-5 C
Warsaw
niedziela, Listopad 18, 2018
Tagi Natalia Gębska

Informacje, komentarze i wypowiedzi: Natalia Gębska

LOT Dreamliner SAMOLOT

Przełomowe orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości: linie lotnicze w obliczu fali roszczeń o odszkodowania

17 kwietnia br. Europejski Trybunał Sprawiedliwości zadecydował, że linie lotnicze mają obowiązek zrekompensować swoim pasażerom opóźnienia bądź odwołania lotów, które powstały wskutek strajków personelu pokładowego. Przełomowe orzeczenie dotyczy zarówno już zrealizowanych, jak i przyszłych...
Innowacje wkraczają do turystyki. Pozwolą na wirtualnie odwiedziny miejsc przed podróżą, a nawet pomogą uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot

Innowacje wkraczają do turystyki. Pozwolą na wirtualnie odwiedziny miejsc przed podróżą, a nawet pomogą...

Innowacje coraz częściej ułatwiają i urozmaicają podróże. Walizka z portem USB naładuje telefon w podróży, inteligentne słuchawki przetłumaczą niemal wszystkie języki świata, a aplikacja z rozszerzoną rzeczywistością pokaże, jak wyglądała dana lokalizacja nawet 750 lat temu. Przed podróżą...
Pasażerowie polskich lotnisk mogą się starać o odszkodowania na łączną kwotę 185 mln zł. Robi to jedynie 2 proc. z nich

Pasażerowie polskich lotnisk mogą się starać o odszkodowania na łączną kwotę 185 mln zł....

Problemy linii lotniczych w 2017 roku dają ponad 155 tys. pasażerów podstawę do ubiegania się o rekompensatę finansową. Gdyby wszyscy się na to zdecydowali, odszkodowania mogłyby sięgnąć blisko 44 mln euro, czyli ok. 185 mln zł...
samoloty

2017 rok na polskim na niebie – problemy przewoźników i 172 mln zł odszkodowań

Rok 2017 obfitował w problematyczne sytuacje z dużymi liniami w roli głównej – chaos w Ryanairze, bankructwo Air Berlin, awaria systemu informatycznego w British Airways. Także te wydarzenia wpłynęły na to, że liczba pasażerów...
Polskie linie lotnicze i lotniska dobrze postrzegane pod względem punktualności. Kuleje obsługa pasażerów i rozpatrywanie reklamacji

Polskie linie lotnicze i lotniska dobrze postrzegane pod względem punktualności. Kuleje obsługa pasażerów i...

Polskie linie lotnicze doceniane są za punktualność, mają jednak pole do poprawy pod względem jakości obsługi i procesowania odszkodowań – wynika z rankingu Airhelp. Wśród najpopularniejszych w Polsce linii, najlepiej wypadł LOT, przede wszystkim ze względu na...
Ponad 120 tys. polskich pasażerów ma się prawo domagać odszkodowania za utrudnione loty w 2016 roku. O rekompensatę ubiega się zaledwie 1 proc. z nich

Ponad 120 tys. polskich pasażerów ma się prawo domagać odszkodowania za utrudnione loty w...

W przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu czy odmowy wejścia na pokład samolotu można się ubiegać o odszkodowanie. Rekompensata może sięgać 600 euro. W 2016 roku ok. 1,1 tys. lotów w Polsce odbyło się z problemami. O odszkodowanie...

GORĄCY TEMAT

Tomasz Starus_TU Euler Hermes

Lawina niewypłacalności polskich firm produkcyjnych i budowlanych

Euler Hermes, wiodący globalny ubezpieczyciel należności handlowych, zbadał sytuację firm w Polsce pod względem niewypłacalności. W październiku 2018 r. w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych...
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Odpowiedzialność karna osoby prawnej za czyn jej reprezentanta

Mało kto pamięta, że w obrocie prawnym funkcjonuje akt prawny, na podstawie którego osoba prawna może ponieść odpowiedzialność karną za czyn zabroniony popełniony przez...
Anna Turska, doradca podatkowy z Kancelarii Ożóg Tomczykowskivideo

Nadchodzą kolejne zmiany w podatkach dochodowych i Ordynacji podatkowej

Podatnicy mieli już czas przyzwyczaić się do obowiązywania klauzuli o unikaniu podwójnego opodatkowania. Obowiązuje ona już od połowy 2016 r. Jednak Ministerstwo Finansów uznało,...
prezes szef pracownik

Od bezrobocia po rosnące ryzyko cybernetyczne: zmartwienia kadry zarządzającej

Według nowego raportu Regional Risks for Doing Business kadra zarządzająca z różnych regionów oceniła bezrobocie, załamanie krajowych systemów rządzenia i gwałtowny wzrost cen...

The Heart i Mastercard stworzą z partnerami piaskownicę regulacyjną dla fintechów

Komisja Nadzoru Finansowego ogłosiła, że The Heart, korporacyjne centrum innowacji, będzie operatorem Piaskownicy regulacyjnej dla spółek rozwijających nowe technologie z branży finansowej. Mastercard, który...