Kreditech Polska zmienia nazwę na Monedo

    Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Monedo Polska
    Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Monedo Polska
    • Zmiana nazwy firmy na polskim rynku jest konsekwencją rebrandingu globalnego Kreditech na Monedo.
    • Monedo jest międzynarodowym fintechem. Firma jako pierwsza na świecie wdrożyła w pełni automatyczny system oceny kredytowej klientów, wykorzystujący mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
    • W Polsce Monedo jest niebankowym pożyczkodawcą, umożliwiającym zakupy na raty i pay-later u swoich partnerów e-commerce oraz właścicielem serwisu pożyczkowego Monedo Now.
    • Monedo działa na rynku indyjskim, polskim, rosyjskim i hiszpańskim, gdzie udzielił już ponad 2 mln pożyczek i obsłużył ponad 1 mln klientów.

    Kreditech Polska, właściciel serwisu pożyczkowego Monedo Now i dostawca alternatywnych sposobów finansowania zakupów w e-commerce (raty i płatności odroczone) ogłosił dziś zmianę nazwy firmy na Monedo Polska. Decyzja jest konsekwencją wcześniejszego rebrandingu spółki matki (Monedo Holding GmbH, wcześniej Kreditech Holding GmbH) z siedzibą w Hamburgu, przeprowadzonego w marcu br.

    Monedo jest światowym pionierem w zakresie wykorzystania automatycznej analizy danych, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w branży pożyczkowej. Firma wykorzystuje do weryfikacji zdolności kredytowej zaawansowane narzędzia technologiczne, umożliwiające pogłębioną, automatyczną analizę danych o zachowaniach klientów. Stworzony przez Monedo autorski model scoringowy umożliwia obsługę aplikacji kredytowych i wypłatę środków 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki wysokiej trafności oceny zdolności kredytowej klienta, firma jest w stanie skutecznie pozyskiwać i obsługiwać klientów o zróżnicowanym profilu ryzyka, w tym osoby, które z różnych powodów są odrzucane przez tradycyjne procesy kredytowe w bankach.

    W Polsce Monedo oferuje pożyczki ratalne na okres do 48 miesięcy, udzielane online. Klientów zdobywa m.in. dzięki sprzedaży POS (Point-Of-Sale), realizowanej we współpracy z największymi operatorami e-commerce. Z Monedo Now swoje zakupy mogą finansować m.in. klienci Allegro. Wspólnie z PayU firma jako pierwsza w Polsce udostepniła konsumentom rozwiązanie „pay-later” (płatności odroczone).

    Aktualna strategia firmy zakłada rozwój działalności pożyczkowej dla klientów near-prime – czyli osób legitymujących się dobrą sytuacją finansową, klientów sektora bankowego lub takich, które z różnych powodów nie mogą lub nie chcą korzystać z finansowania w bankach.

    Przewagą konkurencyjną Monedo jest mozliwość dokonania oceny kredytowej klienta przy wykorzystaniu alternatywnych danych, w stosunku do tradycyjnych modeli stosowanych przez banki, zdolność do obsługi wniosków i realizacji wypłat w trybie 24/7 oraz krótki czas potrzebny na przekazanie pieniędzy klientowi. Przykładowo w przypadku finansowania zakupów w e-commerce u partnerów Monedo, klient otrzymuje dostęp do środków nawet w ciągu 30 minut od zainicjowania wniosku u pożyczkodawcy.

    „W Polsce jesteśmy jedyną niebankową instytucją, która dostarcza usługi finansowania zakupów na raty w e-commerce. Nasze rozwiązania zwiększają konwersję i podnoszą wartość koszyka zakupów. Całkowicie zdalny proces i możliwość zapewnienia konsumentom dostępu do alternatywnego, niebankowego źródła finansowania zakupu to kluczowe czynniki budujace naszą wartość dla partnerów z segmentu handlu online. Jest to ważne zwłaszcza w obecnej sytuacji. W okresie pandemii widzimy wzrost zainteresowania naszymi rozwiązaniami, zwłaszcza płatnościami odroczonymi. Marzec br. był rekordowym miesiącem jeśli chodzi o liczbę transakcji e-commerce opłaconych z wykorzystaniem PayU Monedo „Płacę później”” – podkreśla Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Monedo Polska.

    Zmiana nazwy holdingu Monedo Holding jest zwieńczeniem 24 miesięcy strategicznych zmian firmy, w ramach których zarządzanie organizacją przejął nowy zespół (w tym nowy prezes, dyrektor finansowy, dyrektor ds. zarządzania ryzykiem i dyrektor ds. rozwoju technologii). W tym okresie Monedo zebrało również ponad 45 mln EUR finansowania, w rundzie której przewodzili znani międzynarodowi inwestorzy technologiczni m.in. HPE Growth i Runa Capital.

    “Przez ostatnie dwa lata pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej strategii. Zmiana nazwy firmy wyznacza kolejny etap transformacji Monedo, z fazy startupu do dojrzałego fintechu. Pomimo turbulencji spowodowanych globalną pandemią, koncentrujemy się obecnie na utrzymaniu firmy na ścieżce rozwoju, podnoszeniu wydajności, doskonaleniu procesów związanych z zarządzaniem ryzykiem i kosztami, a także na rozwoju naszych produktów i usług” – mówi David Chan, CEO Monedo.

    Monedo jest jednym z niewielu przykładów fintechu o ugruntowanej pozycji, działającego na skalę międzynarodową. Firma zatrudnia ponad 350 osób z ponad 40 krajów w siedmiu lokalizacjach, rozwijając swoje produkty w zespołach w Niemczech, Polsce i Tajlandii. Monedo udziela pożyczek klientom w Indiach, Polsce, Rosji i Hiszpanii oraz posiada centrum serwisowe w Rumunii.

    Monedo jest obecne na Polskim rynku od 2012 roku. Codziennie system scoringowy Monedo procesuje ponad 2 tys. wniosków pożyczkowych.