Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Wg badań Kantar aż 94% kupujących online jako formę dostawy wybiera Paczkomat® InPost, a aż 82% sprzedających online wybiera Paczkomat® jako formę wysyłki. Ponadto aż 82% polskich internautów uważa, że Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostaw. Badani uważają,...
90% Polaków z pokolenia Z i milenialsów kupuje przez internet, a 63% dokonuje zakupów online regularnie, kilkukrotnie w miesiącu. Prawie 60% kupujących online, urodzonych po 1981 roku, przed dokonaniem zakupu wyszukuje produkty w mediach społecznościowych. 31% przedstawicieli...
Według cyklicznego Barometru Retail, przeprowadzonego przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, branża e-commerce może doświadczyć spowolnienia w drugiej połowie bieżącego roku. Mimo to, eksperci podkreślają, że dalszy rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży będzie napędzany przez takie trendy jak phygital oraz customer...
Dla wielu przedsiębiorców jednym z celów sprzedaży przez internet jest automatyzacja procesu sprzedaży i ograniczenie roli czynnika ludzkiego do wydania towaru. Dlatego z ich punktu widzenia korzystniejsze byłoby nieewidencjonowanie sprzedaży internetowej na kasach fiskalnych nawet w sytuacji, gdy dochodzi...
Według najnowszych danych GUS w czerwcu odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do ubiegłego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wynosi 28,2  i jest o 1,7 p. proc. wyższy od wyniku majowego. Natomiast w...
Kolejny miesiąc spadku sprzedaży detalicznej w Polsce. W ujęciu miesięcznym zaliczyliśmy spadek o 1,1%. Sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych wyniosła -6,8% r/r. W danych o sprzedaży widoczny jest realny spadek konsumpcji. Wpływ miała na to wysoka inflacja, w...
Po raz pierwszy w historii wartość chińskiego międzynarodowego handlu internetowego przekroczyła granicę 2 biliona juanów. Zapowiedzi są jednoznacze – teraz wyniki mogą być już tylko wyższe. Szczególnie, że coraz mocniej rozwija się ważna gałąź handlu transgranicznego w sieci, czyli...
Sprzedaż na Amazonie wymaga ciągłego dostosowywania swoich cen do cen konkurencji, aby pozostać konkurencyjnym i przyciągnąć klientów. Repricing cen podczas prowadzenia biznesu na Amazonie jest jednym z czynników, które zautomatyzują codzienne nadawanie cen produktów, aby zachować konkurencyjność cen w...
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2023 r. w porównaniu z marcem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,1%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 8,6% w marcu...
Długo oczekiwane przez przedsiębiorców wytyczne Prezesa Urzędu dotyczące prawidłowego stosowania Dyrektywy Omnibus w zakresie informowania o obniżce ceny to obszerny, bo liczący blisko 80 stron dokument. W artykule prezentujemy najważniejsze kwestie z punktu widzenia przedsiębiorcy i konsumenta. W Wyjaśnieniach zawarte...
W ostatnich dniach wiele emocji budzi temat opodatkowania sprzedaży na popularnych platformach internetowych. Warto jednak też pamiętać, że kupno przedmiotów używanych za minimum 1000 zł na Allegro czy OLX, powoduje obowiązek złożenia deklaracji PCC-3. Dotyczy on nie tylko przedsiębiorstw,...
Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich, jednak Europa Wschodnia notuje wzrosty. Z danych zebranych przez Salesforce wynika, że w pierwszym kwartale 2023 Europa Wschodnia może się pochwalić wzrostem...
Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus dowiemy się z najnowszego raportu badawczego „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, która działa na rzecz wykluczenia...
Handel elektroniczny przeobraża się na naszych oczach. Coraz więcej firm rezygnuje z hurtowników, by sprzedawać bezpośrednio do odbiorcy końcowego. Koń trojański, którym jest sprzedaż direct-to-consumer (DTC), porywa już nie tylko sprzedawców detalicznych, lecz także firmy B2B. Reakcja klientów? Znacznie...
Początek maja to termin, na który co roku czekają wszyscy Polacy. Zazwyczaj tego typu okresy pobudzają aktywność kupujących, dzięki licznym wyprzedażom i poszukiwaniu prezentów. Majówka charakteryzuje się jednak nieco inną dynamiką – konsumenci wolą wtedy wyjechać na wakacje i...
Według najnowszych danych GUS w marcu 2023 r. w porównaniu z lutym 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 14,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 8,7% w lutym...
Rynek e-commerce przeżywa w ostatnim czasie prawdziwy rozkwit – w internecie nieustannie pojawiają się nowe sklepy online. To efekt m.in. pandemii COVID-19, która spowodowała wzrost popularności zakupów w sieci. W internecie można kupić niemal wszystko, jednak należy pamiętać o...
Od 1 maja 2023 r. na portale e-commerce takie jak Allegro, OLX czy Vinted, zostanie nałożony nowy obowiązek raportowania wykazu sprzedawców. Zmiany w handlu internetowym obejmą także opodatkowanie niektórych transakcji dotyczących przedmiotów używanych. Zmiany w przepisach o e-commerce wynikają...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i omówionej w poprzednim artykule dyrektywy Omnibus, tworzy trzon...
Po wybuchu pandemii COVID19 w 2020 roku branża modowa była jedną z tych, które najmocniej odczuły skutki kryzysu. Wyniki sprzedażowe marek odzieżowych z całego świata spadły nawet o kilkadziesiąt procent. Odbudowa tego segmentu była czasochłonna, a dopiero w 2022...
Tegoroczna edycja Barometru e-Shopper 2022 pod nazwą „Delivering Change” przedstawia wpływ globalnej sytuacji ekonomicznej na zwyczaje zakupowe europejskich e-kupujących i tym samym prezentuje trendy e-commerce. 77% Europejczyków to e-konsumenci 48% europejskich e-konsumentów regularnie robi zakupy w sklepach internetowych. 63%...
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2023 r. była niższa niż przed rokiem o 5,0% (wobec wzrostu o 8,1% w lutym 2022 r.). W porównaniu ze styczniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 3,6%. W okresie styczeń-luty 2023...
Blisko 9 na 10 sprzedawców z Polski (86%) sprzedaje swoje produkty i usługi za granicę, co stanowi już 1/3 ich całkowitego obrotu. Chociaż czują, że międzynarodowi klienci pomagają w rozwoju ich biznesu, 23% badanych handlowców uważa, że trudno im...
Aby zaopatrzyć swoją domową spiżarnię, nie trzeba już samodzielnie jechać do sklepu, stać w kolejkach ani poszukiwać na półkach konkretnych produktów. Sprawunki da się zamówić za pośrednictwem aplikacji InPost Fresh. Jak robić zakupy spożywcze online za jej pomocą? Na czym...
Magazynowanie to jeden z najistotniejszych elementów logistyki dla e-commerce. Skuteczne zarządzanie magazynem w wielu przypadkach wpływa na szybkość oraz jakość obsługi klienta. Co więcej, przyczynia się również do wyników finansowych przedsiębiorstwa. Istnieją cenne wskazówki, dzięki którym można usprawnić proces...
W marketplace’ach, czyli internetowych sklepach typu Allegro czy Ceneo, kupuje już 72 proc. Polaków. Zamawiamy tam głównie ubrania (46 proc. użytkowników tych platform). W następnej kolejności obuwie i kosmetyki – takie wnioski płyną z badania Santander Consumer Banku...
Według najnowszych danych GUS w grudniu 2022 r. w porównaniu z listopadem br. odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 9,6%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży "ogółem" zmniejszył się z 11,9% w listopadzie do...
Od 1 stycznia 2023 roku zaczęła obowiązywać dyrektywa Omnibus, która m.in. ma na celu zwiększenie transparentności na rynku e-handlu. Obowiązek informacji o weryfikacji opinii w sklepie internetowym jest jedną z nowych zmian, a mimo to może budzić pytania sprzedawców....
Sprzedaż w internecie może być nakierowana na dwa różne kanały odbiorców. Podejście do sprzedaży skierowanej do konsumentów wymaga innych działań niż ta, która jest ukierunkowana w stronę innego biznesu. Zanim podejmie się działania w jakimkolwiek kierunku, warto wiedzieć, co...
Rok 2022 przyniósł istotne wyzwania dla ogólnoświatowej gospodarki. Kryzys ekonomiczny, rozpoczęty przez pandemię, a pogłębiony przez wojnę w Ukrainie i związany z nią kryzys energetyczny, wpłynął na kondycję globalnego rynku i każdej możliwej branży. Mimo wielu pesymistycznych prognoz z...
Do 40 przedsiębiorców z branży e-commerce, w tym największych platform sprzedażowych, drogerii, sieci sklepów z ubraniami czy sprzętem elektronicznym, UOKiK wysłał pisma dotyczące możliwych nieprawidłowości we wdrażaniu nowych przepisów. Chodzi o obowiązujące od początku stycznia regulacje, które zobowiązują do informowania klientów o najniższej cenie produktu...
Media społecznościowe to nie tylko narzędzie do podglądania życia innych ludzi. Przynajmniej już nie. Teraz staje się również istotnym narzędziem handlu online, ponieważ w ciągu ostatnich 6 miesięcy prawie połowa Polaków (46%) dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co...
W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w życie wejdą zmiany do ustawy o prawach konsumenta i innych aktów prawnych, które wprowadzają do...
Według raportu „B2B e-commerce NOW” ponad 90% przedsiębiorstw działających w branży B2B deklaruje chęć wejścia w świat handlu elektronicznego. 41% firm działających już w tym obszarze ocenia wejście na rynek internetowy jako dobry ruch, a co 4 z tych...
Tegoroczna kolacja wigilijna będzie skromniejsza już dla niemal połowy polskich rodzin (42 proc.). Na stołach nie znajdziemy 12 potraw, bo co trzeci Polak planuje oszczędzać na jedzeniu i przygotuje ich mniej (31 proc.). Co dziesiąty (10 proc.) całkowicie zrezygnuje...
Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. To dobra okazja do tego, aby zastanowić się, co czeka firmy w Nowym Roku. Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością...
Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2022 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano zdecydowanie wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 25,2%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 9,5% w październiku...
Szacuje się, że do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 mld złotych, a jego udział w sprzedaży detalicznej będzie wynosił 17%. Konsumenci coraz chętniej kupują online, przekonują się do nowych form płatności i stawiają na...
Świąteczna muzyka, strojne choinki i witryny prosto z bajki. Centra handlowe przepychem zachęcają konsumentów do wydawania pieniędzy. Tymczasem, jak twierdzą sprzedawcy, pod błyszczącym opakowaniem perspektywy na sezon świąteczny pozostają ponure. Powód? Jak wykazały ankiety przeprowadzone wśród 400 przedsiębiorstw z...
W większych i mniejszych miastach otwiera się coraz większa liczba sklepów budowlanych. Miejsca te są coraz chętniej wybierane nie tylko przez klientów indywidualnych w trakcie budowy domu czy remontu mieszkania, ale także coraz częściej właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw....