10.7 C
Warszawa
czwartek, 29 października, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Mówić prosto i otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o te dane, które są niezbędne i budować trwałą relację – te 3 elementy są potrzebne, aby klienci byli spokojni o swoją prywatność w sieci, a firmy pozyskiwały informacje o konsumentach potrzebne do prowadzenia działalności biznesowej. Naukowcy z Katedry Marketingu...
Wraz z rozwojem e-commerce, zmienia się też nastawienie kupujących online do reklam. Jak wynika z raportu E-zakupy w Polsce 2020, ExpertSender, siedem na dziesięć osób nie ufa lub nie ma zdania na temat reklam w Internecie. Wśród różnych form najlepiej postrzegane są spersonalizowane komunikaty (74 proc.). Ankietowani lubią otrzymywać...
Isobar opublikował wyniki ekskluzywnego badania zrealizowanego wśród ponad 1350 szefów marketingu z całego świata. W specjalnej ankiecie oceniają oni ewolucję customer experience, która dokonała się w czasie pandemii COVID-19. Badanie Isobar Creative Experience Survey wykazało, że 64% CMO "całkowicie lub umiarkowanie" zmieniło swoją strategię CX w odpowiedzi na kryzys COVID-19,...
“Słowo droższe od pieniędzy” – brzmi popularne powiedzenie, z którym Amazon zgodzić się raczej nie może. Amerykański gigant e-handlu boryka się z plagą nierzetelnych recenzji, zamieszczanych przez fikcyjnych nabywców. Ile kosztuje publikacja opinii pod wystawionym na sprzedaż produktem? Okazuje się, że niewiele więcej niż średnia pizza, czyli około 40...
Ponad połowa z 2,3 mld graczy mobilnych na świecie gra częściej niż 10 razy w tygodniu. Zdecydowana większość ma więcej niż 34 lata. Są więc dojrzałymi konsumentami, samodzielnie podejmującymi decyzje zakupowe. Jeśli dodamy do tego fakt, że spędzają przed ekranem telefonu lub tabletu średnio 3,5 h dziennie, a przez...
#WszyscyJesteśmyzRzeszowa – to hasło chętnie powtarzane przez ekspertów public relations, którzy już po raz dwudziesty spotkali się w ramach Kongresu PR, jednej z najważniejszych imprez branżowych w Polsce. Tematem przewodnim tegorocznej edycji był CSR i zabezpieczenie kryzysowe. Jubileuszowy Kongres odbył się w dniach 24-25 września...
ZenBusiness sprawdził, czy słowa rzeczywiście mogą ranić, tym razem jednak nie ludzi, a biznes. Okazuje się, że dla nowych firm negatywne recenzje są ciosem w prawie 100% przypadków, a dla starszych w 97%. Czy słowa Marilyn Monroe: “Nieważne co o mnie myślą, ważne, żeby mnie kochali”, stały się nieaktualne? Klienci...
Na całym świecie jest już niemal 4 mld aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a w czasie pandemii ponad połowa z nich zwiększyła swoją aktywność w sieci. To z kolei spowodowało, że obecne w internecie organizacje musiały od nowa budować swoje strategie komunikacyjne i częściej stawiać czoła sytuacjom kryzysowym. – Polskie firmy i instytucje nie są przygotowane do radzenia...
Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że jest to przedział 20-30%. Natomiast 15% ankietowanych dostrzega oszczędności w granicach 10-20%. Prawie tyle samo osób widzi je na poziomie 40-50%. Z kolei tylko 6%...
Programy lojalnościowe to długoterminowe akcje skierowane do nabywców ostatecznych, którzy kupują promowane produkty i usługi na potrzeby własnego gospodarstwa domowego, nagradzające za zakupy nagrodami rzeczowymi, rabatami oraz umożliwiające otrzymanie zwrotu części ceny. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie są rodzaje programów lojalnościowych! Czym są programy lojalnościowe? Programy lojalnościowe...
Zielony marketing nie każdemu przypada do gustu. Niektórych nawet aktywnie irytuje. W dobie mody na ekologiczne przekazy 14% Polaków przejawia sceptycyzm wobec komunikacji pro-ekologicznej. Nie oznacza to jednak, że odwracają się oni od samej ekologii – wynika z drugiej edycji badania EKOBAROMETR Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research....
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking, umożliwiającej śledzenie punktów skupienia wzroku użytkowników. Jeszcze...
Wycofanie się z płatnych kampanii największych reklamodawców znanej platformy społecznościowej spowodowało stratę rzędu 7 mld. dolarów w ciągu zaledwie jednego dnia. Z kolei bojkot reklamowy w popularnym serwisie streamingowym skutkował wycofaniem działań na tej platformie ponad 250 firm i utratą setek milionów dolarów. Głośna kilka lat temu akcja aktywistów...
Analiza rynku wykazała, że nie wszystkie centra handlowe znają możliwości geofencingu. Dla niektórych jest on mało istotny, a część nie wyobraża sobie bez tego nowoczesnego handlu. Według szacunków firmy technologicznej Proxi.cloud, tylko nieco ponad 20% obiektów prowadzi z klientami komunikację w oparciu o kontekst lokalizacji. Zdaniem ekspertów, wkrótce może...
Semantyczna analiza tekstów w mediach społecznościowych i internecie jest już możliwa, i to na poziomie konkretnych fraz i słów. Semoni Media Intelligence jako pierwsze rozwiązanie na rynku MarTech wskazuje, jakimi konkretnie słowami internauci oceniają markę czy produkt, bez konieczności czytania wszystkich opinii. Platforma znalazła się wśród 17 najlepszych rozwiązań...
Pandemia koronawirusa stała się powodem spadku obrotów wielu firm. Również branża marketingowa intensywnie odczuła skutki aktualnego kryzysu. Firmy oferujące usługi z zakresu marketingu, public relations czy reklamy dotknął problem pozyskiwania, jak i utrzymywania klientów. Szczególnie trudne okazały się podejmowane pod wpływem chwili rezygnacje firm ze współpracy z agencjami marketingowymi,...
Profesjonaliści z branży public relations są zgodni co do tego, że po pandemii wzrośnie zapotrzebowanie na zarządzanie kryzysowe (77%) oraz digital PR (72%). Po przeciwnej stronie znajdują się organizacja eventów i sponsoring, gdzie spadek zapotrzebowania prognozuje odpowiednio 78% i 63% respondentów. Powyższe wyniki są efektem badań przeprowadzonych w roku...
Cenieni twórcy internetowi zarabiają dużo, dlatego wzbudza to coraz większe zainteresowanie urzędów skarbowych. I dotyczy to zarówno influencerów, jak i przedsiębiorców wypłacających im wynagrodzenie. Jakie są zarobki cenionych influencerów? Za zdjęcie wstawione na Instagramie stawka wynosi 10-20 tys. zł. Jeżeli wstawienie zdjęcia jest powiązane z tagowaniem i zorganizowaniem konkursu,...
Czytasz ten artykuł. To oznacza, że jesteś zainteresowany content marketingiem. Prawdopodobnie rozważasz inwestycję w ten sposób promocji, ale nie rzucasz się na głęboką wodę. Najpierw dokształcasz się, aby podjąć najlepszą decyzję dla swojego biznesu. Sprawdzasz plusy, minusy, koszty... Konsumujesz treści.  To samo robią Twoi klienci Jak wynika z badań GroupM, 86%...
W czasie kryzysu komunikacja i PR okazały się dla firm bezcenne, dlatego ich rola będzie rosła. Mimo to pandemia SARS-CoV-2 odbiła się na branży. Co trzecią agencję dotknęły obniżki wynagrodzeń, a zwolnienia – 39 proc. Najdotkliwiej ucierpiały małe podmioty – prawie co piąta mała agencja zanotowała aż 50-proc. spadek przychodów. Jednak mimo przejściowych...
Ostatnie kontrowersje wokół Tik Toka związane z naruszaniem prywatności i blokowaniem tej aplikacji przez Indie, Hong Kong czy może niebawem USA – pozwalają zakładać nadchodzące zmiany w lokowaniu budżetów reklamowych. Na razie marki ochoczo inwestują w chińską platformę, by dotrzeć do Zetek – najbardziej obiecującej generacji, której w Polsce jest...
Artykuły sponsorowane jako forma promocji już od dawna cieszą się dużą popularnością. Przede wszystkim ze względu na swoją skuteczność. To bardzo dobre narzędzie wykorzystywane do pozycjonowania stron, jak i budowania pozytywnego wizerunku marki. Ważne jest jednak, aby tworzenie artykułów sponsorowanych i ich publikacja przebiegała właściwie. Jak zatem realizować content...
Zaawansowane narzędzia do projektowania i produkcji, które umożliwiają nadawcom tworzenie wirtualnych obiektów, są dostępne od kilku lat, ale od niedawna weszły do głównego nurtu w największych sieciach telewizyjnych. Grafika AR umożliwia lepszą interakcję, daje swobodę w opowiadaniu złożonej historii w bardzo wizualny sposób. Aplikacje Augmented Reality pozwalają na angażujące wizualnie reprezentacje danych, dlatego...
W efekcie wybuchu pandemii wiele branż ucierpiało przez wprowadzone obostrzenia, zmianę potrzeb zakupowych konsumentów, a w najgorszych przypadkach – przez całkowite wstrzymanie biznesu. W trudnej i nieznanej nikomu sytuacji wszelkie prowadzone dotychczas działania komunikacyjne oraz marketingowe musiały zmienić swój kierunek tak, by były jak najbardziej wartościowe dla firm i...
Globalne wydatki na reklamę spadną w 2020 roku o 9,1% Rynek reklamy najbardziej ucierpiał w drugim kwartale 2020. Prognozowane ożywienie w 2021 na poziomie 5,8% Trendy w wydatkach mediowych: e-commerce, personalizacja oparta na danych, przyspieszenie w sektorze digital Spodziewany wzrost udziałów inwestycji w reklamę digital do 51% światowych...
Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję.  Pracując od kilku dekad w branży PR i marketingowej, coraz bardziej dostrzegam, że w wielu organizacjach mylnie...
Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję.  Pracując od kilku dekad w branży PR i marketingowej, coraz bardziej dostrzegam, że w wielu organizacjach mylnie...
Szybki przepływ komunikatów, automatyzacja, czy relacje w świecie cyfrowym to tylko kilka z wyróżników współczesnego społeczeństwa złożonego z konsumentów treści mobile. O tym, do czego prowadzi nas automatyka behawioralna mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania Nieruchomościami. Nie sposób zaprzeczyć, że...
– Efektywne dotarcie do klientów w branży retailowej, szczególnie elektroniki użytkowej, wymaga niestandardowych środków, tym bardziej jeśli równolegle toczy się kampania wyborcza – mówi Ewelina Piątek z MediaMarkt. To z tego powodu popularny brand zaangażował do letniej kampanii Zenka Martyniuka, który zachęca klientów do zakupów w rytm melodii swojego największego hitu. Akcja z gwiazdorem disco polo...
Dzięki postępowi technologicznemu i dostępności coraz to nowych narzędzi komunikacja marketingowa stale ewoluuje. O tym, czym jest strategia multi-, a czym omnichannel oraz co je różni mówi ekspert Cushman & Wakefield Daniel Stańczuk, Marketing & PR Senior Communications Specialist w Dziale Zarządzania Nieruchomościami. Komunikacja marketingowa ewoluuje wraz z postępem technologicznym,...

NAJCIEKAWSZE INFORMACJE

Nowy szybki test na koronawirusa opracowany przez Bosch

Czy pracodawca może zmusić pracownika do testu na COVID-19?

Gdy liczba zakażeń koronawirusem rośnie – coraz więcej pracodawców wprowadza w swoich firmach i zakładach pracy dodatkowe obostrzenia, by zadbać o BHP swoich pracowników. Jednym...

KOMENTARZE WALUTOWE

Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Złoty na przecenie

Po ponad tygodniu walk złoty w końcu przekroczył barierę 4,60 zł. To, co cieszy polskich eksporterów, zdecydowanie nie podoba się osobom posiadającym zobowiązania walutowe...
Bartosz Sawicki, Dyrektor Departamentu Analiz w Domu Maklerskim TMS Brokers

Złoty kontynuuje fatalną passę

Rynki finansowe przeżyły w tym tygodniu brutalne zderzenie z pandemiczną rzeczywistością a inwestorzy zostali zmuszeni do ponownej wyceny perspektyw wzrostu gospodarczego. Szok zdaje się...

GIEŁDA I INWESTYCJE

Grzegorz Maliszewski fot. D. Sobieski

Polacy zaczynają inwestować oszczędności

W sobotę 31 października obchodzimy Światowy Dzień Oszczędzania. Z tej okazji analizujemy, jak obecnie oszczędzają Polacy i jak zmienia się struktura ich oszczędności. Bliskie zera...

TRENDY BIZNESOWE

Poradnik: istota, definicja i najważniejsze pojęcia przedsiębiorstwa

Ze względu na epidemię COVID-19 i jej skutki dla gospodarki słowo „przedsiębiorstwo” odmieniane jest przez wszystkie przypadki. W tym kontekście warto przypomnieć podstawowe pojęcia...
kontrola podatkowa

Poradnik: istota, definicja i najważniejsze pojęcia przedsiębiorstwa

Ze względu na epidemię COVID-19 i jej skutki dla gospodarki słowo „przedsiębiorstwo” odmieniane jest przez wszystkie przypadki. W tym kontekście warto przypomnieć podstawowe pojęcia...
podatki

Zasady opodatkowania należności licencyjnych podatkiem dochodowym od osób prawnych

Opodatkowanie należności licencyjnych wymaga podjęcia kilku niezbędnych kroków, aby nie generowało dodatkowego ryzyka podatkowego. W pierwszej kolejności należy ustalić, czy świadczenia będące przedmiotem transakcji...
kwarantanna galeria handel sklep

Wprowadzenie dodatkowych ograniczeń w handlu doprowadzi do bankructw i zwolnień pracowników

Polska Rada Centrów Handlowych, która zrzesza ponad 200 największych podmiotów działających w branży nieruchomości handlowych, stoi na stanowisku, iż ewentualne wprowadzanie dodatkowych ograniczeń dla handlu...
Europejski Bank Centralny

Pandemia uderza w Europę. Co zrobi Europejski Bank Centralny?

Czwartkowe posiedzenie Europejskiego Banku Centralnego tworzy w tym tygodniu dodatkowy element ryzyka dla rynków finansowych. Przedstawiamy, co naszym zdaniem ogłosi bank centralny i czego...