Materiały POS dbają o wizerunek i zwiększają zyski marek

0
Reklama

Materiały POS to nośniki reklamy Below The Line, które zwracają uwagę konsumentów na marki oraz ich produkty w punktach sprzedaży. Dzięki materiałom POS możliwe jest motywowanie klientów do podjęcia zakupowych decyzji, a także pozycjonowanie wizerunku i komunikacji marki w ich świadomości. Dzięki temu POS-y są efektywnymi narzędziami marketingowymi zwiększającymi sprzedaż.

76% decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepach

Takie wnioski opublikowano w raporcie badania Point of Purchase Advertising International. Konsumenci niezwykle chętnie podejmują impulsowe decyzje zakupowe, do których motywuje ich atrakcyjności oferty, atmosfera panująca w sklepie sprzyjająca zakupom, a także materiały POS wspierające sprzedaż w punktach handlowych.

Materiały POS przyjmują wiele form i pełnią zróżnicowane funkcje dostosowane do lokalizacji w sklepie oraz designu. Wśród typowych rozwiązań POS należy wymienić m.in. kategorię produktową, która ma na celu wyróżnienie produktów na półkach na tle konkurencji oraz ułatwienie konsumentom wyboru. Do takich POS-ów zalicza się m.in. wobblery, stoppery, shelf-linery czy toppery.

Drugą istotną kategorią POS-ów są standy reklamowe. Są one kluczowe dla wspierania sprzedaży w zakresie tzw. secondary placementu, czyli umieszczania produktów poza jego kategorią produktową. Standy mogą również służyć do promocji towarów w strefach przykasowych, które odznaczają się największą efektywnością sprzedaży impulsowej.

Trendy w projektowaniu materiałów POS

Współcześnie stosowane produkty wspierające sprzedaż to nowoczesne i zaawansowane materiały, które efektywnie przyciągają i skupiają uwagę konsumentów, wywołują w nich pożądane emocje oraz skutecznie motywują do zakupu. Proces projektowania i produkcji materiałów POS w dużej mierze opiera się na konieczności wykorzystania wiedzy z zakresu technologii produkcyjnych, nowoczesnych rozwiązań technicznych, shopper marketingu, projektowania oraz psychologii zakupowej.

Podczas projektowania materiałów POS należy pamiętać o wizerunku i charakterze promowanej marki, założeniach kampanii promocyjnej, sezonowości oraz dostosowaniu do specyfiki docelowej grupy odbiorców. Displaye czy standy świetnie sprawdzają się również jako narzędzie do rebrandingu.

Czytaj również:  Hasła reklamowe układane przez roboty bardziej chwytliwe niż te wymyślone przez człowieka. Marketingowcy sięgają po sztuczną inteligencję

Według badania agencji POPAI wśród aktualnych trendów w projektowaniu materiałów POS dużą rolę odgrywają podświetlane standy reklamowe, które zgodnie z raportem przygotowanym przez POPAI zwiększają prawdopodobieństwo zakupu aż o 23%. Wśród innych kluczowych technologii wdrażanych w materiałach wspierających sprzedaż zalicza się m.in. głośniki kierunkowe, czujniki ruchu i aromatyzery. Dzięki jednoczesnemu angażowaniu zmysłu wzroku, zapachu i słuchu możliwe jest zmaksymalizowanie zaangażowania konsumenta. Według POPAI POS-y z zaimplementowanymi aromatyzerami są w stanie zaangażować konsumentów o 75% mocniej względem standów oddziałujących wyłącznie na zmysł wzroku czy słuchu.

Poznaj nowoczesne i innowacyjne realizacje materiałów wspierających sprzedaż. Sprawdź materiały POS Canvas – specjalistów od Visual Merchandisingu.