Polska specjalność – zakupy last minute w sieci

Bożonarodzeniowe zakupy już w pierwszych tygodniach grudnia? To rzadkość, bowiem tylko 7% Polaków kupuje prezenty na święta z wyprzedzeniem. Aż 49% z kolei odkłada...

Rośnie częstotliwość, z jaką Polacy chodzą do sklepów. Spędzają w nich też więcej czasu

Polacy robią zakupy średnio o ponad 10% częściej niż przed rokiem, w związku z czym ruch w sklepach urósł o przeszło 9% rdr. dla...

Deloitte: Prawie 80 proc. Polaków przedkłada jakość żywności nad cenę

Większość konsumentów w Europie, robiąc zakupy w supermarkecie, częściej kieruje się aspektem zdrowotnym niż ceną produktów. Jak pokazuje raport firmy doradczej Deloitte The Conscious Consumer...

Rynek powierzchni handlowych w Polsce w III kwartale 2018 r.

Nieruchomości handlowe stanowiły blisko 45% całkowitego wolumenu inwestycyjnego zarejestrowanego w trzech pierwszych kwartałach 2018 roku 42% powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie zostanie...

Rynek e-handlu jest już wart 30 mld zł. Do gry wchodzi nowe pokolenie, które...

Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać. Przyczyni...

Nowe trendy, które pozwolą zdobyć e- i m-klienta

54 proc. internautów kupuje w sieci, kierując się głównie ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi...

7 rzeczy, które warto wiedzieć o handlu światowym w 2019 r.

W 2019 r. dynamika wymiany handlowej lekko spowolni do +3,6% w 2019 r. (z +3,8% w 2018 r.) analogicznie do stopnia spowolnienia dynamiki...

Najbardziej prestiżowe i najdroższe ulice w Polsce – TOP 10

Nowy Świat, Marszałkowska i Chmielna w Warszawie, Floriańska w Krakowie, Półwiejska w Poznaniu, Długi Targ w Gdańsku, Świdnicka we Wrocławiu i Krupówki w Zakopanem...

Najbardziej bezpieczne sklepy do robienia zakupów w czasach COVID-19

Żyjemy w dziwnych czasach, których istnienie jeszcze na końcu 2019 r. dopuszczaliśmy wyłącznie w hollywoodzkich filmach katastrofalnych. Dzisiaj zmierzamy się z nową rzeczywistością, w...

Spadek obrotów w sklepach tradycyjnych w sierpniu

Z najnowszych danych M/platform wynika, że sierpień 2021 przyniósł spadek obrotów w handlu tradycyjnym w ujęciu rok do roku. Jak pokazuje badanie, kupujemy rzadziej...

W ciągu dwóch tygodni handlarze sprzedadzą 90 proc. rocznej produkcji karpi

Z raportu Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Rynek rolny —  marzec 2018,  wynika, że Polacy najchętniej sięgają po łososie, pstrągi, morszczuki i makrele....

Rekordowe przychody w e-sklepach po Black Friday, Cyber Monday i Dniu Darmowej Dostawy

Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to najlepsze dni roku pod względem przychodów – podsumowuje kilkudniowe wyprzedaże platforma sklepów internetowych Shoper. Piątek...

Sklep internetowy – najczęściej wykorzystywane platformy e-commerce w Polsce

PrestaShop jest najpopularniejszym silnikiem e-commerce w Polsce – wykorzystuje go 52 proc. właścicieli sklepów i programistów e-commerce. 39 proc. wskazań zanotował z kolei WooCommerce....

Cena żywności ekologicznej zbliża się do ceny żywności konwencjonalnej

Wysoka inflacja i idące za nią wzrosty cen produktów, w tym żywności zmusiły konsumentów do weryfikacji decyzji związanych z codziennymi zakupami. Coraz częściej o wyborze...

Dropshipping a cło i VAT

Coraz popularniejszą usługą związaną ze sprzedażą internetową staje się tak zwany dropshipping. Na czym polega i jak wyglądają kwestie związane z jego opodatkowaniem tłumaczy...

Panika przed trzecią falą koronawirusa. Przedsiębiorcy obawiają się powrotu obostrzeń

Biznes przeraźliwie boi się trzeciej fali pandemii koronawirusa Czechy wprowadzają stan wyjątkowy, Niemcy przedłużają lockdown do połowy marca, a Polska poluzowała obostrzenia w połowie lutego....

Black Friday: Sklepom z elektroniką ciężko wrócić do ruchu sprzed pandemii. Straty są na...

Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią....

Program partnerski eBay już w Polsce

Po serii udogodnień opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe wprowadzonych z myślą o sprzedawcach platformy, eBay otwiera się także na polskich sympatyków marketingu...

Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą...

W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej...

Pozycjonowanie ecommerce. 4 wskazówki jak być wysoko w Google

W ciągu ostatnich kilku lat świat e-commerce mocno zyskał na popularności. Posiadanie własnej witryny i sprzedaż produktów online nie jest już wystarczające, ważna jest...

Od połowy lutego rozwiązywanie sporów z e-sklepami w UE będzie łatwiejsze

Od 9 stycznia we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Umożliwiająca taką procedurę platforma powinna ruszyć 15 lutego....

Zakaz handlu w niedzielę a rynek pracy

46% Polaków popiera zakaz handlu w niedzielę. Nowa regulacja może jednak znacząco wpłynąć na rynek pracy. Czy w supermarketach szykują się zwolnienia 30 tys....

RODO: internet gotowy na sprzątanie

Wielkie porządki – tak należy postrzegać RODO. Czas bałaganu, w którym nasze dane były pozbawione należytej ochrony, a w konsekwencji przechwytywane przez nieuczciwe firmy,...

Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie. Sklepy w sieci staną się konkurencją dla tradycyjnych

Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów...

Przed rynkiem powierzchni handlowych rok pełen wyzwań

W minionym roku krajowy rynek powierzchni handlowych powiększył się o prawie 500 tys. m kw., co w porównaniu ze średnią z ostatniej dekady –...

Eurostat: Polska notuje drugi najwyższy spadek rdr sprzedaży detalicznej w UE

Spada sprzedaż detaliczna w UE w ujęciu miesięcznym, rośnie w ujęciu rocznym. Polska notuje spadki sprzedaży w lipcu zarówno w stosunku do czerwca, jak i lipca zeszłego roku. Wielkość sprzedaży detalicznej...

Lejek sprzedażowy – jak wygląda w e-commerce?

Lejek sprzedażowy to obrazowy sposób pokazania kontaktu klientów z marką. Sprawdza się głównie w branży e-commerce, pozwalając podnieść sprzedaż dzięki odpowiednim działaniom marketingowym. Jak...

Przyszłość handlu należy do…

Rozwój nowych trendów przebiega zgodnie z funkcją wykładniczą. Na początku zmiany są niewielkie, dzieją się powoli i są niezauważane przez większość tych, których dotyczą....

HoReCa podsumowała rok – w 2020 zadłużenie branży wzrosło o 1/3

W 2020 r. zadłużenie hoteli, restauracji i firm cateringowych wzrosło o jedną trzecią w porównaniu do poprzedniego roku i wyniosło niemal 280 mln zł,...

Zalando prognozuje wzrost polskiego e-commerce w 2016 r. o 9 mld zł

Polska branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w zeszłym roku jej wartość wyniosła 27 mld zł, a w tym szacowany jest wzrost o 9...

Bain & Company przewiduje konsolidację na ryku q-commerce

Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć...

Specjalne oferty wybranych sklepów internetowych obsługiwanych przez PayU w zamian za płatność kartą Visa

W crossowej kampanii promocyjnej obsługiwanej przez lidera płatności internetowych Pay U przygotowanej przez Visa, home.pl, Mall.pl, Pyszne.pl i Showroom.pl czeka szereg bonusów. Dla obsługiwanych przez...

PayPal: 5 wskazówek dla start-upów

Jak małe przedsiębiorstwa mogą osiągnąć duże zyski w nadchodzącym sezonie. W stale rozwijającym się sezonie zakupowym, oczekiwania i wymagania konsumentów również rosną i ulegają zmianie....

Patriotyzm konsumencki Polaków może być kołem ratunkowym dla gospodarki. Ponad połowa jest skłonna zapłacić...

Pandemia sprawiła, że co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w kraju – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Deloitte wskazuje natomiast, że 53...

Kontrole celno-skarbowe na festynach i imprezach plenerowych

Latem wzrasta liczba kontroli celno-skarbowych na festynach. Tak dzieje się już od lat. Nie ukrywają tego poszczególne izby administracji skarbowej. Jednocześnie przekonują, że nie...

Klienci oczekują większych rabatów w nadchodzącym sezonie świątecznym – nowe badanie Oracle

Nowe badanie Oracle pokazuje, że wszechobecna inflacja skłoni europejskich konsumentów do wczesnego kupowania i polowania na dobre okazje, a 68% osób twierdzi, że skorzysta...

E-handel napędza rynek powierzchni magazynowej. Do 2020 roku zapotrzebowanie może sięgnąć 700 tys. mkw.

Według PMR rynek handlu internetowego w tym roku może być wart ok. 32 mld zł. Każdy miliard złotych wydany w sieci generuje popyt na powierzchnię magazynową...

Kobietom rzadziej niż mężczyznom zdarzają się impulsywne zakupy. Lepiej też spłacają swoje zobowiązania finansowe

Kobiety mają dwukrotnie niższe niż mężczyźni zaległości z tytułu nieopłaconych rachunków i rat kredytowych. Te na koniec ubiegłego roku wyniosły 25,7 mld zł wobec 51,9 mld...

Wymuszone pandemią zmiany zachowań konsumenckich nie utrzymały się w dłuższej perspektywie

Bieżący rok przyniósł zmniejszenie intensywności wielu działań w sferze cyfrowej, na które w pierwszym roku pandemii COVID-19 najczęściej wskazywali ankietowani konsumenci z Polski. Jak...

Black Friday 2022 – jak znaleźć tegoroczne okazje?

Black Friday to świetna okazja, aby kupić przeróżne produkty w atrakcyjnych cenach. Można powiedzieć, że to wydarzenie rozpoczyna świąteczny sezon zakupowy, dlatego sprzyja też...
Exit mobile version