4.5 C
Warszawa
wtorek, 31 marca, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Decydując się na pozycjonowanie z pomocą profesjonalnej agencji, wielu właścicieli firm zadaje sobie pytania: czego mogę się teraz spodziewać? Czy usługa będzie błyskawiczna? Jakie działania będą na mojej stronie podejmować specjaliści? Kwestie te często są podstawą do rozpoczęcia rozmowy z opiekunem SEO i prowadzą do wyjaśnienia wielu wątpliwości. Jeżeli...
Pozycjonowanie strony firmowej jest trochę jak prowadzenie auta: każdemu wydaje się, że zrobiłby to perfekcyjnie, dopóki nie usiądzie za kierownicą. Rzeczywistość pokazuje jednak, że nie każdy jest w stanie pokonać ostry zakręt nad przepaścią – a tym właśnie są nieprzemyślane działania SEO. Aby upewnić się, że prace podejmowane na...
Krajowy rynek marketingu w wyszukiwarkach w 2020 roku ma osiągnąć wartość ponad 2 mld złotych, odnotowując coroczny wzrost o 6,1 procent. Tylko dwie trzecie firm w Polsce wykorzystuje Internet do pozyskiwania nowych klientów lub reklamowania swoich usług. Polscy specjaliści są cenieni na świecie, czego dowodem jest m.in. ich...
Fenomen podcastów bazuje na pełnej dowolności w dostępie do nagrań audio – można ich słuchać w dogodnym czasie, nie odrywając się od innych czynności, a dodatkowo mamy do wyboru różnorodną tematykę. To główne powody, dla których forma ta z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników. – Jest to atrakcyjne medium dla wymagających odbiorców, którzy...
Współczesny marketing kładzie duży nacisk na generowanie nowych leadów online, z wykorzystaniem dostępnych narzędzi. Efektywność kampanii bardzo często mierzy się poprzez liczbę pozyskanych kontaktów do potencjalnych klientów. Warto jednak zdać sobie sprawę, że samo generowanie leadów nie pozwoli osiągnąć sukcesu. Równie istotne jak wygenerowanie leada jest zarządzanie nim. Nie każdy...
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej zrewolucjonizuje w pierwszej kolejności marketing w firmach o profilu finansowym. –...
Kino jest coraz bardziej doceniane przez marketerów, a budżety reklamowe w tym segmencie są coraz większe. W tym roku – jak wynika z prognoz Zenith – reklama kinowa urośnie o 4,6 proc., czyli powyżej średniej rynkowej. Również globalne prognozy mówią o tym, że będzie to jeden z liderów wzrostów wydatków reklamowych spośród wszystkich segmentów. –...
Jeszcze przed kilkunastoma laty promowanie usług w mniejszej społeczności nie było konieczne. Każdy wiedział, gdzie jest najlepszy fryzjer w mieście, a do kogo warto pójść po świeży chleb. Dziś punktów sprzedaży oraz usługodawców jest tak wiele, że trudno zdecydować się na jednego z nich. Większa konkurencja spowodowała też, że...
Koniec roku to doskonały moment do podsumowania zrealizowanych projektów, nawiązanych nowych kontaktów, czy udziałów w interesujących wydarzeniach. Warto dla najważniejszych osób przygotować podziękowania biznesowe, które nadadzą trwałości Waszej współpracy. To cenny i elegancki gest, który jest bardzo miło odbierany. To wyrażenie głębokiej wdzięczności, czy podziękowanie za wsparcie. Zastanawiasz się jaką...
Medium DOOH z każdym rokiem zyskuje na wartości. Cyfrowa reklama zewnętrzna rozwija się według prognoz i powinna utrzymać w nadchodzących latach tendencję wzrostową. Co sprawia, że reklamodawcy coraz chętniej decydują się na rozpoczęcie kampanii na cyfrowych ekranach OOH? Komu reklama DOOH zawdzięcza swój sukces? Odpowiedzi na te pytania nie...
Niezależnie od tego, czy twoje produkty znajdują się w sklepie spożywczym, przemysłowym, motoryzacyjnym czy też właśnie szykujesz się na targi, na których chcesz zaprezentować swoją ofertę, musisz zadbać o to, aby się wyróżniać. Paradoksalnie, nie zawsze musi być to aż tak trudne. Często wystarczy przemyślana strategia, kilka dobrze rozmieszczonych...
Wśród fraz wpisywanych w ub. roku przez użytkowników aplikacji i serwisów agregujących promocje największy udział miało masło, cukier i mleko. Popularne były też art. dla dzieci, w tym Pampersy i Bebiko – odpowiednio 4. i 9. miejsce. Na 5. pozycji w zestawieniu znalazła się kawa. Polacy intensywnie szukali też...
Budżet marketingowy nie jest z gumy. Świadomi tego faktu właściciele firm stale poszukują takich narzędzi promocji, które przy relatywnie niewielkich wydatkach przyniosą im krociowe zyski. Takie formy reklamy oferuje internet, z usługami świadczonymi przez Google na czele. Rzecz jasna główną rolę odgrywa tutaj najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, dzięki której...
Koszulki z nadrukiem to niezwykle modny i zawsze aktualny element garderoby. Niejednokrotnie jednak ich cena nie jest adekwatna do jakości, a pomysłowość projektantów nie zawsze będzie współgrać z twoim gustem. W tym momencie wiele osób zaczyna myśleć o samodzielnym tworzeniu ubrań na własne potrzeby. Powiedzmy, że masz już w głowie...
Jeśli twoja firma chce pozostać na czasie i działać zgodnie z obowiązującymi w biznesie trendami, zapewne nie ma wielkich trudności z inwestowaniem w gadżety promocyjne. Jako osoba decyzyjna zdajesz sobie z pewnością sprawę, jak istotne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest nawiązanie pozytywnej relacji z kontrahentami. Metoda obdarowywania ich drobiazgami opakowanymi...
Strony internetowe w przypadku firm stanowią ich wizytówkę w sieci. Jeśli jako przedsiębiorstwo nie zadbasz o własną, profesjonalną witrynę w sieci, zostawiasz pole do popisu nie tylko autorom negatywnych opinii, ale także konkurencji, która prześciga cię o kilka kroków. Zobacz dlaczego warto zainwestować w stronę internetową swojej firmy. Dlaczego posiadanie...
Noworoczne wyprzedaże na dobre wpisały się w kalendarz polskich handlowców. Jeszcze przed Sylwestrem sklepy stacjonarne i internetowe kusiły nas ogromnymi obniżkami. Tymczasem, jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego”, ceny w największych sklepach online w pierwszej połowie stycznia 2020 roku w porównaniu z cenami z połowy listopada 2019...
Agencja marketingu mobilnego i sieć reklamowa Spicy Mobile inwestuje ponad 10 mln złotych w budowę platformy emisji reklam. Stworzone narzędzie będzie automatycznie dopasowywać komunikat reklamowy do cech osobowościowych użytkownika w oparciu o technologię „machine learning”. Będzie również odpowiadało za wycenę i zakup emisji odpowiedniej kreacji reklamowej do najbardziej zainteresowanego...
Problemy związane z ekologią oraz cyberbezpieczeństwem wizerunkowym – to główne zagrożenia kryzysowe, jakich w 2020 roku spodziewają się specjaliści ds. wizerunku. Aż ponad połowa rzeczników, dyrektorów i managerów public relations przewiduje, że w obecnym roku kryzys wizerunkowy dotknie ich organizację. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2020, przeprowadzonego przez agencję...
Jak wykazało badanie brytyjskiej firmy analityczno-doradczej UCE GROUP LTD. i agencji marketingu mobilnego Mobiem Polska, ponad połowa Polaków uważa, że wydawcy powinni znaleźć inne sposoby pozyskiwania środków niż tylko wyświetlanie reklam. Niemniej prawie 40% godzi się je oglądać w zamian za darmowy dostęp do treści. Tylko 8% woli płacić...
Materiały POS to nośniki reklamy Below The Line, które zwracają uwagę konsumentów na marki oraz ich produkty w punktach sprzedaży. Dzięki materiałom POS możliwe jest motywowanie klientów do podjęcia zakupowych decyzji, a także pozycjonowanie wizerunku i komunikacji marki w ich świadomości. Dzięki temu POS-y są efektywnymi narzędziami marketingowymi zwiększającymi...
Ubiegły rok w branży PR upłynął pod znakiem walki z dezinformacją i nadużywaniem terminu „public relations” niezgodnie z definicją, problemów z rekrutowaniem jakościowych kadr i dalszego, rosnącego wpływu technologii. Agencje zaliczają go do udanych, o czym świadczy wysoki, dwucyfrowy wzrost rynku. – W 2020 roku branża nie spodziewa się już tak dobrych wyników, ale za to będzie w coraz większym...
Największy kryzys wizerunkowy 2019 roku w Polsce dotyczy Kościoła Katolickiego w związku z publikacjami medialnymi na temat nadużyć hierarchów i księży. Drugi w kolejności związany jest z Marianem Banasiem i Najwyższą Izbą Kontroli na tle wielowymiarowych niejasności wokół nowego Prezesa NIK. Trzeci w kryzysowym rankingu znalazł się Narodowy Bank Polski...
W marketingu bardzo ważne jest tworzenie planów, w których zawarte są przemyślane cele. Kiedy efekty są mierzalne liczbowo, możliwe staje się wykorzystanie rozmaitych wskaźników. W ten sposób możemy dowiedzieć się, czy wyodrębnione cele zostały zrealizowane oraz porównać rezultaty osiągnięte w ostatnich latach. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać...
Dostajemy od mediów tyle informacji, że nie potrafimy ich przyswoić. Często nie mamy nawet wyboru, co wyświetla się nam na ekranach. A gdyby na telefon odbiorcy przychodziło to, co naprawdę go interesuje? Powiadomienia o pracy ulubionego reportera albo relacje z wybranych wydarzeń. W USA media już wprowadzają takie usługi,...
Czy chciałbyś, aby Twój sklep Magento generował więcej sprzedaży? Świetnym rozwiązaniem w tym wypadku jest content marketing, który już od wielu lat sprawdza się jako skuteczna strategia do zdobywania klientów. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści może on dać Twojemu sklepowi. Content marketing w Magento – na czym to...
Agencja marketingu mobilnego Mobiem Polska, należąca do Grupy INTERIA.PL, rozpoczęła współpracę z firmą Adverty w zakresie możliwości umieszczania niestandardowych i nieinwazyjnych reklam w grach mobilnych. W rezultacie na polskim rynku pojawia się nowa usługa, przeznaczona nie tylko dla reklamodawców. Zyskają też developerzy gier, którzy dostaną możliwość monetyzacji swoich powierzchni...
W ostatnich latach popularne stało się zatrudnianie artystów do urozmaicenia imprez firmowych oraz okolicznościowych. Można wybierać spośród animatorów zabaw, barmanów, operatorów fotobudek, jak również postawić na współpracę z iluzjonistą. To bezsprzecznie jedna z największych atrakcji, jakie można zaserwować gościom, aby spotkanie na długo pozostało w ich pamięci.Imprezy firmowe i...
Guru marketingu, John Wanamaker, zwykł pytać retorycznie: “Połowa środków przeznaczonych na reklamę jest zmarnowana, tylko która?”. Dziś, blisko 100 lat po jego śmierci, jesteśmy bliżej odpowiedzi niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki badaniom Gartnera dowiedzieliśmy się, że wiele wskazuje na to, że chodzi o technologie. Mimo rosnących inwestycji, specjaliści od promowania...
Powstał raport „eCommerce w Polsce 2019. Jak sklepy eCommerce radzą sobie w Internecie?” opracowany przez zespół Senuto. Młoda polska firma rozwija platformę wspomagającą działania SEO i to właśnie na tym aspekcie działań marketingowych e-sklepów skupia się niniejszy raport. Przebadano ponad 54 tysiące serwisów eCommerce działających na polskim rynku. Jakich...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

luksus

Wygrani i przegrani w branży dóbr konsumenckich w czasach pandemii koronawirusa...

0
Jednym z efektów ubocznych pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 są problemy, z którymi zmaga się branża dóbr konsumenckich. Z uwagi na skokowo zwiększony popyt konsumentów zmuszonych...

KOMENTARZE WALUTOWE

wall street giełda

3,3 miliony wniosków o zasiłek w USA – smutny rekord w ponad 50 letniej...

0
Liczba nowych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych, złożonych między 16 a 20 marca, wyniosła 3 miliony 283 tysięcy, po wzroście tydzień...
Enrique Diaz-Alvarez – Ebury

Poprawa globalnego sentymentu ściągnęła w dół kurs dolara

0
Ubiegły tydzień w końcu przyniósł poprawę na rynkach finansowych. Jak może rozwinąć się sytuacja? Na jakie informacje warto zwrócić uwagę w najbliższych dniach? Na rynkach...

GIEŁDA I INWESTYCJE

wall street giełda

3,3 miliony wniosków o zasiłek w USA – smutny rekord w...

0
Liczba nowych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych, złożonych między 16 a 20 marca, wyniosła 3 miliony 283 tysięcy, po wzroście tydzień...

TRENDY BIZNESOWE

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może...

0
Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat:...
Komisja Europejska Bruksela Belgia

Koronawirus: co z pracownikami sezonowymi? Nowe wytyczne Komisji Europejskiej

0
Pandemia koronawirusa zmusiła państwa członkowskie UE do przywrócenia kontroli na granicach wewnętrznych krajów. Zbliżają się zbiory, a by zapobiec niedoborom siły roboczej m. in....
WARSZAWA

Tarcza antykryzysowa: pakiet osłonowy dla przedsiębiorców (projekt ustawy)

0
W ostatnich dniach do konsultacji przesłany został projekt ustawy, w którym przybliżone zostały kolejne szczegóły dotyczące rządowego pakietu osłonowego („tarcza antykryzysowa”) w związku z...
[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z...

0
Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia...
forex waluty

Perspektywy na przyszłość. Czy grozi nam inflacja? Co z rynkiem pracy?

0
Koniec miesiąca skłania do pewnych przemyśleń. Patrząc jednak na sytuację nie wiadomo, co będzie dalej, wiemy tylko, że przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Czy...