FedEx: blisko trzy czwarte dorosłych Polaków świąteczne zakupy zrobi w internecie

    fedex kurier transport

    FedEx Express we współpracy z instytutem badawczym BioStat, przebadała świąteczne plany zakupowe Polaków. Według przeprowadzonego w październiku sondażu, ponad 73% badanych świąteczne zakupy planuje zrobić w sieci.

    Wśród najważniejszych powodów takiej decyzji, respondenci wymieniają szeroki asortyment sklepów internetowych (34,8%), bardziej atrakcyjne niż w sklepach stacjonarnych ceny (34,2%) oraz możliwość ominięcia kolejek do kas (27,2%).

    „Jako największa firma transportowa świata, z bliska obserwujemy dynamiczny rozwój handlu internetowego zarówno w Polsce, jak i na świecie” – komentuje Łukasz Wróbel, MD Ground Operations, FedEx Express Polska. „Zmiana w nawykach zakupowych konsumentów na całym świecie stanowi silny trend, który wymusza na przedsiębiorcach przystosowanie się do nowych oczekiwań. W FedEx, jesteśmy mocno zaangażowani we wspieranie działających w sieci przedsiębiorców w rozwoju ich biznesów” – dodaje.

    Pozytywne dane na temat rozwoju polskiego e-commerce potwierdzają również wyniki cyklicznego badania FedEx European SME Export Report. Tegoroczna edycja ankiety pokazuje, że w polskich małych i średnich firmach, które rozwijają sprzedaż zagraniczną, handel internetowy odpowiada za jedną trzecią generowanych przychodów (34%).