Jakie są obecnie uniwersalne i skuteczne kanały sprzedaży?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W obecnych czasach tradycyjne sposoby promowania przynoszą coraz mniejszą skuteczność. Oczywiście, reklama w gazetach, radiu, telewizji czy w przestrzeni miasta dalej jest efektywna w zasięgu lokalnym i u niektórych grup odbiorców (głównie osoby 60+), jednak ogólna tendencja wskazuje, że obecnie skuteczne kanały sprzedaży przeniosły się do internetu. Dlaczego tak się dzieje? Na jakich działaniach opiera się marketing internetowy? Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest konieczne?

Reklama – najważniejsze i uniwersalne założenia

Nie od dzisiaj wiadomo, że firma, która nie reklamuje swoich produktów i usług, ma bardzo znikome szanse na przetrwanie na rynku. Nie tylko dlatego, że w niektórych branżach może być większa konkurencja niż gdzie indziej czy że panuje taka moda. Podstawowym celem reklamy jest bowiem promowanie i zachwalanie określonych produktów oraz próba wpływania na potrzeby konsumentów. Są to cele krótkoterminowe – ktoś potrzebuje jakiegoś produktu czy usługi (albo zastanawia się nad takim zakupem), trafia dzięki reklamie na fajną ofertę czy super promocję, i mniej więcej w tym samym czasie się na niego decyduje.

Najważniejsze są jednak długofalowe działania, czyli utrwalanie w świadomości odbiorców poprzez reklamę, że dana firma istnieje i że jej produkty są dostępne na rynku, a następnie powiązanie z nimi pozytywnych skojarzeń oraz wartości, przykładowo takich jak profesjonalizm, rodzinna tradycja, wysoka jakość czy niezawodność. Obecnie w świecie przepełnionym reklamą i różnymi innymi przekazami prawdziwą sztuką jest dotarcie do konsumenta w taki sposób, aby go nie rozdrażnić, ale żeby nasza firma i produkty zapadły mu w pamięć. Badania naukowe pokazują, że mając kilka produktów do wyboru wybierzemy ten, którego firma „coś nam mówi” – jeśli są to pozytywne skojarzenia dzięki reklamie to tym chętniej po niego sięgniemy.

Tak więc reklama nie zmieniła się w swoich założeniach, zmianie uległy jedynie skuteczne kanały sprzedaży.

Marketing internetowy – reklama i prowadzenie fanpage

W obecnych czasach duża część naszego codziennego życia przeniosła się do internetu. To tam czytamy wiadomości, utrzymujemy kontakt z rodziną i znajomymi, zapoznajemy się z ofertami różnych sklepów i robimy zakupy, a także korzystamy z różnych form rozrywki i mediów społecznościowych. Szczególnie młodzież bardzo chętnie korzysta z internetu, spędzając w nim nawet kilka godzin dziennie. Sprawił, że nasze życie jest jeszcze bardziej komfortowe i wygodne, ułatwiając wiele kwestii.

Naturalne jest więc to, że reklama i marketing również przeniosły się do sieci i rozwijają się tam jeszcze lepiej, niż w tradycyjnych warunkach. Można bowiem jeszcze lepiej dopasować i spersonalizować je do określonych, starannie wyodrębnionych grup odbiorców i w dużo bardziej efektywny sposób nimi zarządzać i sprawdzać ich skuteczność. Marketing internetowy nie wywołuje również u ludzi tak negatywnych skojarzeń jak tradycyjny, który był często zbyt nachalny, ogólny i za bardzo wszechobecny. Jeśli więc nasza firma chce się rozwijać, zwiększać zyski i utrzymać się na rynku, powinna jak najszybciej zdecydować się marketing internetowy, który oznacza reklamę w sieci, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, a także działania z zakresu SEO.

Jakie są skuteczne kanały sprzedaży w internecie?

– Jeśli firma ma skutecznie funkcjonować w sieci, jej właściciel powinien zdecydować się na marketing internetowy. Najważniejsze w tym przypadku jest otworzenie sklepu internetowego, optymalizacja strony pod kątem zarówno popularnych wyszukiwarek, jak i użyteczności dla klientów za pomocą działań SEO i content marketingowych oraz postawienie na reklamę w internecie. Niezbędne jest również prowadzenie fanpage firmy w mediach społecznościowych. Jedynie połączenie tych wszystkich działań pozwoli nam rozwinąć skuteczne kanały sprzedaży, a co za tym idzie zwiększyć zyski firmy – tłumaczy jeden z ekspertów z agencji marketingu internetowego BrandBay, która ma swoje oddziały w Krakowie, Warszawie i Poznaniu.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Budownictwo mieszkaniowe zwalnia, ale liczba pozwoleń nadal wysoka

Opublikowane przez GUS dane o skali nowego budownictwa mieszkaniowego...

Inflacja w strefie euro niższa od oczekiwań

Poznaliśmy nowy odczyt wskaźnika CPI dla strefy euro w...

Zatrudnienie pod presją – gospodarka i technologia kształtują strategie kadrowe firm

Rozwój biznesu to główny powód zatrudniania nowych pracowników –...

Banki napędzają zieloną transformację – raport KPMG o przyszłości finansowania

Zrównoważone finansowanie zmienia oblicze sektora bankowego, stając się kluczowym...

Cła, giełdy i dolar – gospodarcza układanka Trumpa

Niebezpiecznie jest zakładać, że wszystkie decyzje nowej administracji USA...
Wiadomości

Dane GUS za luty 2025: deweloperzy hamują z inwestycjami

Choć w pierwszych dwóch miesiącach tego roku liczba rozpoczętych...

Budownictwo mieszkaniowe zwalnia, ale liczba pozwoleń nadal wysoka

Opublikowane przez GUS dane o skali nowego budownictwa mieszkaniowego...

Nowa odsłona programu Czyste Powietrze uderza w firmy z branży OZE

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło dziś szczegóły nowego regulaminu...

Wiosna na rynku budowlanym jeszcze nie nadeszła – stabilizacja zamiast ożywienia

Początek roku w statystykach GUS budownictwa mieszkaniowego zazwyczaj upływa...

Sklep BHP online czy stacjonarny? Gdzie lepiej kupować sprzęt ochronny?

Zakupy w sklepach BHP – online czy stacjonarnie? Każda...

Niepewność zatrudnienia w Polsce rośnie – już 32% pracowników obawia się zwolnienia

Niepewność pracujących Polaków wyraźnie wzrosła – aż 32% z...

Stopniowa stabilizacja w biurowych regionach – raport Savills

Według ostatniego raportu jednej z największych firm doradczych na...

Niepewność paraliżuje inwestorów, a Trump dolewa oliwy do ognia

Gdyby dziś poprosić ekonomistów z całego świata o wybór...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie