MY.GAMES notuje 46% wzrost przychodów w 2 kw. 2020 r.

    analizy raporty

    Globalna marka gamingowa MY.GAMES ogłosiła wzrost przychodów rzędu 46% liczone rok do roku (YoY) w drugim kwartale 2020 – co przekłada się na przychód rzędu 152 milionów dolarów. Firma osiągnęła globalny pułap 700 milionów zarejestrowanych użytkowników w Q2, dzięki trwającej właśnie ekspansji na rynki międzynarodowe. Sam przychód międzynarodowy wzrósł dla MY.GAMES o 54% YoY w Q2, osiągając 74%. Największe rynki w Europie to Niemcy (+34% YoY), Wielka Brytania (+77% YoY) oraz Francja (+55% YoY). Kluczowymi czynnikami napędzającymi wzrost w kwartale były premiery nowych produktów na konsole i trwające dobre wyniki utrwalające się w segmencie mobilnym, który jest jednym z najszybciej wzrastających segmentów dla rynku gier na całym świecie.

    „Bezprecedensowe wyzwania, jakie stanęły przed światem i branżą gier w 2020 roku miały widoczny wpływ na nasze rezultaty w tym kwartale. Z powodu lockdownu, na jaki zdecydowano się na całym świecie, doświadczyliśmy wzrostu ilości graczy sięgających po nasze gry i wzrostu ilości czasu spędzonego na graniu w nie” – powiedział Volker Boenigk, główny menadżer MY.GAMES Amsterdam. „MY.GAMES operuje za pomocą trzech głównych dywizji: developementu, wydawnictwa i inwestowania. Od pewnego czasu jesteśmy aktywnie zaangażowani w europejską branżę gier, jako wydawcy dużych tytułów takich, jak Conqueror’s Blade. Jak pokazuje nasz wzrost w tym kwartale, mamy doświadczenie w dostarczaniu zarówno gier PC, jak i konsolowych na rynek europejski i skalowania ich efektywnie. Ruszając dalej, będziemy szukać okazji do ponownego zainwestowania naszych przychodów z tego kwartału w nowe partnerstwa i zespoły”.

    Podczas 2 kwartału 2020 roku MY.GAMES podpisało także globalną umowę wydawniczą z polskim studio THE FARM 51. MY.GAMES będzie międzynarodowym wydawcą nadchodzącego shootera studio na PC, WW3, który ma się ukazać w 2021. MY.GAMES wesprze The Farm 51 swoimi środkami w ostatnich stadiach tworzenia gry.

    26 maja MY.GAMES wypuściło Warface: Breakout, taktyczny first-person shooter P2P z kategorii premium, na Xbox One i PlayStation 4. Brakout stworzyło Allods Team, wewnętrzne studio, które wcześniej przeniosło z sukcesem oryginalne Warface na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Gra dominuje na rynku zwłaszcza w USA – aż ponad 56% sprzedaży pochodzi z tego kraju. Premiera Breakout poskutkowała wzrostem przychodów całej mark Warface w Q2 o 400% YoY w USA oraz 300% YoY w Wielkiej Brytanii.

    Podczas 2 kwartału 2020 roku, 67% przychodów MY.GAMES pochodziło z rynku mobilnego. Pięć tytułów generujących największe przychody w Q2 to War Robots, Hustle Castle, Left to Survive, Love Sick: Interactive Stories oraz Zero City. W oparciu o dane Sensor Tower, wydatki klientów w segmencie mobilnym wzrosły globalnie o 21,2% YoY w pierwszej połowie roku, co da się porównać z 39% wzrostem wydatków w aplikacji w grach mobilnych z portfolio MY.GAMES w tym okresie.

    MY.GAMES ciągle podwyższa światowe wyniki dzięki rozwojowi swojego ramienia inwestycyjnego, MGVC (dawniej MRGV). Przez ostatnie 3 lata, MGVC otrzymało ponad 1000 aplikacji i ofert partnerstwa, a z sukcesem podpisało 25 kontraktów. W MGVC jest obecnie ponad 30 studio partnerskich z 14 miast na całym świecie. Ostatnie głośne sukcesy Pixonic (War Robots, Dino Squad) czy SWAG MASHA (Love Sick: Interactive Stories) są odbiciem umiejętności MY.GAMES do generowania wartości i sukcesów finansowych dla studio poprzez konsolidacje.

    „W obliczu wyzwań, jakie stały przed naszymi zespołami z całego świata, z sukcesem przeprowadziliśmy premiery trzech tytułów w Q2” – dodał Boenigk. „Zintegrowaliśmy się także w płynny sposób z nowym partnerem, Belngame, by wesprzeć Zero City na urządzeniach mobilnych. Bezustannie docieramy do nowych odbiorców, w miarę jak nasze portfolio powiększa się i staje się bardziej różnorodne. Mimo kalkulacji ryzyka, jakie jest teraz potrzebne w branży, będziemy osiągać nasze cele na 2020 i 2021. Tworzymy ponad 15 nowych gier oraz wciąż obsługujemy i wspieramy ponad 60 tytułów w ponad 190 krajach, a marki first-party MY.GAMES stanowią 90% naszego całkowitego przychodu. Mimo że spodziewamy się powrotu zachowania graczy do normy w dalszych miesiącach tego roku, konsekwentnie wyprzedzamy ogólny wzrost rynku gier w okresie, który mógł być dla nas trudny. W najbliższej przyszłości skupimy się przede wszystkim na osiągnięciu naszych przewidywanych rocznych wyników finansowych”.

    Najważniejsze globalne dokonania MY.GAMES na rynku mobilnym w Q2:

    • W Q2 MY.GAMES wypuściło diwie nowe gry mobilne: Dino Squad oraz World Above: Cloud Harbor;
    • Hustle Castle (wydane w 2016 przez Nord Studio) zyskało 53,5% wzrostu rejestracji graczy w kwietniu i wynik 64 milionów pobrań. W obliczu pandemii COVID, gra uzyskała kolejny miesięczny rekord przychodu około 10 milionów dolarów, pozostając jednym z największych generatorów EBITDA marki;
    • MY.GAMES planuje poszerzyć swoje doświadczenie w gatunku strategii RPG, powiększając Nord Studio, które zarządza także niedawno skonsolidowanym Zero City (nieco poniżej 10 milionów pobrań), a także American Dad! Apocalypse Soon (6 milionów pobrań);
    • Left to Survive od Whalekit osiągnęło 25 milionów pobrań i miesięczny rekord przychodów 3 milionów dolarów w czerwcu;
    • Love Sick: Interactive Stories powiększyło ilość instalacji pięciokrotnie w Q2, z około 19 milionami pobrań od premiery w lutym.

    Najważniejsze globalne dokonania MY.GAMES na rynku PC oraz konsolowym w Q2:

    • W Q2 MY.GAMES wypuściło jedną nową grę na konsole: Warface: Breakout;
    • Liczba użytkowników Warface na Switchu osiągnęła 2,5 milionów od premiery 18 lutego. Łącznie, przychody z marki Warface w Q2 wzrosły o 400% YoY w USa oraz 300% YoY w Wielkiej Brytanii;
    • Conqueror’s Blade (PC, wydana w 2019) osiągnęło 2,7 milionów graczy w Q2, z szybkim wzrostem w marcu (+85%) oraz kwietniu (+64%)

    „Mamy nadzieję, że pandemia COVID-19 znajdzie się już niedługo pod kontrolą, ale musimy walczyć o to, by pozostać dynamicznymi” – powiedział Volker Boenigk. „Bezustannie monitorujemy światowy rozwój sytuacji wokół COVID-19, ale będziemy wciąż szukać nowych inicjatyw inwestorskich oraz okazji do wzrostu mimo tej sytuacji. Nie możemy się doczekać, by dostarczyć jeszcze więcej światowej klasy gier i zawartości naszym graczom, oraz dzielić się ciągłymi sukcesami MY.GAMES z partnerami regionalnymi, developerami i społecznościami”.

    MY.GAMES Store wprowadził także nowy, ekskluzywny, wbudowany w sklep system przypisywania ruchu do poszczególnych produktów, który daje developerom lepsze zrozumienie segmentacji ruchu na stronie. To umożliwiło wprowadzenie opcji dzielenia się przychodami, która zapewnia developerom 90% przychodów za generowany przez nich ruch, w dodatku do tradycyjnego udziału 70% w ruchu generowanym przez platformę jako całość. MY.GAMES stworzyło także nowy program wydawniczy dla developerów gier typu hyper-casual. Nowy program oferuje atrakcyjne możliwości biznesowe – developerze otrzymują 60% zysków oraz kontrakty z MY.GAMES wartości do 50 tysięcy dolarów.