Jakie są obecnie uniwersalne i skuteczne kanały sprzedaży?

    89118b405e9f23443f32860a50980454

    W obecnych czasach tradycyjne sposoby promowania przynoszą coraz mniejszą skuteczność. Oczywiście, reklama w gazetach, radiu, telewizji czy w przestrzeni miasta dalej jest efektywna w zasięgu lokalnym i u niektórych grup odbiorców (głównie osoby 60+), jednak ogólna tendencja wskazuje, że obecnie skuteczne kanały sprzedaży przeniosły się do internetu. Dlaczego tak się dzieje? Na jakich działaniach opiera się marketing internetowy? Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest konieczne?

    Reklama – najważniejsze i uniwersalne założenia

    Nie od dzisiaj wiadomo, że firma, która nie reklamuje swoich produktów i usług, ma bardzo znikome szanse na przetrwanie na rynku. Nie tylko dlatego, że w niektórych branżach może być większa konkurencja niż gdzie indziej czy że panuje taka moda. Podstawowym celem reklamy jest bowiem promowanie i zachwalanie określonych produktów oraz próba wpływania na potrzeby konsumentów. Są to cele krótkoterminowe – ktoś potrzebuje jakiegoś produktu czy usługi (albo zastanawia się nad takim zakupem), trafia dzięki reklamie na fajną ofertę czy super promocję, i mniej więcej w tym samym czasie się na niego decyduje.

    Najważniejsze są jednak długofalowe działania, czyli utrwalanie w świadomości odbiorców poprzez reklamę, że dana firma istnieje i że jej produkty są dostępne na rynku, a następnie powiązanie z nimi pozytywnych skojarzeń oraz wartości, przykładowo takich jak profesjonalizm, rodzinna tradycja, wysoka jakość czy niezawodność. Obecnie w świecie przepełnionym reklamą i różnymi innymi przekazami prawdziwą sztuką jest dotarcie do konsumenta w taki sposób, aby go nie rozdrażnić, ale żeby nasza firma i produkty zapadły mu w pamięć. Badania naukowe pokazują, że mając kilka produktów do wyboru wybierzemy ten, którego firma „coś nam mówi” – jeśli są to pozytywne skojarzenia dzięki reklamie to tym chętniej po niego sięgniemy.

    Tak więc reklama nie zmieniła się w swoich założeniach, zmianie uległy jedynie skuteczne kanały sprzedaży.

    Marketing internetowy – reklama i prowadzenie fanpage

    W obecnych czasach duża część naszego codziennego życia przeniosła się do internetu. To tam czytamy wiadomości, utrzymujemy kontakt z rodziną i znajomymi, zapoznajemy się z ofertami różnych sklepów i robimy zakupy, a także korzystamy z różnych form rozrywki i mediów społecznościowych. Szczególnie młodzież bardzo chętnie korzysta z internetu, spędzając w nim nawet kilka godzin dziennie. Sprawił, że nasze życie jest jeszcze bardziej komfortowe i wygodne, ułatwiając wiele kwestii.

    Naturalne jest więc to, że reklama i marketing również przeniosły się do sieci i rozwijają się tam jeszcze lepiej, niż w tradycyjnych warunkach. Można bowiem jeszcze lepiej dopasować i spersonalizować je do określonych, starannie wyodrębnionych grup odbiorców i w dużo bardziej efektywny sposób nimi zarządzać i sprawdzać ich skuteczność. Marketing internetowy nie wywołuje również u ludzi tak negatywnych skojarzeń jak tradycyjny, który był często zbyt nachalny, ogólny i za bardzo wszechobecny. Jeśli więc nasza firma chce się rozwijać, zwiększać zyski i utrzymać się na rynku, powinna jak najszybciej zdecydować się marketing internetowy, który oznacza reklamę w sieci, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, a także działania z zakresu SEO.

    Jakie są skuteczne kanały sprzedaży w internecie?

    – Jeśli firma ma skutecznie funkcjonować w sieci, jej właściciel powinien zdecydować się na marketing internetowy. Najważniejsze w tym przypadku jest otworzenie sklepu internetowego, optymalizacja strony pod kątem zarówno popularnych wyszukiwarek, jak i użyteczności dla klientów za pomocą działań SEO i content marketingowych oraz postawienie na reklamę w internecie. Niezbędne jest również prowadzenie fanpage firmy w mediach społecznościowych. Jedynie połączenie tych wszystkich działań pozwoli nam rozwinąć skuteczne kanały sprzedaży, a co za tym idzie zwiększyć zyski firmy – tłumaczy jeden z ekspertów z agencji marketingu internetowego BrandBay, która ma swoje oddziały w Krakowie, Warszawie i Poznaniu.