Tagi Marketplace

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Marketplace

PragmaGO kontynuuje dynamiczny wzrost w 1 kwartale 2024 r.

PragmaGO zakończyła pierwszy kwartał 2024 z bardzo dobrymi rezultatami. 24% wzrostu (r/r) wartości sfinansowanych należności (541 mln zł) Z usług PragmaGO skorzystało 10 476 firm - o 26% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Faktoring...

Czy sprzedaż cross-border jest tym dla firm, czym był e-commerce kilkanaście lat temu?

Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border. Zarówno e-commerce, jak i sprzedaż transgraniczna, otworzyły drogę do nowej...

Wyciek danych z Epic Games?

Grupa hakerska Mogilevich poinformowała, że jest odpowiedzialna za wyciek danych z Epic Games – serwisu z grami takimi jak m.in. Fortnite, Fall Guys, Rocket League. Co wiemy na ten moment? Wyciek danych z Epic Games...

Zaledwie 1/3 ekspertów branży oczekuje, że 2024 rok będzie korzystniejszy dla handlu

W raporcie „State of Retail”, firma doradczo-technologiczna Future Mind zebrała kluczowe dla sektora handlu dane i wnioski wynikające z całorocznego cyklu badań Barometr Retail, uzupełniając je o niepublikowane wcześniej komentarze i prognozy ekspertów. W...

Krajobraz po zamknięcie wszystko.pl. Co upadek platformy mówi o polskim rynku e-commerce?

W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do...

Szwedzka firma Byggfakta Group przejmuje Marketplanet

Spółka ORE S.A., operator platformy zakupowej Marketplanet – lider krajowego rynku w obszarze zakupów korporacyjnych ma nowego właściciela. Udziały w należącej do tej pory do funduszu Avallon MBO spółce zostały wykupione przez Byggfakta...

GFT: Stabilny wzrost przychodów i marż

Wzrost powyżej średniego w Europie i powodzenie w działalności w Brazylii znacząco poprawiły marże w trzecim kwartale. Stabilny wzrost przychodów o 10 procent w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku Tempo rozwoju działalności w...

Łódzkie z potencjałem na 2,5 mln mkw. nowych inwestycji magazynowych

Unikalnie różnorodna w skali kraju grupa najemców magazynowych, jedyny w Polsce „ring autostradowy”, który wzmocni rozwój logistyki e-commerce oraz nowoczesna, przyciągająca globalnych graczy infrastruktura magazynowa – tak w skrócie przedstawia się sytuacja na rynku...

Fundusz Smartlink Partners inwestuje 2 mln zł w OstendiHR kompleksową platformę zarządzania HR

Współtworzony przez polskich przedsiębiorców fundusz Smartlink Partners zainwestował 2 mln zł w Ostendi Global Sp. z o.o. będącą właścicielem platformy OstendiHR. Dzięki pozyskanym środkom spółka zamierza zintensyfikować pozyskiwanie klientów zagranicznych, szczególnie w USA. OstendiHR to...

Empik S.A. pozyskał 310 mln PLN finansowania od czterech banków

Empik S.A. podpisał umowy na udzielenie finansowania w wysokości 310 mln PLN z czterema instytucjami: BNP Paribas Bank Polska, Bank Pekao S.A., Santander Bank Polska i mBank. Suma finansowania obejmuje 3 instrumenty wspierające...

Grupa Empik podsumowuje 2022 rok. Wzrosty we wszystkich segmentach działalności

W 2022 roku Grupa Empik zanotowała dalszy wzrost przychodów, napędzany rozwojem biznesów online i digital. Udział tych kanałów w łącznej sprzedaży Grupy przekroczył w ostatnim roku symboliczny próg 50%. 2022 to także kontynuacja...

Fundusz Smartlink Partners inwestuje 4 mln zł w Thorium Space SA

Fundusz Smartlink Partners, współtworzony przez polskich przedsiębiorców dokonał pierwszej inwestycji podpisując umowy ze spółką Thorium Space. Smartlink zainwestuje 4 mln zł w producenta przełomowych rozwiązań komunikacyjnych i łącznościowych dla branży kosmicznej. Działalność Thorium Space polega na...

Glovo oficjalnie wprowadza Glovo Ads

Dzięki Glovo Ads marki, restauracje i sklepy otrzymują dodatkowe możliwości spersonalizowanych działań promocyjnych w aplikacji. Z usługi Brands Ads, dedykowanej markom, skorzystała m.in. Coca Cola, która dzięki tygodniowej kampanii zwiększyła sprzedaż o 23%. Coraz...

VRG S.A. opublikowała strategię rozwoju na lata 2023 – 2025

Realizacja strategii ma pozwolić spółce zbliżyć się do 1,9 mld zł przychodów i osiągnąć ok. 150 mln zł zysku netto na koniec 2025 roku, przy marży brutto na poziomie między 56 a 57 proc. Planowane...

GUS o handlu i e-handlu w kwietniu 2023

Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2023 r. w porównaniu z marcem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,1%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył...

YetiForce zadebiutuje na NewConnect

YetiForce, dostawca oprogramowania dostępnego w ponad 100 krajach świata, jeszcze w kwietniu zamierza dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu systemów informatycznych, które pozwalają na elastyczne i kompleksowe zarządzanie...

Sprzedaż fashion e-commerce wzrosła o 27%

Po wybuchu pandemii COVID19 w 2020 roku branża modowa była jedną z tych, które najmocniej odczuły skutki kryzysu. Wyniki sprzedażowe marek odzieżowych z całego świata spadły nawet o kilkadziesiąt procent. Odbudowa tego segmentu była...

W marketplace’ach najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki

W marketplace’ach, czyli internetowych sklepach typu Allegro czy Ceneo, kupuje już 72 proc. Polaków. Zamawiamy tam głównie ubrania (46 proc. użytkowników tych platform). W następnej kolejności obuwie i kosmetyki – takie wnioski płyną...

Wyniki Grupy PTWP po IV kwartale 2022 roku

Organizacja eventów, działalność wydawnicza, rozwój obszaru online, zarządzanie obiektami – we wszystkich obszarach aktywności Grupa PTWP w ostatnim kwartale ubiegłego roku zrealizowała z sukcesem projekty, które mają odzwierciedlenie w osiągniętych wynikach finansowych. Po IV...

Przełomowy rok BLIKA – ponad miliard transakcji i blisko 13 mln aktywnych użytkowników na...

BLIK kończy właśnie osiem lat i jest jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w Polsce. W ciągu tego czasu jego użytkownicy zrealizowali prawie 2,8 mld transakcji o wartości 371,4 mld zł. W 2022 roku odnotowano...

Rynek fashion w liczbach

W 2023 roku rynek fashion w Polsce powinien osiągnąć sprzedaż na poziomie 65 mld złotych. Prognozy na kolejne lata również są obiecujące. Sprawdź najnowsze statystyki z branży odzieżowej w naszym kraju! Udział e-commerce w handlu...

Transfery kadrowe i awanse w MCI Capital

Nowymi partnerami inwestycyjnymi w MCI zostali Paweł Sikorski i Tomasz Mrozowski, zaś menedżerem inwestycyjnym – Wojciech Degórski. Michał Górecki awansował na stanowisko starszego partnera inwestycyjnego. Paweł dołączył do zespołu jako nowy partner inwestycyjny, który skupi...

EKIPA Investments ASI inwestuje w platformę do rezerwacji tatuaży

EKIPA Investments ASI ogłasza swoją kolejną inwestycję. 30 grudnia 2022 r. firma objęła udziały w INKsearch.co, nowoczesnej platformie umożliwiającej rezerwację tatuaży online. Spółka współinwestuje z jednym z najlepszych inwestorów w Europie - włoskim funduszem...

Content marketing, SEO i influencer marketing – podsumowanie roku i kluczowe trendy na 2023

Wzrost znaczenia machine learningu i sztucznej inteligencji (AI) oraz ich wpływ na działania specjalistów SEO i content managerów, w tym także wykorzystywanie tych rozwiązań do automatyzacji i optymalizacji strategii marketingowych. Jeszcze większa personalizacja treści...

GUS o e-handlu w listopadzie – komentarze ekspertów

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano zdecydowanie wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył...

MANGOPAY i Nethone łączą siły, żeby walczyć z oszustami w ecommerce. Dostali na to...

Dołączenie Nethone do Grupy MANGOPAY jest kolejnym krokiem zapoczątkowanej w pierwszej połowie 2022 strategii inwestycyjnej Advent International, która ma na celu stworzenie globalnego lidera technologicznego w zakresie infrastruktury płatniczej i uwierzytelnieniowej dla marketplaceów....

Jak otworzyć sklep internetowy?

Coraz więcej osób korzysta z możliwości robienia zakupów przez Internet. Rozwój e-sklepów postępuje w błyskawicznym tempie, obejmując kolejne udogodnienia i nowe technologie. E-commerce stanowi więc bardzo atrakcyjny pomysł na biznes, pozwalając początkującym przedsiębiorcom szybko...

Alior Bank podsumowuje III kw. 2022 r.

W III kw. 2022 r. przychody Grupy Alior Bank wyniosły 767 mln zł. Skorygowane o koszt wakacji kredytowych oraz rezerwę na zwrot dodatkowej marży dotyczącej kredytów hipotecznych wzrosły one w ujęciu rocznym o 41...

JRH wspiera Honey Payment w wejściu na giełdę

Wyceniany na 400 mln zł Honey Payment, polski fintech, który stworzył multiaplikację do zarządzania finansami DotBee, zawarł  z JR HOLDING ASI S.A. umowę inwestycyjną, w której strony określiły warunki na jakich Honey Payment obejmie...

PragmaGO rozpoczyna zapisy na obligacje w ramach III Publicznego Programu Emisji Obligacji

6 października PragmaGO rozpocznie zapisy na obligacje w ramach Publicznej Oferty Obligacji Zabezpieczonych. Spółka planuje pozyskać z emisji do 20 mln zł, oferując obligatariuszom oprocentowanie zmienne, oparte o WIBOR 3M powiększony o marżę w...

E-commerce w Polsce 2022 – raport Gemius

Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022”....

Do 2027 wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o ponad 94 mld zł do...

Ponad połowa wzrostu (54%) będzie pochodzić z trzech kategorii: mody (21 mld zł), elektroniki (19 mld zł) oraz zdrowia i urody (11 mld zł), w sumie mowa o wzroście do 187 mld zł oraz...

Platformizacja zmienia oblicze prowadzenia biznesu w internecie. Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków do...

Eksperci zgodnie twierdzą, że rozwój platform marketplace jest największą zmianą od czasu pojawienia się handlu elektronicznego w latach 90. Już w 2025 r. sprzedaż za pośrednictwem platform może odpowiadać za połowę transakcji w handlu...

Grupa CCC podsumowała I kw. 2022 r.

Wzrost przychodów we wszystkich segmentach, kolejna skokowa poprawa marży brutto oraz dobry odbiór kolekcji wiosenno-letniej – Grupa CCC zamyka Q1 2022. W pierwszym kwartale 2022 roku (luty-kwiecień) Grupa CCC wypracowała 1,9 mld PLN przychodów (+33%...

Dyrektywa Omnibus już za 4 dni. Koszt dostosowania e-sklepów może przewyższyć 10 tys. zł

Dyrektywa Omnibus - lepsza ochrona konsumenta i dodatkowe koszty dla eCommerce. Komentarz eksperta na temat nowych przepisów. Za kilka dni wchodzi w życie unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w handlu...

Frisbo po rundzie na 1,8 mln EUR szykuje kolejne inwestycje

Frisbo planuje zebrać kolejne 10 mln EUR na rozszerzenie działalności, czyniąc next-day delivery standardem na całym kontynencie. Firma na początku roku zebrała już 1,8 mln EUR na skalowanie działalności. Spółka, dla której kluczowym rynkiem...

Grupa CCC podsumowała Q1 2022: dynamiczny, 32% wzrost przychodów i blisko 50% marża brutto...

Grupa CCC w pierwszym kwartale 2022 r. (luty-kwiecień) wygenerowała 1,9 mld PLN przychodów, co oznacza blisko 32% wzrostu rdr. Ponad połowę tej kwoty (55%) stanowił e-commerce. Marża brutto Grupy wzrosła w pierwszym kwartale o ok....

Grupa CCC podsumowała rok obrotowy 2021

Grupa CCC zamknęła 2021 r. (luty’21-styczeń 22’) przychodami na poziomie 7,6 mld PLN, co daje blisko 45% wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty (51%) stanowił e-commerce. Pomimo istotnych ograniczeń w handlu stacjonarnym w Q1,...

Stefan Krüger partnerem inwestycyjnym w MCI Capital

Nowym partnerem inwestycyjnym w MCI Capital został dr Stefan Krüger. Będzie odpowiadał głównie za projekty e-commerce i marketplace oraz rozwój firmy na wybranych rynkach zagranicznych. Wcześniej Stefan Krüger był szefem warszawskiego biura Morgan Stanley,...

SpeedUp Energy Innovation inwestuje w niemiecką spółkę Solytic

Berliński startup Solytic rozwijający technologię monitoringu oraz diagnostyki małych i średnich instalacji fotowoltaicznych pozyskał blisko 2 miliony euro finansowania od polskiego, należącego do SpeedUp Group, funduszu SpeedUp Energy Innovation powered by PGE Ventures. Środki zostaną...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Ceny ubezpieczeń na świecie stabilizują się – raport Marsh

Ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 1% w pierwszym kwartale 2024 r. (spadek z 2% w Q4 2023) – wynika z najnowszego raportu Global...

GORĄCY TEMAT

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...
Exit mobile version