15.4 C
Warszawa
poniedziałek, 19 kwietnia, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej nasycony. Obecnie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 1 sklep internetowy, podczas gdy trzy lata temu było to 0,5 sklepu. Pomimo szybko rosnącej konkurencji, wciąż jednak jest na nim miejsce dla...
Dynamicznie zmieniający się ekosystem gospodarczy, pandemia i coraz większe zainteresowanie otwieraniem kolejnych kanałów sprzedaży skłoniły Unity Group do prześledzenia procesów transformacji handlu w segmencie B2B. Wspólnie z agencją badawczą CubeResearch Unity Group przeprowadziło szeroko zakrojone badanie*. Jego głównym...
Notino zakończyło 2020 rok z rekordowym obrotem na poziomie ponad 560 milionów Euro. Wyniki odnotowane przez czeskiego giganta branży kosmetycznej są wyższe aż o 42 procent w porównaniu rok do roku. Polski rynek odpowiada za 19,5 procent wypracowanego rocznego obrotu...
Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo...
W 2020 r. w Polsce zarejestrowano prawie 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba na początku stycznia 2021 wynosiła w sumie blisko 44,5 tys. - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak obecność w Internecie nie jest...
Amazon dominuje w e-commerce podczas pandemii. W stosunku do 2019 roku marketplace kierowany przez Jeffa Bezosa odnotował wzrost sprzedaży o 39,1%. Dla porównania cały globalny handel w sieci rósł w tempie wolniejszym aż o 12 punktów procentowych. W tym roku...
Media społecznościowe już od kilku lat zmieniają zasady gry w sektorze e-commerce. Trend utrzymuje się wraz z kolejnymi aktualizacjami największych serwisów, a rynek na bieżąco reaguje na zmieniającą się rzeczywistość. Co kryje się pod enigmatycznymi hasłami social selling i...
Kończy się kolejny sezon wyprzedaży, będący czasem szczególnej aktywności cyberprzestępców. Ze względu na zamknięcie sklepów, wiele osób chętniej niż w ubiegłych latach korzystało z handlu online. Tymczasem oszuści, jak co roku, stosowali inżynierię społeczną, aby żerować na emocjach ofiary,...
Wzrost popularności zakupów w internecie wymusił rozwój sieci logistycznych, ale także innowacje w dostarczaniu produktów. To jednak nie jedyny wymiar fenomenu e-commerce. Sprzedawcy i producenci powinni nie tylko korzystać na boomie na zakupy w internecie i „ratować przychody”, ale...
Amazon, który należy do grona pięciu największych spółek technologicznych, przygotowuje się do ekspansji w warunkach, gdy zakończy się pandemia. W listopadzie 2020 r. uruchomił aptekę internetową. Inwestorzy w napięciu czekają na wyniki finansowe giganta. - Amazon w Polsce kojarzony jest...
Wybuch pandemii koronawirusa spowodował, że firmy straciły możliwość sprzedaży tradycyjnymi kanałami. W efekcie dziś pracodawcy masowo poszukują specjalistów od e-commerce. Kandydaci znajdą zatrudnienie niemal w każdej branży i mogą liczyć na zarobki od 5 tys. zł do nawet 30...
Witryna Amazon.pl stanie się faktem. 27 stycznia amerykański gigant oficjalnie ogłosił zamiar otwarcia polskiej strony. Powinno to pozytywnie odcisnąć się na rozwoju polskiego rynku sklepów internetowych i przynieść korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym – oceniają eksperci. Co więcej, przyciągnie to...
“Nie znamy dnia ani godziny, lecz wszyscy wiemy, że moment, w którym Amazon ruszy na podbój polskiego rynku e-commerce wkrótce nadejdzie” – tak aż do wczoraj mówiono o wejściu amerykańskiego giganta do Polski. 27 stycznia 2021 r. to historyczna...
Zmianę naszego sposobu kupowania na bardziej zdalny i cyfrowy widać gołym okiem. W niektórych grupach produktów przejście na zakupy online było niemal rewolucyjne. Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI pokazuje, że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił...
Od dłuższego czasu konsekwentnie przenosimy usługi do sieci. Internetowa sprzedaż zyskuje nie tylko coraz więcej zwolenników, ale też jest szansą na rozkręcenie lub uratowanie niejednego biznesu. Biznes on-line ma wiele zalet. Umożliwia m.in. zredukować koszty, przyciągnąć szersze grono klientów,...
Dziś rano Amazon oficjalnie ogłosił plany uruchomienia strony Amazon.pl, co oznacza przede wszystkim udostępnienie swojej platformy zakupowej polskim sprzedawcom internetowym. Oto jak to wydarzenie komentują przedstawiciele czołowych polskich firm z branży e-commerce. Artur Halik, Head of Sales Shoper: Od ponad trzech...
E-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarczych. Jak wynika z tegorocznego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, blisko 72% internautów deklaruje zakupy w polskich sklepach internetowych. Duża w tym zasługa usprawnień, które ułatwiają proces kupowania w sieci. Nowe kanały...
Jakie szanse i korzyści niesie za sobą wybór platformy Magento? Zapraszamy do lektury tekstu, w którym prezentujemy zalety tego rozwiązania. A jeśli zdecydowali się już Państwo na ten system, mogą Państwo od razu przeskoczyć do drugiej części. Wyjaśniamy w...
Kryzys o kształcie litery “K” polaryzuje usługi na zwycięzców (online) i przegranych (offline) Triumfalny pochód e-commerce, gamingu, mediów cyfrowych i ...osiedlowych sklepików Kina, restauracje, siłownie, galerie handlowe, hotele i transport zbiorowy w zapaści Revolut udostępnił dziś dane odnośnie wydatków...
Sprzedaż w internecie staje się coraz popularniejsza. Wpływ na to ma nie tylko obecna sytuacja w kraju i na świecie, ale również docenienie przez klientów wygody zakupów z wykorzystaniem sieci. Założenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne, choć oczywiście...
Amazon ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl. Serwis zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem...
Twisto, fintech oferujący płatności odroczone omnichannel, podpisał umowę z PayU, liderem płatności online w Polsce. Dzięki temu z płatności odroczonych od Twisto będą mogli skorzystać klienci tysięcy sklepów internetowych, udostępniających system płatności PayU w Polsce.  Rozwiązanie będzie dostępne dla...
Pokochaliśmy zakupy przez internet i wszystko wskazuje na to, że tego rodzącego się w bólach uczucia nie przerwie nawet zakończenie pandemii. Według najnowszego raportu eMarketer tylko w 2021 sprzedaż detaliczna w sieci wzrośnie na całym świecie o 14.3%. W...
Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w grudniu była wyższa o 19,8 proc. w porównaniu z listopadem 2020 r.  Miesiąc do miesiąca odnotowano nieznaczny spadek wartości sprzedaży przez internet (o 4,1 proc.), co w efekcie zmniejszyło udział tej sprzedaży z...
Sklepy odzieżowe i obuwnicze w coraz większym stopniu wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. W ten sposób mogą zmaksymalizować doświadczenie zakupowe użytkowników oraz usprawnić procesy sprzedaży za pomocą analiz predykcyjnych i sterowanych procesów sprzedaży. Inteligentni asystenci cyfrowi polecają klientom ubrania na podstawie ich wzrostu...
Oficjalne obostrzenia i indywidualne obawy o własne zdrowie spowodowały, że kupujący zaczęli bywać w sklepach rzadziej i spędzać w nich mniej czasu. To przełożyło się na większe jednorazowe wydatki, wybór sklepów położonych blisko domu i przyspieszenie rozwoju e-handlu. Zmieniła się także zawartość koszyka. Częściej wkładamy...
Social selling polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych do prowadzenia działalności sprzedażowej czyli udostępnianiu produktów on-line swoim klientom bez konieczności zakładania sklepu e-commerce. Sprzedaż przez social media prowadzona jest z wykorzystaniem narzędzi, które dostarcza sama platforma, np. Facebook, Instagram czy...
Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu. W czasie pandemii blisko 60% Polaków częściej korzysta z internetowych sklepów. W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w...
Od 1 stycznia obowiązują nowe przepisy w prawie konsumenckim oraz Kodeksie Cywilnym. Są bardziej przyjazne dla klientów - przedsiębiorców i dają im prawa, jakie dotąd miały tylko osoby prywatne. Jakie są najważniejsze zmiany i pod jakimi warunkami obowiązują? Przesunięcie o...
W ankiecie przeprowadzonej kilka lat temu przez KE stwierdzono, że ponad jedna trzecia sklepów internetowych i stron z rezerwacjami łamie przepisy UE dotyczące konsumentów. Dlatego potrzebne są nowe zasady, aby egzekwowanie tych praw było skuteczniejsze. Implementacja unijnego rozporządzenia CPC daje krajowym organom...
Miniony rok nie pozostał obojętny dla branży e-commerce, podczas którego dużą popularnością cieszyły się zakupy spożywcze robione online. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Everli, co druga osoba poleciłaby znajomym taki rodzaj zakupów jako alternatywę dla zakupów...
W czasie noworocznych wyprzedaży w dół poszły ceny dronów i laptopów, za to w górę ceny zabawek oraz drobnego AGD. W tym roku noworoczne wyprzedaże mają specyficzny charakter, gdyż ze względu na pandemiczne obostrzenia można z nich skorzystać przede wszystkim...
– Pandemia zmieniła polski rynek e-commerce pod względem wartości, która teraz jest szacowana na ok. 100 mld zł, jak i wielkości, ponieważ do końca roku powstało prawie 11 tys. nowych sklepów internetowych – wskazuje prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska. Wiele firm – głównie małych i średnich – musiało przenieść się...
Skala digitalizacji napędzana przeniesieniem usług do sieci zachęca przedsiębiorców do wprowadzania nie tylko innowacyjnych usług ale też nowych modeli płatności. Coraz więcej mikro i małych firm decyduje się na systemy odroczonych płatności czy udostępnieniu zakupów na raty swoim klientom. Nowoczesne rozwiązania...
Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny – to klient ideał… Niestety taki nie istnieje! Według ankiety goMoxie, aż 40% potencjalnych nabywców ma trudności z realizacją nawet najprostszych zadań na stronie sklepu. To nie wszystko! Ponad połowa konsumentów, którzy mają trudności ze sfinalizowaniem...
Nie tylko pandemia: jakie trendy zdominowały e-commerce w 2020 i będą ważne w 2021? W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył o dobrych kilka lat, a pandemia sprawiła, że szereg zjawisk prognozowanych dopiero na nową dekadę...
Coraz więcej osób kupuje różne rzeczy w internecie. Niektórzy już nawet zapomnieli, co oznacza stać w kolejce do kasy. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż zakupy online to praktycznie same zalety. Jedną z nich jest łatwy dostęp do...
Bezpieczny e-sklep to taki, który jest już sprawdzony. To tak, jakby sąsiad powiedział nam, że za rogiem jest nowa piekarnia i kupił tam właśnie pyszne bułki. Opinia sąsiada spowoduje, że chętniej wstąpimy do piekarni i kupimy pieczywo. Podobnie jest...
Choć trudno w to uwierzyć, są kraje, w których pandemia nie przyczyniła się do wzrostu przychodów z e-commerce. Wręcz przeciwnie, w niektórych zanotowano w tym sektorze spadki – wynika z badania przeprowadzone przez Konferencję Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i...
Pandemia koronawirusa zmieniła nastawienie Polaków do prowadzenia i uruchamiania działalności gospodarczej. Mniej atrakcyjne stały się niepewne, freelancerskie formy pracy bez etatu oraz franczyza, a bardziej pożądany jest tradycyjny model biznesu oraz działalność w segmencie e-commerce – wynika z Amway Global Entrepreneurship Report 2019–2020. Mimo...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

PLN pieniądz 50

EY: choć efektami pandemii niepokoimy się nieco mniej, wciąż trzymamy wydatki...

Jak wynika z trzeciej już lokalnej edycji badania EY Future Consumer Index, Polacy nieco mniej niż jeszcze pół roku temu niepokoją się skutkami pandemii....

KOMENTARZE WALUTOWE

forex

Na złotym cisza przed burzą

Tydzień otwiera się pustym kalendarzem, co daje możliwość do kontynuowania umiarkowanego optymizmu i przywracania strategii reflacyjnej. Nie przeszkadza rynek długu w USA, gdzie rentowności...
Kryptowaluty stają się alternatywą dla złota. Rosnące zainteresowanie inwestorów budzi wątpliwości nadzorów finansowych

Kryptowaluty stają się alternatywą dla złota. Rosnące zainteresowanie inwestorów budzi wątpliwości nadzorów finansowych

– Bitcoin jest dziś alternatywą dla złota, atrakcyjną formą przechowywania kapitału, która pozwala uciec od procesów inflacyjnych – uważa Marcin Wituś, prezes platformy Geco.one. Najpopularniejsza cyfrowa waluta w zeszłym...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Jakub Sitarz, prezes zarządu Venture INC

Fundusze inwestycyjne wybierają fintechy

W regionie EMEA inwestycje w fuzje i przejęcia spadły z 61,5 mld USD w 2019 r. do 14,4 mld USD w 2020 r., w...

TRENDY BIZNESOWE

Eksperci o zachodniopomorskim rynku pracy po I kwartale roku 2021. Przemysł...

Zachodniopomorski rynek pracy 2021. Jakie są efekty pandemii? Eksperci: „Przemysł ciągnie naszą gospodarkę do góry” W minionym tygodniu miało miejsce posiedzenie Zachodniopomorskiej Rady Rynku Pracy....
Urząd do Spraw Cudzoziemców karta pobytu

Cudzoziemcy z obowiązkiem udziału w spisie powszechnym

Obowiązek udziału w spisie powszechnym nałożony został na wszystkie osoby, które w dniu 31 marca 2021 roku mieszkały – na stałe lub czasowo -...
Najważniejsze zmiany w ustawie o podatku CIT w 2019 roku_small

Usługi IT a limit 15e CIT

Wprowadzenie do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ograniczenia w zaliczeniu do kosztów podatkowych, w przypadku nabycia niektórych usług od podmiotów powiązanych (art....
e-commerce sklep internetowy

Granice handlu zatarte. Dane zwiastują początek nowej ery?

Cyfrowy handel przekracza granice, zarówno wyobraźni – biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu w 2020 r. – jak i terytorialne. Jednym z powodów dobrych wyników...
warszawa polska biura

Inflacja w Polsce niespodziewanie przyspieszyła

W tym tygodniu poznaliśmy wyniki marcowego indeksu cen konsumpcyjnych. Dane zaskoczyły znacznie wyższym niż oczekiwano wzrostem inflacji. W ciągu roku przyspieszyła ona z 2,4%...