Ultimate Games po III kwartale 2019 r. notuje 230-procentowy wzrost zysku netto

Mateusz Zawadzki, CEO Ultimate Games

Ultimate Games, notowany na GPW producent i wydawca gier, specjalizujący się w popularnych symulatorach wędkarstwa, po trzech kwartałach 2019 r. zarobił blisko 3 mln zł przy przychodach rzędu 6 mln zł. W porównaniu do  analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to 230-procentowy wzrost zysku netto. Spółka zakłada znaczący wzrost wyników w 2020 roku, do czego przyczyni się m.in. rozszerzenie portfolio gier.

Spółka osiągnęła przychody na poziomie 5,931  mln zł w porównaniu do 3,390 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Analizując wyłącznie przychody ze sprzedaży produktów, różnica jest podobna – w trzech kwartałach 2019 r. była to kwota 5,034 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2018 r. – 2,868 mln zł.

Biorąc pod uwagę wynik netto, Spółka po trzech kwartałach osiągnęła zysk netto w kwocie 2,949 mln zł. To w porównaniu do kwoty 1,248 mln zł osiągniętej przez Spółkę w porównywalnym okresie ubiegłego roku świadczy o znaczącej poprawie wyników. Tak duża różnica w okresie pierwszych trzech kwartałów 2018 r. oraz w analogicznym okresie 2019 r. wynika z faktu, iż rok temu Spółka oferowała do sprzedaży znacznie mniej tytułów niż obecnie, a także nie uzyskiwała zysków ze sprzedaży z konsoli Nintendo Switch.

Tylko w trzecim kwartale 2019 r. przychody wyniosły 2,823 mln zł, a zysk netto 1,110 mln zł. Wyniki w omawianym okresie były znacząco wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. (odpowiednio 1,680 mln zł przychodów i 0,680 mln zysku netto).

W roku 2019 zdarzało się, że spółka miała 2-3 premiery tygodniowo. Cały rok możemy zakończyć nawet z 80 premierami na koncie. Zakładamy, że wyniki po IV kwartale będą jeszcze wyższe przez wzgląd na wzmożone zakupy graczy w okresie świątecznym, liczne wyprzedaże czy tak duże premiery jak m.in. Deadliest Catch: The Game, którego koszty powinny zwrócić się jeszcze w tym roku. Mamy plany na dalszy rozwój w przyszłym roku, chcemy wejść m.in. w tworzenie gier na PS5, w Google Stadia, myślimy też o innej wersji Switcha oraz o segmencie mobilnym – komentuje Mateusz Zawadzki, CEO Ultimate Games.

Ultimate Games każdego roku planuje wypuszczać na rynek 50-100 gier. W 2020 r. w portfolio firmy pojawi się kilka większych produkcji.