Korzyści biznesowe platformy B2B. Czy inwestycja się opłaca?

Platformy B2B to mocny trend ostatnich kilku lat. Choć wielu producentów i hurtowników przeszło już przez cyfrową transformację, pozostają tacy, którzy dopiero rozważają jej wdrożenie w swojej organizacji. Kluczowe pytania, które sobie zadają, to: jakie są podstawowe korzyści biznesowe platformy B2B i w jaki sposób pomoże ona zwiększyć sprzedaż B2B.

Aby sprostać szybko zmieniającym się oczekiwaniom klientów B2B, hurtownie i dystrybutorzy muszą na nowo zdefiniować swoje podejście do sprzedaży….i przejść na online. Ile kosztuje takie rozwiązanie e-commerce B2B? I czy to się opłaca?

Cena platformy B2B

Ile może kosztować nowoczesna platforma e-commerce B2B SaaS klasy enterprise? Już teraz możesz wejść do świata online i obsługiwać klientów biznesowych za 3 500 zł miesięcznie. Za wdrożenie platformy zapłacisz jednorazowo 5 000 zł. Każde zamówienie za pośrednictwem platformy będzie wiązało się z opłatą w wysokości 2 zł. Żadnych ukrytych kosztów. Wszystkie aktualizacje, utrzymanie serwerów i infrastruktury są już zawarte w cenie. A co najważniejsze, integracje z zewnętrznymi systemami są za darmo, dzięki otwartemu API platformy.

Kluczowe korzyści biznesowe platformy B2B

  • Płynność biznesowa. Możliwość obsługi klientów biznesowych, niezależnie od sytuacji ekonomicznej na świecie. Tak jak pokazał lockdown – przetrwały tylko te firmy, które w porę zadbały o to, by ich oferta produktowa znalazła się online.
  • Automatyzacja powtarzalnych procesów. Możliwość wykorzystania kompetencji Twoich pracowników do innych zadań. Klienci mogą składać zamówienia online 24/7, sami sprawdzać ceny produktów, stany magazynowe oraz status zamówienia.
  • Wsparcie analityczne. Poza funkcjonalnościami dedykowanymi klientom B2B, platforma B2B umożliwia efektywne wyciąganie wniosków biznesowych, dokładne planowanie, budżetowanie i raportowanie. Pomaga optymalizować działania sprzedażowe oraz monitorować wzrosty i spadki kluczowych wskaźników sprzedażowych.
  • Porządek w informacjach produktowych. Wszystkie dane produktowe: ceny, stany magazynowe, zdjęcie, opisy SEO itp. są przechowywane w jednym miejscu. Pomaga to obniżyć koszty pracy oraz usprawnić proces wyszukiwania i modyfikowania informacji o produkcie.

Opłacalność platformy B2B – co mówią firmy

Jak platforma B2B Saly pomaga Morele.net w obsłudze klientów biznesowych?

– Dla nas bardzo ważne jest to, że gotowa platforma e-commerce B2B jest zgrana z kluczowym oprogramowaniem dla klientów B2C i zapewnia spójne, pozytywne Customer Experience. Możemy skutecznie obsługiwać klientów biznesowych dzięki dostępności funkcjonalności dedykowanych dla tego typu sprzedaży, np. możliwości definiowania indywidualnych cenników nie tylko dla pojedynczego klienta biznesowego, ale również dla całych grup klientów. – mówi Grzegorz Czernecki, Kierownik Działu Sprzedaży Projektowej B2B w Morele.net.

Przeczytaj pełne case study wdrożenia: https://saly.pl/case-study-morele-net/

Jakie korzyści biznesowe platformy B2B wyróżnia Madejski?

  • Handlowcy mogą poświęcać więcej czasu na budowanie relacji z nowymi klientami oraz na pozyskiwanie nowych możliwości sprzedażowych.
  • Obsługa powtarzalnych zamówień za pośrednictwem platformy wymaga 4x mniej pracy w porównaniu do czasów bez platformy B2B.
  • Cały proces składania powtarzalnych zamówień został zautomatyzowany i przeniesiony do jednego systemu dzięki integracji z ERP.
  • Madejski pracuje na spójnym zbiorze danych o produktach, dzięki usystematyzowanej kartotece towarowej.
  • Prezentacja pełnej oferty – około 40.000 produktów jest dostępnych do zamówienia online.
  • Platforma B2B zapewnia skuteczną komunikację z klientami zagranicznymi, dzięki dostępności wszystkich informacji o produktach w ich języku.

Przeczytaj pełne case study wdrożenia: https://saly.pl/case-study-madejski/

Dobra platforma B2B to klucz do zwiększenia sprzedaży?

Bezsprzecznie architektura i funkcjonalności platformy B2B są bardzo ważne. Należy jednak pamiętać, że bez odpowiedniego wysiłku ze strony firmy i świadomości, jak obsługiwać nowe procesy, platforma B2B nie uczyni cudów. Właściwe wdrożenie platformy B2B wewnątrz i na zewnątrz organizacji – przekonanie pracowników do nowego narzędzia i zachęcenie stałych klientów do zmiany – to kluczowe czynniki, które w znacznym stopniu decydują o sukcesie cyfrowej transformacji.