PragmaGO SA w RB 23/2020 przedstawiła informacje dotyczące wpływu pandemii COVID-19 na działalność spółki i dokonała aktualizacji danych o obrotach i ilości Klientów w II Q 2020.
Spółka w II Q 2020 zachowała pełną zdolność operacyjną i bez zakłóceń realizowała i realizuje wszystkie procesy związane z codzienną działalnością operacyjną.
Najszersza na rynku oferta produktów online, nowy model dystrybucji (dystrybucja systemowa oparta na technicznej integracji z partnerami) i w dużej części zautomatyzowane procesy wewnętrzne pozwoliły Spółce skutecznie wspierać przedsiębiorców w okresie rozprzestrzeniania się wirusa . Istotnie wzrosła Ilość obsługiwanych Klientów (170% r/r) oraz wartość nowych limitów (147% r/r). – komentuje Daniel Mączyński, V-ce Prezes Zarządu.
Ryzyko portfela nie uległo gwałtownemu pogorszeniu i jest zbliżone do poziomu sprzed pandemii. Poziom obrotów faktoringowych odnotowany w czerwcu 2020 r.,
a także ilość i wartość nowy podpisywanych umów faktoringowych (które będą bazą do zwiększania obrotów w kolejnych okresach) pozwalają oczekiwać wzrostu obrotów w kolejnych miesiącach. – komentuje Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO SA.
Portfel zachowuje wysoką płynność i wysoki wskaźnik gotówkowej rotacji. W II Q br. wygenerował on 123 mln zł spłat, co stanowi 168% zadłużenia finansowego Spółki
na początek II Q br.