12 C
Warszawa, Polska
poniedziałek, Kwiecień 23, 2018
Niespełna dwóch na pięciu Polaków przeczytało w ciągu roku jakąkolwiek książkę – podaje Raport Biblioteki Narodowej z 2017 r. Na niskim poziomie czytelnictwa cierpią wydawcy i księgarze. Analizy Bisnode Polska pokazują, że tylko w ostatnich 12 miesiącach pogorszyła się kondycja finansowa niemal co dziesiątego z nich. Z dwojga złego...
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymuje swoje zainteresowanie cyfryzacją radia. Obecnie pracuje nad strategią, która pozwoli poszerzyć ofertę i uruchomić dodatkowe stacje radiowe, w szczególności rozgłośnie komercyjne o lokalnym charakterze. Ogłaszanie wolnych częstotliwości na lokalne, miejskie multipleksy w 34 miastach ma nastąpić w drugiej połowie tego roku. – KRRiT nie wycofuje się z planów cyfryzacji radia, wbrew pytaniom i wątpliwościom, które...
Czy wart blisko pół biliona dolarów Facebook odczuje skutki informacji o wycieku prywatnych danych z kont na portalu? W ostatnim roku rosła zarówno liczba użytkowników, jak i zysk w przeliczeniu na każdego z nich - pisze Bartosz Grejner, analityk rynkowy Cinkciarz.pl. Zgodnie z ostatnim sprawozdaniem finansowym, Facebook pod koniec 2017...
Tylko 1,4 tys. ofert pracy w public relations – 2017 rok był dla branży pod tym względem jednym z najgorszych od lat. Najłatwiej o prace było w agencjach PR – stamtąd pochodziło ponad 60 proc. ofert. Najczęściej poszukiwały one asystentów i konsultantów. W firmach i instytucjach na pracę mogą natomiast liczyć PR-owcy z większym doświadczeniem. Najwięcej ofert...
Nie milkną echa afery Cambridge Analityca, która bardzo poważnie odbiła się na wartości rynkowej i wizerunku Facebooka. Przez media społecznościowe przetacza się akcja HASHDeleteFacebook, która zachęca kolejnych użytkowników do usunięcia profilu w serwisie, a szef portalu połecznościowego Mark Zuckerberg odniósł się do afery na łamach najważniejszych światowych tytułów. Kryzys wizerunkowy –...
Rząd brytyjski, poprzez swojego rzecznika, poinformował 22 stycznia br., że utworzy nową jednostkę wywiadowczą mającą zapobiegać rozpowszechnianiu tzw. fake newsów przez inne kraje, w tym Rosję. Będzie ona nosiła nazwę „Oddział Bezpieczeństwa Komunikacji Narodowej” (ang. National Security Communications Unit). Ma być odpowiedzialna za zwalczanie dezinformacji prowadzonej przez aktorów państwowych...
Po informacji o gigantycznym wycieku danych osobowych z kont na Facebooku wielkie firmy i znane osobistości kasują swoje facebookowe profile, a wartość akcji portalu zmniejsza się o 50 mld dolarów. Dlaczego? - Zaufanie użytkowników i reputacja to najcenniejsze, co ma i co może utracić portal społecznościowy - komentuje Marcin...
– Jak w biznesie? Wszystko w porządku? To może zapłacicie fakturę?– z tego typu wpisami na portalach społecznościowych można spotkać się coraz częściej. Przyczyną nie jest złośliwość, a… poczucie bezradności. Przedsiębiorcy, bezsilni wobec nierzetelnych kontrahentów, chwytają się wszelkich sposobów zmotywowania ich do zapłaty. Z faktem, że social media to dziś...
W ubiegłym roku z platformy Google usunięto 3,2 mld reklam – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Z tego ok. 130 mln stanowiły reklamy, które pozwalały przestępcom na kopanie kryptowalut przy wykorzystaniu mocy obliczeniowej komputera ofiary. Od czerwca 2018 roku firma Google, podobnie jak Facebook, zakaże reklam kryptowalut. To dziedzina, która...
Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50 proc. – wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że połowa budżetów na ten cel była wydawana nieefektywnie. Polska znalazła się pod tym względem na końcu europejskiej stawki. Nieco lepsze...
Zrobił to Facebook, teraz czas na Google’a - właściciel największej wyszukiwarki będzie blokował reklamy kryptowalut. Internetowy gigant odwraca się od ogromnych przychodów, ale może pomóc uzdrowić rynek - pisze Bartosz Grejner, analityk rynkowy Cinkciarz.pl. Alphabet, spółka matka Google’a, zdecydowała, że będzie blokowała reklamy związane z kryptowalutami na swoich platformach,...
Tradycyjne media nie tylko nie umierają, ale mają się bardzo dobrze – wynika z badania „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów. Z ich informacji chętnie korzystają media elektroniczne. Z 80 tys. publikacji, w których pojawiły się nazwy mediów, niemal połowa była cytowaniem informacji, które pierwotnie ukazały się w innych tytułach. Prawie 80 proc....
Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem kryzysów w mediach społecznościowych. Ucierpiały w nich zwłaszcza YouTube i Facebook. Ten pierwszy wciąż boryka się ze skutkami afery wizerunkowej z udziałem popularnego, amerykańskiego youtubera, który żartował z samobójcy. Z kolei Facebook – jak pokazują najnowsze dane – traci młodszych użytkowników, a wycofanie reklam z serwisu zapowiedział jeden z największych, globalnych...
Policjanci z Wydziału dw. z Cyberprzestępczością KWP w Lublinie wspólnie z funkcjonariuszami z Biłgoraja realizując ustalenia własne przeszukali pomieszczenia mieszkalne 30-latka z powiatu biłgorajskiego. Okazało się, że mężczyzna nielegalnie udostępniał sygnał płatnych kodowanych telewizji cyfrowych tzw. streamingu. Policjanci dokonali zabezpieczenia majątkowego o wartości 15 tys. zł. W minionym tygodniu policjanci...
Nieumiejętna komunikacja z niezadowolonym klientem w mediach społecznościowych może pogłębić kryzys wizerunkowy spowodowany negatywnymi komentarzami pod adresem firmy. Eksperci ds. komunikacji kryzysowej zapytani przez PRoto.pl o najlepszą reakcję rekomendują bezpośredni, prywatny kontakt z klientem i odsunięcie na bok emocji.  Na początku 2018 roku w mediach społecznościowych doszło do kilku poważnych kryzysów wizerunkowych. Pierwszy z nich dotyczył pensjonatu Willa...
DIY jest kojarzone z hobbistyczną dłubaniną, podczas której robimy coś z niczego. Coraz częściej jednak ta dłubanina ma twarz znanych marek, które nawiązują współpracę z influencerami. Postanowiliśmy przyjrzeć się dyskusji na temat DIY, która miała miejsce na przestrzeni ostatniego roku i zobaczyć jakie kategorie cieszą się największą popularnością. Gdzie rozmawiamy o DIY? Na przestrzeni ostatniego roku pojawiło się blisko 900 tysięcy wzmianek...
W przeciągu kilku ostatnich miesięcy Facebook dokonał wielu transformacji. Jedną z nich jest zmiana algorytmu odpowiedzialnego za wyświetlane w News Feedzie treści. Od tej pory, marki będą musiały zmienić strategię reklamową, aby zwiększyć zasięg organiczny i wywołać zaangażowanie użytkowników. W poniższym artykule, Sebastian Lipka, Performance Analyst Catvertiser, przedstawia sposoby...
Siedem na dziesięć najchętniej oglądanych transmisji podczas trzech ostatnich Zimowych Igrzysk Olimpijskich to konkursy skoków narciarskich Najbardziej rozpoznawalnym Polakiem startującym w Pjongczangu był Kamil Stoch (82,8% wskazań), z ogromną przewagą nad drugą Justyną Kowalczyk (37,5%) 3/4 respondentów chętniej oglądałaby transmisje z igrzysk, gdyby Polacy osiągali w nich większe...
W ciągu ostatniego roku wzrósł poziom zaufania Polaków wobec rządu (+5 p.p.), mediów (+3 p.p.), biznesu (+3 p.p.) oraz organizacji pozarządowych (+6p.p.). Mimo to Polska pozostaje jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie - pokazała tegoroczna edycja globalnego raportu Edelman Trust Barometer. Opracowany przez analityków Edelmana wskaźnik zaufania Trust...
Telewizja Polska pracuje nad udoskonaleniem własnego systemu pomiarów oglądalności. Publiczny nadawca korzysta w tej chwili z rozwiązania bazującego na danych z dekoderów Netii. Równolegle prowadzi pilotażowe testy nowego systemu telemetrycznego opartego o internet rzeczy i specjalne opaski dokładnie rejestrujące zachowania widzów przed telewizorami.  – Telewizja Polska rozpoczęła pracę nad nowym pomiarem oglądalności kanałów telewizyjnych. Chcemy...
Dziennik „Rzeczpospolita”, Radio Zet oraz RMF FM otwierają zestawienie najczęściej cytowanych mediów w 2017 r. W pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden portal internetowy, Onet.pl. Tegoroczny opracowany przez Instytut Monitorowania Mediów ranking najbardziej opiniotwórczych mediów zdominowały prasa, radio i telewizja, czyli media klasyczne. To trend, który utrzymuje się już od kilku lat i potwierdza,...
Przepisy prawa pracy nie zawsze nadążają za dynamicznie zmieniającą się dzięki technologii rzeczywistością. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników, na przykład w zakresie dzielenia się informacjami o pracodawcy lub wykonywanej pracy. Brak ustawowej regulacji nie oznacza jednak, że pracodawca nie może...
Dzięki dużej ilości formatów oraz koncentracji uwagi widzów na obrazie, cyfrowa reklama wideo daje wydawcom szansę na zwiększenie przychodów z powierzchni reklamowej. Tylko odpowiednia metoda, dokładny pomiar oraz optymalizacja pozwolą stworzyć skuteczną strategię monetyzacji wideo. Jak tego dokonać? Odpowiedź w poniższym artykule. Reklama wideo jest często marginalizowana ze względu na...
Ponad połowa rodziców nie wie, jak bawić się z dziećmi. Te zaś potrzebują ciągłych bodźców i aktywności. Pomocny w szukaniu zabaw może być internet. W wyszukiwarce fraza „weekend z dzieckiem” ma ok. 1,1 mln podpowiedzi – publikacji informacyjnych i poradnikowych o weekendowych aktywnościach, np. warsztatach, kreatywnych zajęciach dla dzieci czy zabawach na świeżym powietrzu – wynika z danych Instytutu...
Facebook zmienia algorytm pozycjonujący treści w Newsfeedzie użytkowników. Pierwszeństwo będą miały posty, którymi dzielą się rodzina, bliscy znajomi i te publikowane w grupach, do których należy użytkownik, a dopiero w dalszej kolejności wpisy firm. Wśród nowych funkcji serwisu pojawi się możliwość zawieszenia wyświetlania postów konkretnego użytkownika na 30 dni. Serwis Zuckerberga chce też...
Standardowo na Facebooku aby ocenić jakość obsługi klienta liczy się procent i czas odpowiedzi na posty odwiedzających. Ten wskaźnik pokazuje, ile razy klient dostaje jakąkolwiek odpowiedź na swoje pytanie. Omija jednak ważny temat – domykanie konwersacji. To, co obecnie mierzą systemy do analityki social media, to obsługa klienta na pierwszym poziomie („przyjęto zgłoszenie”). Model jest następujący: jeżeli...
Do końca marca ruszy tworzona przez Polaków platforma Liveact.me. Za pośrednictwem przeglądarki internetowej, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania i zakupu drogiego sprzętu, będziemy mogli prowadzić profesjonalne transmisje na żywo w internecie. Relacje będzie można wzbogacić o plansze, slajdy czy wcześniej nagrane materiały wideo. Będzie także możliwość przeprowadzenia transmisji z wielu różnych źródeł. – Platforma Liveact.me działa...
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG dotyczącego dóbr luksusowych w Polsce, rynek ten stale rośnie w siłę. Szacuje się, że w 2021 roku jego wartość może osiągnąć niemal 31 mld zł, a więc wzrośnie o prawie 50% w stosunku do 2017. Oznacza to również zwiększenie wydatków na reklamę dóbr luksusowych....
Każdego roku branża zadaje sobie pytanie, jak wpłynąć na efektywność reklam i sprawić, aby generowały więcej zysków i reakcji. Marketing staje się coraz bardziej futurystyczny i zaawansowany technologicznie. Marketerzy idąc z duchem czasu, wykorzystują coraz to nowsze technologie, chcąc dotrzeć do swoich konsumentów. Jakimi śladami warto podążać w 2018?...
Aktywność w portalach społecznościowych kształtuje wizerunek firm i osób w sieci oraz przekłada się na ich reputację. Dlatego treści powinny być starannie wyselekcjonowane. Sprawna komunikacja w social media to nie tylko korzyści wizerunkowe, lecz także biznesowe – pomaga budować długotrwałe relacje z dotychczasowymi klientami i przyciągać nowych. – Zacznijmy budować nasz wizerunek w sieci, bo najgorsze jest to, że...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Marek Ulman z Departamentu Wsparcia Instutucji Otoczenia Biznesu w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczościvideo

PARP: 6 miliardów złotych do zainwestowania w ramach funduszy venture capital

Interwencja środków publicznych na polskim rynku venture capital jest niezbędna. Statystyki pokazują, że środki prywatne zasilające ten segment lokowane są na późniejszych etapach inwestycji przedsiębiorstw. Zaangażowanie...
PLN - KURSY WALUT
EUR
4,1677
USD
3,3859
CHF
3,4818
GBP
4,7572
NOK
0,4339

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas

Co nie chce spadać… Kurs dolara

Na rynku od miesięcy dominuje przeświadczenie, że dolar ma mnóstwo powodów, by być słabszym z belgiem czasu, a jednak od lutego pesymizm nie może...
Europejski Bank Centralny (EBC)

Oczekiwany gołębi EBC powinien osłabić kurs euro do dolara i złotego względem obydwu tych...

W ostatnich dniach, w atmosferze umiarkowanego apetytu na ryzyko, złoty konsolidował się pomiędzy 4,15-4,18 na EURPLN, ostatecznie kończąc tydzień na poziomach otwarcia w okolicach...

GIEŁDA I INWESTYCJE

sprawdz-pozycje-funduszy-lewarowanych-na-euro-oraz-zlocie.jpg

Przygotuj się na przyszłe dane makroekonomiczne 20.04.2018

W przyszłym tygodniu pierwsze ważniejsze dane makroekonomiczne poznamy w poniedziałek o godzinie 9:30, zostanie opublikowany PMI dla niemieckiego przemysłu. W ten sam dzień o...

TRENDY BIZNESOWE

Trudny biznes wydawców i księgarzy

Niespełna dwóch na pięciu Polaków przeczytało w ciągu roku jakąkolwiek książkę – podaje Raport Biblioteki Narodowej z 2017 r. Na niskim poziomie czytelnictwa cierpią...
kontrola podatkowa

Główne zagrożenia dla przedsiębiorstw w związku z wprowadzeniem RODO w Polsce...

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i...
Ministerstwo Finansów

Zmiany w ustawie o podatku PIT – od 2018 r. przychody...

Prezydent podpisał kolejną obszerną nowelizację przepisów prawa podatkowego. Proponowane zmiany opierają się na założeniu odbudowy dochodów finansowych w budżecie państwa i ograniczeniu zjawiska tzw....
Galeria Północna (3)

Polacy robią duże zakupy, bo wierzą, że będzie coraz lepiej

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w kwietniu br. wyniósł 7,8, natomiast wskaźnik wyprzedzający osiągnął 5,7 - podał GUS. Wśród gospodarstw domowych utrzymuje się bardzo wysoka skłonność...
Galeria Północna (3)

Polacy robią duże zakupy, bo wierzą, że będzie coraz lepiej

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej w kwietniu br. wyniósł 7,8, natomiast wskaźnik wyprzedzający osiągnął 5,7 - podał GUS. Wśród gospodarstw domowych utrzymuje się bardzo wysoka skłonność...

DOŁĄCZ DO NAS

3,761FaniLubię
150ObserwującyObserwuj
1,069ObserwującyObserwuj
4,418SubskrybującySubskrybuj