrainę sprzedaż detaliczna w Europie okazała się bardziej odporna niż oczekiwano, pomimo rekordowo wysokiej inflacji i słabego zaufania...

Pod koniec roku wejdzie w życie nowe prawo konsumenckie. E-sklepy rozpoczęły przygotowania

Właściciele e-biznesów zaczęli prace nad dostosowaniem swoich sklepów internetowych do wymogów wchodzącej w życie 25 grudnia nowej ustawy konsumenckiej. Wprowadzenie niezbędnych zmian tuż przed tym terminem może być dużym...

Branża retailowa powinna lepiej wykorzystywać dane geolokalizacyjne

Od jakiegoś czasu dane lokalizacyjne pozwalają na testowanie efektywności akcji promocyjnych. Informują o tym, czy należy zwiększyć liczbę gazetek bądź optymalizować działania reklamowe. Mogą...

W tym roku na świecie powstaną 1 134 nowe centra handlowe. Najwięcej w Brazylii,...

Ponad 38 mln mkw. powierzchni handlowej w 1 134 nowych centrach handlowych może powstać w tym roku na całym świecie – wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield....

Krajobraz po zamknięcie wszystko.pl. Co upadek platformy mówi o polskim rynku e-commerce?

W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie...

E-commerce napędza globalny popyt na nieruchomości logistyczne

Wysoki poziom popytu na rynku magazynowym utrzyma się również w najbliższych latach. Ograniczona podaż gruntów i kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem to dziś główne...

E-koszyk jest nawet pięć razy większy od tradycyjnego. Coraz więcej w nim świeżej żywności

Klienci za pośrednictwem internetu kupują 4-5 razy więcej niż podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. W e-koszyku znajdują się już nie tylko ciężkie artykuły, jak napoje czy środki...

Treść przycisków w serwisach i sklepach internetowych do weryfikacji. Jest głośny wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie dotyczące skuteczności zawierania umów przy użyciu środków elektronicznych. To kontynuacja głośnej w Niemczech sprawy rezerwacji na Booking.com i...

W życie wchodzą dyrektywy Omnibus oraz cyfrowa i towarowa. Jak zmienią e-commerce?

W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w...

Dworce kolejowe powinny działać jak lotniska. Dla podróżnych liczy się połączenie funkcji komunikacyjnych z...

Z blisko 2,2 tys. dworców kolejowych w Polsce tylko jedna trzecia obsługuje ruch pasażerski. Prawie 200 z nich przejdzie w najbliższych latach gruntowne remonty. Prezes Łódzkiej...

Zachowania zakupowe Polaków w dobie pandemii, inflacji i wojny

66% Polaków w najbliższym czasie ograniczy swoje wydatki w obawie, że nie wystarczy im “do pierwszego”. Dane z raportu „Konsument w warunkach niepewności” domu...

Coraz więcej Polaków popiera zakaz sprzedaży żywych karpi. Kolejne sieci handlowe wycofują się z...

Większość Polaków nie wyobraża sobie wigilijnego stołu bez karpia. Rocznie z polskich stawów odławia się ok. 20 tys. ton karpi. W ubiegłym roku do konsumentów trafiło...

Złagodzenia zakazu handlu nie będzie

W przedstawionym dzisiaj raporcie „Ocena wpływu ograniczenia handlu w niedziele", Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii nie rekomenduje wprowadzania zmian w obecnym modelu dochodzenia do pełnego...

Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy według najnowszego raportu „Zakupy...

Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy chętnie robią zakupy w e-sklepach. W ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło, że wydaje...

Tegoroczne wyprzedaże znacznie dłuższe i z większymi obniżkami. Na jesień branża odzieżowa zapowiada kolejne...

Letnie wyprzedaże – ze względu na pandemię – trwają w tym roku dłużej i oferują większe rabaty. Mimo trudnej sytuacji klienci wrócili do swoich zakupowych nawyków...

GfK: w 2022 r. nastroje polskich konsumentów blisko negatywnego rekordu

GfK: to był trudny rok dla polskich konsumentów. Grudzień nie przyniósł przełamania. Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023...

Kasjerzy chcą podwyżek

Aż 90% kasjerów oczekuje od swojego pracodawcy podniesienia wynagrodzenia. Prawie połowa z nich mówi o wzroście w wysokości 10%, a niecałe 40% wskazuje na...

Mobilna bramka płatności – podnieś swój e-commerce na wyższy poziom

E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarczych. Jak wynika z tegorocznego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, blisko 72% internautów deklaruje zakupy w polskich...

PwC: w ciągu 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł

Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to...

Jak start-upy mogą zmienić świąteczne zakupy?

Kolejki, wydatki, ciągły maraton — tak w skrócie można streścić atmosferę przedświątecznych przygotowań. Grudniowy harmonogram komplikuje także nadal szalejący COVID. Zasady gry mogą jednak...

E-grocery i żywność rzemieślnicza na topie

E-commerce znajduje się na ścieżce dynamicznego rozwoju, a na pierwszy plan w dobie pandemii wysuwa się segment zakupów spożywczych z dostawą do domu. Kupowanie...

Skanowanie i fotografowanie w sklepach nadal nie jest mile widziane

Sklepy częściej zezwalają na skanowanie niż na fotografowanie cen i etykiet. Na jedno i drugie najbardziej otwarte są dyskonty. Następne za nimi są hipermarkety....

Ceny owoców będą powoli spadać

Początek sezonu owocowego – pierwsze miesiące wiosny – to zazwyczaj produkty importowane z północnej Afryki oraz krajów południowej Europy: Hiszpanii, Portugalii i Grecji. Z...

Polaryzacja na europejskim rynku centrów handlowych

Powierzchnia handlowa w istniejących obiektach drugorzędnych będzie coraz częściej przeznaczana na funkcje biurowe, mieszkaniowe i inne W 2018 roku deweloperzy dostarczyli na rynek...

Carrefour: sklepy osiedlowe mają szansę stać się silniejsze

90 proc. Polaków codziennie robi zakupy w sklepach osiedlowych i, zdaniem ekspertów, mają one spory potencjał dalszego rozwoju, szczególnie jeśli będą one franczyzą dobrej marki. Wciąż...

Przez zakaz handlu w niedziele sklepy wydają dużo więcej gazetek niż rok wcześniej

W ub. roku liczba stron w publikacjach czterech najważniejszych formatów handlowych wzrosła średnio o 18%, powierzchnia – o 14%, a liczba gazetek – o...

Różna stawka VAT dla dań na miejscu i na wynos – ważny wyrok TSUE

Franczyzobiorca sieci McDonald’s prowadzi sprzedaż gotowych posiłków i dań oferowanych do spożycia w lokalu lub na wynos, np. w okienku zewnętrznym do zakupu typu...

Trwają negocjacje warunków dotyczących strefy wolnego handlu między UE i USA

Rozpoczynające się w lipcu negocjacje pomiędzy Waszyngtonem a Brukselą mogą doprowadzić do zniesienie barier w wymianie handlowej. To oznacza jej wzrost, a co za tym idzie – stworzenie...

Czy sprzedaż cross-border jest tym dla firm, czym był e-commerce kilkanaście lat temu?

Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border....
Exit mobile version