14.7 C
Warsaw
czwartek, Maj 23, 2019
Według raportu GfK „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w roku 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 20 proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat. Również średnie wydatki po raz pierwszy przekroczyły poziom 100 złotych na osobę. Świetna kondycja polskiego rynku gastronomicznego Rynek gastronomiczny...
Wódka jest zdecydowanie najczęściej promowanym alkoholem mocnym przez sieci handlowe. W pierwszym kwartale br. pojawiła się 13 606 razy w gazetkach, czyli o 222 razy mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Drugie miejsce w tegorocznym zestawieniu ma whisky, która też zanotowała spadek – z 4563 do 4129 promocji....
Amazon to spółka akcyjna, która prowadzi największy na świecie sklep internetowy będący platformą sprzedażową dla kupujących i sprzedawców z całego świata. Nic dziwnego, że tak rozwinięta baza potencjalnych klientów przyciąga przedsiębiorców z branży e-commerce, jak magnes. Niestety sprzedawcy mają poważny problem z rozliczaniem podatku VAT od zrealizowanych transakcji. Na czym...
Niedziela bez handlu to temat ważny i aktualny dla Polaków, co pokazuje rekordowa liczba wyszukiwań w internecie. W sobotę, przed ostatnią pracującą niedzielą kwietnia, hasło „niedziela handlowa” było znów na 1. miejscu według analizy trendów Google. Od ponad roku pojawia się w każdy weekend (piątek-sobota) w rankingu TOP 10...
Na koniec I kw. 2019 roku w Polsce działało 510 centrów handlowych o łącznej powierzchni prawie 12 mln mkw. W budowie znajduje się obecnie 433 tys. mkw. Podsumowując I kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym, które miały miejsce w trzech pierwszych miesiącach...
System rejestrujący podmioty sprzedające wyroby tytoniowe nie działa, tymczasem sprzedawcy i producenci muszą dokonać w nim rejestracji najpóźniej do 20 maja br. Handel wyrobami tytoniowymi może zostać zatrzymany, alarmuje Polska Grupa Supermarketów! Przygotowywany przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych system track&trace, pozwalający na precyzyjne kontrolowanie obrotem wyrobów tytoniowych wciąż nie działa,...
Wykorzystanie geofencingu w centrach handlowych w praktyce umożliwia wysyłanie ofert tylko tym klientom, którzy faktycznie są zainteresowani określonymi produktami. Jednak eksperci ostrzegają, że samo posiadanie nowoczesnych narzędzi czy nawet gigabajtów danych jeszcze nie gwarantuje pewnego sukcesu sprzedażowego. Istotne są decyzje, podejmowane przez właścicieli czy zarządców galerii, w zakresie ich...
Coraz częściej mówi się o wpływie technologii cyfrowych na preferencje zakupowe Polaków, zarówno w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych, jak i tych internetowych. Obecnie trudno postawić wyraźną granicę oddzielającą te dwa światy. Raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2019” udowadnia, że...
Przez kolejne dwa lub trzy lata tempo rozwoju sztucznej inteligencji nabierze wprost niewyobrażalnego tempa. Zdaniem Devina Weniga, dyrektora generalnego i prezesa eBay, to właśnie w handlu w pierwszej kolejności będzie nam dane obserwować najbardziej obiecujące praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji. Już teraz zespół eBay stosuje algorytmy głębokiego uczenia maszynowego, które...
Dlaczego inwestorzy powinni korzystać z narzędzi SEO podczas podejmowania decyzji inwestycyjnej? Badania due diligence obejmują zwykle obszary finansowe i prawne, a dość rzadko obszar biznesowy. Niesłusznie, ponieważ spadek ruchu z SEO może kosztować nawet 200 milionów euro i być przyczyną upadku firmy. Każdy biznes ma wiele wymiarów, a zespół inwestycyjny, niezależnie od...
Aż 90% kasjerów oczekuje od swojego pracodawcy podniesienia wynagrodzenia. Prawie połowa z nich mówi o wzroście w wysokości 10%, a niecałe 40% wskazuje na 15% podwyżkę. Tylko 2% badanych zdecydowanie nie myśli o wyższych zarobkach. W dyskontach najwięcej osób chce podwyższenia płacy o 10%, a w hipermarketach – o...
Po trzech pierwszych miesiącach tego roku centra Designer Outlet w Piasecznie pod Warszawą, Gdańsku i Sosnowcu odnotowały wzrost sprzedaży średnio o ponad 10% w stosunku do tego samego okresu w 2018 r. Ruch klientów we wszystkich Outletach wzrósł o niemal 4% - przy czym w każdym z nich...
Dzięki niej Tinder zredukował czas ładowania aplikacji o ponad połowę, a Pinterest zwiększył przychody z reklam o 44 proc. Mowa o technologii PWA (Progressive Web App). Coraz częściej to właśnie ona wybierana jest do budowy rozwiązań mobilnych. Klient końcowy uzyskuje dostęp do zasobów danego usługodawcy przez swój telefon, jednym tąpnięciem,...
Pierwszy kwartał br. nie przyniósł ożywienia na rynku nowoczesnych obiektów handlowych. Jak wynika z raportu BNP Paribas Real Estate Poland, w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku oddano do użytku jedynie ok. 50 000 m kw. nowej powierzchni najmu. Potwierdza to utrzymujący się od dłuższego czasu spadek tempa wzrostu...
Badacze porównali ze sobą ceny 20 popularnych produktów, promowanych w gazetkach sieci handlowych przed Wielkanocą 2019 r.. I stwierdzili, że 11 z nich zdrożało, a 9 potaniało. Najmocniej podrożała kiełbasa biała – o blisko 17%. Najbardziej obniżył się koszt zakupu margaryny – o przeszło 27%. Ten ostatni artykuł odnotował też największą...
Deweloperzy weryfikują swoje strategie rozwoju. Rozwija się rynek centrów convenience i projektów wielofunkcyjnych. W 2019 r. może przybyć 430 000 mkw. nowej powierzchni handlowej w całym kraju. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I kwartału tego roku. Podaż – deweloperzy poszukują nowych opcji rozwoju „Rynek...
Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie...
Detaliści nieustannie mierzą się z wymaganiami, stawianymi przez współczesnych konsumentów – to ich upodobania i preferencje kształtują trendy w branży retail. Właściciele sklepów, chcąc zachować konkurencyjność, muszą w dzisiejszych czasach uwzględniać w planach biznesowych potrzeby swoich odbiorców. Dotyczy to zarówno asortymentu, jak i zagospodarowania powierzchni, odpowiedniego doboru personelu, czy...
Powierzchnia handlowa w istniejących obiektach drugorzędnych będzie coraz częściej przeznaczana na funkcje biurowe, mieszkaniowe i inne W 2018 roku deweloperzy dostarczyli na rynek łącznie 2,6 mln m kw. nowej powierzchni w centrach handlowych – o 28% mniej niż w 2017 roku Nowa podaż w 2018 roku zmniejszyła się...
Potencjał sprzedaży kosmetyków na brytyjskim Amazonie w 2019 r. to 264 mln funtów, tj. około 1,32 mld zł – wynika z raportu firmy EUBRAND, specjalizującej się we współpracy z producentami, którzy chcą rozwijać sprzedaż przez Amazon. Tymczasem polskie marki kosmetyczne nie wykorzystują szansy, jaką jest największy kanał handlu online...
Ponad połowa kasjerów zauważa mniejszy ruch przed tymi świętami niż rok temu. Tylko 13% badanych zdecydowanie twierdzi, że obecnie przychodzi więcej klientów. Zaledwie 7% nie potrafi tego ocenić. Najwięcej wątpliwości pod tym względem mają pracownicy dyskontów. W tych sklepach nie dostrzeżono większego oblężenia – 55%. Z kolei w hipermarketach...
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych? Coraz więcej osób korzysta z programów lojalnościowych...
50 mld złotych – tyle według raportu Interaktywnie.com wydamy na zakupy online w 2019 roku. Jak podają Ecommerce Europe i SAP, już 49% Polaków robi regularnie zakupy online. Inne badania SAP pokazują, że tyle samo Polaków wciąż chce testować produkty „na żywo”. Priorytetem staje się więc budowa spójnych doświadczeń...
Katowicki Supersam ma za sobą udany początek roku. Pomimo dziesięciu niehandlowych niedziel, w I kw. 2019 r. obiekt odnotował wzrost liczby odwiedzających. To efekt uzupełnienia oferty handlowej wydarzeniami i akcjami organizowanymi w odnowionych przestrzeniach domu handlowego. Supersam, nowoczesny wielofunkcyjny budynek zlokalizowany w centrum Katowic, przez pierwsze trzy miesiące 2019 r....
Według raportu instytutu analitycznego Oxford Economics, retailerzy muszą inwestować w chatboty i algorytmy uczenia maszynowego, by przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Takiego zdania jest 72 proc. przedstawicieli amerykańskiej branży handlowej. Ich zdaniem w ciągu najbliższych pięciu lat technologie sztucznej inteligencji będą miały decydujący wpływ na kształt całego sektora....
Sklepy częściej zezwalają na skanowanie niż na fotografowanie cen i etykiet. Na jedno i drugie najbardziej otwarte są dyskonty. Następne za nimi są hipermarkety. Z kolei robienie zdjęć jest najmniej akceptowane w supermarketach, a skanowanie – w drogeriach. Natomiast format RTV AGD ma środkowe miejsca w zestawieniach. Klientom, którzy...
Rynek centrów handlowych w Polsce osiągnął dojrzałość. Staje się on coraz bardziej nasycony, zwłaszcza w największych miastach. Jednocześnie parki handlowe wzmacniają swoją pozycję, zaspokajając potrzeby klientów i najemców, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie oferta handlowa jest wciąż niedoszacowana. Na koniec I kw. 2019 r. zasoby parków handlowych w Polsce...
Aby odszukać w sieci idealną ofertę, co druga kobieta wyciągnie telefon, a 72% mężczyzn usiądzie do komputera. Podobnie jest z czytaniem promocyjnych wiadomości, przeglądaniem sklepów internetowych czy płatnością online - na każdym z tych etapów kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają smartfona. Wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez SMSAPI potwierdza, że...
Aż 650 mld USD stanowi rocznie globalny rynek zwrotów w e-commerce. Z tego tylko mniej niż połowa może wrócić na rynek za początkową cenę. W Polsce dzisiaj działa około 29 tys. sklepów internetowych - czy to dla nich to zjawisko może być zagrożeniem? W przypadku klasycznych sklepów poziom zwrotów nie...
Dom badawczy Maison&Partners przeprowadził na zlecenie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców kolejną już falę badania postaw Polaków wobec zakazu handlu w niedziele. Generalne wnioski z lektury jego wyników pozostają tożsame z tymi wysnuwanymi na podstawie poprzednich edycji badania – ograniczenia mają najwięcej przeciwników wśród mieszkańców małych miast, a także osób...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

151623video

Raport ONZ przestrzega: Niszczenie zielonych płuc Ziemi nie odbędzie się bez...

Przez trzy lata na zlecenie ONZ powstawał raport o wymieraniu gatunków. Obejmował on pracę badawczą i analityczną, skupioną na działalności ludzi w epoce zwanej antropocenem,...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Czy May poda się do dymisji? Niemiecka koniunktura znów słabo

Funt brytyjski ostatnio nie ma dobrej passy. Temat Brexitu przez cały czas pozostaje niewyjaśniony, a kolejne próby rozwiązania problemu wcale nie przybliżają do sukcesu,...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Dane wskazują na siłę polskiej gospodarki. Złoty jednak nie reaguje

Polski złoty wczoraj zakończył dzień na niemal niezmienionym poziomie w relacji do euro i dolara amerykańskiego. Złoty, podobnie jak główne waluty, w środę umocnił...

GIEŁDA I INWESTYCJE

151726video

Obietnice wyborcze: jak wpłyną na kieszeń podatnika, gospodarkę i GPW?

Wybór europosłów to dopiero wstęp do festiwalu obietnic wyborczych – kulminacja nastąpi w związku z zbliżającymi się wyborami do Sejmu. Ile każdy z nas...

TRENDY BIZNESOWE

Jak zwiększyć szanse na skuteczną restrukturyzację?

W dzisiejszych czasach już sama świadomość konieczności podjęcia działań restrukturyzacyjnych jest dużym sukcesem menedżerów. Niestety, to początek drogi, która łatwa nie jest. I tylko...
kamera media dziennikarz

Rok po RODO z punktu widzenia dziennikarza

Po niemal roku od wprowadzenia RODO sprawdziliśmy, jak największe agencje PR i firmy w Polsce reagują na dziennikarzy mających chęć otrzymywania od nich informacji...
giełda biznes

Polski przedsiębiorca bez prawa do błędu … chyba, że firmę...

Czy początkujący przedsiębiorca w Polsce ma prawo się pomylić? Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii twierdzi, że tak, ale jest w tym zakresie raczej odosobnione. Resort przedsiębiorczości...
Rafał Brzoska, prezes InPost

Aż 63% kupujących w Internecie korzysta z usług InPost

Według badań Kantar Polska1 kupujący w Internecie deklarują, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost. Wskazanie 63% badanych to najwyższy wynik wśród wszystkich firm...
151722video

Inflacja zaskoczyła. Podwyżka stóp procentowych możliwa w marcu 2020 r.

Wzrost cen będzie szybszy w najbliższych miesiącach. O rosnącej presji na wzrost cen świadczy inflacja bazowa w ujęciu miesięcznym. Ceny wzrosły w kwietniu o...