Sztuczna inteligencja – chatboty, voiceboty w obsłudze klienta

Jak informuje ostatnie doniesienie Massachusettts Institute of Technology, aktualnie już 90% firm i organizacji z całego świata wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy doświadczeń zakupowych...

Firmy za rzadko biorą pod uwagę potrzeby starszych klientów. Problemem jest przechodzenie na nowoczesne...

Mimo że rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po internecie, duża grupa seniorów wciąż unika nowych technologii. Przede wszystkim z powodu strachu...

Komputronik podsumował sprzedaż w Black Friday 2018

Jak podaje KPMG niemal połowa Polaków wstrzymuje się z zakupami czekając na wyprzedaże i obniżki cenowe. Co więcej, 47% ankietowanych najchętniej skorzystałoby z promocji...

Polscy konsumenci nie polegają na znanych markach. Tylko 28 proc. z nich uważa, że...

Dla 71 proc. konsumentów jakość produktu jest najważniejszym kryterium zakupowym. Choć niewiele wiedzą o procedurach certyfikacji, to robi na nich wrażenie informacja, że dany produkt...

Krakowskie lsd.studio wśród zwycięzców tegorocznej edycji Best Shop Concept

Krakowskie lsd.studio znalazło się w gronie zwycięzców tegorocznej edycji konkursu Best Shop Concept, i to aż w 2 kategoriach: Najlepszy Sklep Odzieżowy i Najlepszy Sklep...

Inteligentna waga z system operacyjnym Android zastąpi kasjera. Najnowsze technologie wprowadzają rewolucyjne zmiany w...

Sztuczna inteligencja wkrótce odmieni sposób, w jaki robimy zakupy. Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań, które automatyzują procesy zakupowe. Amazon rozszerza sieć inteligentnych sklepów...

Marketplace’y trendem na 2019 rok

Rewolucja w sektorze handlowym trwa w najlepsze. Choć jej początek przypada na okres upowszechnienia się internetu to obecnie jesteśmy świadkami kolejnych, narastających zmian w...

Marketing sensoryczny w okresie świątecznym

Świąteczny wir zakupów to jeden z najlepszych okresów dla sprzedawców i czas wzmożonych działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców uważa święta za żniwa, ponieważ w tym...

Analiza Czarnego Piątku 2018: Jak wyglądały zakupy w Polsce?

Criteo, platforma reklamowa otwartego Internetu, przeanalizowała zachowania zakupowe polskich konsumentów podczas Czarnego Piątku 2018 roku. Oto najważniejsze wyniki: Wzrosty sprzedaży na urządzeniach mobilnych i...

W tym roku hasło „Black Friday” było wyszukiwane trzykrotnie częściej niż w 2017

Użytkownicy największych na rynku aplikacji agregujących promocje gazetkowe zwiększyli swoją aktywność w kwestii poszukiwania fraz dot. Czarnego Piątku. W porównaniu do zeszłego roku nastąpił...

Handel detaliczny stawia na nowoczesne technologie. Innowacyjne rozwiązania skutecznie policzą klientów i wyeliminują błędne...

Nowoczesne technologie pozwalają generować coraz doskonalsze statystyki dla handlu detalicznego. Innowacje sprawdzają się również w zarządzaniu polityką cenową i gospodarką magazynową. Dzięki nim można uniknąć drażniących klientów...

Black Friday i Cyber Monday – jak w pełni wykorzystać potencjał wyprzedaży

Black Friday to najważniejszy dzień w roku w branży e-commerce. Trend został zapoczątkowany w USA z okazji Dnia Dziękczynienia. Szaleństwo wyprzedaży szybko rozprzestrzeniło się...

Black Friday po polsku. Kto nas przekona, że czarne jest czarne?

Podczas Black Friday sklepy internetowe odwiedza aż 20 proc. internautów znad Wisły, czyli blisko 5,3 mln osób. Według prognoz, 2018 r. przeciętny Polak...

Black Friday

Hasła Black Friday i Cyber Monday brzmią w reklamach już od początku listopada. Tradycyjne i internetowe sklepy kuszą klientów obniżkami cen nawet o 70...

Stanowisko ZPP ws. projektu ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i...

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni oceniamy zdecydowanie krytycznie, sprzeciwiając się niespełniającemu...

Black Friday zwiększa obroty sklepów o nawet kilkaset procent. Większość zakupów klienci robią impulsywnie

Święto wyprzedaży, czyli Black Friday, obchodzone tradycyjnie w ostatni piątek listopada, to amerykański zwyczaj, który cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Z roku na rok...

RODO w centrum handlowym – kilka wniosków i wskazówek

Od wejścia w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku...

Polacy znów ruszyli na zakupy. Sprzedaż detaliczna wyższa o 9,7 proc. r/r

Po wyraźnie słabszych wrześniowych danych, w październiku konsumenci znów śmielej ruszyli na zakupy. Sprzedaż detaliczna była wyższa niż przed rokiem o 9,7 proc. znacznie...

W 2025 roku handel tradycyjny i elektroniczny osiągną w Europie równowagę

W najnowszym raporcie dotyczącym regionu EMEA pt. “The Retail Rollercoaster” (Handlowy rollercoaster) eksperci Colliers International przewidują, że minie kolejnych siedem lat, zanim branże handlu...

Black Friday, czyli wyBLACKły handel na giełdach?

Black Friday przede wszystkim kojarzy się z szaleństwem zakupowym i cenowymi okazjami na półkach sklepów wielkopowierzchniowych. Choć promocje trwają tylko chwilę, same wyniki sprzedaży...

W Polsce narasta konsumpcjonizm. Widać to szczególnie w Black Friday

Nasilający się konsumpcjonizm można zaobserwować najlepiej w okresie przedświątecznym – chociażby w Black Friday, czyli Czarny Piątek, kiedy obroty sklepów potrafią wzrosnąć nawet o kilkaset procent. W...

E-commerce w sektorze B2B – wnioski z najnowszego badania od e-point SA i Mobile...

Największą bolączką klientów B2B jest brak czasu, dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne zakupy w internecie – wynika z raportu Proces zakupowy w B2B:...

eBay: Podczas Black Friday polskie towary wybierane co 5 sekund

Polscy przedsiębiorcy wiedzą jak wykorzystać efekty wzmożonego ruchu zakupowego podczas Black Friday i zwiększają wysyłkę towarów za granicę. Jak wynika z danych eBay, eksport...

Deloitte: Polska rodzina na święta wyda średnio 1 170 zł

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania...

Na ubrania Polacy wydają do 10 proc. swojego miesięcznego dochodu. Zakupy robią głównie w...

Polacy umiarkowanie interesują się modą. Stawiają na styl nieformalny, kupują głównie w sklepach sieciowych, wydając najczęściej na zakupy odzieżowe maksymalnie 10 proc. miesięcznego dochodu. Czynnikami...

Polska firma stworzyła inteligentne półki sklepowe. Dzięki nim sprzedawcy obniżają koszty i skupiają się...

Nowe technologie w branży retail to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów – którzy oczekują wygody, prostoty i intuicyjnej obsługi – jak i ułatwienie dla sprzedawców czy sieci handlowych,...

Black Friday to dzień wielkich wyprzedaży i… „ad fraudów”

Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego...

Coraz chętniej ulegamy pokusom Black Friday i Cyber Monday

Black Friday, Cyber Monday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. Ze względu na rosnący udział zakupów...

Polacy na wyprzedażach wydają nawet o 40 % więcej. Podczas Black Friday ten wzrost...

W 2017 r. na świecie wartość sprzedaży detalicznej online wyniosła ponad 2 bln USD, a do 2021 r. ma ona wzrosnąć ponad dwukrotnie i...

Nowe technologie w zakupach pomagają firmom ciąć koszty nawet do 15 proc. Sztuczna inteligencja...

Usprawnienie procesów zakupowych może przynieść firmie oszczędności sięgające nawet 15 proc. kosztów. Optymalizacja tego obszaru jest szczególnie istotna teraz, kiedy wiele firm boryka się...

Handel coraz częściej sięga po biometrię. Czytniki naczyń krwionośnych zwiększą poziom bezpieczeństwa i zmienią...

Biometria jest coraz szerzej wykorzystywana nie tylko w bezpieczeństwie. Rozwija się biometria medyczna, która w ciągu kilku sekund pozwala zdiagnozować wiele chorób. Korea i Finlandia testują technologię inteligentnego...

Sprzedawcy produktów luksusowych wchodzą w e-commerce, bo nie mają już wyboru

Dynamika sprzedaży dóbr luksusowych zwalnia. Eksperci firmy doradczej Deloitte, autorzy raportu „Global Powers of Luxury Goods 2018 Shaping the future of the luxury industry”...

Wydłużenie zakazu handlu: Wśród kasjerów nie widać entuzjazmu

Projekt wydłużenia czasu zakazu handlu niedzielnego do 31 godzin, proponowany przez NSZZ „Solidarność”, budzi kontrowersje wśród pracowników. Z badania platformy TakeTask wynika, że 44%...

Rynek mody w Polsce. Odzież, obuwie i dodatki – preferencje i wydatki Polaków

Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość produkcji sprzedanej sektora w 2016 r. wynosiła blisko 30 mld zł. Polacy...

Centra handlowe dominują w branży detalicznej w Europie Środkowej i Wschodniej

Szybki wzrost PKB w ostatnim cyklu, niskie bezrobocie i rosnące płace napędzają boom na modę w Europie Środkowej i Wschodniej - zauważa Colliers International w...

Prawie połowę kupujących FMCG denerwuje nadmiar reklam

Prawie połowa konsumentów z dużych miast nie jest zainteresowana reklamami lokalnych producentów. Blisko 40% nie chciałoby ich otrzymywać jeszcze więcej. Jeżeli już brakuje pewnych komunikatów,...

Badanie rynku: Polacy chcieliby kupować w e-Biedronce. Jeśli dyskont zdecyduje się na uruchomienie sklepu...

Niemal połowa posługujących się internetem mieszkańców miast liczących powyżej 200 tys. osób robiła już zakupy podstawowych produktów, m.in. żywności czy środków czyszczących, w sieci. Liczba...

Sklepy stacjonarne zmieniają się w showroomy z inteligentnymi lustrami. Digitalizacja salonów sprzedaży to odpowiedź...

Zwrot w kierunku digitalizacji i połączenia ze sklepami internetowymi – tak według specjalistów przyszłość sklepów stacjonarnych. Sklepy coraz częściej będą pełniły rolę showroomów, ale w ślad za...

Najdroższe ulice handlowe na świecie

Górna Piąta Aleja w Nowym Jorku na drugim miejscu wskutek znacznego spadku czynszów Londyńska New Bond Street najdroższą ulicą handlową w Europie i...

Grupa Morele łączy się z Pigu

Grupa Morele łączy się z Pigu – największym graczem sprzedaży online w krajach bałtyckich. W wyniku fuzji powstanie jedna z największych grup e-commerce w...
Exit mobile version