Polscy menedżerowie coraz bardziej lubią luksus

0

Z psychologicznego punktu widzenia żeby uczciwie wobec siebie rozstrzygnąć dylemat mieć czy być, trzeba doświadczyć co to znaczy „mieć”, bo to znaczy, że trzeba podjąć wysiłek.

– Obawa przed okazaniem się nikim w oczach otoczenia może być motywacją do budowania wieżowców ze swoim nazwiskiem na górze, do kolekcjonowania sztuki, a nawet do wymiany małżonki, aby jej PESEL pokrywał się z rokiem ukończenia studiów przez menedżera – mówi w rozmowie z MarketNews24 dr Jacek Santorski, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa.

Polscy top menedżerowie zmieniają się. Wprawdzie coraz bardziej lubią luksus, ale kolekcjonują sztukę już nie ze względu na snobizm, ale dlatego, że zaczęli się nią interesować.

– Niektórzy robią to także dlatego, aby nie być nikim – wyjaśniał J.Santorski podczas konferencji „Dobra Luksusowe – mieć czy być”, zorganizowanej w budynku Złota 44 w Warszawie. – W Akademii Psychologii Przywództwa od dziesięciu lat pracujemy z menedżerami nad tym, aby mieć i być, ale robiąc to świadomie.