Artykuły sponsorowane – korzyści płynące z ich publikacji

artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane jako forma promocji już od dawna cieszą się dużą popularnością. Przede wszystkim ze względu na swoją skuteczność. To bardzo dobre narzędzie wykorzystywane do pozycjonowania stron, jak i budowania pozytywnego wizerunku marki. Ważne jest jednak, aby tworzenie artykułów sponsorowanych i ich publikacja przebiegała właściwie. Jak zatem realizować content marketing i jakie realne korzyści przynosi?

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to forma reklamy polegająca na stworzeniu artykułu opisującego określoną tematykę i nawiązującego do konkretnego produktu, usługi i marki. Co ważne, nie jest to reklama czy promocja wprost jakiegoś produktu. Artykuły sponsorowane publikowane są w wybranych serwisach internetowych najczęściej za opłatą. Ważne, aby były to serwisy odwiedzane przez grupę docelową, do której chce się trafić ze swoim przekazem. W artykule powinien znaleźć się link prowadzący do strony internetowej, której artykuł dotyczy. Duża ilość opublikowanych artykułów sponsorowanych z linkiem bezpośrednio wpływa na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętać jednak trzeba, aby każdy artykuł był unikalny. Ich treść nie może być duplikowana.

Co powinien zawierać artykuł sponsorowany?

Chcąc odpowiedzieć na pytanie jak napisać dobry artykuł sponsorowany powiedzieć trzeba przede wszystkim, że musi być on ciekawy. Szczególną uwagę zwrócić należy na tytuł i wstęp. To pierwsze z czym zapozna się czytelnik. Muszą zachęcić go do dalszej lektury artykułu. Jak wspomniano, artykuły sponsorowane są formą reklamy. Artykuł musi być jednak pisany w sposób obiektywy. Nie może być to bezpośrednia reklama produktu czy usługi. Treść artykułu powinna zaciekawić i zainteresować czytelnia podjętą tematyką. Tak, aby był on skłonny odwiedzić stronę internetową. Nie można także zapomnieć o zamieszczeniu linku w treści artykułu. Artykuły sponsorowane można pisać samodzielnie, jednak często lepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego specjalistom. Dobrym rozwiązaniem może być sklep z artykułami sponsorowanymi, gdzie można zlecić napisanie teksu.artykuły sponsorowane

Jak artykuły sponsorowane wpływają na pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie stron internetowych wpływ ma wiele czynników. Jednym z nich są linki przychodzące. Publikacja artykułów sponsorowanych umożliwia zdobycie wielu jakościowych linków przychodzących. Pamiętać jednak trzeba, aby były to linki zróżnicowane. Przede wszystkim mowa tu o stosowanych anchorach. Koniecznie muszą być one zróżnicowane. Istotne jest także, aby stosować zarówno linki dofoolow, jak i nofollow. W ten sposób buduje się naturalny profil linków przychodzących, który pozytywnie oceniany jest przez algorytm wyszukiwarki. Ważne jest także miejsce publikacji artykułów sponsorowanych. Po pierwsze, muszą być to serwisy powiązane tematycznie z treścią artykułu. Dzięki temu można mieć pewność, że trafi się do grupy osób zainteresowanych tematem artykułu. I po drugie, portal powinien być popularny. W innym przypadku ilość osób, która przeczyta artykuł będzie niewielka.

Dobrze napisany artykuł sponsorowany i opublikowany na wartościowym serwisie to skuteczny sposób na wypozycjonowanie strony i budowę pozytywnego wizerunku marki. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i rozpoznawalność marki oczywiście bezpośrednio przekłada się na wzrost sprzedaży. Gdzie zatem publikować artykuły sponsorowane? Przeczytaj tutaj: https://premiumeo.pl/gdzie-publikowac-artykuly-sponsorowane-by-byly-one-skuteczne/