Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?

0
e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Każde 5 lat dla rozwoju tego sektora gospodarki zmienia go prawie nie do poznania. Rosnąca konkurencja sprawia że firmy działające na tym rynku bezustannie, dynamicznie, cały czas muszą się rozwijać po to by nie wypaść z wirującego młyna technologii. Dzięki temu my klienci zyskujemy dostęp do coraz atrakcyjniejszych usług i świadczonych na coraz to wyższym poziomie. Niestety przed przedsiębiorcami planującymi wejść na rynek e-commerce sytuacja ta rzuca spore wyzwanie.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Każde 5 lat dla rozwoju tego sektora gospodarki zmienia go prawie nie do poznania. Rosnąca konkurencja sprawia że firmy działające na tym rynku bezustannie, dynamicznie, cały czas muszą się rozwijać po to by nie wypaść z wirującego młyna technologii. Dzięki temu my klienci zyskujemy dostęp do coraz atrakcyjniejszych usług i świadczonych na coraz to wyższym poziomie. Niestety przed przedsiębiorcami planującymi wejść na rynek e-commerce sytuacja ta rzuca spore wyzwanie.

Dzięki firmie Design Cart do naszej redakcji trafiły dane liczbowe, które w sposób matematyczny świetnie opisują sytuację panującą na rynku. Warto zacząć od sytuacji przedsiębiorców. Tak jak przedsiębiorcy przed rokiem 2010 wchodzili w świat e-commerce bez kapitału na inwestycję ze szczątkową wiedzą, tak rozpoczynający przedsiębiorcy dzisiaj potrzebują przynajmniej 30 000zł kapitału na pierwszy rok, przy założeniu że promocją swych e-biznesów zajmą się sami. To wymusza zdobycie też nie małej ilości wiedzy w zakresie marketingu internetowego.

Zmienia się również budżet przeznaczany na rozwój sklepów internetowych. Tak jak pięć lat temu właściciele sklepów ograniczali się jedynie do bieżących aktualizacji oprogramowania tak dzisiaj zaczynają inwestować co raz bardziej w funkcje zwiększające jakość obsługi, wygodę użytkownika. Obecnie co 5 sklep zamawiany w studio Design Cart to sklep internetowy z dodatkowymi, kluczowymi funkcjonalnościami, na przykład z konfiguratorem produktów. To właśnie dzięki tym inwestycją my użytkownicy sieci, klienci e-commerce możemy składać automatycznie co raz to bardziej złożone, skomplikowane zamówienia.

Czytaj również:  Jak Covid-19 wpływa na sektor nieruchomości magazynowo-logitycznych?

Liczby opisujące użytkowników są również ciekawe. Rynek e-commerce w Polsce jest bardzo duży jeżeli patrzeć na wartości procentowe to wyprzedzamy w wielu obszarach takie kraje jak Niemcy. Jeżeli zastanawiasz się ilu Polaków korzysta z internetu to obecne liczby są naprawdę imponujące. Z internetu korzysta około 86% procent naszego społeczeństwa. Robi wrażenie? Na pewno.

Oczywiście nie wszyscy internauci robią zakupy w sieci. Wielu z nich korzysta jedynie z mediów społecznościowych, portali informacyjnych. Mimo wszystko spory odsetek to osoby aktywnie robiące zakupy. Jest to prawie 60% internautów. Tak ogromna ilość potencjalnych klientów sprawia że wielu przedsiębiorców próbuje swych sił w e-commerce. Niestety jest kawałek tortu dostępnych już tylko dla tych najbardziej wytrwałych i kreatywnych przedsiębiorców. Na dziesięć otwierających się biznesów internetowych tylko jeden odnosi sukces.

Przepisem na sukces jest być oryginalnym niestety oryginalność kosztuje. Koszt stworzenia dedykowanej platformy stworzonej według naszej wizji na platformie x-cms to około 20 tys. złotych. Większość startujących biznesów nie jest w stanie wyłożyć takiej sumy na start.

Jednak jak zapewnia nasz rozmówca z Design Cart, odniesienie sukcesu dla początkujących sprzedawców jest możliwe. Ważna jest promocja sklepu internetowego, podejście do klienta, to co sprzedajemy. Te cechy opakowane w porządną identyfikację wizualną mogą nas uczynić tym jednym na dziesięciu.