W erze cyfrowej, gdzie każdy klik ma znaczenie i wpływa na rozwój biznesu, widoczność sklepu e-commerce w sieci jest kluczowa. Brak widoczności natomiast, może...
Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji bądź w budowie jest ponad 1,2 mln mkw. GLA nowoczesnej...
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty...
W dobie cyfrowej rewolucji, rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, wymagając od przedsiębiorców elastyczności i zdolności do szybkiego dostosowywania się do zmieniających się warunków. Z...
Branża mody i dóbr luksusowych, mimo trudnych warunków ekonomicznych i geopolitycznych, wciąż jest atrakcyjnym celem dla inwestorów. Jak wynika z raportu Global Fashion &...
W dobie cyfryzacji i globalizacji, wybór odpowiedniej platformy B2B może być jednym z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz dla swojego biznesu. Niezależnie od tego, czy...
Utrzymująca się od wielu miesięcy wysoka inflacja ma największy wpływ na tegoroczne wydatki konsumentów związane z powrotem uczniów do szkół. Jak wynika z raportu...
Polskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się w UE. To wkrótce wymusi na branży retailowej odpowiednie zmiany. Jak przekonują eksperci, to będzie stopniowy...
Salesforce opublikował nowy raport „State of the Connected Customer”, który powstał dzięki przebadaniu grupy 14 300 konsumentów i nabywców biznesowych z 25. krajów –...
Dyrektywa DAC7 to ostatnio gorący temat dotyczący transakcji wykonywanych w internecie. Nakłada ona na platformy elektroniczne obowiązek przekazywania do administracji skarbowej danych o czynnościach...
W sierpniu br. wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymał się na podobnym poziomie jak przed miesiącem. W przyszłość wciąż spoglądamy z dużą ostrożnością, czujnie obserwujemy rynek...
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) postuluje, aby jednoznacznie określić co można zaliczać, a czego nie – do kosztów wspólnych w galeriach handlowych....
Jak pokazuje najnowszy raport, przygotowany na podstawie 70 tys. cen, w lipcu codzienne zakupy rdr. zdrożały średnio o 15,5%, a same art. żywnościowe i...
W I półroczu br. w gazetkach największych na rynku formatów było o kilkanaście procent mniej promocji niż rok wcześniej. Tak wykazała analiza ponad miliona...
Produkty nowej generacji tzw. NGP (ang. next generation products) są lepiej postrzegane od tradycyjnych wyrobów tytoniowych – takie wnioski płyną z najnowszego badania zrealizowanego...
Polska gastronomia wciąż nie wyszła z zapaści po pandemii. Choć 57 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz w roku korzysta z usług restauracji i...
W wyniku pandemii COVID19 oraz trwającego kryzysu, handel w dużej mierze przeniósł się do sieci, co zapewniło branży e-commerce dynamiczny rozwój. Jest on zauważalny...
Lockdown, rozwój technologiczny i poszukiwanie sposobów na szybsze i wygodniejsze zakupy sprawiły, że branża e-commerce w ciągu ostatnich lat notowała duże wzrosty przychodów. Dynamika...
Sytuacja na rynku słodyczy jest wyjątkowo dynamiczna. Z jednej strony widać spowolnienie rynku pod względem produkcji, co w dużym stopniu jest efektem spadku konsumpcji....
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) po raz kolejny zwraca uwagę, że aktywność i promocje sklepów online budują ruch w galeriach handlowych. Najemcy...
Obecna sytuacja gospodarcza i wysoka inflacja wpłynęły na zmianę zachowań zakupowych klientów. Pojawiają się nowe trendy rynkowe – klienci szukają tańszych zamienników, ale ważne...
Przedsiębiorcy handlujący na straganach i targowiskach ostatnio lepiej regulują swoje zobowiązania w bankach i u dostawców. Od maja 2022 do maja 2023 suma ich...
Polacy, obok Szwedów i Włochów, znajdują się w czołówce użytkowników płatności odroczonych. Z usług BNPL lub rozłożenia płatności na raty skorzystało w Polsce już...
Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku. Inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało...
Pomimo rozwoju e-commerce, zakupy stacjonarne nie odeszły do lamusa. Zwłaszcza codzienne sprawunki wolimy kupować w tradycyjnym sklepie – wynika z badania CBRE. Rynek handlowy...
Obecny wzrost kosztów prowadzenia działalności: energii, najmu lokali, cen produktów i płacy minimalnej w połączeniu z inflacją jest dla branży gastronomicznej trudniejszy do uniesienia...
Według najnowszych danych GUS w lipcu odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wynosi - 24,9 czyli o 3,3 p....
Rok po inwazji Rosji na Ukrainę sprzedaż detaliczna w Europie okazała się bardziej odporna niż oczekiwano, pomimo rekordowo wysokiej inflacji i słabego zaufania...
Wg badań Kantar aż 94% kupujących online jako formę dostawy wybiera Paczkomat® InPost, a aż 82% sprzedających online wybiera Paczkomat® jako formę wysyłki. Ponadto...
Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....