24 C
Warszawa, Polska
czwartek, Lipiec 19, 2018
Szacuje się, że globalne wydatki na influencer marketing wzrosną z 6 mld USD w 2018 r., do 10 mld USD w 2020 r. Influencer marketing od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Marki coraz częściej planują strategie komunikacji z udziałem blogerów i videoblogerów. Twórcy internetowi są liderami opinii, budują zasięg,...
Rynek mobile programmatic rośnie w bardzo szybkim tempie i zyskuje coraz większą popularność. Trzeba jednak wiedzieć, jak skutecznie przeprowadzać kampanie z zastosowaniem zaawansowanej technologii oraz danych, tak aby w pełni wykorzystać ich potencjał. Jak tworzyć efektywne kampanie przy pomocy modelu programmatic reklamy mobilnej? O tym w artykule Mariusza Maksymiuka,...
Narzędzia do śledzenia aktywności w internecie stały się coraz bardziej wyrafinowane. To już nie tylko pliki cookies, czyli popularne ciasteczka. Niebezpieczny jest zwłaszcza tzw. browser fingerprinting, czyli odcisk palca tworzony dla każdej przeglądarki, dzięki któremu można zidentyfikować nie tylko urządzenie, lecz także konkretnego użytkownika. Pozyskane w ten sposób dane wykorzystywane są głównie w celach marketingowych,...
Liczba reklam piwa w Polsce znacznie przekracza średnią europejską. W ciągu 10 miesięcy 2017 roku przekroczyła 780 tys.,  a w ciągu 16 lat – blisko 4 mln. Rośnie też czas antenowy przeznaczany na reklamy piwa zarówno w telewizji publicznej, jak i prywatnej. Te wzrosty przekładają się na większe spożycie złotego trunku, szczególnie wśród...
Kryzys wizerunkowy Panasonica, którego pracownik zamieścił na LinkedInie seksistowski komentarz, pokazał, jak ważna w działaniach każdej marki jest strategia antykryzysowa. Internauci negatywnie zareagowali na oświadczenia firmy, które – w ocenie ekspertów – były przesiąknięte korporacyjną nowomową, nijakie i zbyt ogólne. Coraz częściej zdarza się, że pracownik, naruszając normy społeczne bądź wartości wyznawane...
Reklama luksusowa na dobre przeniosła się do mediów cyfrowych. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Zenith, w tym roku w Internecie pojawi się o 33% więcej reklam segmentu premium w stosunku do 2017. Prognozy na kolejne lata napawają optymizmem. Jak będzie wyglądać luksus online w przyszłości? O tym w artykule...
Coraz więcej firm w Polsce podchodzi do społecznej odpowiedzialności biznesu w sposób strategiczny odrzucając początkowe identyfikowanie CSR z prostymi działaniami charytatywnymi. Jednocześnie z opublikowanych badań i raportów wynika, że wciąż konieczne jest wspieranie rozwoju i budowanie świadomości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz jej sprzężenia z biznesem. 62% firm stowarzyszonych we...
Sezonowe wyprzedaże to wciąż najbardziej lubiana przez Polaków forma promocji. Korzysta z nich blisko 90 proc. konsumentów, ponad połowa natomiast wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży. Zdaniem ekspertów, aby z sukcesem wyprzedać nadmiary magazynowe, sklepy powinny zadbać nie tylko o konkurencyjne ceny, lecz także o atrakcyjność towaru, dostępność przebieralni i stanowisk kasowych, oraz odpowiednią liczbę...
Rynek reklamy online dynamicznie rośnie, m.in. za sprawą coraz bardziej spersonalizowanych reklam na Facebooku. Jeszcze w tym roku udział amerykańskiego portalu w globalnym rynku reklamy internetowej przekroczy 20 proc. Doskonałym sposobem na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w przestrzeniach publicznych mogą być inteligentne lustra. Wyświetlane na lustrach np. w restauracjach czy w przebieralniach reklamy ciężko przeoczyć....
W wyszukiwarkach produktów, usług lub firm na mapach i w specjalistycznych serwisach, internauci oczekują odpowiedzi na coraz bardziej precyzyjne pytania. Nie pytają już tylko o to „gdzie jest wulkanizacja?”, ale „gdzie znajduje się najlepsza wulkanizacja na Ursynowie?”. “Najlepsza”, tzn. najczęściej polecana lub z najwyższymi ocenami, oczywiście napisanymi przez klientów danej...
Większość Internautów, szukając dowolnej firmy, wpisuje jej nazwę do wyszukiwarki internetowej.  Wynik wyszukiwania pokazuje czy dana firma jest, gdzie się znajduje i jaki ma telefon. Brak tych danych lub niepoprawne dane w wyszukiwarce internetowej natychmiast negatywnie wpływają na postrzeganie takiej firmy. Czy w ogóle istnieje? Czy szukam właściwej firmy?...
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza Maksymiuka, CEO Adexon....
Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji – uważają eksperci i przedstawiciele agencji PR z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski i USA, którzy wzięli udział w debacie „Komunikacja – trendy. Perspektywa międzynarodowa”....
Facebook zapowiada, że będzie dokładnie weryfikował reklamodawców i wyraźnie oznaczał reklamy problemowe dotyczące wyborów bądź tematów politycznych. Weryfikację będą przechodzić również administratorzy stron z dużą liczbą fanów, co ma utrudnić zarządzanie stronami za pomocą fałszywych kont. Zmiany są już w fazie testów, jeszcze wiosną mają zostać wprowadzone w Stanach Zjednoczonych. Serwis Marka Zuckerberga...
Firmy coraz częściej inwestują w kampanie lojalnościowe budujące emocjonalną więź z klientem. Dobrze przeprowadzona akcja przekłada się na nawet kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Ponad 70 proc. osób, które czują, że ich lojalność jest wynagradzana, deklaruje chęć polecenia danej marki swoim znajomym i rodzinie. Częściej też odwiedzają oni jej sklepy i wydają w nich więcej pieniędzy....
Większość firm choć raz doświadczyła kryzysu wizerunkowego. Choć nie zawsze przekłada się on na spadek obrotów, kluczowa w jego zażegnaniu jest odpowiednia strategia, szczególnie w mediach społecznościowych. W kwietniu przekonała się o tym sieć kawiarni Starbucks, która została oskarżona o rasizm. Dzięki sprawnej reakcji kryzys udało się zażegnać. W Polsce fala negatywnych komentarzy dotknęła...
60 proc. wolnego czasu polskie dzieci spędzają w internecie. Organizatorzy programu Drużyna Energii postanowili wykorzystać popularność mediów społecznościowych do promowania sportu wśród uczniów. Ambasadorzy akcji, m.in. siatkarz Krzysztof Ignaczak i piłkarz Marek Citko, mają nadzieję, że zmotywują w ten sposób dzieci do aktywności fizycznej i walki z otyłością. Finał programu Drużyna Energii już 24...
Firmy, które promują się w sieci wykorzystują dane użytkowników do zwiększania efektywności działań marketingowych. Przewidywanie zachowań i preferencji potencjalnych klientów  stanowi istotę praktycznego wykorzystania technik profilowania w internecie. Co to oznacza? Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji Przez „profilowanie” należy rozumieć dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na ich wykorzystywaniu...
Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje...
Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc. Polaków należy do...
Rozmowa Agnieszki Studzińskiej, redaktor prowadzącej Fundacji internetPR.pl, z dr. Maciejem Kaweckim, koordynatorem prac nad reformą ochrony danych osobowych, dyrektorem Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji, na temat stosowania przepisów RODO. Agnieszka Studzińska: Panie doktorze, czy mnie jako dziennikarza po 25 maja będą obowiązywały te same zasady, jeżeli chodzi o kontakt...
Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Niemal 30 proc. zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów dyskontowych. Środki...
W Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają światowe trendy na rynku reklamy internetowej, programmatic buying rozpycha się rękami i nogami. Już w tym roku aż 82,5 proc. reklam typu display kupionych będzie w tym zautomatyzowanym modelu – donosi serwis eMarketer. Również w Polsce zakup powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym bardzo szybko...
Co trzeci Polak dostaje codziennie od 10 do 20 e-maili promocyjnych, a ponad połowa co najmniej 10 – wynika z badania Redlink. To powoduje, że firmy reklamujące się w ten sposób muszą zwrócić uwagę na kilka elementów, aby ich e-mail został odczytany. Przede wszystkim na nazwę nadawcy oraz tytuł e-maila. Powinny także...
NETskaner to unikalne na polskim rynku narzędzie dla małych i średnich firm, które pozwala na szybką aktualizację danych w wielu serwisach (np. Google, Facebook, Panorama Firm, Yelp czy Cylex). Rozwiązanie wdrożone przez Eniro Polska wspiera właścicieli firm w zarządzaniu spójnym wizerunkiem i jednolitym standardem danych przedsiębiorstwa w Internecie. Jest...
Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej Panorama Firm, w kwietniu br. wprowadza nowy system recenzji. Jest to odpowiedź na potrzeby zgłaszane zarówno przez użytkowników, jak i klientów serwisu. Od teraz użytkownicy mogą publikować opinie na temat firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. Z kolei reklamodawcy serwisu uzyskali możliwość...
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać...
Nowe unijne przepisy dotyczą każdego podmiotu działającego na terenie UE, począwszy od jednoosobowych działalności gospodarczych po duże międzynarodowe firmy. Zmiany, które wprowadza europejskie rozporządzenie dotyczyć będą również wydawców stron internetowych, a w szczególności zamieszczonych na nich regulaminów. Ponadto osoby prowadzące własny biznes w sieci będą zmuszone doprecyzować swoje zgody...
Wielkanoc to nie tylko okres specjalnych rabatów, ale także wzmożony czas dla reklamodawców. Bez wątpienia, sezon świąteczny przynosi najwyższe wartości CPM w ciągu roku. Ważne jest, aby każdy wydawca miał opracowaną strategię wykorzystania świąt w celu maksymalizacji dochodów z ruchu na stronie. Na co warto zwrócić uwagę przy jej...
W ubiegłym roku z platformy Google usunięto 3,2 mld reklam – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Z tego ok. 130 mln stanowiły reklamy, które pozwalały przestępcom na kopanie kryptowalut przy wykorzystaniu mocy obliczeniowej komputera ofiary. Od czerwca 2018 roku firma Google, podobnie jak Facebook, zakaże reklam kryptowalut. To dziedzina, która...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Tomasz Starus

Negatywne perspektywy dla polskiej gospodarki to już rzeczywistość. Rekordowa liczba niewypłacalności

Euler Hermes zbadał sytuację firm w Polsce pod względem niewypłacalności. W I półroczu 2018 r. w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych i Gospodarczych) opublikowano informacje...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Dobrze już było. Międzynarodowy Fundusz walutowy przewiduje kryzys

Stenogramy z posiedzenia FED pomagają dolarowi. MFW straszy wizją spowolnienia w gospodarce. Dane z Wielkiej Brytanii rozczarowują inwestorów i osłabiają funta. Beżowa Księga bez rewolucji Pod...
Roman Ziruk - Ebury

Kurs dolara kontynuuje umocnienie

Polski złoty zakończył wczorajszy dzień osłabieniem w relacji do głównych walut. Najwięcej stracił w parze z silniejszym dolarem amerykańskim, jednak skala spadków była dosyć...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Paweł Opoka, dyrektor zarządzający, Aforti Holding / Grupa AFORTI

Hossa na rynku obligacji wciąż trwa – rekordowe inwestycje Polaków w...

Utrzymujący się od ponad 3 lat historycznie niski poziom stóp procentowych, przybierająca na sile dynamika wzrostu cen oraz poszerzanie oferty dostępnych obligacji skarbowych to...

TRENDY BIZNESOWE

Kryzys Rad Nadzorczych

Rynek kapitałowy za sprawą spółki GetBack po raz kolejny przeżywa wstrząsy związane z niewypłacalnością instytucji oferującej produkty i usługi inwestycyjne. Od kilku miesięcy polski...
urząd skarbowy 2

Lepiej nie zwracać VAT przedsiębiorcom, bo potem mogą nie mieć z...

Proceder wstrzymywanych przez fiskus zwrotów VAT zyskał silne podstawy wskutek powszechnej akcji uszczelniania systemu podatkowego. W jej ramach przymiotu legalności nabiera też urzędnicze bezprawie,...
prezes szef pracownik

Funkcja prezesa członka zarządu a świadczenie usług w ramach prowadzonej działalności...

Łączenie funkcji prezesa członka zarządu w spółce kapitałowej ze świadczeniem usług takiej spółce w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej jest praktyką często spotykaną....
Wirtualne półki pozwolą zamówić towar w sklepie i od razu przygotują go do odbioru. Pozwoli to na sprzedaż także w niedziele wolne od handlu

Wirtualne półki pozwolą zamówić towar w sklepie i od razu przygotują...

Nowe technologie mogą rozwiązać problem niehandlowych niedziel. Coraz więcej czynności wykonują maszyny. Samochody już teraz jeżdżą bez kierowców, a lodówki już niebawem same będą...
Roman Przasnyski, główny analityk Gerda Broker

Letnie ożywienie w przemyśle i budownictwie

Czerwiec przyniósł wyraźnie wyższą dynamikę produkcji przemysłowej i budowlano-montażowej, potwierdzając utrzymywanie się korzystnych tendencji w polskiej gospodarce. Oznak jej hamowania wciąż nie widać, choć...