24 C
Warsaw
czwartek, Sierpień 16, 2018
Konsumpcja gospodarstw domowych pozostaje główną siłą napędową dynamicznego rozwoju gospodarczego kraju; W pierwszym półroczu 2018 r. przybyło ponad 180 000 mkw. nowej powierzchni handlowej; Zgodnie z prognozami, na koniec 2018 r. do użytku ma zostać oddane około 330 000 mkw., co będzie najwyższym wynikiem podaży od trzech lat; ...
Analitycy Haitong Bank przeprowadzili coroczną analizę kondycji polskiego sektora detalicznego. Nastroje na tym rynku są nieco mniej optymistyczne niż rok temu, głównie z powodu niepewności związanej z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Jednak większość uczestników rynku oczekuje, że zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora. Powinien jednak...
Firma Criteo (NASDAQ: CRTO)  opublikowała raport, który pokazuje, jak ludzie robili świąteczne zakupy w 2017 r. i czego w związku z tym można się spodziewać w tym roku. Choć mówienie o świętach Bożego Narodzenia w środku sezonu wakacyjnego niektórym może wydawać się dziwne, z marketingowego punktu widzenia to najwyższy...
Zakaz handlu w niedzielę, wymierzony przede wszystkim w sklepy wielkopowierzchniowe i galerie handlowe, nie dotyczy targowisk, czy osiedlowych bazarków, które nadal mogą działać na bardzo liberalnych zasadach i skrajnie uproszczonych regułach. Zgodnie z prawem, właściciel stoiska handlowego na targowisku może bez przeszkód prowadzić działalność, także w niedzielę. Kupowanie na...
Nowe technologie, w tym rozwiązania digital signage, zmienią sklepy i sposób robienia zakupów o 180 stopni. Kasy i stojący za nimi sprzedawcy czy papierowe etykiety znikną. Zastąpią je samoobsługowe kioski i elektroniczne ceny. Będziemy mogli też zapomnieć o kolejkach do przymierzalni, ponieważ większość ubrań będzie można mierzyć w wirtualnym...
TUŻ TUŻ to nowa marka obiektów handlowych, której powołanie jest kolejnym etapem rozwoju portfolio funduszu Arcona Capital w Polsce. Za stworzenie brandingu odpowiedzialna była firma Buller & Frye. Został on w pierwszej kolejności wdrożony w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie po rebrandingu na TUŻ TUŻ i częściowej wymianie najemców działalność wznowił...
Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym najpóźniej 30 czerwca 2017 r.) 217 mld dolarów. Jak wynika z raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2018. Shaping the future of the luxury industry” marki luksusowe zmieniają swój model działalności, aby dostosować...
Nie tylko handel internetowy wdraża innowacje. Także tradycyjne sklepy robią, co mogą, by przyciągnąć do siebie cyfrowych konsumentów. Naszpikowanych technologią marketów nie ma póki co zbyt dużo, ale w ciągu najbliższych lat możemy spodziewać się rewolucji, w efekcie której zakupy będzie się robić szybciej i wygodniej. Otwarty w 2017 r....
Rocznie w Polsce sprzedaje się ok. 6 mln sztuk dużego i blisko 12 mln małego AGD. Dominują pralki, lodówki oraz kuchenki, ale stopniowo rośnie też popyt na płyty indukcyjne, suszarki do ubrań czy zmywarki, które wedle statystyk są ważnym elementem wyposażenia w co trzecim polskim domu. Jesteśmy otwarci na nowinki techniczne, a cena...
W ciągu 10–20 lat prawie połowa wszystkich zawodów może zostać skomputeryzowana. Rozwój technologiczny nie pozbawi jednak ludzi pracy, ale zdecydowanie zmieni jej charakter. Dotyczy to także pracy w handlu. Wirtualne półki umożliwią klientom robienie zakupów za pomocą ekranu telewizora lub tabletu. Tym samym sprzedawca z osoby podającej towar stanie się bardziej doradcą...
Wartość polskiej branży e-commerce szacowana jest na około 40 mld złotych. Rynek stale rośnie, jednak jedynie 30 proc. z e-sklepów działa w sieci dłużej niż 8 lat. Według sprzedawców, największymi wyzwaniami dla sektora handlu internetowego są wysokie koszty pozyskiwania klientów (CAC), brak scentralizowanej bazy danych klientów i transakcji oraz...
W tegorocznym międzynarodowym badaniu „Salesforce State of Sales 2018” przeanalizowano najważniejsze ogólnoświatowe trendy w sprzedaży. W opublikowanym raporcie czytamy m.in., że sztuczna inteligencja przyczyni się do wzrostu zatrudnienia w handlu oraz że większość firm z powodu wewnętrznych obciążeń administracyjnych i silosowego przetwarzania danych nie zrealizuje założonych planów sprzedaży. W trzeciej...
Czwarta Rewolucja Przemysłowa już trwa. Wiek pary i elektryczności, dzięki swym wynalazkom zrewolucjonizował procesy produkcyjne. Ludzkość przeszła od produkcji ręcznej do zasilanej siłą pary i wody, a następnie elektryczności. Od lat 70. XX wieku datujemy wiek komputerów, nazywany trzecią rewolucją przemysłową, zaś obecnie jesteśmy w trakcie czwartej. Siłą napędową...
Polacy przekonali się do zakupów przez internet. Oferty zakupu online finalizuje dziś 56 proc. internautów. Coraz częściej korzystają oni też ze sklepów zagranicznych. E-zakupy uważamy za bezpieczne i proste, a przekonuje nas do nich przede wszystkim całodobowa dostępność sklepów i nieograniczony czas wyboru. Co więcej, w internecie wydajemy coraz więcej pieniędzy – wzrosty...
Nowe technologie mogą rozwiązać problem niehandlowych niedziel. Coraz więcej czynności wykonują maszyny. Samochody już teraz jeżdżą bez kierowców, a lodówki już niebawem same będą zamawiać produkty, które się skończą. W handlu maszyny mogą pomóc w wyborze, ale także mogą wydawać towary. Jeszcze w tym roku na rynek trafią wirtualne półki, które...
85 proc. polskich internautów kupuje w sieci. Zmieniają się decydujące czynniki wyboru sklepu internetowego. Choć wciąż najbardziej liczy się cena, to jej znaczenie – w ciągu dwóch lat – zmalało aż o 10 punktów proc. Częściej zwracamy uwagę na wygodę realizacji zakupu, w tym duży wybór metod płatności -...
Obecnie na Lotnisku Chopina w Warszawie dokonywane są zmiany, które przyniosą korzyści pasażerom. Przy okazji przebudowy terminala zmieniana jest także strefa komercyjna. Dotychczas 90 proc. jej powierzchni było w rękach jednego podmiotu – Legardere Travel Retail. Na skutek wygaśnięcia umów z LTR z końcem czerwca oraz prowadzonych wcześniej negocjacji i postępowań wprowadzony...
W 2018 roku spodziewamy się dużego wzrostu na rynku powierzchni handlowych. Szacujemy, że do użytku zostanie oddanych 460 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, czyli aż o 27% więcej niż w 2017 roku. Dodatkowo, modernizacji ulegną dotychczasowe obiekty, bo w sektorze handlowym do głosu dochodzą nowe trendy. Polski rynek centrów handlowych...
Od wprowadzenia zakazu handlu w niedziele minęły prawie cztery miesiące. Czy niehandlowe niedziele zmieniły zwyczaje Polaków? Czy znacząco utrudniły codzienne funkcjonowanie? Jak radzimy sobie z zakazem handlu? I przede wszystkim, czy chcemy żeby ten zakaz został zniesiony? Na te i inne pytania spróbował odpowiedzieć zespół badawczy Havas Media Group...
Ustawowy zakaz handlu w niedziele, jego wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów to duże wyzwanie dla galerii handlowych. Muszą więc szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów i dostosowanie się do zmian na rynku. Warszawskie Blue City do końca roku przejdzie dużą metamorfozę, znacznie rozszerzając swoją ofertę gastronomiczną i rozrywkową, która będzie dostępna także...
Z zakupowej mapy Polski przygotowanej przez CBRE wynika, że zakupową stolicą Polski jest Warszawa, w której działa aż 37 obiektów handlowych. Za nią znajdują się Poznań z 20 galeriami i Gdańsk z 19. Jednak najbardziej nasycone centrami handlowymi są mniejsze miasta. Zestawienie „TOP10 miast z największą liczbą powierzchni handlowej na...
Co drugi polski internauta robi zakupy w sieci, postrzegając je jako nieskomplikowane, wygodne, a także tańsze i zajmujące mniej czasu, niż kupowanie w sklepach tradycyjnych – wynika z najnowszego raportu ‘E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska’. Polacy robią zakupy nie tylko na rodzimych stronach internetowych – z...
Blisko 3/4 spośród respondentów dostrzega wady wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Tak wynika z najnowszego badania „Zakaz handlu w niedziele w kontekście zwyczajów i opinii konsumentów” zrealizowanego dla ITBC Communication i Polskiej Rady Centrów Handlowych przez SW Research. Polaków najbardziej irytuje sam fakt, odgórnej ingerencji w ich wolny wybór (35%...
Sezonowe wyprzedaże to wciąż najbardziej lubiana przez Polaków forma promocji. Korzysta z nich blisko 90 proc. konsumentów, ponad połowa natomiast wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży. Zdaniem ekspertów, aby z sukcesem wyprzedać nadmiary magazynowe, sklepy powinny zadbać nie tylko o konkurencyjne ceny, lecz także o atrakcyjność towaru, dostępność przebieralni i stanowisk kasowych, oraz odpowiednią liczbę...
Niemal co drugi użytkownik ma zainstalowaną na swoim telefonie lub tablecie choć jedną aplikację zakupową. Z drugiej strony, jak pokazują wyniki analizy Just Run App oraz Spicy Mobile, wydawcy inwestujący w m-commerce muszą mocno walczyć o klienta. Większość aplikacji mobilnych traci w pierwszych miesiącach nawet 80% pozyskanych użytkowników. Według badań...
Blisko połowie konsumentów zdarzyło się zrezygnować z zakupów, ponieważ kolejka do kasy w sklepie była zbyt długa – wynika z badań przeprowadzonych dla MasterCard. Klienci chcą większej wygody, dlatego duża część retailerów wdraża już nowe technologie i innowacje, które mają ją zapewnić. Sklepy bez kas, inteligentne koszyki, płatności bezgotówkowe, spersonalizowane oferty czy wirtualni doradcy...
Agencja Mienia Wojskowego uruchomiła sklep internetowy, w którym można kupić używane kombinezony pilotów (“by poczuć się jak Tom Cruise”) czy tarcze trenerskie (“bo lepiej wrócić z tarczą niż na tarczy”). Sklep działa w oparciu o platformę Shoper, a płatności online obsługuje firma Blue Media. ​Rynek zbytu na powojskowy sprzęt...
Przez wiele lat wieszczono koniec tradycyjnego handlu. Sklepy przegrywały walkę cenową z e-commerce. Dziś giganci handlu online inwestują coraz większe środki w rozwój branży detalicznej. Wykorzystując wiedzę i technologie, udowadniają, że wciąż tkwi w nim gigantyczny potencjał, a możliwości zwiększenia sprzedaży są znacznie większe niż przypuszczano. Technologiczna rewolucja W styczniu 2018...
Polski rynek e-commerce, który jest już wart 40 mld złotych, wchodzi obecnie w fazę dojrzałości. Równolegle ze zmianą zachowań konsumentów zmienia się filozofia prowadzenia biznesu. Organizacje coraz intensywniej prowadzą działalność w sieci, co wymaga od nich uwzględnienia w swoich strategiach działań zarówno elementów e- commerce’owych oraz digitalowych. Ekspertki z firmy...
Aż 51 proc. światowej populacji ma dostęp do internetu, a kupujący w sieci wydali w 2017 roku 2,3 biliona dolarów. Dane te ilustrują nie tylko ogromny potencjał i dynamikę rynku, ale też rosnącą konkurencję. Zrozumienie potrzeb e-konsumentów, staje się kluczową wiedzą w niełatwej batalii o podział globalnego tortu zakupów online. Przyglądając się...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

128217video

Elektromobilność – samochód elektryczny dla każdego Polaka?

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nadała ton dyskusji, jednak nadal potrzebuje pogłębienia – zwłaszcza w obszarze wspierania rozwoju tego rynku. Ustawa zawiera zaledwie kilka...

KOMENTARZE WALUTOWE

Konrad Białas

Złoty jest w słabszej formie

Doniesienia o planowanym spotkaniu USA-Chiny w temacie negocjacji handlowych wlały nieco otuchy w aktywa ryzykowne i przynoszą ulgę po wczorajszym pogromie w szczycie kryzysu...
Magdalena Gołębiewska, country manager w firmie Lunovideo

Magdalena Gołębiewska: Technologia blockchain zmieni system finansowy

Kryptowaluty rewolucjonizują świat finansów. Czy oparty na tradycyjnym pieniądzu, scentralizowany system płatniczy może przestać istnieć? Niewykluczone, że tak, ponieważ coraz więcej z nas ceni...

GIEŁDA I INWESTYCJE

forex waluty

Awersja do ryzyka wywołana wyprzedażą w Turcji ciąży aktywom bardziej ryzykownym

Wzrost awersji do ryzyka przyczynia się do rozszerzenia spreadów polskich obligacji nad bazowymi. Dane o rachunku bieżącym minimalnie umacniają złotego. Rynek walutowy i stopy procentowej Poniedziałek...

TRENDY BIZNESOWE

Prof. Mączyńska: Działania rządowe na rynku pracy nie wystarczą. W temat...

Stopa bezrobocia w Polsce jest na rekordowo niskim poziomie, a jednocześnie w gospodarce brakuje rąk do pracy. Potrzebujemy nie tylko specjalistów z dyplomami szkół...
Aneta Socha-Jaworska, ekspert kadrowo-płacowy w firmie inFakt

Komentarz ekspercki nt. nowelizacji ustawy o zmniejszeniu składek ZUS dla drobnych...

Od 2019 roku niektórzy przedsiębiorcy będą mogli opłacać składki ZUS w zależności od uzyskiwanego od przychodu. Takie rozwiązanie będzie dostępne tylko dla osób opłacających...
Anna Wakulik, ekspert wFirma.pl

Działalność nierejestrowana – na czym polega i z czym się wiąże?

W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na...
Galeria Północna (4)

W pierwszym półroczu 2018 roku przybyło 180 000 mkw. nowej powierzchni...

Konsumpcja gospodarstw domowych pozostaje główną siłą napędową dynamicznego rozwoju gospodarczego kraju; W pierwszym półroczu 2018 r. przybyło ponad 180 000 mkw. nowej powierzchni...
Europa Polska mapa

Polska gospodarka z najszybszym wzrostem w UE

Po publikacji ostatecznej inflacji CPI za lipiec szacujemy, że krajowa inflacja bazowa po wyłączeniu cen żywności i energii, ustabilizowała się na poziomie 0,6% r/r....