Vivid Games tworzy kolejną innowacyjną technologię. Do Spółki wpłynie w ciągu roku 3,8 mln zł unijnego wsparcia

W grudniu Vivid Games rozpoczęła realizację projektu technologicznego, którego efektem będzie generator poziomów dla gier typu blast. Platforma przyspieszy rozwój Eroblast oraz LoveNest i pozwoli dużo szybciej tworzyć kolejne tytuły, o podobnej mechanice.

Spółka zawarła dziś z NCBiR umowę o dofinansowanie projektu, pt. “Prototyp platformy do automatyzacji generowania, rozgrywania i wyznaczania stopnia trudności poziomów blast, oparty o AI i Machine Learning” w ramach programu Szybka Ścieżka.

Naszą podstawową działalnością pozostaje tworzenie świetnych gier. Kiedy jednak mamy możliwość, równolegle, zbudować coś co przyspieszy nasz rozwój – korzystamy. W grudniu otrzymaliśmy informację o dofinansowaniu projektu technologicznego w ramach Szybkiej Ścieżki, w tym tygodniu sfinalizowaliśmy umowę. Do stworzenia platformy wykorzystamy zdobyte w ostatnich latach doświadczenie – zarówno w zakresie gier segmentu blast, jak i  machine learningu czy sztucznej inteligencji. Wierzę, że technologia, którą tworzymy zdecydowanie przyspieszy rozwój Eroblast i kolejnych gier segmentu blast. W planach mamy także jej komercjalizację w formie licencji dla innych producentów gier” – podkreśla Piotr Gamracy, członek Zarządu Vivid Games.