Jak budować relacje z klientami?

    Successful Project.

    Obecne nasycenie rynku sprawia, że koszty reklamy i pozyskiwanie klientów stają się coraz droższe. Firmy ciągle prześcigają się w pomysłach marketingowych. W najtrudniejszych branżach marki są wstanie oferować usługi ze stratą, aby zarobić na obsłudze klienta dopiero za drugim lub trzecim razem. Liczy się ciągłe zwiększanie skali działania i podnoszenie jakości obsługi.

    Klienci dziś oczekują coraz lepszego „customer experience”, weryfikują marki, sprawdzają ich działania oraz politykę, chcą zamawiać produkty i usługi w firmach, które niosą za sobą wartość. Sam produkt i dobra cena dziś nie wystarczają – wymaga się, aby marki niosły za sobą określone wartości. Wg. Najnowszych badań wynika, że coraz większa rzesza osób wierzy, że obecny kryzys klimatyczny zostanie rozwiązany przez największe i najbardziej odpowiedzialne marki świata, a nie przez polityków i inne organizacje pozarządowe.

    Wszystkie powyższe aspekty powinny skłaniać do wsłuchiwania się w swoich odbiorców i zaangażowanie się w stałe i konsekwentne budowanie relacji z nimi. Ta zasada powinna przyświecać nie tylko największym firmom, ale i tym małym – prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą – które chcą przetrwać na rynku w kolejnych latach,
    Jak zatem budować relacje z klientami?

    „Dziś pozyskiwanie klientów stanowi dla firm jedno z największych wyzwań. Często taniej i efektywniej jest inwestować w pozyskanych już klientów i budować z nimi szczerą relacje. Niezastąpione są wówczas gadżety reklamowe, które użyte w odpowiedni sposób, dają najwyższy zwrot z inwestycji i potrafią zwiększyć CLV(customer lifetime value – wartość klienta w firmie) o nawet kilkaset procent” – mówi przedstawiciel Artigraf.pl

    Gadżety reklamowe dla firm z każdej branży

    Wiele firm, błędnie, kojarzy gadżety z logo jako drogą formę promocji. Mimo swojej wysokiej jakości, gadżety reklamowe dla firm, to narzędzie marketingowe, na które będzie stać nawet najmniejsze firmy. Upominki z logo sprawdzą się w każdej branży np.

    • Gadżety reklamowe dla fryzjerów – wymienić możemy takie produkty jak: lusterka z nadrukiem, kosmetyczki reklamowe, pomadki do ust czy gadżety reklamowe z kategorii higieny osobistej
    • Gadżety reklamowe dla branży motoryzacyjnej – produkty znaleźć można już od kilku złotych jak np. latarka LED z magnesem lub zegarek reklamowy w kształcie felgi.
    • Gadżety reklamowe dla branży medycznej – antystresy z nadrukiem lub pendrive z grawerem, skórzane etui na recepty
    • Gadżety reklamowe dla branży budowlanej – kubki reklamowe, kubki termiczne z grawerem lub narzędzia z nadrukiem
    • Gadżety eventowe – plecaki reklamowe, portfele reklamowe, torby z nadrukiem lub smycze reklamowe

    Powyższe informacje wyraźnie pokazują, że artykuły reklamowe może dopasować do swoich potrzeb każda firma, niezależnie od branży jak i budżetu. Tanie gadżety reklamowe to sposób na reklamę dla nawet najmniejszych przedsiębiorstw.

    Sposób na promocję – tanie gadżety reklamowe

    Budżety marketingowe małych firm, oscylują czasem w obrębie kilku tysięcy a nawet kilkuset złotych. Dla tego wybór upominków reklamowych to najlepsza opcja jeśli chcemy w tani sposób zbudować relacje z klientami. Dla przykładu, salon kosmetyczny lub fryzjerski może wybrać atrakcyjne lusterka z grawerem, które będzie wręczać swoim klientom. Nawet przy stosunkowo niewielkim nakładzie zamówienia (100 szt.)  produkt taki nie przekroczy kwoty 4 zł/szt. netto. Jest to bardzo niska kwota, biorąc pod uwagę, że obdarowany odbiorca na pewno poczuje się mocno związany z marką, a ponadto wręczony upominek reklamowy będzie użytkował na co dzień. To z kolei pozwala nam na dodatkową promocje marki za pośrednictwem naszego klienta poprzez codziennie użytkowanie gadżetu reklamowe z logo. Poprawia to również nasz ogólny PR i rozpoznawalność – wszystko to za 4 zł!
    Czy rabat do wykonanej usługi zapewniłby aż takie możliwości ?

    Jak wybierać upominki reklamowe?

    Kluczowym czynnikiem, który wpływa na sukces artykułów reklamowych w procesie budowania relacji z klientami, jest użyteczność. Gadżet reklamowy z nadrukiem musi zostać wybrany w sposób staranny i przemyślany. Dodatkowo powinien korelować z branżą  w której działa firma. To pozwoli na lepsze odnajdowanie marki w głowach klientów. Wybieranie produktów sugerując się jedynie ceną lub własnymi preferencjami jest błędem.
    Zawsze należy starać się wczuć w rolę odbiorcy i wybrać produkt taki jaki sami chcielibyśmy otrzymać będąc na miejscu naszych odbiorców.

    Dostosowanie się do powyższych wskazówek pozwoli w znacznym stopniu zwiększyć efektywność w utrzymaniu już zdobytych klientów jak i pomóc w promowaniu wizerunku marki. Ważne, aby pamiętać, że gadżety reklamowe to nie tylko utrzymanie już zdobytych klientów, ale sposób na pozyskanie nowych. Upominki można wykorzystywać na setki sposobów jak np. konkursy na facebooku, akcje promocyjne, systemy lojalnościowe eventy.
    Kreatywność to podstawa w działaniu jak i ważny czynnik, który może zwiększyć jeszcze bardziej efektywność artykułów reklamowych użytych do reklamy Twojej firmy