Pandemia na całym świecie winduje wyniki branży e-commerce. Trudno się więc dziwić, że Amazon, światowy lider tego rynku, notuje kolejne rekordy w swej działalności....
W obliczu pandemii ponad połowa Polaków ograniczyła spotkania ze znajomymi i wychodzenie z domu. Handel przeniósł się do internetu, a zakupy online umożliwia coraz więcej sklepów...
Zdecydowanym wygranym zakazu handlu są stacje paliw, wynika z raportu Nielsena*. W 2018 roku sprzedaż produktów FMCG na stacjach benzynowych wzrosła aż o 23,8%,...
Obecnie dwóch na trzech konsumentów ogranicza wydatki w sklepach przez inflację i wysokie ceny. Cięć dokonują głównie osoby najstarsze, z najniższymi dochodami i pochodzące...
Ranking Zaufanych Sklepów Ceneo.pl to jeden z najstarszych rankingów sklepów internetowych w Polsce. Tworzony jest na podstawie kilku milionów ankiet, które w ciągu ostatniego...
Według najnowszych danych GUS w lutym 2022 r. w porównaniu ze styczniem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 8,9%)....
Produkty nowej generacji tzw. NGP (ang. next generation products) są lepiej postrzegane od tradycyjnych wyrobów tytoniowych – takie wnioski płyną z najnowszego badania zrealizowanego...
Co drugi polski internauta robi zakupy w sieci, postrzegając je jako nieskomplikowane, wygodne, a także tańsze i zajmujące mniej czasu, niż kupowanie w sklepach...
We wrześniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich pozostał na podobnym poziomie jak przed miesiącem i wyniósł -4,7. Utrzymujący się od maja br. wynik na średnim...
Centra handlowe z założenia są obiektami zużywającymi bardzo dużo energii, dlatego stanowią wyzwanie w zakresie stworzenia możliwości jej oszczędzania. Centrum handlowe City Syd w...
Jak wynika z badania pracowni KANTAR, obecnie prawie każdy konsument robi przynajmniej część zakupów w sklepach, których oferty widział w gazetkach. Ponad 90% shopperów,...
Dropshipping jest coraz bardziej popularną formą sprzedaży towarów. Brak konieczności posiadania i utrzymywania własnego magazynu, dostęp do szerokiej gamy produktów, ograniczona odpowiedzialność za produkt...
Duże galerie i centra handlowe są dominującym formatem na polskim rynku. Odpowiadają za 3/4 podaży powierzchni handlowej. Natomiast parki handlowe w mniejszych miastach to niezagospodarowana nisza....
GUS opublikował dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w listopadzie 2020 roku. Poniżej zamieszczamy komentarz Magdaleny Szlezyngier, Menedżer ds. Klientów Strategicznych z DNB Bank Polska....
Blisko połowa aktywnych konsumentów chce ograniczyć tegoroczne wydatki wielkanocne w sklepach względem zeszłorocznych. Jednak w tym roku takich osób jest zdecydowanie mniej niż tych,...
Związek Cyfrowa Polska oraz Federacja Konsumentów wspólnie przestrzegają klientów, jak nie paść ofiarą oszustów internetowych kupując sprzęt elektroniczny w sieci. Apel ma związek z...
Cyfrowa transformacja firmy to zadanie, z którym niekiedy muszą się zmierzyć tradycyjni sprzedawcy. Niestety plany rozwoju okazują się być dla wielu koszmarem.
Poniższy artykuł ma...
Na rynku działa nowa, innowacyjna platforma dystrybucji dostępna dla polskich producentów z branży mleczarskiej. Polish Dairy umożliwia zawieranie transakcji na Global Dairy Trade i zapewnia efektywny...
Inflacja wymknęła się spod kontroli i idzie na rekord. „Obecna sytuacja to cichy zabójca naszych oszczędności”.
Ogłoszona przez Główny Urząd Statystyczny prognoza dotycząca inflacji to...
Cele są różne: na prezenty i na suto zastawione stoły. W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, tym samym to szczególny czas dla...
Lockdown się skończył, ale nie w głowach Polaków. Mimo, że już od dłuższego czasu można bez problemów wybrać się do kina, restauracji, lekarza, fryzjera,...
Nic nie wskazuje na to, by kolejny rok miał być niesprzyjający dla branży e-commerce, która dzięki pandemii koronawirusa rośnie w galopującym tempie. Wraz z...
Ostatni kwartał roku to najważniejszy dla handlu czas, zwłaszcza w obliczu tegorocznej pandemii, która wielu sklepom zlokalizowanym w centrach handlowych zabrała lwią część obrotów. Na szczęście dla detalistów...
W tym roku 17,3% Polaków zamierza wydać 200-300 zł na wielkanocną żywność w przeliczeniu na jedną osobę. To najczęściej wskazywana kwota w sondażu UCE...
Jest składnikiem słynnej sałatki jarzynowej, dodatkiem do jajek, bazują na nim nawet babki wielkanocne. Mowa o majonezie, który jest nieodłącznym elementem polskich świąt. Tuż...
Z końcem kwietnia, po pół roku zamknięcia, rząd podjął decyzję o częściowym zniesieniu obostrzeń dla gastronomii. Od 15 maja zaczęły działać ogródki a 28...
Związek Przedsiębiorców i Pracodawców w najnowszym raporcie przyjrzał się systemowi celnemu oraz podatkowemu dla przesyłek od pozaunijnych sprzedawców e-commerce. ZPP zauważa swoim w opracowaniu,...
Produkty mrożone od lat cieszą się dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Wartość zakupów gospodarstw domowych w tym segmencie przekroczyła już 1,8 mld zł w...
Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w...
Broda Świętego Mikołaja jest zwykle biała, ma kolor czystości i niewinności. Jednak cyberprzestępcy, którzy atakują kupujących w Internecie w okresie poprzedzającym Czarny Piątek i...
W Polsce już od kilku dobrych lat przewiduje się tryumfalny powrót do łask ulic handlowych. Tymczasem, kiedy lokalizacja high street wygrywa już z galerią...
Jeżeli rząd zdecyduje się na poluzowanie części obostrzeń od 1 lutego, to w pierwszej kolejności pracę będą mogły wznowić sklepy detaliczne i centra handlowe. Decyzja o luzowaniu...
Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i UCE RESEARCH, ilość wizyt w sklepach spadła o prawie 27%. Zmiana ta dotyczy pierwszych trzech tygodni...
Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, co czwarty Polak wybiera...
Wartość rynku internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 0,2 proc. całości sektora spożywczego w Polsce. To wciąż dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie nawet 7...
Miesiące letnie to tradycyjnie czas, w którym Polacy chętnie zaopatrują się w opał na zimę. Jak pokazuje analiza serwisu Oferteo.pl, najczęściej kupujemy materiały opałowe...
W minionym kwartale zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej zwiększyły się netto o 81 100 m kw. Ponad 92 500 m kw. nowej powierzchni zostało oddane...