11.4 C
Warsaw
czwartek, Październik 24, 2019
Najnowsze wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę analityczną Gartner „CMO Spend Survey” uwidoczniły ciekawą zależność, jaką? Chociaż budżety marketingowe spadły pierwszy raz od 5 lat poniżej granicy 11% wysokości przychodów to jednocześnie wydatki na digital rosną, a nastroje są optymistyczne. Marketerzy pozostają dobrej myśli - prawie dwie trzecie (61%) spodziewa...
Prowadzisz firmę i na potrzeby promocji potrzebujesz T-shirtów? A może chcesz zadbać o spójny wizerunek? W każdym z tych przypadków (i wielu innych) świetnie sprawdzą się koszulki z firmowym nadrukiem. Dowiedz się, jak je zaprojektować samodzielnie.  Koszulki z nadrukiem to bardzo popularne rozwiązanie, które świetnie sprawdza się w świecie biznesu....
Szukasz pomysłu na zwiększanie świadomości marki? Postaw na gadżety reklamowe – to nadal skuteczna forma promocji, dzięki której zbudujesz pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i sprawisz, że na długo zapadnie w pamięci. Dobrym pomysłem są między innymi kubki termiczne z nadrukiem. Sprawdź dlaczego. Na rynku dostępnych jest wiele gadżetów reklamowych, za pomocą...
Masz newsletter i zastanawiasz się nad sms mailingiem? A może kontaktujesz się z klientami poprzez smsy reklamowe, ale chciałbyś poszerzyć swoje działania marketingowe o mailing? Zastanawiasz się, jakie są plusy takiego rozwiązania i czy jest ono opłacalne? Jeśli tak, to zapraszam do lektury. W artykule postaram się przybliżyć ci,...
Value Media, jako pierwszy dom mediowy w Polsce, wykorzystuje innowacyjny format reklamowy Hybrid Broadcast Broadband TV. Po raz pierwszy komercyjnie użyto go w kampanii marki Almette w stacji TVN. Telewizja hybrydowa, inaczej HbbTV, to nowatorskie narzędzie, które pozwala na wyświetlanie takich samych treści jak na stronach www, bezpośrednio na...
W międzynarodowym badaniu firma Salesforce sprawdziła, w jakim kierunku obecnie rozwija się marketing i jakie aktywności w tym obszarze przynoszą największe zyski. Ponieważ rynek i sami konsumenci mocno ewoluują, sprawdzono też, jakie metody pomiaru efektywności działań marketingowych są obecnie najchętniej stosowane. Raport Salesforce „Trends and Tactics Driving Marketing ROI",...
Uruchamiając nową witrynę www, warto zadbać nie tylko o jej ładny design i atrakcyjną treść, która będzie na niej publikowana, ale również o to, aby dało się do niej dotrzeć poprzez wyniki wyszukiwania Google. O tym, że nie jest to łatwa sztuka, przekonało się wielu właścicieli stron internetowych. Trudność w...
Każda firma potrzebuje skutecznej strategii marketingowej, aby promować swoje produkty, dotrzeć do odbiorców i przyciągnąć nowych klientów. Niestety wielu menedżerów nie osiąga swoich celów. Dlaczego strategie marketingowe tak często zawodzą? 1.  Brak znajomości odbiorców Zanim stworzysz efektywny plan marketingowy, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje usługi. Analiza potencjalnych klientów powinna stanowić...
Wydatki na sponsoring sportowy są najwyższe od lat. Łącznie na wspieranie różnych dyscyplin w Polsce w 2018 roku sponsorzy przeznaczyli ponad 916 mln zł – wynika z raportu Sponsoring Insight. To efekt nie tylko lepszych wyników polskich sportowców, lecz także większej liczby organizowanych wydarzeń. Prym wiedzie piłka nożna, która odpowiada za 1/3 przychodów...
Nowe technologie często nazywa się rewolucyjnymi i przełomowymi dla danej branży. Reklamodawcy mają nieustannie do czynienia z różnego rodzaju innowacjami i muszą umieć rozpoznać wśród marketingowego żargonu nowości, które mogą zmienić zasady gry. Zaawansowane technologie, do których należy tzw. uczenie głębokie (ang. deep learning), są szczególnie trudne w ocenie....
Ankieta, przeprowadzona wśród klientów centrów handlowych, wykazała, że ponad 80% z nich nie zna pojęcia geofencingu. Jednak po otrzymaniu wyjaśnienia, blisko połowa badanych stwierdziła, że chciałaby odbierać spersonalizowane wiadomości zaraz po wejściu do obiektu. Niecałe 40% ankietowanych było temu przeciwnych. Najbardziej pożądane są komunikaty o ofercie lub o promocjach...

Femvertising

W przeważającej części polskich domów decyzje o tym, co znajdzie się na liście produktów potrzebnych całej rodzinie, podejmuje kobieta. Panie, zdecydowanie częściej niż panowie, biorą na siebie również odpowiedzialność za robienie zakupów. To cenna wskazówka dla marketerów, którzy chcąc trafić z informacjami o danych produktach, czy usługach powinni odpowiednio...
– Dzieci oglądają tyle samo, a niekiedy więcej reklam niż dorośli. Są jednak nieodporne na przekazy marketingowe, bo odbierają wszystko bezpośrednio, a to może mieć bardzo groźne skutki – mówi przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Dzięki kolejnej samoregulacji branży reklamowej najmłodsi odbiorcy mają być przed tym lepiej chronieni. Z...
Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i przedstawiciele administracji publicznej pracują nad narzędziami, które pozwolą skutecznie zidentyfikować treści o charakterze dezinformacyjnym. – Europa stara się bronić przed...
Dynamiczne zmiany na rynku sprzętu elektronicznego, silna konkurencja oraz globalne trendy konsumenckie stały się istotnym impulsem do zmian w obszarze marketingu RTV EURO AGD. Grzegorz Wachowicz, który w 2017 r. objął stanowisko Dyrektora Pionu Handlu i Marketingu, konsekwentnie przebudowuje struktury marketingowe i wprowadza spójną strategię marketingu 360 stopni. – Dynamiczna rzeczywistość...
Niemal czterech na dziesięciu kierowców chciałoby otrzymywać spersonalizowane reklamy po wjeździe na stacje paliw. Prawie co trzecia osoba oczekiwałaby informacji o promocjach alkoholi. Nieco mniejsze zainteresowanie wzbudzają sprzęty i części eksploatacyjne do samochodów (27%), a także oferty gastronomiczne (19%). Kolejne miejsca we wskazaniach respondentów zajęły ogólne ceny paliw (5%),...
Najnowsze badanie, przeprowadzone na stacjach paliw, wykazało, że 80% konsumentów nie zna pojęcia geofencingu, ale to nie dziwi branży marketingowej. Gdy ankieterzy wyjaśnili ten termin respondentom i zapytali ich, czy chcieliby dostawać spersonalizowane reklamy zaraz po wjeździe na stację, prawie 40% wyraziło zgodę. Najwięcej osób oczekiwałoby informacji nt. promocji...
Nawet 80 proc. decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70 proc. z nich ma charakter impulsowy. Blisko połowa milenialsów podczas robienia zakupów przemierza cały sklep, a decyduje się na ten produkt, który najbardziej się wyróżnia. To właśnie opakowanie, a nie reklama, jest najskuteczniejszym narzędziem promocji. Konsumenci zwracają uwagę nie tylko na kwestie...
Na mapie Polski pojawia się coraz więcej lokalnych punktów gastronomicznych, sklepów oraz punktów usługowych należących zarówno do wielkich sieci, jak i tych mniejszych, prywatnych lub rodzinnych biznesów. Każdemu z tych miejsc przyświeca jednak ten sam cel – jak najefektywniej dotrzeć do klientów ze swoją ofertą. Każda lokalna firma szuka swojej...
Viewability (widoczność) to wskaźnik, który powoli staje się podstawową „walutą”, w której rozliczane są reklamy w kampaniach online. Reklamodawcy oczekują jakości i pewności, że użytkownicy zobaczą ich przekaz reklamowy. Aktualnie niespełna 60% reklam w Internecie jest widocznych dla odbiorców, tym samym wydawcy serwisów muszą się dostosować i wprowadzić zmiany,...
System reklamowy Google, który wyświetla reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google i reklamy graficzne w sieci reklamowej, został uruchomiony w 2000 roku. Na początku nic nie wskazywało na to, że kilkanaście lat później będzie to jeden z najbardziej efektywnych systemów reklamowych. Google Ads umożliwia tworzenie zaawansowanych kampanii reklamowych, kierowanie ich szczegółowo...
Na rynku powstała Koalicja „Marketerzy dla Lepszych Badań”, która jest największym do tej pory porozumieniem reklamodawców w Polsce. Jej członkowie uczestniczą w rozmowach dotyczących nowego systemu badań mediów. Jednym z kluczowych elementów poprawy tego systemu jest uwzględnienie w nim wymagań marketerów, dlatego koalicja rozpoczęła pracę nad ich sformułowaniem. Następnie...
Nieustannie rozwijające się technologie oraz rosnące i zmieniające się preferencje konsumentów sprawiają, że biznes funkcjonuje dziś w „erze klienta”. Wpływa to na zmianę roli działów i dyrektorów marketingu. Jak wynika z polskiego badania „CMO Survey” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, dla 77 proc. szefów marketingu firm w Polsce priorytetem...
Firmy coraz częściej zlecają specjalistom kompleksowe wykonanie dedykowanej strony internetowej. Powinna ona pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i posiadać formularz kontaktowy. Widoczna jest też świadomość wzrostu ruchu mobilnego w internecie – 57% poszukujących wykonawcy strony www interesuje się wersją na urządzenia mobilne  – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Całkiem nowe...
Uruchamiasz nową stronę lub sklep internetowy? Upewnij się, że zawarte tam treści wyświetlają się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, bo to właśnie wersja mobilna witryny jest od lipca br. automatycznie indeksowana przez wyszukiwarkę Google. Jeśli pojawią się tam błędy, strona nie tylko nie ma co liczyć na wysokie miejsce w...
Pewnie nie raz słyszałeś popularny już slogan “Nie ma Cię w Internecie - nie istniejesz”. Oczywiście nie każdy musi i chce być obecny w wirtualnej przestrzeni. Jeżeli jednak prowadzisz swój biznes, szybko okazuje się, że właściwie nie masz innego wyjścia - musisz być w Internecie, a Twoja firma powinna...
Według badań każdy z nas podejmuje dziennie ponad 70 decyzji. Znaczna część z nich dotyczy sfery zawodowej. W przypadku wielu, w tym tych, związanych ze strategią marketingową istnieje sporo zmiennych, które mogą mieć wpływ na długość procesu decyzyjnego. Szybko zmieniające się trendy na rynku, zbyt dużo/mało informacji, sezonowość, a...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez...
LifeTube i TalentMedia, na bazie 5-letniego doświadczenia i analizy dotychczasowych działań z twórcami internetowymi, stworzyli pierwszą, wspólną ofertę: 4 najbardziej efektywne rodzaje kampanii z influencerami. Do każdego agencja i sieć proponują również standard badawczy opracowany z IQS*, pozwalający sprawdzić efektywność prowadzonych działań. Wśród najskuteczniejszych sposobów na współpracę z twórcami internetowymi...
Już 98% ankietowanych marketerów jest przekonanych o wysokiej efektywności content marketingu, a zaledwie 2% twierdzi, że jest on przeceniany - podaje GoodFirms w raporcie “How Businesses Use Content Marketing”. Czy wobec tego można poprawić coś, co teoretycznie już jest doskonałe? Okazuje się, że tak! Wystarczy wesprzeć to technologią ze...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Rafał Benecki, główny ekonomista ING Banku Śląskiegovideo

Rafał Benecki: duże ryzyko podatkowe, prawne i regulacyjne odbija się na...

Gospodarka nie pozostaje obojętna na życie polityczne kraju. Szczególny wpływ mają na nią okresy wyborcze, które obfitują w nowe wydatki z kasy państwowej. Wzrasta...

KOMENTARZE WALUTOWE

TMS Brokers

Noble Securities rezygnuje z działalności na rynku Forex, którą przejmie TMS Brokers

Dom maklerski Noble Securities S.A. 22 października 2019 podjął decyzję o sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa, oferującej dla klientów usługi na rynku forex (OTC/ CFD)...
Roman Ziruk, analityk Ebury

Wieści dotyczące Brexitu nie będą jedynymi, które mogą wpłynąć na rynek walutowy

Pierwsza część środy przynosi osłabienie polskiego złotego w relacji do euro – kurs EUR/PLN powrócił do okolic notowanych na początku tygodnia. Patrząc na szerszy...

GIEŁDA I INWESTYCJE

forex giełda

Wielka Brytania prosi o wydłużenie terminu wyjścia z UE

W czwartek (17.10.2019) doszło do wstępnego uzgodnienia tekstu porozumienia pomiędzy Wielką Brytanią oraz Unią Europejską, co dało nadzieje na szybkie rozwiązanie niepewności związanych z...

TRENDY BIZNESOWE

Szara strefa w branży usług pogrzebowych to 3,5 mld zł

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Polska Izba Branży Pogrzebowej (PIBP) przeanalizowały rynek usług pogrzebowych w Polsce i wskazują na szereg spraw, które należy uregulować....
kontrola celno skarbowa

Unikanie opodatkowania – kontrola i postępowanie podatkowe w praktyce

Przepisy Ordynacji podatkowej przewidują możliwość prowadzenia specyficznego postępowania podatkowego przez szefa KAS. Postępowanie to związane jest z zastosowaniem tzw. klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania. Kiedy organy...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Fiskus odmówił wydania opinii zabezpieczającej, bo przedsiębiorcy działali zgodnie z prawem,...

Sztuczne zawyżanie kosztów uzyskania przychodów w zakresie przeprowadzonej wymiany udziałów, skutkujące osiągnięciem korzyści podatkowej, a także arbitralne ukształtowanie transakcji przez strony w taki sposób,...
Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska

Zdobyć i zatrzymać – uwaga klienta na wagę złota

Jak wygląda idealna oferta marketingowa? Według respondentów biorących udział w badaniu „Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta” odpowiedź jest prosta – to przekaz, którego nie...
Marcin Lipka

W Chile wrze, a prezydent błaga naród o wybaczenie

Wystarczyło ledwie kilka dni, by najstabilniejsze i najlepiej zarządzane państwo Ameryki Łacińskiej pogrążyło się w chaosie. Co się stało w Chile i dlaczego kraj...