Konsumpcja w Polsce rośnie. Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła w październiku o 2,8 proc....

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w październiku była wyższa niż przed rokiem o 2,8 proc. Tak jak oczekiwaliśmy, w tym miesiącu obserwujemy już dodatnie...

Akt o Usługach Cyfrowych – „Konstytucja Internetu” wchodzi w życie

17 lutego 2024 r. wchodzi w życie Akt o Usługach Cyfrowych, często nazywany "Konstytucją Internetu", który wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców działających w sieci....

Rzecznik MŚP kieruje do Ministra Zdrowia pytanie ws. uprawnienia pracowników sklepów do samodzielnego egzekwowania...

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców skierował wystąpienie do Ministra Zdrowia w związku z wątpliwościami, co do uprawnienia pracownika sklepu lub innego obiektu handlowego do...

Rynek handlowy wraca na tory sprzed pandemii?

Sektor rejestruje ożywienie po ponownym otwarciu gospodarki. Postępuje zmiana struktury formatów handlowych. Wzmożona aktywność deweloperów przełoży się na ponad pół miliona mkw. całkowitej nowej...

FPP: Ratujmy wspólnie polską gastronomię. Bon 500+na posiłki dla pracowników

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o szybkie udzielenie dodatkowego wsparcia dla zamkniętych firm gastronomicznych. Pomoc z poprzednich odsłon tarczy antykryzysowej była opóźniona, co pogłębiło...

Zakupy a emocje

Zakupy są nieodłączną częścią naszej codzienności. Każdego dnia obcujemy z ogromną liczbą mniej lub bardziej znanych marek, jak i firm usługowych. Niektóre z nich...

W IV kwartale br. Polacy planują więcej zakupów w promocjach. Niektórzy retailerzy tego nie...

Prawie 60% Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do...

Kolejny rekord cen na rynku materiałów budowlanych

Wrześniowe wybicie średniej dynamiki cen materiałów budowlanych do blisko 22 proc. w relacji rok do roku, z pewnością stanowiło niemałe zaskoczenie, niemniej mogło dawać...

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2021 roku

Dziś GUS opublikował dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w marcu 2021 roku. Poniżej zamieszczamy komentarz Magdaleny Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank...

Ponad dwie trzecie konsumentów w Polsce czuje się bezpiecznie w sklepach stacjonarnych

Na tle Europy polskich konsumentów charakteryzuje duże zaufanie do lokalnych producentów i firm, które odpowiedzialnie zareagowały na kryzys wywołany pandemią. Z najnowszego raportu Global...

Inflacja sprzyja kradzieżom w sklepach. Policyjne statystyki pokazują rdr. dwucyfrowy wzrost

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost przestępstw rdr. jest na poziomie 28 proc. Plaga kradzieży w sklepach. Eksperci komentują: Przez rosnącą...

GfK: Mimo pandemii Polacy chętnie odwiedzają restauracje

Pandemia wciąż bardzo mocno wpływa na sytuację w branży gastronomicznej. Pod względem liczby działających lokali rynek cofnął się aż o kilkanaście lat. Na koniec...

Abolicja czynszowa wymaga nowelizacji

Zapisy dotyczące zwolnienia najemców z opłat za wynajem powierzchni w centrach handlowych przestają mieć rację bytu, zwłaszcza w świetle zapowiedzianego na 20 marca czwartego...

Polacy wciąż niechętnie kupują online za granicą – badanie UCE RESEARCH

Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a...

Jak wspólnie z klientem budować granice prywatności w sieci? 3 kroki do konsensusu

Mówić prosto i otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o te dane, które są niezbędne i budować trwałą relację – te 3 elementy są...

Nierzetelne działania e-sklepów nie tylko w Cyber Monday

Przed Black Friday, Cyber Monday czy Dniem Darmowej Dostawy e-sklepy kuszą internautów promocjami. Jednak wyniki badania Rzetelnej Firmy pokazują, że aż 70 proc. konsumentów...

Salesforce Shopping Index Q3 2023 – kupujący przed świętami grają na zwłokę

Zbliżający się szczyt zakupów świątecznych pokazuje, że konsumenci nie spieszą się z odhaczaniem pozycji na swoich listach zakupów. Dane zebrane przez Salesforce w raporcie...

Badanie GfK: w lipcu nastroje konsumenckie w Polsce znów lekko w dół

Po lekkim odbiciu w czerwcu br. lipcowe dane pokazały powrót do spadku wskaźnika nastrojów konsumenckich. Nad Wisłą oznak paniki i gwałtownej zmiany zachowań nabywców...

Ceny pieczywa wciąż idą w górę. Rządowa zniżka na gaz dla piekarni chwilowo wyhamuje...

W sklepach nie widać końca podwyżek cen pieczywa. W lutym i w marcu Polacy musieli za nie płacić o blisko 30% więcej niż rok...

Dla blisko 60% konsumentów liczą się działania CSR-owe sieci handlowych i ich marek

Prawie 40% użytkowników gazetek promocyjnych kojarzy informacje o włączaniu się sklepów w akcje prospołeczne. 15% badanych twierdzi, że nie widziało ich, a blisko 50%...

Na święta Polacy przeważnie wydadzą na osobę od 100 do 200 zł na zakupy...

Jak wynika z najnowszego badania postaw konsumenckich, aż 8 na 10 Polaków zamierza ograniczyć świąteczne wydatki na tegoroczne zakupy produktów spożywczych. Z kolei 28%...

Polacy wydają więcej na zakupy online, szczególnie na jedzenie

Aż 573 zł średnio miesięcznie wydają na zakupy online polscy internauci, przy czym najwięcej, bo aż 405 - na artykuły spożywcze. Większe wydatki ponoszą...

Klienci odwiedzają centra handlowe mniej licznie, ale z dużym apetytem na zakupy

Obroty najemców centrów handlowych od czasu zakończenia czwartego lockdownu oscylują wokół wartości osiąganych przed pandemią, pomimo niższej odwiedzalności. Bankowe dane podsumowujące wartość transakcji...

Sroga zima dla HoReCa. Aż 81 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się jeszcze trudniejszego...

Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na I kwartał br. wyniósł 47,7 pkt. Choć wzrósł o 5,1 pkt. w porównaniu do pomiaru z ostatniego...

Salony samochodowe zmienią się w showroomy – nie kupimy w nich auta

Rynek dealerów samochodowych w Polsce czekają duże zmiany. W szczególności pandemia przyspieszyła wdrażanie sprzedaży online samochodów. Choć z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku...

⅓ Polaków planuje zakupy podczas Black Friday

Tegoroczny Black Friday przypada na 28 listopada, co oznacza, że odbędzie się online. Wszystko to przez pandemię koronawirusa i wprowadzone ograniczenia — zamknięcie większości...

Centra handlowe otwarte od 1 lutego

Długo wyczekiwana przez branżę centrów handlowych decyzja o zakończeniu lockdownu i odmrożeniu handlu jest dla wielu przedstawicieli z branży handlowej jedyną szansą, by rozpocząć...

Rośnie liczba sporów pomiędzy najemcami a galeriami handlowymi

W obliczu słabnącej koniunktury gospodarczej coraz częściej właściciele centrów handlowych spotykają się z próbami negocjacji przez najemców stawek czynszów. Prawnicy kancelarii DLA Piper spodziewają...

Ceny w sklepach wciąż rosną jak na drożdżach. W lipcu średni wzrost rdr. wyniósł...

  Analiza ponad 31 tys. cen detalicznych wykazała, że w lipcu br. zakupy w sklepach były droższe średnio o 18,6% niż rok wcześniej. Zdrożały wszystkie...

Dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 2021 roku

Dziś GUS opublikował dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w lutym 2021 roku. Poniżej zamieszczamy komentarz Magdaleny Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank...

Dynamika sprzedaży detalicznej w czerwcu 2021 roku

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 8,6% (wobec spadku o 1,3% w czerwcu 2020 r.)....

W maju Polacy odczuli średnio ponad 16 proc. wzrost cen w sklepach. Szczyt drożyzny...

Ceny na półkach sklepowych wciąż idą w górę. Maj był kolejnym miesiącem dwucyfrowych wzrostów. Monitoring blisko 40 tys. sklepów pokazał, że w maju br. konsumenci...

Ceny pączków rosną jak na drożdżach. W Tłusty Czwartek sięgniemy do kieszeni znacznie głębiej...

Wszyscy wielbiciele słodkości – a tych w Polsce nie brakuje – z utęsknieniem czekają na Tłusty Czwartek. Tego dnia łakocie smakują najlepiej, dlatego przyzwyczailiśmy...

GfK: polscy konsumenci poszukują wygodnych i prostych rozwiązań

Wygoda była najważniejszym trendem konsumenckim w 2021 roku – wynika z najnowszego badania „Consumer Life” zrealizowanego przez GfK. Połowa Polaków deklaruje, że aktywnie szuka sposobów,...

Majonez droższy nawet o 41 proc.

Jest składnikiem słynnej sałatki jarzynowej, dodatkiem do jajek, bazują na nim nawet babki wielkanocne. Mowa o majonezie, który jest nieodłącznym elementem polskich świąt. Tuż...

Sytuacja finansowa handlujących na targowiskach i bazarach się poprawia

Przedsiębiorcy handlujący na straganach i targowiskach ostatnio lepiej regulują swoje zobowiązania w bankach i u dostawców. Od maja 2022 do maja 2023 suma ich...

Zerowy VAT na żywność doprowadzi do efektu jo-jo?

Pod koniec czerwca premier Mateusz Morawiecki poinformował o utrzymaniu zerowej stawki VAT na żywność do końca roku, by – jak wówczas wyjaśniał – polskie...

Polacy przekonali się do zakupów spożywczych on-line

Miniony rok nie pozostał obojętny dla branży e-commerce, podczas którego dużą popularnością cieszyły się zakupy spożywcze robione online. Według badania przeprowadzonego przez SW Research...

Ceny żywności rosną jak na drożdżach

W maju wartość sprzedaży w sklepach detalicznych wzrosła o 10,9% w porównaniu do ubiegłego roku. Za tym wzrostem stoi wzrost liczby transakcji o 3,8%,...

Wymuszone pandemią zmiany zachowań konsumenckich nie utrzymały się w dłuższej perspektywie

Bieżący rok przyniósł zmniejszenie intensywności wielu działań w sferze cyfrowej, na które w pierwszym roku pandemii COVID-19 najczęściej wskazywali ankietowani konsumenci z Polski. Jak...
Exit mobile version