Podróże luksusowe – nowości i światowe trendy

Bulgari Dubaj
Bulgari, Dubaj

Ostatnie kilka lat obserwujemy dynamiczny rozwój i wzrost ilości hoteli w segmencie luksusowym. Znamienite sieci hotelowe światowej sławy jak i te mniejsze, podnoszą poprzeczkę z roku na rok. Pokoje są coraz większe, na wyposażeniu coraz częściej w standardzie znajdziemy maszynki do kawy nespresso, pościel z egipskiej bawełny, designerskie szlafroki, wyrafinowaną galanterię hotelową Hermes i Bulgari. Nikogo już nie dziwi butelka szampana chłodząca się przy śniadaniowym bufecie ani kucharze odznaczeni gwiazdkami Michelin. Hotele wręcz przescigają się w pomysłach jak pozyskać klienta z najgrubszym portfelem.

Palazzo Versace Dubaj1
Palazzo Versace, Dubaj
Palazzo Versace Dubaj
Palazzo Versace, Dubaj

Do ciekawostek należą np.: własne ogródki warzywne w sieci Six Senses (a nawet własny kurnik na wyspie Yao Noi w Tajlandii), przyhotelowy recycling szkła w formie galerii sztuki tzw. ‚glass blowing experiences’ ( Soneva Malediwy), komnata wyłożona solą himalajską (Kudadoo Malediwy), odtwarzanie rafy koralowej (Soneva Kiri, wyspa Ko Kut, Tajlandia), własny browar i palarnia kawy (sieć hoteli LUX na Mauritius i Malediwach) czy  zatrudnianie na etacie profesorów biologii /specjalistów przyrodników.

LUX Resorts Malediwy
LUX Resorts, Malediwy
Kudadoo Malediwy
Kudadoo, Malediwy

W tropikalnym klimacie znajdziemy takie romantyczne niespodzianki, jak  kino pod gwiazdami na hotelowej plaży (Six Senses Oman, Velassaru Malediwy, Rosewood Mayakoba), własną lodziarnie i specjalnego lokaja od opalenizny  (Ritz Carlton South Beach, Miami, USA). Rzadziej spotkamy udogodnia jak obecność konsjerża mydlanego (Viceroy Riviera Maya, Meksyk), sommeliera herbacianego  (St Regis Lanesboorough, Londyn) czy nawet konsjerża od kaca (Ritz Carlton Nowy Orlean, USA) i perfumowego lokaja (Rosewood Nowy Jork, Rosewood Vancouver).Perfume butler-rosewood-hotels

Dla podróżujących z małymi dziećmi o najlepszy serwis dbają specjalnie dedykowani ku temu baby concierge (Anassa na Cyprze, One & Only, Four Seasons). Niektóre sieci angażują się w obronę przyrody a także zagrożonych gatunków zwierząt, np. słoni (Anantara Golden Triangle i Four Seasons Tented Camp, Chiang Rai w Tajlandii) czy żółwi (Four Seasons Nevis).

Four Seasons Serengeti, tanzania
Four Seasons Serengeti, Tanzania
Anantara Zloty Trojkat, Tajlandia
Anantara Zloty Trójkąt, Tajlandia

W trosce o swoją reputację priorytetowe staje się dla luksusowych hoteli życie zgodnie z naturą i lokalną społecznością. Pokaźne kwoty z zysków przekazywane są na zachowanie różnorodności biologicznej i wspieranie lokalnych inicjatyw; hotel Belmond Iguazu Falls w Brazylii sponsoruje szkołę ekologii, specjalizującą się w ochronie pum i jaguarów.

Świadomi klienci wydają się bardziej skorzy do wydawania dużych sum na hotele, wiedząc, że część kwoty będzie przeznaczona na ochronę przyrody, fundacje dla najuboższych, rozwój szkolnictwa i inne szczytne cele.

W świecie podróży biznesowych hotele w miastach nie wydają się być gorsze. Pokoje są bardziej przestronne, minibarki często oferują produkty bio takie jak świeże soki i organiczne przekąski, goście mają do wyboru ‚menu poduszkowe’ włącznie z antyalergicznymi opcjami. Dla aktywnych przygotowano doskonale wyposażone sale fitness w maszyny high-tech, pasy TRX, często oferujące alternatywne formy aktywności jak: aeroyoga, lekcje oddychania, autentyczne zabiegi w łaźni hammam (Kempinski Ciragan Palace Istanbul, Turcja) czy ćwiczenia w pobliskim parku z personalnym trenerem (Park Hyatt Chicago, USA).

Six Senses Kaplankaya, Turcja
Six Senses Kaplankaya, Turcja

Podróżni ponadto mogą zamówić przed przybyciem do pokoju swoją ulubioną muzykę oraz wybór referowanych filmów.

Hotelowe projekty kreatorów mody światowej sławy to kolejny trend warty wyróżnienia.

W ciągu ostatniej dekady  obserwowaliśmy też otwarcia hoteli należących do znamienitych domów mody – Armani w Mediolanie i Dubaju, Ferragamo we Florencji – Hotel Lungarno,

Versace w Australii i Dubaju, czy też Bulgari. Bulgari może poszczycić się aż 6 lokalizacjami: Bali, Londyn, Mediolan, Dubaj, Pekin i Shanghaj.

Światowej klasy sieci zabiegają o najbardziej prestiżowe lokalizacje na mapie- Malediwy, Riviera Maya, Miami, Dubaj, Singapur, Bali czy modne wśród azjatyckich miłośników hazardu Macao.

Poza oczywistymi kierunkami, modnymi i popularnymi od wielu lat, znane sieci hotelowe stawiają odważnie kroki w zupełnie nowych miejscach, bardziej unikalnych  i mniej zatłoczonych lokalizacjach jak np.: Rosewood w Luang Prabang, Banyan Tree Tamouda Bay na północnym wybrzeżu Maroka , Four Seasons na równinach Serengeti czy butikowa ultra luksusowa sieć Singita w dżungli Rwandy.

Wszystkie powyższe hotele należą do oferty biura CARTER

Autor tekstu: Diana Carter, CEO/Founder www.carter.eu

Biuro Carter jest bezpośrednim przedstawicielem wiodących luksusowych sieci na Polskę sieci jak m in: Four Seasons, Six Senses, AMAN, Mandarin Oriental, Rosewood, One & Only.