Warsaw Equity Group postanowiło sprawdzić, jakie nastroje panowały w przedsiębiorstwach pod koniec drugiego kwartału 2020. Wydaje się, że słowem, które najlepiej je oddaje jest mobilizacja. Znaczących lub wręcz fundamentalnych zmian w swoich biznesowych strategiach dokonał prawie co trzeci przebadany przedsiębiorca.
Trudności i wyzwania
Podejmowane strategie
Perspektywa dla firmy, perspektywa dla gospodarki
Metodyka:
Badanie metodą CAWI (internetowa ankieta na grupie). Odpowiedzieli między innymi właściciele/ki, prezesi, dyrektorzy generalni i menedżerowie wysokiego szczebla 73 polskich firm. Największą częścią ankietowanych byli przedstawiciele firm z przychodami powyżej 5 mln zł rocznie. Najliczniejszą grupę stanowili reprezentanci firm z branż związanych z IT, mobile i technologiami (30,1 proc.), marketingiem i reklamą (20,5 proc.) i e-commerce (11 proc.). Zdecydowana większość (72,6 proc.) oceniła kondycję swojej firmy przed wybuchem między 5 a 7 w skali 1-7, gdzie 0 oznacza firmę w trakcie przeprowadzania procesu upadłości, a 7 – kondycję rewelacyjną.