W ubiegłym tygodniu media społecznościowe poinformowały nas o kolejnych nowościach. Instagram zapowiedział transmisje na żywo w Instagram Stories oraz znikające wiadomości w Instagram Direct. Facebook zaś umożliwi znalezienie najbliższej sieci WiFi. Zmiany analizuje NapoleonCat.
Spis treści:
Instagram Stories
Funkcja tworzenia i nadawania treści wideo na żywo, znana już dobrze ze Snapchata i Facebooka, niebawem będzie dostępna na Instagramie, jako Go Insta. Transmisje będą mogły trwać max. 60 minut, a podczas ich prowadzenia uczestnicy będą mieli możliwość umieszczania komentarzy.
W trakcie nadawania na zdjęciu autora w pasku z Instagram Stories pojawi się oznakowanie „LIVE”. Po zakończeniu nadawania wideo ma znikać, co ma zapewnić użytkownikom większą swobodę i kontrolę nad treściami, którymi dzielą się ze znajomymi. Jak podaje Instagram, Go Insta jest obecnie w fazie testów i będzie udostępnione w ciągu nadchodzących tygodni.
W trakcie nadawania na zdjęciu autora w pasku z Instagram Stories pojawi się oznakowanie „LIVE”. Po zakończeniu nadawania wideo ma znikać, co ma zapewnić użytkownikom większą swobodę i kontrolę nad treściami, którymi dzielą się ze znajomymi. Jak podaje Instagram, Go Insta jest obecnie w fazie testów i będzie udostępnione w ciągu nadchodzących tygodni.
Instagram Direct
Wyszukiwanie dostępnych sieci Wi-Fi przez Facebooka?
Platforma ułatwiając znalezienie sieci Wi-Fi i dostępu do stabilnego połączenia, ułatwi tym samym prowadzenie transmisji live. Nowa funkcja jest obecnie w fazie testów w wybranych krajach. Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie oficjalnie wprowadzona i kiedy pojawi się w Polsce.
Facebook usprawnia wyszukiwanie
Wyszukiwanie na Facebooku oryginalnie było zaprojektowane tak, by w prosty sposób kierować użytkowników do stron prywatnych i biznesowych, grup oraz wydarzeń. Następnie w wyszukiwaniu były brane pod uwagę również inne rodzaje treści, np. posty, zdjęcia, czy filmy. Z każdą dodawaną opcją, system stawał się coraz bardziej skomplikowany, a jego mechanizm działania niezrozumiały dla użytkowników. W zeszłym tygodniu Facebook zaczął wdrażać nowy model wyszukiwania. Podczas wyszukiwania frazy użytkownikom będą pokazywane auto podpowiedzi w formie typowo tekstowej, dzięki czemu użytkownicy mają skupić się całkowicie na wpisywaniu interesujących ich słów kluczowych. W dotychczasowych wynikach wyszukiwania widoczne są również wyniki zawierające zdjęcia, ikony itp.
Teraz wyniki odpowiadające określonym kryteriom wyszukiwania będą wyświetlane na osobnej stronie (również w podziale na zróżnicowane rodzaje treści).