13 C
Warszawa, Polska
wtorek, Sierpień 22, 2017
Przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla internautów decydujące znaczenie ma szybkość. Przy dużej konkurencji długi czas oczekiwania na otwarcie strony może spowodować utratę klienta. To istotne np. przy rezerwacji biletu lotniczego, w trakcie której podróżni odwiedzają przeciętnie ok. 50 stron internetowych....
Wydatki mediowe branży e-commerce wyniosły w pierwszej połowie 2017 roku ponad 100,3 mln zł,  o 8% więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Dotychczasowego lidera – Grupę Allegro – zastąpił sklep...
Zeszyty, przybory szkolne czy podręczniki rodzice coraz częściej kupują online. Ze względu na możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny zakupy w sieci to bezpieczna i wygodna alternatywa dla tradycyjnych sklepów. Warto jednak zachować czujność i przed zakupami sprawdzić sklep: przede wszystkim jego dane...
W dobie globalizacji usług w sektorze e-commerce rzeczą powszechną jest kierowanie oferty do polskich konsumentów przez zagraniczne podmioty. Jakie działania może podjąć UOKiK, gdy w takim przypadku dochodzi do naruszenia interesów polskich konsumentów? Internet nie zna granic, a globalny rozwój...
Wartość rynku e-handlu w Polsce może przekroczyć w 2017 roku 40 mld zł – szacuje Grupa Integer.pl. Udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc. Już dziś Polska jest piątym największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej. Potencjał...
Jeszcze w tym roku Unia Europejska może ostatecznie przyjąć przepisy, które zakażą geoblokowania. Sprzedawcy i sklepy internetowe nie będą mogli już odmawiać wysłania towaru zagranicznym klientom ze względu na kraj ich pochodzenia. Ma to m.in. przyczynić się do rozwoju jednolitego rynku. Według...
W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w wieku 45-54 lata stanowi największą część tego sektora, z wynikiem prawie 8 mln kobiet robiących...
Według raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, promocje rzędu 5-10% przekonują do kupna towaru tylko co 10 osobę. Najczęściej preferowana wysokość rabatu to 20-30% lub 50% i więcej. Tak stwierdziło łącznie 32% ankietowanych. Dla 50% bonifikaty 17%...
Blisko połowa leków kupowanych w internecie może być podrobiona. Coraz częściej proceder ten dotyczy nie tylko suplementów diety, lecz także leków ratujących życie. W Polsce wciąż nie ma rozwiązań prawnych wymierzonych w to zjawisko, a za fałszowanie leków i wprowadzanie ich do sieci dystrybucji...
Sklepy internetowe klubów piłkarskich nie spełniają kryteriów dotyczących praw klientów i ochrony kupujących – wynika z badania Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych. Co więcej, wiele z nich stosowało sprzeczne z prawem praktyki handlowe albo wprowadzało kibiców w błąd. Najlepiej w rankingu...
Tradycyjny handel i e-commerce wkrótce zostaną w pełni zintegrowane. Połączenie świata online ze światem offline to naturalna ewolucja – przekonuje Giuseppe Tamola, country manager Zalando na Polskę, Włochy i Hiszpanię. Zalando również integruje na swojej platformie różne modele biznesowe, w tym sklepy o tradycyjnym...
Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie jak największej konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z...
Zakupy przez internet to codzienność coraz większej grupy osób. Według raportu PwC "Total retail 2017”, ponad połowa Polaków kupuje online przynajmniej raz w miesiącu. Tradycyjne wizyty w sklepie zastępujemy wirtualnymi ze względu na wygodę oraz szeroką dostępność bogatej oferty...
Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 212 mld dolarów, wobec 222 mld dolarów osiągniętych rok wcześniej. Popyt w tym sektorze opiera się głównie na konsumentach z rynków wschodzących, spośród których 70 proc....
Rosnące oczekiwania klientów, coraz niższa lojalność, malejące marże, a przede wszystkim ogromny wybór produktów i sprzedawców internetowych sprawiają, że doświadczenie klienta to obecnie najważniejsze „pole bitwy” w branży e-commerce. Jednocześnie szybkie tempo rozwoju technologicznego i coraz większy wachlarz urządzeń,...
Z obniżek najczęściej korzystają internauci, których miesięczny dochód na osobę jest na poziomie 3-7 tys. zł. W przedziale 7-10 tys. zł aż 34% ankietowanych kupuje produkty w cenach rabatowych. Wśród jeszcze zamożniejszych klientów praktykuje to 23%. Takie są wyniki...
Reklama ma coraz mniejsze znaczenie w komunikacji sprzedażowej, ważniejsza staje się komunikacja bezpośrednia i opinia najbliższych – wynika z badania „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków”. Bardziej świadomie do zakupów podchodzą przede wszystkim osoby młode. Ufamy przede wszystkim rodzinie i znajomym, blogerom i vlogerom. Reklamy telewizyjne,...
Z raportu „Smart Okazje – zwyczaje zakupowe Polaków 2017”, przeprowadzonego na zlecenie Grupy AdRetail, wynika, że 49% użytkowników gazetek online wykazuje lojalność zakupową i   uczestniczy w akcjach konkursowych organizowanych przez marki. W ocenie ekspertów, tego rodzaju aktywność będzie rosła,...
57% polskich internautów przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy online, coraz częściej korzystając przy tym z urządzeń mobilnych. Zachodząca transformacja cyfrowa wpływa na zmianę roli sklepów tradycyjnych, które przybierają formę salonów wystawowych, prezentując produkty, a nie sprzedając – to...
Według raportu firmy badawczej PWC 55% Polaków kupuje towary bądź usługi przez internet. Co więcej, spośród pozostałych, którzy dokonują transakcji offline, aż 43% sprawdza przed podjęciem ostatecznej decyzji opinie w sieci na temat poszukiwanego produktu lub usługi. Odpowiedź na...
Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich...
YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im maksymalnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm,...
Jakie są obecnie główne trendy w handlu elektronicznym – w perspektywie globalnej i w Polsce? Cyfrowy handel znajduje się w trendzie wzrostowym. W 2016 roku penetracja e-Commerce w Polsce wyniosła 56%, co przybliżyło nas do krajów Europy Zachodniej, gdzie handel...
Kolejki do sklepowych kas są zmorą większości konsumentów. 61 proc. z nich uważa, że można je skrócić dzięki szybkim płatnościom zbliżeniowym i tyle samo respondentów oczekuje, aby można było płacić kartą w każdym sklepie, bez wyjątku. Dzięki otwartości konsumentów na nowe rozwiązania...
Od początku procesu integracji europejskiej głównym jej filarem było znoszenie barier w wymianie ekonomicznej i wiązanie ze sobą gospodarek państw członkowskich. Zaczęło się od węgla i stali, lecz Wspólnoty szybko poszerzyły zakres współpracy. Współcześnie rynek wewnętrzny UE opiera o...
Jak małe przedsiębiorstwa mogą osiągnąć duże zyski w nadchodzącym sezonie. W stale rozwijającym się sezonie zakupowym, oczekiwania i wymagania konsumentów również rosną i ulegają zmianie. Niezależnie więc od wielkości twojej firmy, klienci oczekują, że ich doświadczenie zakupowe będzie tak dobre,...
Siła rekomendacji zyskuje na znaczeniu wśród internautów. Ponad 80 proc. konsumentów korzystających z sieci poleca znajomym produkty, z których są zadowoleni. Sami także chętnie kierujemy się opiniami innych – wynika z badania „Lojalni 2017” przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego. Najczęściej na...
62% Polaków jest przeciwko wprowadzeniu całkowitego zakazu handlu w niedziele. Na szczęście dla nich zalecenie rządu jest takie, żeby zakaz nie dotyczył centrów logistycznych, stacji benzynowych oraz małych sklepów, ale z wyłączeniem tych franczyzowych. Co do sklepów internetowych, będą...
Do tej pory kwiecień był miesiącem gdzie w branży e-commerce rosły wyniki sprzedaży. W tym roku jednak widać, że cele sprzedażowe są znacznie poniżej oczekiwań. Okazuje się, że dla branży e-commerce problemem były nie tylko święta ale przede wszystkim...
E-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów. Dziś z możliwości handlu elektronicznego i personalizacji korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także mniejsze organizacje. Za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych optymalizują obszary sprzedaży i wdrażają dystrybucję wielokanałową. W jaki dokładnie...

GOSPODARKA

Maciej Przygórzewski – główny analityk Internetowykantor.pl i Walutomat

OFE do likwidacji. Zmiany w polityce USA

Zamknięcie Otwartych Funduszy Emerytalnych coraz bardziej realne. Amerykanie jednak nie wycofają się tak szybko z Iraku. Dobre dane z Wlk. Brytanii nie pociągnęły funta...

RAPORTY I ANALIZY

sklepy

Małe sklepy upadają. Przybywa sklepów sieciowych i marketów

Według Raportu Strategicznego GfK w 2016 roku ogólna liczba sklepów sprzedających żywność spadła o 2,6 proc., w tym wielkoformatowych przybyło o 3 proc., a...

WYNAGRODZENIA

Antonio Carvelli, międzynarodowa agencja pracy Gi Groupvideo

Polacy zmieniają posady nawet dwa razy w roku, bo nie ufają...

Zatrudnieni szybko dostrzegają, że ich oczekiwania nie są spełniane w kolejnych miejscach pracy. Traktują je więc jako tymczasowe. Szefowie, chcąc budować mocne i stabilne...
PLN - AKTUALNE ŚREDNIE KURSY WALUT
EUR
4,28
USD
3,64
GBP
4,67
CHF
3,77

TRENDY BIZNESOWE

MŚP w lepszej kondycji niż rok temu

Z najnowszego „Barometru EFL” na III kwartał wynika, że nastroje przedsiębiorców lekko pogorszyły się w porównaniu do poprzedniego kwartału, jednak pozostają lepsze niż w całym...

AKTUALNA PROGNOZA POGODY

Warszawa
lekkie zachmurzenie
15 ° C
15 °
15 °
82%
3.6kmh
20%
śr
18 °
czw
17 °
pt
21 °
sob
31 °
nie
33 °

ŚLEDŹ NAS NA:

3,391FaniLubię
137ObserwującyObserwuj
927ObserwującyObserwuj
144SubskrybującySubskrybuj