Podsumowanie największych w Europe targów branży ogrodniczej spoga + gafa

Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce
Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce

Tegoroczne, największe w Europe targi branży ogrodniczej spoga + gafa, które odbyły się na przełomie sierpnia i września w niemieckiej Kolonii, okazały się sukcesem zarówno pod względem organizacyjnym, jak i frekwencyjnym. Stoisko Dachser odwiedziło wielu gości zainteresowanych ofertą usług logistycznych, skierowanych dla producentów i dostawców sklepów ogrodniczych i DIY w całej Europie.

W tegorocznych targach spoga + gafa wzięło udział około 37 tys. zwiedzających z 108 krajów z całego świata. Organizatorzy podają, że aż 60 proc. gości przybyło spoza Niemiec. Na targach było ponad 2 tys. wystawców z 59 krajów, prezentujących szeroką gamę nowości produktowych i usług związanych z branżą ogrodniczą. Oprócz zwiedzających z Europy, targi odwiedzili także goście z Australii, Nowej Zelandii, Republiki Południowej Afryki i Ameryki Południowej.

Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce
Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce

Targi spoga + gafa 2015 potwierdziły swoją pozycję wiodącej międzynarodowej imprezy dla branży ogrodniczej – mówi Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce. Z roku na rok widać rosnący udział wystawców i gości z zagranicy, jak podają organizatorzy, w tym roku aż 83 proc. wystawców stanowili przedsiębiorcy spoza Niemiec. Szczególnie cieszy coraz większa popularność spoga + gafa wśród polskich przedsiębiorców, którzy ze sporymi sukcesami podbijają rynki Europy – dodaje Juliusz Pakuński.

Odwiedzający nasze stoisko najczęściej pytali o rozwiązania Dachser dla rynku B2C i dostawy do klienta końcowego, w tym przesyłek niestandardowych, np. produktów ponadgabarytowych – mówi Juliusz Pakuński. Poza tym wiele osób było zainteresowanych, jak radzić sobie z wysokimi wymaganiami sieci, jak np. dostawy do wielu sklepów danej sieci jednocześnie. Coraz więcej przedsiębiorców jest również zainteresowanych serwisem swoich produktów w marketach w Europie – wyjaśnia

Usługa Dachser DIY-Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu. Wyjątkowość usługi polega na tym, że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie na rampę sklepu. W ramach Dachser DIY-Logistics firma codziennie transportuje przesyłki  do 30 tys. marketów w całej Europie, co daje ponad 3 mln sztuk rocznie.