Grupa IMS opublikowała wyniki za III kwartał 2019 r.

0
galeria zakupy sklep

Grupa IMS, lider marketingu sensorycznego w Polsce, miała w III kw. 2019 roku ok. 13,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (+11 proc. rdr), a narastająco po 3 kwartałach ok. 41,4 mln zł (+16 proc.).  Na koniec września grupa kapitałowa świadczyła usługi abonamentowe na bazie prawie 19 tys. lokalizacji.

„Wyniki cieszą, tym bardziej, że w tym roku ponosimy spore nakłady, związane z rozbudową zespołu sprzedażowego, intensyfikacją działań komunikacyjno-marketingowych oraz budową i komercjalizacją własnych bibliotek muzycznych” – powiedział Piotr Bielawski, wiceprezes zarządu IMS S.A.

„Najsilniejsze przyrosty sprzedaży odnotowaliśmy w segmencie usług abonamentowych audio, wideo i aroma, czyli naszej głównej domeny biznesu, dzięki której Grupa IMS ma zapewnione stabilne przepływy pieniężne w długim terminie” – dodał.

Na koniec września 2019 roku Grupa IMS dysponowała siecią 18.871 lokalizacji, w której na terenie całego kraju świadczone były usługi abonamentowe – wzrost liczby lokalizacji rdr wyniósł ok. 39 proc. (ok. 5,7 tys. netto).

W III kwartale Grupa IMS podpisała nowe umowy m. in. z Galerią Stara Ujeżdżalnia w Jarosławiu, Centrum Handlowo-Rozrywkowym Tkalnia w Pabianicach (usługa audiomarketingu), SkyTower we Wrocławiu, Arkadami Wrocławskimi, Centrum Handlowym Forum, Hotelem Boss (usługa aromamarketingu). Ponadto, instalacje systemów Digital Signage trafiły m. in. do 3 obiektów Ceetrus, Centrum Handlowego M1 w Krakowie i Markach koło Warszawy oraz Galerii Kazimierz w Krakowie.

IMS S.A. intensywnie inwestuje w 2019 roku, rozwijając m.in. projekt budowy i komercjalizacji bibliotek muzycznych. Jego celem jest wykorzystywanie własnego kontentu w playlistach u klientów Grupy IMS oraz wykorzystywanie tej muzyki do zarabiania na innych, dotychczas niewystępujących w Grupie IMS, polach eksploatacji. Spółka spodziewa się w kolejnych okresach bardzo istotnych zysków z tej działalności.

O Grupie IMS

Grupa IMS świadczy usługi marketingu sensorycznego w trzech głównych grupach produktowych:

  • audiomarketingu – emisja oraz przygotowanie personalizowanych formatów muzycznych,
  • wideomarketingu – komunikacja wizualna na nośnikach Digital Signage: Wideo Wall, menu Boards, witryny sklepowe Digital Signage,
  • aromamarketingu – dobór i emisja spersonalizowanych nut zapachowych dla wybranych grup klientów.
Czytaj również:  Jak działali cyberprzestępcy w 2019 roku

Około połowy sprzedaży od wielu lat pochodzi ze świadczenia długoterminowych usług abonamentowych w tych trzech obszarach.

Powyższe dziedziny stanowią trzon marketingu sensorycznego, który jest działaniem polegającym na umiejętnym dobraniu odpowiednich bodźców dźwiękowych, zapachowych i wizualnych w celu wywołania oczekiwanych reakcji u klientów. Misją firmy jest pozostanie wiodącym dostawcą rozwiązań podnoszących efektywność i atrakcyjność miejsc sprzedaży.

Ponadto Grupa IMS prowadzi działalność w segmentach:

  • In-Store Media – produkcja i emisja reklam dźwiękowych, produkcja i emisja reklam wideo na monitorach i ekranach LED, Digital Signage,
  • Technologie i Systemy Digital Signage – Wayfinder’s mapy dotykowe – wdrożone po raz pierwszy w Polsce, jak i w Europie przez Grupę IMS, Giftomaty, instalacje Systemów Digital Signage, aplikacje interaktywne, specjalizowane urządzenia Digital Signage, zarządzanie treścią na nośnikach Digital Signage,
  • Eventy – organizacja eventów i wydarzeń specjalnych, która polega na przygotowywaniu i realizacji imprez związanych z wprowadzeniem nowych produktów na rynek, ambientami, promocją, programami lojalnościowymi, szkoleniami, konferencjami, itp.

Grupa IMS działa w dwóch segmentach abonamentowych – premium i ekonomicznym.

Usługi w segmencie premium cechuje najwyższa jakość, a w konsekwencji cena, natomiast usługę w segmencie ekonomicznym (obejmuje tylko usługę audiomarketingu) cechuje niższa cena i jakość, którą wciąż jednak charakteryzuje odpowiedni poziom zadowalający klienta.

Ideą powyższych działań Grupy Kapitałowej IMS jest oferowanie kompleksowych rozwiązań, które odciążą klienta od implementacji, zarządzania oraz monitorowania systemów i procesów sprzedaży nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży.

Połowa sprzedaży Grupy IMS S.A. pochodzi ze sprzedaży usług abonamentowych. IMS dostarcza obecnie swoje usługi do ok. 18,9 tys. lokalizacji abonamentowych. Usługi abonamentowe cechują w większości długoterminowe umowy na ich świadczenie – zwykle kilkuletnie kontrakty. Odbiorcami tego typu usług są Klienci sieciowi z branż jak HORECA, Retail, Bankowość, Medyczna itp.