Rynek wideo w internecie rozwija się dynamicznie. Dalsze inwestycje w ten segment planuje Grupa Onet.pl

CEO Magazyn Polska

Już co czwarty odwiedzający portal Onet.pl ogląda materiały wideo, a suma ich odtworzeń w kwietniu przekroczyła 55 mln. Rynek wideo w Polsce czeka w najbliższych latach dynamiczny rozwój – to za sprawą inwestycji w ten segment zarówno graczy online’owych, jak i mediów tradycyjnych. Wideo – obok kontentu na urządzenia mobilne – będzie główną siłą napędową rozwoju rynku reklamy internetowej.

Nasze autorskie formaty wideo – krótkie formy informacyjne i rozrywkowe oraz materiały dostępne w ramach usługi VOD, jak treści premium, filmy, seriale czy dokumenty tygodniowo, ogląda prawie 4,5-5 mln użytkowników. To prawie jedna czwarta internautów odwiedzających strony portalu i doskonały wynik, jak na nasze krajowe realia – szacuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Bednarski, prezes zarządu Grupy Onet.pl i zdradza, że w kwietniu materiały wideo oferowane przez Onet.pl były odtwarzane 55-57 mln razy.

Bednarski podkreśla, że tak dobre wyniki są efektem inwestycji w ten segment, które zrealizowano na przestrzeni ostatnich 3-4 lat.

Nasze inwestycje zakończyły się sukcesem. Posiadamy własne studio, a także doskonały team kilkudziesięcioosobowy, który zajmuje się produkcją naszych formatów, jest ich już ok. 20. Szereg dziennikarzy, reporterów wideo pracuje bezpośrednio na poszczególnych obszarach tematycznych, kanałach, serwisach. Efektem tej pracy są materiały reporterskie, m.in. z Ukrainy czy rajdu Dakar, a także inne materiały, np. lifestyle’owe, pokazy mody, również na żywo – wylicza Bednarski.

Jak podkreśla, Onet.pl, obok platformy YouTube, jest zdecydowanym liderem w tej kategorii w Polsce. W gronie istotnych graczy Bednarski wymienia także stacje telewizyjne – jak TVN czy Polsat, które również od kilku lat są aktywne w internecie.

Rynek kontentu wideo będzie się zmieniał, wciąż mamy do czynienia z jego wczesną fazą rozwoju. Wpłynie na to bezpośrednio rozwój urządzeń z dostępem do sieci, szczególnie szerokopasmowych i LTE. Wideo będzie rosło w siłę i spodziewam się fali dużych inwestycji w ten obszar ze strony nie tylko podmiotów online’owych, lecz także mediów tradycyjnych – przewiduje prezes Grupy Onet.pl.

Bednarski szacuje, że w perspektywie kilku kolejnych lat rynek wideo w naszym kraju zwiększy się kilkukrotnie i będzie, obok reklamy mobilnej, główną siłą napędową rozwoju segmentu reklamy internetowej w Polsce.