Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Rynek dóbr luksusowych w Polsce na koniec 2024 roku osiągnie rekordową wartość 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6% r/r – wynika z jubileuszowej, 15. edycji raportu KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”. Największy udział w tym segmencie, wynoszący...
Sprzedaż detaliczna jest nadal wysoka w Stanach Zjednoczonych i odradza się w Europie, ale niepewność może wykoleić trwającą poprawę. W Europie sprzedaż detaliczna odradza się nierównomiernie, z niewielkimi wzrostami w krajach takich jak Francja i Hiszpania (średnio +1,6%...
Fulfillment e-commerce to klucz do sprawnej obsługi zamówień i poprawy efektywności sklepu internetowego. Wybór odpowiedniego operatora logistycznego może znacząco wpłynąć na rozwój Twojego biznesu, od zarządzania zapasami po obsługę zwrotów. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, aby znaleźć partnera,...
Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o 5% rok do roku na całym świecie, osiągając wartość 74,4 mld USD. Sprzedaż online w Unii Europejskiej...
Globalna gospodarka nie weszła w recesję, a konsumenci w ostatnich latach nie tylko w Polsce, ale również w Europie i Stanach Zjednoczonych okazali się zaskakująco odporni na inflację, zwiększając wydatki. Ich wzrost staje się jednak coraz bardziej selektywny, a...
Black Friday to nie tylko wielkie wydarzenie zakupowe, ale również ważny dzień dla rynków finansowych. Osiągane wówczas wyniki sprzedaży często stanowią pierwsze sygnały dotyczące przebiegu całego sezonu świątecznego. Wraz z dynamicznym wzrostem zakupów online, coraz większe znaczenie zyskuje Cyber...
69% konsumentów na świecie korzysta z wyprzedaży na Black Friday 64% kwestionuje rzeczywistą wartość promocji 45% martwi się, czy będzie w stanie pokryć świąteczne wydatki Rosnące koszty życia sprawiają, że konsumenci będą ostrożnie podchodzili do wzmożonych wydatków podczas zbliżającego...
Polacy o Black Friday i Cyber Monday – wyniki najnowszego badania Instytutu Badań Pollster. Instytut Badań Pollster przeprowadził badanie na reprezentatywnej próbie Polaków, w którym zapytał respondentów o opinie na temat Black Friday i Cyber Monday oraz o ich preferencje...
Salesforce poinformował, że nadchodzący Cyber Week ma przynieść 311 miliardów dolarów globalnej sprzedaży. Konsumenci z niecierpliwością czekają na świąteczne oferty, a wykorzystanie sztucznej inteligencji i agentów ma mieć wpływ nawet na 19% złożonych zamówień. Średnia obniżka ceny powinna wynieść...
Święta to czas poszukiwania wyjątkowych prezentów, które wywołają uśmiech na twarzach dzieci. Z roku na rok zmieniają się preferencje konsumentów, a rodzice i opiekunowie coraz częściej stawiają na zabawki, które są nie tylko atrakcyjne, ale także wspierają rozwój dziecka. W...
W listopadzie 2024 r. wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) spadł o 1,3 pkt proc. m/m i wyniósł minus 17,1 pkt w listopadzie br. - wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny. Wskaźnik nastrojów jest wskaźnikiem miękkim, nie jest on do...
64,2% Polaków zamierza zrobić jakieś zakupy w ramach najbliższego Black Friday. W ub.r. tak deklarowało 63,2% ankietowanych. Teraz 18,9% rodaków nie chce skorzystać z okazji. Podobnie było poprzednio – 18,3%. Z kolei aktualnie 16,9% konsumentów pozostaje niezdecydowanych. I jest...
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Cushman & Wakefield „Quo vadis e-commerce”, jedną z najbardziej obiecujących lokalizacji do prowadzenia operacji e-commerce jest region CEE. Co więcej, według danych Cushman & Wakefield za ponad połowę obrotu generowanego w regionie odpowiada...
W dzisiejszych czasach branża e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swojej działalności do internetu lub rozpoczęcie nowego biznesu online. Jednak, aby osiągnąć sukces w tej dynamicznej branży, niezbędne są odpowiednie środki finansowe....
Mimo spowolnienia gospodarczego i inflacji, rynek e-commerce w Polsce ma solidne podstawy do dalszego wzrostu, napędzanego głównie przez innowacje technologiczne i zmieniające się potrzeby konsumentów. W 2024 roku wartość rynku e-commerce w Polsce jest szacowana na około 92 miliardy...
Globalna sprzedaż online w trzecim kwartale 20024 zanotowała skromny wzrost o 3% rok do roku. Globalny wolumen ruchu online również wzrósł nieznacznie - o 4% rok do roku. Niestety wraz z tym nie zwiększyły się wydatki, a wręcz spadły....
Rozwijasz swój sklep internetowy i szukasz sposobów na zwiększenie jego zasięgu? InPost Pay to innowacyjna usługa, która może pomóc Ci zdobyć przewagę nad konkurencją. Łączy płatność i dostawę w jednym przycisku, znacząco upraszczając proces zakupowy. Czym jest InPost Pay i...
Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (znaną jako „dyrektywa Omnibus”), upłynęło...
Azjatyckie platformy sprzedażowe nie dostosowały się do obowiązków nakładanych przez unijną dyrektywę Omnibus i w ten sposób wprowadzają w błąd klientów – twierdzi Federacja Konsumentów. Chodzi o przepisy zobowiązujące do podawania informacji o najniższej cenie produktu z ostatnich 30...
ORLEN Paczka nawiązała strategiczną współpracę z największą w Polsce platformą zakupową w ramach programu Allegro Delivery. Dzięki temu jeszcze więcej kupujących zyskało możliwość wyboru bezpłatnej dostawy ORLEN Paczką, zgodnie z warunkami programu Allegro SMART! ORLEN Paczka jest dostępna zarówno dla...
Jakie narzędzie dla sprzedawców Allegro wybrać w momencie, gdy najbardziej zależy Ci na podniesieniu wyników finansowych swojej firmy? Najlepiej takie, które służy do analizy danych i ułatwia podejmowanie kluczowych decyzji. Jak każdy CEO oraz manager dobrze wie, to właśnie...
Z punktu widzenia CEO agencja Allegro, która obsługuje firmę, musi być przede wszystkim godna zaufania. To znaczy, że powinna osiągać wysokie wyniki, zatrudniać wysokiej klasy specjalistów, którzy nie tylko słuchają tego, co się do nich mówi, ale także aktywnie...
Współczesne zarządzanie logistyką i pakowaniem produktów odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu efektywności operacyjnej firmy oraz zadowolenia klientów. Co-packing, czyli kontraktowe pakowanie produktów, staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, umożliwiając im zlecanie procesów pakowania wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym....
Klienci odwiedzający centra handlowe są bardzo różnorodni. Część z nich deklaruje częste realizowanie w galeriach zachowań wielokanałowych, inni nie robią tego w ogóle. Z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez...
Jak wynika z najnowszego raportu “Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online” przygotowanego przez  Allegro i agencję badawczą Minds & Roses, w ciągu ostatniego roku widać stabilizację nastrojów konsumenckich w kraju. Wydarzenia społeczno-ekonomiczne w Polsce i za granicą...
W czasach rewolucji cyfrowej klienci planują zakupy tak, by były one dla nich optymalne i wygodne. W zależności od potrzeb, korzystają ze sklepów stacjonarnych oraz z e-commerce. Około 60% klientów odwiedzających centra handlowe deklaruje realizowanie w nich również zachowań...
W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej stabilna, stało się to mało prawdopodobne. Niepewność geopolityczna może spowodować wzrost kosztów ropy naftowej, co zwiększyłoby presję...
Bez względu na to, czy jesteśmy rodzicami przygotowującymi wyprawkę szkolną, czy menedżerami uzupełniającymi wyposażenie biura, odpowiedź może być istotna dla naszego budżetu i komfortu. Zakupy online stają się coraz bardziej popularne z wielu powodów. Możliwość porównania cen, dostępność produktów,...
Pod koniec lutego w życie weszło ostatecznie rozporządzenie Unii Europejskiej, znane powszechnie jako „akt o usługach cyfrowych” (DSA – Digital Services Act). Nowe regulacje mają znaczący wpływ na e-sklepy, platformy internetowe oraz wyszukiwarki. Jakie zmiany dla e-commerce niosą nowe...
Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a 10,9% niezbyt często to praktykuje. Z kolei 12,1% przyznaje, że naprawdę bardzo rzadko korzysta z...
Oczywiście, jest to pewna analogia, lecz przy głębszej analizie obu pojęć można dostrzec wspólne cechy otwierania sklepu internetowego z rozpoczęciem sprzedaży w modelu cross-border. Zarówno e-commerce, jak i sprzedaż transgraniczna, otworzyły drogę do nowej grupy klientów, ale również postawiły...
W raporcie „State of Retail”, firma doradczo-technologiczna Future Mind zebrała kluczowe dla sektora handlu dane i wnioski wynikające z całorocznego cyklu badań Barometr Retail, uzupełniając je o niepublikowane wcześniej komentarze i prognozy ekspertów. W materiale omówione zostały najważniejsze trendy...
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno,...
17 lutego 2024 r. wchodzi w życie Akt o Usługach Cyfrowych, często nazywany "Konstytucją Internetu", który wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców działających w sieci. Uwaga firm i mediów skupiła się przede wszystkim na nowych zasadach dotyczących wyświetlania reklam. Jeszcze...
Według najnowszego raportu Mastercard Economic Outlook w 2024 roku konsumenci i przedsiębiorstwa staną przed kluczowymi decyzjami, dotyczącymi wydatków i inwestycji, dysponując budżetami nadwyrężonymi wzrostem cen i stóp procentowych. W tym roku światowa sytuacja gospodarcza wydaje się wracać do bardziej...
Modna i markowa odzież cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Polscy konsumenci coraz bardziej stawiają na jakość i styl. Odzież znanych producentów jest postrzegana jako gwarancja tych dwóch czynników. Coraz istotniejsza staje się również ich cena. Trend ten...
W listopadzie i grudniu ubiegłego roku na ponad 17 proc. wszystkich zamówień świątecznych wpłynęła sztuczna inteligencja, co przekłada się na 199 miliardów dolarów – wynika z analizy Salesforce przeprowadzonej na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Dane te wskazują...
W tym roku niespełna 30% Polaków chce wręczyć gwiazdkowe prezenty 4-5 osobom. Nie brakuje też deklaracji, że będzie to znacznie większe grono. Prawie co piąty respondent zamierza kupić bożonarodzeniowy upominek co najmniej dziesięciu osobom. Uczestnicy badania wskazali też, że...
Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2022 r.) 347 mld dolarów, czyli o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem pozostaje francuski koncern LVMH. Choć 2023 rok...
Coraz więcej firm inwestuje w marketing afiliacyjny, nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Ta gałąź marketingu jest też jedną z najszybciej rozwijających się narzędzi w arsenale strategii marketingowych i może znacznie zwiększyć zasięg i efektywność sprzedaży marek....